ثبت شرکت, سوئیس

ثبت شرکت در سوئیس

ثبت شرکت درسوئیس

ثبت شرکت در سوئیس یکی از راه های مهاجرت به سوئیس می باشد. امروزه کشور سوئیس یکی از مقاصد پر طرفدار برای مهاجران تلقی می گردد و مردم از روش های مختلف مانند ویزای تحصیلی و ویزای کاری اقدام به اخذ اقامت این کشور می نمایند. اما در این میان افرادی که قصد ایجاد کسب و کار و کار آفرینی در این کشور را دارند، گزینه ثبت شرکت در سوئیس مناسب ترین روش می باشد و می توانند از طریق ثبت شرکت فعالیت تجاری خود را در این کشور رونق بخشند و از مزایای ثبت شرکت در کشور سوئیس بهره مند گردند.

ثبت شرکت در سوئیس

ما در این مقاله چگونگی ثبت شرکت در سوئیس را همراه با مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت خدمتان ارائه می دهیم تا با شرایط ثبت شرکت در کشور سوئیس آشنا شوید و برای برداشتن گام اول در ثبت شرکت اطلاعاتی مختصر داشته باشید.

کشور سوئیس

کشور سوئیس به دلیل امن بودن و تمیز بودن به عنوان یک کشور مهاجر پذیر شناخته شده است و همچنین به دلیل نرخ پایین مالیات های شرکتی در این کشور سرمایه گذاران بسیاری در صدد ثبت شرکت در سوئیس بر آمده اند.

این کشور اروپایی به دلیل شهرت بانک هایش در دنیا مشهور می باشد, این کشور با آلمان, فرانسه, اتریش و ایتالیا همسایه می باشد و این از نظر جغرافیایی و سیاسی برای افرادی که قصد مهاجرت به سوئیس و ثبت شرکت در این کشور را دارند بسیار حائز اهمیت است.

سوئیس یک کشور میانه دار و ثروتمند می باشد. جالب است بدانید که این کشور در جنگ های جهانی بی طرف بوده و شرکت نکرده است و این موضوع سبب شده است تا ضرری در این جنگ ها نصیب این کشور نگردد, این کشور به عنوان پنجمین کشور ثروتنمد دنیا شهرت دارد و به همین دلیل مقصد مناسبی برای ایجاد کسب و کار از طریق ثبت شرکت می باشد.

افرادی که قصد ثبت شرکت را دارند بهتر است بدانند که دولت سوئیس یرای سرمایه گذاران خارجی امکانات مناسبی را فراهم کرده است و کمک هزینه هایی جهت تاسیس شرکت و هزینه های شرک به مدیران اعطا می کنند, در این میان یک نکته ای که بسیار مهم می باشد چند زبانه بودن مردم سوئیس می باشد که برای سرمایه گذاران خارجی امری مهم تلقی می شود و ببیشتر به همین خاطر است که سرمایه گذاران از سراسر دنیا برای ایجاد کسب و کار به این کشور فوق العاده زیبا می آیند.

انواع ثبت شرکت در سوئیس

  •  با تعهدات محدود
  •  به صورت سهامی خاص
  •  یه صورت شعبه یا نمایندگی

در اولین گام باید نوع ساختار شرکتی خود را مشخص کنید که ما برای شما سه مدل از این ساختار شرکتی را شرح می دهیم که به عنوان رایج ترین نوع شرکت ها برای سرمایه گذاران خارجی می باشد.

ثبت شرکت در سوئیس با تعهدات محدود

این نوع ساختار برای کسب و کار های کوچک بسیار مناسب می باشد و اکثرا سرمایه گذاران خارجی از این روش استفاده می کنند, در این نوع ساختار شما باید میزان 13000 یورو سرمایه اولیه داشته باشید, در این میان برای ثبت شرکت در سوئیس از این روش باید حداقل دو سهامدار وجود داشه باشد که یکی از آنها باید مقیم کشور سوئیس باشد که حق امضا داشته باشد, شما باید سرمایه اولیه را به صورت کامل در یکی از بانک های کشور سوئیس واریز نمایید.

ثبت شرکت در سوئیس به صورت سهامی خاص

این نوع ساختار مناسب برای شرکت های بسیار بزرگ می باشد که کلیه سهامی که در شرکت وجود دارد، این امکان را دارد که فقط به نام یک نفر ثبت گردد, در این روش هم نیز باید شما یک نفر که مقیم کشور سوئیس می باشد را به عنوان یکی از مدیران معرفی نمایید که حق امضا نیز داشته باشد, حداقل میزان سرمایه اولیه در این نوع شرکت ها معادل 62000 یورو می باشد که باید حداقل 50 درصد از این مبلغ به صورت نقدا پرداخت گردد. زمانی که در یک آگهی نام سهامداران ذکر می گردد اگر سهامداران تمایل به ذکر نام آنها نداشته باشند, نام آنها به عنوان سهامدار مشخص نخواهد شد، ولی اگر تمایل به مشخص شدن نامشان داشته باشند نام تمام سهامداران در یک آگهی در روزنامه رسمی به همراه مدیران به چاپ خواهد رسید.

تاسیس شعبه در سوئیس

در این نوع روش فردی که در کشورخود شرکتی ثبت نموده باشد می تواند با ارائه آخرین ترازنامه مالی شرکت و همچنین اساسنامه شرکت اقدام به تاسیس شعبه در کشور سوئیس نماید, در این روش نیز، نیازی به سرمایه اولیه نمی باشد. اما باید مانند روش های قبلی یک نفر که مقیم کشور سوئیس می باشد به عنوان یکی از مدیران که حق امضا نیز دارد در این شعبه حضور داشته باشد. توجه داشته باشید که در شرکت شعبه اگر هر گونه قراردادی بسته شود, طرف اصلی قرارداد شرکت مادر می باشد و تمام امور باید زیر نظر شرکت مادر اداره گردد.

مراحل ثبت شرکت در سوئیس

برای ثبت شرکت در سوئیس باید اول از همه ساختار شرکت را مشخص نمایید بعد از آن باید نامی مناسب که فعالیت تجاری شما را معرفی می کند انتخاب نمایید. به خاطر داشته باشید که این نام نباید تکراری بوده باشد.

از آن جایی که مراحل ثبت شرکت در سوئیس کمی دشوار می باشد و پیچیدگی هایی را دارد، به شما پیشنهاد می کنیم که حتما با افرادی که در زمینه ثبت شرکت در سوئیس تجربه درخشان دارند مشورت کرده و قرار دادی با آنها ببندید, موسسه ما با دارا بودن وکلای با تجربه آماده خدمات رسانی به شما هموطنان عزیزی که قصد ثبت شرکت در سوئیس را دارید می باشند.

وکلای برجسته ما با توجه به شرایط و نوع فعالیت تجاری شما ساختار شرکتی مناسب را برایتان پیشنهاد می کند و کلیه امور حقوقی و ثبتی را شخصا انجام خواهند داد و با تشکیل پرونده و هماهنگی های لازم با وزارت خارجه و وزارت بازرگانی امور را به سرعت پیش خواهند برد و شما را در تهیه طرح توجیهی اقتصادی یاری خواهند کرد و به صورتی بیزنس پلان را تهیه می کنند که تاییدیه را از دولت سوئیس برای شروع فعالیت تجاری اخذ نمایند.

وقت سفارت

بعد از انجام تمامی مراحل برای شما یک وقت سفارت تنظیم می گردد که در تاریخی که توسط سفارت مشخص شده است شما باید به صورت حضوری برای درخواست ویزای سوئیس به سفارت بروید, باید در تاریخ مشخص شده شما تمامی مدارکی که توسط وکلای ما به شما گفته می شود را به همراه ببرید. فقط توجه داشته باشید که از تمام اسناد و مدارک باید از قبل کپی تهیه کرده باشید زیرا اصل مدارک و اسناد به شما بازخواهد گشت و تنها کپی مدارک در پرونده شما بایگانی می گردد.

بعد از مصاحبه و بررسی مدارک اگر مدارک شما نقصی نداشته باشد برایتان یک ویزای یک ساله صادر می گردد, اگر بخواهید خانواده خود را نیز از طریق ثبت شرکت در سوئیس به همراه ببرید باید مدارک آنان را نیز به سفارت تحویل دهید تا برای آنها نیز ویزای یک ساله صادر گردد.

شما در این یک سال باید فعالیت تجاری خود را شروع کنید و یک گزارش مثبت از عملکرد فعالیت شرکت برای تمدید مدت ویزا ارائه دهید و بعد از گذشت 3 سال می توانید با پرداخت های به موقع مالیات شرکت, برای اقامت دائم سوئیس اقدام کنید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت

  • طرح توجیهی اقتصادی (بیزنس پلان)
  • مشخص نمودن نام شرکت
  • تکمیل نمودن فرم ثبت شرکت در سوئیس
  • اسکن از گذرنامه مدیر عامل
  • اسکن از گذرنامه سهامداران
  • سند مالکیت
  • پیرینت حساب بانکی
  • اساسنامه شرکت
  • مدرک تحصیلی معتبر
  • سابقه کار مرتبط
  • وکالتنامه (در صورت داشتن که باید با امضای متقاضی باشد)

برای تنظیم اساسنامه شرکت شما باید اطلاعاتی کلی در آن قید نمایید. مثلا باید نام شرکت, آدرس دقیق محل شرکت, نوع فعالیت شرکت، میزان مبالغ سرمایه اولیه و میزان سهام هر یک از سهامدارن به علاوه نام تمامی شرکا و آدرس دقیق هر کدام از آنها و تمامی اطلاعاتی که باید در اساسنامه ذکر شود.

افرادی که ثبت شرکت در سوئیس را انجام می دهند باید بدانند که استخدام در کشور سوئیس به چه صورت می باشد, باید خدمت این عزیزان عرض کنیم که با وجود آن که کشور سوئیس جزء آن دسته از کشورهایی می باشد که نرخ بیکاری در آن پایین است، اما برای استخدام نیروی کار متخصص و ماهر به مشکل برخورد نخواهید کرد.

این کشور به دلیل چهار زبانه بودن, شرایط مناسبی را برای سرمایه گذاران خارجی فراهم کرده است، که به راحتی می توانند با استخدام نیروی کاری که مسلط به زبان آنها است, براحتی ارتباط برقرار کنند و این موضوع بر روی فعالیت تجاری سرمایه گذاران بسیار تاثیر گذار می باشد.

مزایای ثبت شرکت در سوئیس

  • ثبت شرکت در سوئیس که جزء پنجمین کشور ثروتمند در دنیا محسوب می گردد و از شرایط اقتصادی عالی برخوردار است بزرگترین مزایا برای سرمایه گذاران خارجی محسوب می شود.
  • از طریق ثبت شرکت در سوئیس می توانید در بانک های این کشور افتتاح حساب انجام دهید.
  • می توانید دسترسی آزاد به بازارهای خارجی پیدا کنید.
  • شما می توانید با ثبت شرکت در سوئیس بعد از گذشت 3 سال برای خود و خانواده خود اقامت دائم سوئیس را دریافت نمایید.
  • می توانید از خدمات رفاهی و درمانی رایگان بهره مند گردید.
  • با دریافت اقامت سوئیس می توانید بدون اخذ ویزا به کشورهای اروپایی رفت و آمد کنید و همچنین می توانید به تحصیل و کار در آن کشورها ادامه دهید.
  • بعد از 5 سال شما می توانید برای دریافت پاسپورت دوم خود اقدام نمایید.
  • ثبت شرکت در سوئیس این امکان را برای شما فراهم می آورد که در کشوری امن به فعالیت تجاری خود مشغول شوید.
  • از مشکلات تحریم برای همیشه راحت خواهید شد.
  • کشوری که انتخاب کرده اید در مرکزیت اروپا قرار دارد و به راحتی می توانید به کشورهای سرشناس اروپایی دیگر دسترسی داشته باشید.
  • با دریافت پاسپورت دوم شما می توانید به راحتی برای هر کشوری که دوست دارید به آنجا سفر کنید ویزا دریافت نمایید.

دولت سوئیس این تضمین را داده است که تمام سرمایه گذاران خارجی می توانند به راحتی در کشور سوئیس ثبت شرکت را تجربه کنند, اما باید به یاد داشته باشید که هر کشوری قوانین خاص خود را دارد که شما موظف به رعایت این قوانین می باشید, شرکت ها در هر استانی طبق قوانین استانی و فدرال انجام می گیرد و طبق قوانین مالیاتی هر استانی موظف به اخذ مالیات از شرکت ها می باشد که نرخ این مالیات ها از هر استانی به استان دیگر متفاوت می باشد.

بانک های کشور سوئیس

در خصوص بانک های کشور سوئیس باید این نکته را بداند که بانک ها و موسسات مالی در کشور سوئیس بسیار نظام مند می باشند و قوانین سختگیرانه ای را دارند به همین خاطر است که بانک های سوئیس در دنیا دارای شهرت و رتبه های بالایی است. اما با وجود تمام سختگیری ها شما می توانید طبق قوانین این کشور از تسهیلات بانکی برای جبران هزینه های شرکت بهره مند گردید اما طبق قوانین دولت سوئیس این امکان وجود دارد.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *