بلژیک, ثبت شرکت

ثبت شرکت در بلژیک چه مزایایی دارد؟

ثبت شرکت در بلژیک

همان طور که می دانید کشورهای اروپایی به عنوان بهترین مقصد برای مهاجرانی می باشد که قصد اخذ اقامت این کشورها را در سر دارند, یکی از این کشورهای اروپایی و زیبا بلژیک می باشد که سالانه افرادی بسیاری از روش های مختلف وارد این کشور می شوند روش هایی مانند خرید ملک در بلژیک که منجر به اخذ اقامت بلژیک می شود,

ثبت شرکت در بلژیک

برخی دیگر نیز می خواهند از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت در بلژیک کسب و کاری را در این کشور را ه اندازی کنند, این سرمایه گذاران باید بدانند که ثبت شرکت در بلژیک امری دشوار و پیچیده می باشد و باید تمام مراحل را بدانند و مدارک لازم  را تکمیل کرده و برای دریافت اجازه فعالیت تجاری از طریق ثبت شرکت در بلژیک ارائه دهند, به همین خاطر ما در این مقاله اطلاعاتی به صورت کلی در اختیار دوستداران ثبت شرکت در بلژیک قرار خواهیم داد تا با شرایط آن آشنا شوند.

قوانین ثبت شرکت در بلژیک

سرمایه گذارانی که قصد ثبت شرکت در بلژیک را دارند حتما می دانند که برای انجام فعالیت تجاری و ایجاد کسب و کار باید قوانین مربوط به کار و قوانین تجارت این کشور را به صورت کامل بدست آورده باشند تا بتوانند طبق مقررات این کشور ثب شرکت در بلژیک را به صورت موفق انجام دهند.

امر ثبت شرکت ها در سراسر دنیا کمی پیچیده می باشد و تنها از عهده افرادی که در این امر تخصص و مهارت دارند برخواهد آمد به همین خاطر ما به شما عزیزان که قصد ثبت شرکت در بلژیک را دارید توصیه می کنیم قبل از هر اقدامی بهتر است که از شرایط خود و نوع فعالیت و کاری که قرار است در این کشور راه اندازی کنید برای وکلای مجرب موسسه ما و یا موسسات مهاجرتی معتبر دیگر بازگو کنید, تا آنها با دانش و تجربه ای که در این راستا دارند بتوانند شما را در این امر یاری رسانند.

بهتر است بدانید که برای سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در بلژیک باید ابتدا اطلاعات کاملی از اقتصاد این کشور ا به صورت کامل بدانید و اگر می توانید و شرایط سفر را دارید, از طریق ویزای توریستی بلژیک یک سفر کوتاه مدت به این کشور زیبا داشته باشد تا از نزدیک شرایط اقتصادی و بازار کار و نیروی کا را بسنجید, بی شک این سفر به شما کمک شایانی در زمینه ثبت شرکت در بلژیک خواهد کرد چرا که می توانید براساس اطلاعات بدست آمده یک برنامه ریزی دقیق برای موفقیت خود انجام دهید

اقتصاد کشور بلژیک

اقتصاد کشور بلژیک بر پایه بخش های خصوصی اداره می شود, این کشور در منطقه ای قرار گرفته است که صنعتی می باشد, و جالب است بدانید که تولید ناخالص داخلی این کشور در چند سال اخیر بالغ بر ۵ میلیارد دلار بوده است.

نرخ بیکاری در این کشور پایین می باشد و درصد بالایی از نیروی کار در این کشور در بخش خدمات مشغول به کار می باشند, این کشور صادراتی همچون ماشین آلات, تجهیزات, آهن و الماس را به کشورهایی همچون آمریکا, ایتالیا, فرانسه و آلمان انجام می دهد.

این کشور با موقعیت جغرافیای مناسبی که دارد, سرمایه گذاران خارجی بسیاری را ترغیب به ثبت شرکت در بلژیک کرده است از این رو دولت نیز تمام تلاش خود را جهت جذب سرمایه های خارجی انجام داد است و امکانات ویژه ای را برای سرمایه گذاران خارجی در نظر گرفته است.

در کشور بلژیک شما برای راه اندازی و ثبت یک شرکت باید ابتدا نوع ساختار مناسب با فعالیت تجاری و اندازه شرکت خود انتخاب نمایید و بر اساس آن شرکت خود را ارتقا دهید که ما در ذیل به رایج ترین نوع شرکت های ثبت شده در بلژیک پرداخته ایم.

انواع ثبت شرکت در بلژیک

ثبت شرکت در بلژیک محدود به سهام:

برای ثبت این نوع شرکت از نوع محدود به سهام در بلژیک شما باید حداقل سرمایه ۶۲هزار یورو داشته باشید که باید به صورت کامل در همان بدو تاسیس شرکت پرداخت نمایید, باید توجه داشته باشید که ثبت باید در دفاتر رسمی انجام پذیرد و برای انجام این عمل برنامه مقدماتی دو ساله نیاز می باشد, همچنین باید اساسنامه شرکت در روزنامه  های رسمی این کشور منتشر گردد, برای تاسس این گونه شرکتها حداقل دو سهامدار نیاز می باشد و همچنین باید سه مدیر انتخاب شوند که در این نوع شرکت ها باید طبق قانون کار در کشور بلژیک حساب های شرکت به صورت سالانه حساب رسی شوند.

ثبت شرکت در بلژیک بامسئولیت محدود:

این نوع شرکت ها که مناسب کسب و کارهای کوچک مناسب می باشد نیاز به حداقل سرمایه ۱۹هزار یورویی دارد که نیازی به پرداخت کامل آن در ابتدای کار نیست اما باید مبلغ ۶۰۰۰یورو آن مبلغ در ابتدا پرداخت گردد و مابقی را بعدا در حساب شرکت واریز کنند. این شرکت ها با حداقل یک سهامدار نیز تاسیس می شود, و تنها با یک مدیر می توانید کارهای ثبت شرکت را انجام دهید, تنها نکته ای که باید د ر این زمینه خدمت شما ارائه دهیم این است که هر سهامدار به میزان دارایی که وارد شرکت می کند دارای تعهد می باشد.

ثبت شرکت در بلژیک با تاسیس شعبه:

افرادی می باشند که در کشورخود ویا کشورهای دیگر شرکتی را به ثبت رسانده اند و می خواهند فعالیت تجاری خود را نیز در کشوربلژیک هم ادامه دهند این افراد می توانند با تاسیس شعبه در بلژیک به این هدف دست یابند, اما باید طبق قوانین کار و اداره مهاجرت بلژیک این عمل صورت پذیرد و طبق قوانین شرکت شعبه تنها به عنوان یک واسطه با شرکت های خارجی و شرکت مادر عمل خواهد نمود و هیچ گونه مسئولیتی در قبال کارها نخواهد داشت.

مراحل ثبت شرکت در بلژیک

  1. در اولین مرحله باید برای شرکت نامی مناسب با فعالیت تجاری خود انتخاب نمایید, این نام به هیچ عنوان نیابد قبلا ثبت شده باشد به گونه ای باید این نام منحصر به فعالیت شرکت شما بوده باشد.
  2. تهیه بیزنس پلان در مرحله بعدی قرار گرفته است به این صورت که باید شما در این طرح توجیهی اقتصادی گزارشی از برنامه کاری شرکت ارائه دهید و این گزارش باید به تایید اداره بازرگانی و دولت بلژیک برسد, در این طرح شما باید فعالیت تجاری شرکت را معرفی کنید و اهداف فعالیت شرکت را باید ذکر کنید همچنین باید انتظاراتی که از این طرح در سالهای آینده می رود را نیز قید نمایید.
  3. بعد از این مرحله باید اساسنامه شرکت را در دفاتر رسمی به ثبت برسانید در اساسنامه شرکت باید نام شرکت میزان سرمایه, تعداد سهامداران, تیم مدیریت, آدرس دقیق محل کار, شماره تلفن و فکس شرکت, مشخصات کامل سهامداران , ساعات کاری, میزان مرخصی و… قید شود.
  4. شما باید از اداره مالیات بلژیک کد شناسایی دریافت نمایید که برای این کار شما باید ثبت نام کنید, در واقع با این عمل به شما کد هویتی داده خواهد شد که اگر این کد را نداشته باشید نمی توانید فعالیت خود را از طریق ثبت شرکت در بلژیک آغاز نمایید.
  5. بعد از انجام کلیه مراحل بالا و با مجوز کار در این کشور از سفارت وقتی را اخذ نمایید تا برای دریافت ویزا مدارک خود را ارائه  دهید.

بررسی مدارک

بعد از بررسی مدارک شما سفارت به شما و همراهانتان (همسر و فرزندان زیر ۱۸سال ) یک ویزای اقامت ۱ساله صادر می کند, شما باید توجه داشته باشید که این ویزا به معنای دریافت اقامت دائم نمی باشد بلکه شما باید مدت این ویزا را تمدید نمایید و تمدید این ویزا منوط به گزارش مثبتی از عملکرد شرکت می باشد.

بعد از گذشت سه سال شما می توانید در صورت پرداخت به موقع مالیات ها و عدم تخلف مالی و عدم جرمی برای اقامت دائم این کشور اقدام نمایید, و بعد از گذشت ۵ سال می توانید برای دریافت پاسپورت دوم خود نیز اقدامات لازمم را به عمل آورید.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت در بلژیک

  • گذرنامه معتبر متقاضی (در صورت منقضی شدن باید گذرنامه جدید را همراه با گذرنامه منقضی شده ارائه دهید)
  • گذرنامه تمامی سهامداران
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • سند مالکیت
  • پیرینت حساب
  • کپی از آخرین مدرک تحصیلی
  • تکمیل فرم
  • بیزنس پلان

در خصوص استخدام نیروی کار در بلژیک باید بدانید که این کشور دارای نیروی کار ماهر می باشد اما هزینه های این کارگران بسیار بالا می باشد, این کشور دارای یک بخش استخدامی می باشد که شامل کارکنان دبیرخانه ای و دفتری نیز می باشد.

در خصوص محیط نظارتی در اینکشور باید عرض کنیم که این کشور دارای آزادی می باشد و سرمایه گذاران بدون هیچ محدودیتی می توانند سرمایه خود را وارد این کشور کنند, و سرمایه گذاران خارجی این اجازه را دارند که بدون هیچ محدودیتی ثبت شرکت در بلژیک را انجام دهند.

در خصوص مشوق های مالی دولت بلژیک به سرمایه گذاران خارجی باید عرض کنیم که این دولت با تدابیری که اندیشیده است مشوق های بسیاری را برای سرمایه گذاران خارجی و جذب سرمایه خارجی فراهمم آورده است اما این مشوق ها با توجه به مکان متغیر می باشند در واقع هر شهر این کشور دارای شرایط ویژه ای برای سرمایه گذاران خارجی می باشد.

مزایای ثبت شرکت در بلژیک

  • مهمترین مزایای ثبت شرکت در بلژیکمالکیت صد در صد می باشد که نیازی به شریک محلی نمی باشد.
  • شما با ثبت شرکت در بلژیک به راحتی می توانید به بازارهای اروپا دسترسی داشته باشید.
  • مالیات ده درصدی بر درآمد شرکت به عنوان یکی از جذاب ترین موضوعاتی باشد که سرمایه گذران خارجی را جذب این کشور نموده است.
  • براحتی می توانید در این کشور حساب شخصی و یا شرکتی افتتاح نمایید.
  • در کمترین زمان این امر انجام می پذیرد.
  • بعد از گذشت سه سال و با پرداخت مالیات می توانید اقامت دائم این کشور را اخذ نمایید.
  • بعد از ۵سال می توانید برای دریافت پاسپورت دوم اقدام کنید.
  • به راحتی و بدون دریافت ویزا می توانید به کشورهای اروپایی رفت و آمد کنید.
  • از خدمات رفاهی و درمانی در سراسر اتحادیه اروپا بهره مند می شوید.
  • به آسانی می توانید برای تمام نقاط دنیا ویزا اخذ نمایید.
  • مشکلی به نام تحریم برای همیشه خط خواهد خورد.
  • می توانید از کارت های اعتبار ی و بانکی برخوردار شوید.
  • اجازه اقامت شینگن به شما و خانواده شما داده خواهد شد.
  • به راحتی می توانید در اتحادیه اروپا به تجارت بپردازید.
  • شما دارای یک برند اروپایی خواهید شد.
  • با ثبت شرکت در بلژیک خواهید دید که هزینه های اداره شرکت در این کشور بسیار پایین می باشد.

خدمات موسسه که در بیش از ۲۰ کشور برتر دنیا ارائه می شود شامل اخذ ویزای کاری, وقت سفارت, اخذ پذیرش از برترین دانشگاه ها, اخذ ویزای تحصیلی, اخذ ویزای توریستی, اخذ ویزای شنگن, اخذ ویزای سرمایه گذاری و خرید ملک و ثبت شرکت می باشد.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *