بلاروس, ثبت شرکت

ثبت شرکت در بلاروس

ثبت شرکت در بلاروس

ثبت شرکت در بلاروس یکی از راه های اخذ اقامت بلاروس می باشد. اکثرمردم برای مهاجرت کشورهایی را انتخاب می کنند که هزینه های زندگی در آنجا پایین باشد, این نکته یکی از مهمترین مواردی می باشد که انتخاب کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

ثبت شرکت در بلاروس

برای ثبت شرکت در بلاروس بهتر است قبل از هر اقدامی ابتدا شرایط کار و اقتصاد این کشور را در نظر بگیرید و بسنجید که آیا این خدماتی که شما می خواهید از طریق ثبت شرکت در بلاروس به مردم و دولت بلاروس ارائه دهید مورد تایید آنها می باشد و یا خیر, و یا اینکه مردم بلاروس بهایی بابت خدمات ارائه شده شما خواهند پرداخت؟

برای پاسخ به این گونه پرسش ها بهتر است با وکلای موسسه و یا موسسات معتبر دیگر در این زمینه مشورت نمایید و از شرایط حاضر این کشور و درصد موفقیت ثبت شرکت در بلاروس و به نتیجه رسیدن آن را جویا شوید و اگر شرایط سفر به بلاروس را دارید می توانید از طریق ویزای توریستی بلاروس به این کشوریک سفر کوتاه مدت داشته باشید و از نزدیک شرایط اقتصادی و بازار کار این کشور را مشاهده کنید و از افرادی که از طریق ثبت شرکت در بلاروس در این کشور مشغول به کار شده اند سوالاتی در خصوص چگونگی موفقیتشان جویا شوید.

از سال ۱۹۹۱کشور بلاروس شروع به رشد اقتصادی کرد چرا که از اتحادیه جماهیر شوروی جدا شد و به صورت مستقل شروع به فعالیت نمود.

بانک های کشور بلاروس با توجه به شرایط یک سری امکانات ویژه ای را برای سرمایه گذاران خارجی که می خواهند ثبت شرکت در بلاروس را انجام دهنددر نظر گرفته است و و برای سرمایه گذاری ها و پروژه ها وام ها و کمک های مالی بسیاری را در نظر گرفته است که این موضوع سبب شده است تا سرمایه گذاران خارجی بیشتری حاضر به سرمایه گذاری و ثبت شرکت در بلاروس شوند.

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در بلاروس

اگر شما قصد سرمایه گذاری و ثبت شرکت در بلاروس را دارید بهتر است بدانید که می توانید در تمام بخش های اقتصادی این کشور سرمایه گذاری کنید به جز تولید مواد مخدر, سلاح و مواد سمی، که این سه مورد جزء خط قرمزهای سرمایه گذاران خارجی می باشد.

اگر شما قصد دریافت اقامت دائم بلاروس را در سر دارید و فقط می خواهید از روش ثبت شرکت دربلاروس به آن دست یابید بهتر است روش مناسب دیگری را که اقامت دائم بلاروس را برایتان در پی دارد انتخاب کنید به طور مثال اخذ ویزای تحصیلی بلاروس یکی از روش های محبوب برای متقاضیان می باشد چرا که انجام مراحل آن سریع تر و راحت تر انجام می پذیرد و شما می توانید در کنار تحصیل به کار پاره وقت بپردازید و بعد از اتمام تحصیل ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری بلاروس تغییر داده و بعد از گذشت چند سال اقامت دائم بلاروس را دریافت کنید وپس افرادی که متقاضی ثبت شرکت در بلاروس می باشند در الویت اول باید هدفشان ایجاد کسب و کار در این کشور باشد تا بتوانند با موفقیت در فعالیت تجاری خود اقامت دائم این کشور را کسب کنند.

انواع ثبت شرکت در بلاروس

شرکت مختلط سهامی عام

در این نوع شرکت ها که مختص کسب و کارهای بزرگ و شرکت های بزرگ می باشد تعداد سهامداران و میزان سهام آنها به صورت نامحدود می باشد و می توانند در این نوع شرکت ها فعالیت نامحدودی داشته باشند.

شرکت مختلط سهامی خاص

این نوع شرکت ها هم مناسب برای کسب و کارهای بزرگ مناسب می باشد و در این نوع شرکت ها میزان سهام از قبل مشخص شده است و اکثر شرکت های ثبت شده در بلاروس به صورت مختلط سهامی خاص می باشد.

شرکت با مسئولیت محدود

در اکثر کشورها شرکت با مسئولیت محدود به عنوان رایج ترین نوع ساختار شرکتی شناخته می شوند اما در کشور بلاروس این نوع شرکت ها انعطاف زیادی ندارند و به همین خاطر از این نهاد شرکتی استفاده نمی شود و همچنین قوانین امنیتی نیز شامل این شرکت ها نمی شود.

شرکت واحد

در این نوع شرکت ها که به عنوان شرکت واحد نیز شناخته شده می باشند مالکیت همه امور به دست فردی است که موسس شرکت شناخته شده است, این نوع نهاد شرکتی بیشترین محبوبیت را در بین سرمایه گذاران خارجی که می خواهند ثبت شرکت در بلاروس را انجام دهند دارد و اکثر شرکت های خارجی در بلاروس این نوع ساختار شرکتی را دارند.

مراحل ثبت شرکت در بلاروس

برای انجام ثبت شرکت باید یک سری مراحلی را گام به گام طی کنید چرا که انجام ندادن یکی از مراحل سبب شکست در ثبت شرکت در بلاروس گردد, باید در ابتدای امر به صورت اینترنتی فرم ثبت شرکت را تکمیل نمایید و بعد از تکمیل ارسال کنید.

شما زمانی که می خواهید ثبت شرکت را انجام دهید ابتدا نوع ساختار شرکتی خود را مشخص می کنید که با توجه به آن شما باید تعداد سهامداران و میزان سهام را مشخص کنید پس نیاز به شریک و سهامدار خواهید داشت که باید آنها را مشخص کنید.

باید طرح توجیهی اقتصادی خود را تهیه و تنظیم نمایید وبرای دولت بلاروس ارسال کنید که با توجهبه آن به شما مجوز شروع فعالیت تجاری داده خواهد شد, توجه داشته باشید که در این طرح باید هدف از ایجاد این فعالیت تجاری وو کسب و کار را مشخص کنید و بگویید که چه انتظاراتی از این طرح و فعالیت تجاری خواهد رفت. در واقع با این طرح و یا بیزنس پلان شما برنامه کاری خود را به دولت بلاروس گزارش خواهید داد.

مراحل ثبت شرکت

بعد از انجام مرحله بالا شما باید نامی مناسب برای شرکت خود انتخاب کنید این نام به عنوان برند شرکت شناخته خواهد شد پس بهتر است نامی را انتخاب کنید که فعالیت تجاری شما را معرفی کند, البته باید این نام از برند خاصی گرفته نشده باشد و تکراری نباشد به همین خاطر بهتر است برای تایید نام سه نام را انتخاب نمایید و یکی از آنها بعد از تایید برای شما رزرو خواهد شد.

بعد از تایید دولت بلاروس و با مجوز فعالیت تجاری شما, باید اساسنامه شرکت را تهیه کنید این اساسنامه باید در دفاتر اسناد رسمی ثبت شود و در آن باید نام کامل و مشخصات کامل مدیر عامل و سهامداران ذکر شود و هچنین باید آدرس دقیق تمام سهامداران نیز آورده شود.

در اساسنامه شرکت نام شرکت, آدرس دقیق محل شرکت و شماره تلفن فکس نیز نوشته می شود پس باید مکانی را به عنوان محل شرکت اجاره و یا خریداری نمایید, در اساسنامه باید ساعات کاری, میزان حقوق, تعداد روزهای مرخصی در سال و… ذکر شود.

وقت سفارت

بعد از اتمام تمامی مراحل شما باید از سفارت یک وقت درخواست کنید تا در زمان مشخص شده برای درخواست ویزا, مدارک و اسناد خود را تحویل دهید و بعد از بررسی مدارک شما برایتان یک ویزای بلند مدت صادر می شود که می توانید در این مدت ویزا به صورت آزادانه به کشور خود و بلاروس رفت و آمد کنید.

توجه داشته باشید که طبق قوانین هر کشوری, افرادی که ثبت شرکت را انجام می دهند و کسب و کاری را ایجاد می کنند طبق قوانین مالیاتی آن کشور موظف به پرداخت مالیات می باشند این مالیات ها با توجه به نوع شرکت و شغل و همچنین کشور که فعالیت تجاری در آن ایجاد شده است متغییر می باشد به همین خاطر افراد متقاضی ثبت شرکت در بلاروس بهتر است اطلاعاتی در خصوص مالیات های شرکتی این کشور نیز اطلاعاتی بدست آورد.

شما از زمانی که ثبت شرکت در بلاروس را انجام می دهید باید برای ادامه فعالیت خود چند نفر از افراد تبعه بلاروس را استخدام نمایید که این امر دشوار نمی باشد و نیروی کار ماهر و دانش دیده یافت می شود, بعد از استخدام این افراد با وجه به قوانین وزارت کار در بلاروس شما باید برای آنها حقوقی را به عنوان دستمزد به صورت ماهانه در نظر بگیرید.

سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در بلاروس

اگر قصد سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در بلاروس را دارید و دارای همسر و فرزندان زیر ۱۸سال می باشید, می توانید آنها را با خود به همراه ببرید اما باید بدانید که آنها نمی توانند به صورت مستقیم وارد بازار کار شوند, بلکه باید تخصص و مهارت خاصی را داشته باشد تا از طریق آن بتواند کارفرمایی را در بلاروس پیدا کند و بعد از پیدا کردن کارفرما و توافقبین دو طرف بتواند در این کشور مشغول به کار شود.

توجه داشته باشید که یکی از نکات مهمی که باید به آن عمل کنید این است که شما باید یک کد شناسایی مالیاتی از اداره مالیات بلاروس دریافت کنید, در واقع این کد شناسایی به شما اجازه فعالیت تجاری در این کشور را خواهد داد و اگر این کد را دریافت نکنید نمی توانید فعالیت تجاری خود را در بلاروس ادامه دهید.

مزایای ثبت شرکت در بلاروس

  • شما در کشوری ثبت شرکت را انجام خواهید داد که میزان جرم و جنایت در آن پایین می باشد و امنیت بالایی را دارد.
  • فساد اداری در این کشور پایین می باشد.
  •  مردم این کشور به هیچ عنوان نژاد پرست نبوده و با خارجی ها رفتار مناسبی دارند.
  • وضعیت اقتصادی و اجتماعی و سیاسی با ثباتی در این کشور حاکم می باشد.
  • شما می توانید با ثبت شرکت در بلاروس نیروی کار متخصص وتحصیل کرده را استخدام نمایید که استخدام آنها ارزان خواهد بود.
  • این کشور دارای شبکه حمل و نقل مناسب می باشد.
  • از مشکلاتی مانند تحریم نخواهید داشت.
  • می توانید از امکانات رفاهی و درمانی این کشور بهره مند شوید.
  • قرار گرفتن بین کشور روسیه و اتحادیه اروپا
  • نرخ توسعه اقتصادی در بلاروس سبب برتری این کشور در محدوده شده است.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *