ثبت شرکت, یونان

ثبت شرکت در یونان

ثبت شرکت در یونان

ثبت شرکت در یونان راهی برای اقامت یونان می باشد. یونان کشوری است که از نظر موقعیت جغرافیایی در بین سه قاره اروپا, آسیا و آفریقا قرار گرفته است و امکان دسترسی به بازار اتحادیه اروپا را امکان پذیر کرده است و به ر احتی می توان از طریق ثبت شرکت در یونان و فعالیت تجاری به بازارهای جهانی راه یافت, برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ثبت شرکت در یونان ما را در این مقاله دنبال کنید تا با شرایط ثبت شرکت در یونان, مزایای ثبت شرکت در یونان, مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در یونان, ساختارهای ثبت شرکت در یونان آشنا شوید.

ثبت شرکت در یونان

یونان یک کشور اروپایی و عضو شینگن می باشد و سرمایه گذارانی که قصد دریافت اقامت اروپا را دارند می توانند با ثبت شرکت در یونان به این امر دسترسی پیدا کرده و یک کسب و کاری عالی برای خود فراهم آورند, افرادی که اقامت اروپا را از طریق ثبت شرکت در یونان داشته باشند می توانند بدون اخذ ویزا به کشورهای عضو شینگن- ویزای شینگن- رفت و آمد کنند.

برای ثبت شرکت در یونان در ابتدا باید نامی برای شرکت خود انتخاب نمایید که کوتاه و به گونه ای باشد که براحتی بتوان آن را تلفظ نمود, از میان ثبت شرکت ها می توان به ثبت شرکت سهامی خاص, شرکت با مسئولیت محدود, اشاره نمود که حدود ۷۰درصد از شرکت ها از این ساختار تشکیل شده اند.

اولین گام برای ثبت شرکت در یونان ثبت برند یا انتخاب همان نام می باشد که باید با توجه به نوع فعالیت تجاری شما انتخاب شود و حتما دقت فرمایید که نامی که انتخاب می کنید در حوزه ی فعالیت شما شرکت دیگری آن را انتخاب نکرده باشد به زبان ساده تر این نام باید تکراری نباشد.

ثبت شرکت در یونان به روش ثبت شرکت با مسئولیت محدود

شما می توانید به وسیله دو نفر این شرکت را ثبت نمایید, این نوع ساختار بیشترین محبوبیت را در ثبت شرکت ها دارد, سرمایه اولیه برای ثبت شرکت در یونان به این روش حداقل ۱۸۰۰۰یورو می باشد که فرد می تواند در زمان ثبت نام ۹۰۰۰یورو را نقدا پرداخت نماید و مابقی مبلغ را در مدت یکسال پرداخت کند و می تواند بعد از پرداخت آن مبلغ را برای هزینه های شرکت خرج کند.

تعداد سهامداران حداقل دو نفر و حداکثر ۴۰نفر می باشند. این نوع ساختار به دلیل تعهدات محدود دارای محبوبیت در دنیا می باشد.

یکی از ویژگی های اصلی این نوع شرکت ها با مسئولیت محدود الزام در گزارشگری مالی قانونی می باشد.

ثبت شرکت در یونان به روش ثبت شرکت سهامی

این نوع شرکت ها نیازمند هئیت سرپرستان و همچنین حسابرسان می باشد, حداقل سرمایه اولیه مشارکت مبلغ ۶۰۰۰۰یورو می باشد و به دلیل انعطاف پذیری به صورت گسترده توسط شرکت های مالکیت فردی اتخاذ می گردد.

شکل این نوع شرکت ها استاندارد می باشد و عموما برای شرکت های بزرگ استفاده می شود.

زمانی که شما برای سرمایه گذاری به ثبت شرکت در یونان و یا کشورهای دیگر اروپایی فکر می کنید در مرحله اول به این فکر می باشید که استخدام نیروی کار در آن کشور به راحتی امکان پذیر می باشد؟ در جواب باید عرض کنم برای برخی از کشورها این امکان کمی سخت می باشد وبرای برخی دیگر از کشورها امکان این وجود دارد که شما نیروی کار متخصص و ماهر را از کشورهای همسایه استخدام نمایید اما برای کشوری مانند یونان که نرخ بیکاری قابل توجهی دارد دشوار نمی باشد.

هزینه های نیروی کار در یونان بسیار پایین تر از دیگر کشورهای اروپایی می باشد و به راحتی می توانید از نیروی کار متخصص و تحصیل کرده با هزینه ای پایین بهره مند شوید و شاید به یقین این موضع را می توان به عنوان مزایای ثبت شرکت دانست.

کسب و کار در کشور یونان

کشور یونان با وجود سیستم مدیریتی که دارد اما محیط کسب و کار را آزادانه گذاشته است, استاندارهای نظارتی آن همانند دیگر کشورهای اروپایی می باشد, در این کشور محدودیت واردات و صادرات وجود ندارد و درآمد و سرمایه به راحتی امکان بازگشت به کشور را دارند.

مالیات های کشور یونان به صورت جزئی و پیچیده می باشد و گاها در حال تغییر می باشد, اگر شما قصد ثبت شرکت در یونان را دارید حتما باید یک برنامه ریزی مالیاتی دقیق برای خود انجام دهید حتی می توانید از یک متخصص محلی کمک بگیرید.

در کشوری مانند یونان اگر بخواهید سرمایه گذاری به صورت ثبت شرکت در یونان انجام دهیدباید بدانید که دولت یونان مشوق سرمایه گذاران خارجی می باشد و به صورت کمک های مالی و تخفیفات مالیاتی می باشد.

برای ثبت شرکت در یونان باید یک حساب بانکی در این کشور افتتاح نمایید که وکلای با تجربه ما شما را در این امر یاری خواهند کرد, باید بدانید که بعد از ثبت شرکت در یونان شما می توانید از کمک مالی بانک ها بهره مند شوید البته این موضوع بیشتر برای بانک های خصوصی امکان پذیر می باشد.

مراحل انجام ثبت شرکت در یونان

از آن جایی که امور مربوط به مهاجرت امری پیچیده می باشد بهتر آن است که تمامی امور ثبت شرکت خود را به وکلای متخصص ما بسپارید, آنها با بررسی مدارک شما و تشکیل پرونده تمامی هماهنگی های مربوط به وزارت بازرگانی و وزارت خارجه انجام داده و با در یافت تاییدیه و موافقت کردن دولت یونان برای شروع به فعالیت تجاری در یونان از طریق ثبت شرکت, استارت کار را می زنند.

سپس با تعیین وقت سفارت برای شما ویزای نوع دی درخواست می کنند در این مرحله شما باید شخصا در تاریخی که سفارت مشخص کرده است به همراه مدارک کامل برای مصاحبه به آنجا بروید.

بعد از بررسی مدارک شما اگر نقصی در مدارک وجود نداشته باشد ظرف مدت ۲ الی۳ هفته جواب درخواست ویزای شما خواهد آمد و ویزای یونان برایتان صادر می شود.

شما می توانید با ارائه مدارکی که نشان دهد شما دارای همسر و فرزندان زیر ۱۸سال می باشید, برای آنان نیز ویزا گرفته و با خود به این کشور ببرید.

مدت ویزای صادر شده یک ساله می باشد و شما باید در این یک سال در شرکت ثبت شده که دارای آدرس و شماه تلفن و شماره فکس می باشد فعالیت انجام دهید و هر سال این ویزا را تمدید نمایید تا به مدت ۵ سال, بعداز آن می توانید برای اقامت دائم در کشور یونان درخواست دهید و اقامت این کشور را دریافت نمایید.

دریافت ویزا

برای دریافت ویزای یونان باید این نکات را در نظر داشته باشید که حتما باید گذرنامه شما منقضی نشده باشد و اگر منقضی شده است برای پاسپورت جدید اقدام نمایید و در وقت سفارت پاسپورت جدید و پاسپورت منقضی شده را با هم به همراه داشته باشد, اصل کارت ملی و شناسنامه افراد(همسر و فرزندان زیر۱۸سال) ضروری می باشد, باید تمام مدارک تحصیلی خود را ترجمه کرده باشید و اگر سابقه کار مرتبط دارید نیز اسنادش را فراهم کرده و آماده نزد خود نگه دارید, اگر دارای همسر می باشید باید سند ازدواج را هم به همراه ببرید تا برای او نیز درخواست ویزا دهید اگر از همسر خود جدا شده اید باید گواهی طلاق را نیز ارائه دهید.

باید در زمان سفارت شما مدارکی را که اثبات کند از نظر فیزیکی سلامت هستید نیز به همراه داشته باشید همچنین گواهی عدم سوء پیشینه و عدم اعتیاد را نیز از شما درخواست خواهند کرد فقط باید توجه داشته باشید که تمامی اسناد باید ترجمه شده و به تایید دادگستری و وزارت خارجه رسیده باشد.

نکته ای که باید خدمتتان عرض کنیم این است که از قبل از تمامی مدارک کپی تهیه فرمایید زیرا در سفارت از شما فقط کپی مدارک را دریافت و بایگانی می کنند و اصل مدارک و اسناد را به شما بازخواهند گرداند.

به همراه داشتن طرح توجیهی و یا همان بیزنس پلن ضروری می باشد شما باید قدرت این را داشته باشید که دولت یونان را متقاعد نمایید که این فعالیت تجاری برای کشور یونان سود آور خواهد بود.

نکته ای درباره ثبت شرکت

نکته ای که بسیار حائز اهمیت می باشد این است که شما زمانی که ثبت شرکت در یونان را انجام دادید و ویزای خود را دریافت کردید باید همان فعالیتی را در این کشور انجام دهید که به واسطه آن فعالیت تجاری به ویزا دست یافته اید به زبان ساده تر شما باید فعالیت تجاری خود را تنها در شرکت ثبت شده انجام دهید شرکت ثبت شده صوری نبوده باشد.

وکلای با تجربه ما در زمینه ثبت شرکت در کشور یونان، این خدمات را اراده می دهند:

در ابتدا با شما مشاوره می کنند و از نوع فعالیت تجاری شما مطلع می شوند سپس ساختارهای مختلف شرکت ها را برایتان توضیح می دهند و ما به صورت کامل با آن ها آشنا خواهید شد سپس با توافق با شما استارت کار را میزنند و با ثبت شرکت و انجام امور حقوقی آن را شروع خواهند کرد.

سپس تعیین وقت سفارت برایتان تنظیم خواهند کرد و با راهنمایی هایی که خدمتتان ارائه می دهند ویزای یونان را بدون هیچ مشکلی دریافت خواهید کرد.

از طریق وکلای ما می توانید افتتاح حساب در بانک های یونان انجام دهید و یک دفتر (هم به صورت مجازی و یا به صورت حقیقی) برایتان تهیه خواهند کرد این دفتر را هم می توانید خریداری نمایید و هم اجاره, با شماره تلفن و شماره فکس کشور یونان می باشد.

سپس یا ویزای یک ساله خود و خانوادتان می توانید به این کشور بروید و بعد از سه الی ۵سال اقامت دائم خود و خانواده را دریافت نمایید.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت

  • نام شرکت (کوتاه و قابل تلفظ و مرتبط با نوع فعالیت تجاری )
  • اسکن از پاسپورت فردی که مدیر عامل می باشد
  • اسکن پاسپورت تمام سهامدارن
  • فرم تکمیل شده (توسط مدیر عامل و یا وکیل وی)
  • بیزنس پلن Business Plan یا همان طرح توجیهی اقتصادی
  • سند مالکیت
  • پیرینت ۶ماهه حساب
  • اسکن آخرین مدرک تحصیلی
  • وکالتنامه ای که توسط مدیر عامل یا همان موکل امضا شده باشد

مزایای ثبت شرکت در یونان

  • شما یک شرکت در اتحادیه اروپا و عضو شینگن ثبت کرده اید و این بزرگترین مزایاهارا برایتان پیش رو خواهد داشت
  • در کشوری ثبت شرکت و سرمایه گذاری انجام داده اید که با سه قاره آسیا, اروپا و آفریقا مرز زمینی مشترک دارد
  • ثبت شرکت بدون سرمایه اولیه هم امکان پذیر است
  • شما می توانید از موقعیت جغرافیایی فوق العاده کشور یونان جهت ارتباط های اقتصادی و تجاری با کشورهای اروپایی بهره مند شوید
  • شما می توانید در این کشور محل سکونت و شرکت را در یک جا داشته باشید
  • مالیات بسیار پایین به نسبت دیگر کشورهای اروپایی و عضو شینگن که بسیار قابل توجه بوده است
  • نکته ای که بسیار مهم می باشد این است که فعالیت های اقتصادی از کشور عزیزمان ایران به کشور یونان آزاد و بسیار راحت می باشد
  • می توانید بدون هیچ مشکلی برای شرکت حسابی در بانک های این کشور افتتاح نمایید
  • شما از طریق ثبت شرکت می توانید اقامت دائم برای خود و خانواده خود دریافت کنید
  • دریافت اقامت دائم به شما این اجازه را خواهد داد که پاسپورت دوم را اخذ نمایید
  • شما می توانید بدون اخذ ویزا به کشورهای اروپایی و عضو شینگن سفر کنید
  • شما می توانید برای تحصیل, کار, خرید ملک به کشورهای اروپایی بروید بدون هیچ مشکلی
  • از مشکلاتی همانند تحریم رهایی خواهید یافت
  • می توانید ماکلیت صد در صد شرکت را در اختیار داشته باشید
  • بهره بردن از نیروی کار متخصص و تحصیل کرده
  • روابط پایدار و مستحکمی بین کشور یونان و ایران برقرار می باشد
  • به راحتی و بدون نگرانی می توانید برای کشورهای آمریکا, انگلستان و… درخواست ویزا داده و به این کشورها سفر کنید

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *