ژاپن

ثبت شرکت در ژاپن

ثبت شرکت در کشور ژاپن یکی از راه های مهاجرت به این کشور می باشد. کشور ژاپن, که سالانه افراد بسیاری را از کشورهای خارجی برای تحصیل و کار در خود جای می دهد و طبق قوانین برای این افراد خط و مشی هایی مشخص می کند, در این میان عده ای می خواهند وارد خاک این کشور شوند اما نه برای تحصیل. این افراد می خواهند کسب و کار خود را به وسیله ثبت شرکت رونق بخشند و سرمایه گذاری خود را در این کشور انجام دهند.

ثبت شرکت در کشور ژاپن

همان طور که می دانید کشور ژاپن یکی از قدرت های اقتصادی در دنیا به حساب می آید و به همین خاطر سرمایه گذاران علاقمند به ثبت شرکت در این کشور می باشند, ما در این مقاله چگونگی ثبت شرکت, مدارک مورد نیاز و شرایط لازم و مراحل ان را نیز خدمتان ارائه می دهیم.

سرمایه گذاران می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های موسسه تماس گرفته و با کارشناسان ما در خصوص ثبت شرکت به صورت کامل مشاوره شوند و تمامی سوالات خود را جویا شوند, همچنین عزیزانی که علاقمند به ملاقات حضوری با وکلای ثبت شرکت می باشند، می توانند با تعیین وقت قبلی، با آنها از نزدیک دیدار داشته باشند تا از شرایط اقتصادی و کار در کشور ژاپن به صورت کامل اطلاع یابند.

سرمایه گذاری با ثبت شرکت در کشور ژاپن

توصیه ما به شما عزیزانی که قصد سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت را دارید، این است که بهتر است قبل از هر اقدامی ابتدا از طریق ویزای توریستی یک سفر کوتاه مدت به این کشور داشته باشید تا با شرایط اقتصادی و تجاری این کشور از نزدیک آشنا شوید.

مطمئنا این سفر به شما کمک شایانی خواهد کرد. چرا که شما از نزدیک با فعالیت های تجاری و بازارهای کاری در این کشور آشنا خواهید شد و می توانید بر اساس اطلاعات بدست آورده برای خود برنامه ریزی دقیقی انجام دهید, این برنامه ریزی قبل از ثبت شرکت به شما این شانس را خواهد داد تا بتوانید طبق ان برنامه ریزی بهترین نتیجه را از سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت دریافت نمایید.

تسهیلات برای ثبت شرکت

دولت ژاپن بر اساس سیاست هایی که برای جذب سرمایه خارجی چیده است, شرایط مناسبی را برای سرمایه گذاران خارجی فراهم آورده است که طبق این شرایط هر سرمایه گذاری که بخواهد در کشور ژاپن کسب و کار جدیدی از طریق ثبت شرکت راه اندازی نماید از تسهیلات و کمک های مالی برای فعالیت تجاری, تقلیل هزینه ها و استفاده از زمین ها برای تاسیس کارخانه بهره مند گردد.

سرمایه گذارانی که قصد ثبت شرکت را دارند باید از قانون تجارت ژاپن اطلاعات کافی داشته باشند زیرا می خواهند فعالیت تجاری خود را با توجه به قوانین این کشور رونق بخشند, طبق قوانین تجارت, دولت ژاپن باید فقط حق اطلاع قبلی از سرمایه گذاری, از سرمایه گذاران خارجی برای خود حفظ نماید.

طبق این قوانین افراد خارجی که قصد سرمایه گذاری در کشور ژاپن را دارند موظف می باشند که به مقامات ذی ربط اطلاعات را به صورت کامل ارائه دهد و در مدت زمان یک ماهه باید سرمایه را وارد کشور ژاپن کند, نکته ای که باید بدانید طبق قوانین تجارت در مواردی دولت می تواند تغییراتی در سرمایه گذاری خارجی ایجاد و یا توقیف نماید اما تا الان چنین موردی از سمت دولت ژاپن دیده نشده است، زیرا با این کار مطمئنا سرمایه گذاران خارجی جذب این کشور نخواهند شد.

انواع ثبت شرکت در کشور ژاپن

  •  ثبت شرکت به صورت سهامی عام و سهامی خاص
  •  ثبت شرکت با مسئولیت محدود
  • دفتر نمایندگی

این سه نوع واحد های تجاری در کشور ژاپن از محبوبیت بسیاری در بین سرمایه گذاران خارجی برخوردار است که به اختصار توضیحی در خصوص هر کدام از آنها خدمتتان ارائه خواهیم داد.

 ثبت شرکت به صورت شرکت های سهامی

این نوع واحد های تجاری که حدود ۵۰درصد از شرکت های ژاپنی به این شکل اداره می شوند مناسب برای شرکت های بزرگ می باشد و طبق قوانین کار در ژاپن باید یک مدیر از بین هئیت مدیره, انتخاب گردد و باید حتما یکی از مدیران محلی بوده باشد و یکی از شروط لازم برای ثبت شرکت در ژاپن نیز همین موضوع می باشد, البته یکی از الزامات در خصوص ثبت شرکت وجود دفتر کار می باشد که باید به صورت حقیقی باشد نه به صورت مجازی, پس این دو نکته را به خاطر داشته باشید زیرا در همه واحد های تجاری این دو مورد صدق می کند. سرمایه اولیه برای ثبت شرکت به صورت سهامی حداقل یک ین می باشد.

ثبت شرکت در ژاپن با مسئولیت محدود

این نوع واحد های تجاری مخصوص شرکت های کوچک می باشد و باید سهامداران یک نفر را به عنوان مدیر عامل از بین خود انتخاب نمایند و تمام امور به دستور او انجام گردد, وجود یک مدیر محلی و دفتر کار یکی از شروط لازم جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود می باشد ولی سهامداران می توانند خارجی باشند. سرمایه اولیه برای ثبت شرکت در ژاپن ۱ ین می باشد.

دفتر نمایندگی

اگر فردی در کشور خود شرکتی داشته باشد و بخواهد فعالیت تجاری خود را در کشوری مانند ژاپن توسعه بخشد می تواند با تاسیس دفتر نمایندگی به این امر دست یابد, شایان ذکر می باشد که اگر بخواهید که دولت ژاپن با تاسیس دفتر نمایندگی در کشور ژاپن موافقت نماید باید یک مدیر محلی را استخدام نمایید.

شما عزیزانی که تمایل به ثبت شرکت در ژاپن را دارید می توانید برای کسب اطلاعات جامع تر در خصوص واحد های تجاری و شرایط آنها با شماره های موسسه تماس گرفته و با کارشناسان مربوط به ثبت شرکت مشاوره شوید و پاسخ تمام سوالا ت خود را دریافت نمایید.

مراحل ثبت شرکت در کشور ژاپن

در ابتدا باید شما محلی را به عنوان دفتر مرکزی مشخص نمایید, می توانید این ملک را خریداری و یا این که اجاره کنید, شما باید برای ایجاد کسب و کار حداقل دو سهامدار را داشته باشید و یک مدیر محلی که حق امضا داشته باشد, توجه داشته باشید که شما باید برای شرکت دو نفر را استخدام نمایید که این دو نفر از اتباع خارجی نباشند.

بعد از گذراندن مرحله اول شما باید نامی مناسب برای شرکت انتخاب نمایید که این نام باید به گونه ای باشد که فعالیت تجاری شما را مشخص کند و کوتاه و قابل تلفظ بوده باشد.

بعد از انتخاب نام و تایید آن شما باید یک طرح اقتصادی ارائه دهید که در آن باید توضیح مختصری از اهداف فعالیت تجاری را بیان کنید و انتظارات از برنامه تجاری که دارید در آن قید شده باشد, نیازی به طولانی بودن این طرح نیست و همان تجزینه و تحلیل برنامه تجاری شما کافی می باشد.

بعد از این مرحله باید هماهنگی هایی جهت تاییدیه و موافقت با فعالیت تجاری شما با دولت ژاپن و وزارت خارجه و وزارت بازرگانی انجام دهید تا به شما اجازه ثبت شرکت در ژاپن را بدهند.

بعد از این که ثبت شرکت در این کشور انجام شد در دفاتر حقوقی که در ژاپن وجود دارد به شما یک گواهی نامه ارائه می گردد, دراین گواهینامه(اساسنامه) میزان سهام و تعداد سهامداران و نام و مشخصات کامل آنها ذکر شده است که شما باید یک کپی از آن تهیه کنید و آن را جهت صدور ویزا ارائه دهید.

ارائه مدارک برای ثبت شرکت

توجه داشته باشید که اگر مدارک شما کامل باشد و نقصی در آنها وجود نداشته باشد مدت زمانی که به طول می انجامد بعد از ارائه مدارک تا ثبت شرکت در ژاپن انجام شود, سی و پنج روز کاری می باشد.

اقتصاد کشور ژاپن سال به سال در حال رشد می باشد و از نظر رشد اقتصادی با کشورهایی همانند چین و هند در رقابت می باشد, شایان ذکر است که اقتصاد این کشور در کاهش قیمت ها از دیگر کشورها پیشی گرفته است.

ثبت شرکت در ژاپن به سرمایه گذاران حس اطمینان خاطر دست خواهد داد و تصویر مثبتی از آن خواهند داشت چرا که ژاپن یک کشور با ثبات و با زیر ساخت های بسیار توسعه یافته می باشد, امکانات مدرن و کارآمد و داشتن حمل و نقل مدرن و پیشرفته همه و همه سبب شده تا سرمایه گذاران بسیاری درصدد ثبت شرکت در ژاپن و ایجاد کسب و کار در این کشور برآیند

نکات مهم

یک نکته که برای بسیاری از سرمایه گذاران خارجی مهم تلقی می گردد وجود حمل و نقل هوایی بسیار پیچیده و دقیق کشور ژاپن می باشد که پروازهای منظم به کشورهای آسیایی, آمریکایی و اروپایی دارد, این نکته برای بسیاری از سرمایه گذاران که کسب و کارشان ارتباط به حمل و نقل هوایی دارد مهم می باشد زیرا برخی از کشورهای اروپایی نیز با وجود امکانات و اقتصاد مناسب اما سیستم حمل و نقل هوایی آنان مشکل دارد و هنوز بصورت کامل منظم و با ثبات نمی باشد.

در کشور ژاپن قوانین محکمی برای شرکت ها وجود دارد به این گونه که باید اطلاعاتی که مربوط به وضعیت مالی می شود و گزارشی از عملکرد کاری خود را به دفتر های مالی محل خود ارائه دهند تا تمام جزئیات زیر نظر قرار بگیرد.

دیگر نکته ای که باید خدمتتان عرض کنم این می باشدکه به دلیل هزینه های ثبت شرکت در ژاپن و بالا بودن این هزینه ها تنها افرادی که می خواهند سرمایه گذاری بزرگی را در این کشور انجام دهند و شرکت بزرگ ثبت کنند می توانند موفق باشند و اگر شما سرمایه زیادی برای این کار ندارید اما علاقمند به فروش محصولاتتان با برند ژاپنی می باشید می توانید با تاسیس دفتر نمایندگی به این امر دسترسی داشته باشید.

راه های ورود به خاک کشور ژاپن

امروزه راه های ورود به خاک ژاپن متعدد می باشد و افراد از طریق ویزای تحصیلی ژاپن, ویزای کاری ژاپن، ثبت شرکت در ژاپن اقدام به دریافت اقامت کوتاه مدت در این کشور می کنند اما باید بدانید که با توجه به شرایطی که دارید کدام روش مناسب ترین راه برای شما می باشد.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *