برزیل, ثبت شرکت

ثبت شرکت در برزیل

ثبت شرکت در برزیل

کشور برزیل جزء بیست کشور برتر دنیا در عرصه اقتصاد می باشد به همین خاطر تعداد متقاضیان بسیاری را برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در برزیل شاهد هستیم, ثبت شرکت در برزیل, کشوری که به عنوان صنعتی ترین کشور دنیا محسوب می شود یک هدف بسیار مهم برای سرمایه گذاران می باشد. ما در این مقاله به چگونگی ثبت شرکت در برزیل و همچنین شرایط لازم برای ثبت شرکت در برزیل خواهیم پرداخت و دوستداران ثبت شرکت در برزیل می توانند با مطالعه این مقاله به تمامی سوالات خود رسیده و تصمیمی هدفمند در راستای ثبت شرکت در برزیل داشته باشند.

ثبت شرکت در برزیل

کشور برزیل با تصمیم گیری ها و شرایطی که فراهم کرده است نشان می دهد که علاقمند به حضور سرمایه گذاران خارجی در این کشور است و تمام امکانات لازم را جهت جذب سرمایه گذاران خارجی انجام داده است. نگرش مثبت دولت کشور برزیل به سرمایه گذاران خارجی مشهود می باشد و این اجازه را به آن ها داده اند تا با رعایت کردن اصول و قوانین فعالیت تجاری خود را در این کشور انجام دهند.

افرادی که قصد ثبت شرکت در برزیل را دارند به طور حتم قبل از هر اقدامی شرایط کشور برزیل و اقتصاد این کشور را رصد کرده اند و از تمامی قوانین حاکم بر بازار کار این کشور مطلع شده و سپس با برنامه ریزی دقیق و اصولی قدم برای انجام ثبت شرکت در برزیل برداشته اند.

تسهیلات

همان طور که می دانید در اکثر کشورهای دنیا, تمام تسهیلات و وام های بانکی برای افراد تبعه همان کشور می باشد و کمتر کشوری است که برای مهاجران خارجی خود تسهیلاتی در نظر گرفته باشد اما کشور برزیل این امکان را برای سرمایه گذاران خود در نظر گرفته است و کمک هزینه هایی برای سرمایه گذاران خارجی مقرر کرده است.

اما این امکان زمانی رخ خواهد داد که یک شرکت در برزیل ثبت کنیم که یک تبعه برزیلی جزء سهامداران این شرکت بوده باشد. که به واسطه آن بتوانیم از کمک هزینه ای دولت در بدو شروع فعالیت شرکت بهره مند شویم.

در ضمن خاطر نشان کنیم که افرادی که قصد ثبت شرکت در برزیل و سرمایه گذاری را دارند باید دولت برزیل را مطمئن سازند که فعالیت تجاری آنها برای دولت برزیل سود آور خواهد بود.

ثبت شرکت در برزیل به صورت های مختلف قابل اجرا می باشد اما راحت ترین روش و سریع ترین راه از طریق ثبت شرکت با مسئولیت محدود می باشد.

این نوع ثبت شرکت با مسئولیت محدود باید از یک یا چند سهامدار تبعه ی برزیل استفاده شود به طوری که در بازدهی به مقدار آورده که دارند سهم خواهند برد.

برای ثبت شرکت در برزیل با مسئولیت محدود میزان سرمایه اولیه حداقل ۵۰۰۰۰ دلار خواهد بود که به عنوان سرمایه شرکت به حساب می آید.

زمانی که شما قصد ثبت شرکت در برزیل را داشتید باید به وسیله فردی امین و مورد اعتمادتان که تخصص و سابقه ای درخشان در زمینه مهاجرت و انجام امور ثبت شرکت در برزیل را دارد, تمامی مراحل را طی نمایید.

اقامت دائم

زمانی که تمامی مراحل را سنجیدید و تمام جوانب را در نظر گرفتید کار را به وکیل متخصص سپرده و منتظر صادر شدن ویزای خود بمانید.

زمانی که مجوزات لازم را از اداره مهاجرت برزیل دریافت کردید و شرکت را ثبت کردید باید با در دست داشتن مدارک خود به سفارت برزیل رفته و برای ویزا درخواست دهید.

زمانی که تمام مدارک شما بررسی و تایید شد برایتان یک ویزای یک ساله صادر خواهد شد که این مدت را می توانید ۵ سال تمدید نمایید و بعد از این ۵ سال فرد می تواند برای گرفتن اقامت دائم اقدام کند.

البته شایان ذکر می باشد که باید برای گرفتن اقامت دائم, دولت برزیل را قانع کنید که در این۵ سال شرکت برای دولت برزیل سود داشته است و به صورت دائم در حال فعالیت بوده است و فعالیت شرکت صوری نبوده است.

شما می توانید بعد از این ۵ سال برای همراهان خود نیز درخواست اقامت دائم نمایید (که شامل همسر و فرزندان زیر ۱۷سال می باشد).

شرایط اقامت دائم

زمانی که اقامت دائم برزیل را دریافت کردید باید وجوه خود را به مدت حداقل سی روز در بانک و در حساب نگه دارید و هیچ برداشتی نداشته باشید بعد از آن می توانید مانند افراد برزیلی از کمک هزینه های بانکی, وام های بانکی و همچنین سود وجوه در بانک بهرمند شوید.

شایان به ذکر می باشد که شما با یک سهامدار هم نیز قادر به ثبت شرکت در برزیل خواهید بود و می توانید از این طریق به اقامت دائم برزیل دست یابید.

نکته دیگری که باید خاطر نشان کنیم این است که زمانی که شما ثبت شرکت در برزیل را انجام دادید از زمان شروع فعالیت تجاری خود بایستی مبلغ حداکثر۶۰۰۰ دلار به عنوان مالیات که بصورت سالانه نیز می باشد, پرداخت نمایید و اگر شما مالیات ها را به موقع پرداخت نکنید متاسفانه نمی توانید برای اقامت دائم این کشور اقدام نمایید.

زمانی که شما ثبت شرکت در برزیل را انجام دادید می توانید برای خرید و یا اجاره ملک در این کشور اقدام نمایید و بعد از ۵ سال که اقامت را دریافت کردید می توانید برای تابعیت این کشور اقدام کنید و بعد از موفق شدن در آزمون زبان و تاریخ این کشور و اخذ تابعیت می توانید برای پاسپورت برزیل نیز اقدام کنید.

یک نکته بسیار مهم که برای کار و زندگی در برزیل برایتان مهم است این است که شما باید زبان پرتغالی را به خوبی فرا بگیرید و باید بدانید که دانستن زبان پرتغالی از زبان انگلیسی موثر تر خواهد بود.

اگرچه زبان انگلیسی به عنوان زبان رسمی مردم این کشور می باشد اما زبان تکلم آنان پرتغالی می باشد و اگر شما می خواهید که در فعالیت تجاری خود فردی موفق در کشور برزیل باشید باید زبان پرتغالی را فرا بگیرید.

نکاتی که باید برای اخذ ویزای برزیل بدانید

در ابتدا باید بدانید که از تمامی مدارکتان باید یک سری کپی داشته باشید زیرا زمانی که مدارک بررسی می شود اصل مدارک به شما باز خواهد گشت و کپی مدارک در پرونده شما بایگانی خواهد شد.

مدارک شما قطعا به زبان فارسی می باشد پس باید تمامی مدارک را به زبان انگلیسی ترجمه کرده باشید و مهر دادگستری داشته و به تایید وزارت خارجه رسیده باشد.

همراه داشتن شناسنامه و گذرنامه متقاضی جزء اصلی ترین مدارک می باشد وباید حتما گذرنامه شما تاریخ منقضی اش مربوط به شش ماه بیشتر از تاریخ پایان ویزای درخواستی برزیل باشد.

حتما به خاطر داشته باشید که از صفحات یک تا پنج گذرنامه تان و همچنین صفحاتی که مهر رویداد خورده است یک کپی تهیه نمایید.

باید حتما سه قطعه عکس رنگی خود را که با پشت زمینه سفید و تمام رخ گرفته شده باشد به همراه داشته باشید شایان ذکر است که این عکس ها کمتر از ۶ماه پیش از اقدام گرفته شده باشد به طوری که با ظاهر فعلی متقاضی همخوانی داشته باشد.

برای همراهان خود که نام آنها در گذرنامه درخواست روادید برده شده است هم باید دو قطعه عکس رنگی با همان شرایطی که گفته شد تهیه و به سفارت تحویل دهید.

شرایط اخذ ویزای برزیل

باید تمامی آدرس محل کار خود و محل زندگی خود را به صورت دقیق نوشته و به سفارت تحویل دهید.

اگر شما در حال حاضر مشغول به کار می باشید باید تمام مدار ک دال بر آن را تهیه و به سفارت تحویل دهید این مدارک شامل: پروانه کسب, گواهی اشتغال, میزان حقوق ماهانه و…

اگر فرد بازنشسته از کار می باشد باید تمامی مدارک دال بر بازنشتگی خود را نیز ارائه دهد.

اگر شما مشغول به تحصیل می باشید باید تمامی مدارکی که نشان دهد شما در ایران مشغول به تحصیل در رشته مورد نظر می باشید را به همراه داشته باشید. مانند کارت دانشجویی که معتبر است و یا گواهی اشتغال به تحصیل

حتما به خاطر داشته باشید که باید یک پرینت 3 ماهه حساب بانکی خود را تهیه کرده باشید که به وسیله بانک مهر و امضا شده باشد. این برای اثبات توانایی مالی شما می باشد که توان پرداخت هزینه های زندگی در برزیل را خواهید داشت یا خیر.

باید مدارکی تهیه کنید که نشان دهد شما در برزیل در کجا اسکان خواهید یافت و همچنین آدرس دقیق شرکت ثبت شده باید حتما ذکر شود.

زمانی که تمامی مدارک شما تکمیل بوده باشد و نقصی در آن وجود نداشته باشد اصولا مدت زمانی که برای بررسی مدارک شما زمان خواهد برد بین یک یا دو هفته نیز می باشد و بعد از این مدت به شما اعلام می شود که با درواست شما موافقت کرده اند یا خیر.

زمانی که تمامی مدارک بررسی شد و تایید نهایی توسط افسر ویزا داده شد ویزای برزیل برای شما صادر خواهد شد و شما می توانید برای رسیدن به اهداف خود قدم اول را محکم بردارید.

اساسنامه شرکت

لازم به ذکر می باشد که بگوییم بعد از ثبت شرکت باید تمامی موارد در اساسنامه شرکت ثبت شود مواردی اعم از: نام شرکت و نوع فعالیت شرکت تجاری و همچنین تعداد سهامداران و میزان سرمایه ای که افراد در بدو ثبت شرکت پرداخت کرده اند و همچنین نام و آدرس تمامی سهامداران باید در اساسنامه شرکت ذکر شود و نام مدیر شرکت و مسئولیت وی و میزان سرمایه ای برای شرکت گذاشته است هم نیز باید در اساسنامه برده شود. آدرس دقیق شرکت به همراه شماره تلفن های سهامداران هم جزء مواردی می باشد که در اساسنامه مقرر می شود.

 مزایای ثبت شرکت در برزیل

  • ایجاد شدن کسب و کار آنلاین در این کشور که به صنعتی سود آور تبدیل شده است
  • خدمات و محصولات شرکت های خارجی با توجه به رشد تولید ناخالص داخلی و افزایش درآمد خانواده ها دارای متقاضیان بسیاری می شود.
  • بخش گردشگری برای سرمایه گذاران خارجی موقعیت های مناسبی فراهم کرده است.
  • دومین کشور از نظر صنعتی بودن می باشد و دارای منابع طبیعی بسیاری مانند نفت خام است که برای سرمایه گذاران موقعیت های مناسب شغلی فراهم خواهد کرد.
  • کشور برزیل یکی از بزرگترین برنامه های انرژی تجدید پذیر در جهان است
  • مهمترین مزایای ثبت شرکت در برزیل این می باشد که مالیات های منقصی برای سود سهام برای فرد و یا شرکت وجود نخواهد داشت.
  • این کشور توسعه یافته دارای ۴منطقه تجارت آزاد می باشد که برای سرمایه گذاران خارجی حائز اهمیت می باشد.

شرایط ثبت شرکت

سرمایه گذاران بعد از ثبت شرکت در برزیل باید نکاتی را رعایت فرمایند تا مراحل طبق قوانین و مقررات کشور برزیل انجام شود.

طبق قوانین دولت برزیل هر فردی که بخواهد در این کشور شرکت ثبت کند باید شرکت ثبت شده متشکل از یک مدیر و دو سهامدار از هر ملیت باشد و باید بدانید که طبق قوانین دولت برزیل حداقل سرمایه ای برای ثبت شرکت در برزیل وجود ندارد.

طبق مقررات وزارت کار و شرکت ها در برزیل هر شرکتی موظف می باشد که تمام گزارات سالانه خود را داشته باشد این گزارشات شامل اسم و آدرس مدیران و همچنین میزان سهام سهامداران و جزئیات آن ها را شامل می شود.

یک شرکت خصوصی برزیلی باید حتما یک آدرس ثبت شده محلی داشته باشد و یک شرکت خارجی باید حتما یک نماینده برزیلی به عنوان حامی مالی انتخاب نماید این نماینده هم می تواند فردی برزیلی تبار بوده باشد و هم می تواند فردی باشد که اقامت دائم برزیل را اخذ نموده باشد.

ثبت شرکت در برزیل شاید به نوشتار راحت بوده باشد اما از پیچیدگی ها و دشواری هایی نیز برخوردار است که تنها افرادی می توانند با موفقیت این مسیر را طی نمایند که تجربه کافی در ثبت شرکت در برزیل را داشته و در این زمینه تخصص داشته باشند.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *