تحصیلی, هلند

تحصیل کارشناسی ارشد در هلند

تحصیل دکتری در دانمارک

طول تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در هلند نزدیک به ۲ سال می‌باشد که این مقدار با توجه به رشته تحصیلی می‌تواند زیاد و یا کم شود. از طرفی هزینه های که شخص برای شهریه دانشگاهی در طول مدت تحصیل در مقطع کارشناسی باید پرداخت کند.

شهریه تحصیل در دانشگاه های هلند در مقطع کارشناسی ارشد چیزی نزدیک به ۹۰۰۰ یورو در سال است که به این هزینه ها باید هزینه خوراک و مسکن هم اضافه کرد که آن در ماه حدود ۷۰۰ یورو است.

البته این مقدار خرج را می توان با کمی صرفه جویی و مدیریت هزینه ها را کمتر کرد و به حدود ۵۰۰ یورو در ماه رساند. همچنین بخش اعظمی از آن بابت اجاره خانه می‌باشد که اگر فرد بتواند از خوابگاه های دولتی استفاده کند هزینه های جاری برای شخص در طول ماه کاهش پیدا می‌کند.

شرایط دریافت بورسیه در مقطع کارشناسی ارشد

همچنین برای کاهش هزینه ها می توان از کمک هزینه های تحصیلی هم استفاده کرد، که البته برای گرفتن این کمک هزینه های های تحصیلی فرد باید واجد شرایط آن باشد.

شرایط دریافت بورسیه در مقطع کارشناسی ارشد در هلند به نسبت مقاطع پایین تر راحت تر است و می توان با حداقل مدارک و احتیاجات بورسه تشویقی دریافت کرد که به طور کلی در هلند ۳ نوع کمک هزینه در این مقطع ارایه می‌شود که عبارت است از:

  1. تخفیف در بخشی از شهریه دانشگاهی
  2. رایگان بودن تحصیل
  3. رایگان بودن تحصیل + دریافت حقوق ماهیانه

بدیهی است که هرچه روزمه فرد بهتر باشد شانس بهتری برای گرفتن بورس های عالی خواهید داشت. از طرفی حقوقی که ماهیانه برای دانشجویان در نظر گرفته شده است هرساله با افزایش ترم دانشجویان افزایش می یابد.

یکی از مهمترین نکته هایی که باعث می‌شود شانس شما برای گرفتن بورس های تحصیلی افزایش پیدا کند این است که در یکی از دانشگاه های دولتی در کشور مقصد در مقطع کارشناسی تحصیل کرده باشید که در این صورت می‌توانید راحت تر برای دریافت بورس تحصیلی اقدام کنید.

نکات مهم برای پذیرش افراد جهت تحصیل کارشناسی ارشد در هلند

نکته مهمی که فرد متقاضی پذیرش باید به آن توجه کند این است که باید حتما مدرک آیلتس با نمره ۶.۵به بالا داشته باشد و یا مدرک زبان آلمانی B2داشنه باشد که به این صورت با درخواست وی موافقت شود.

البته به این نکته هم باید توجه کرد به دانشجویانی که متقاضی یادگیری زبان در کالج های هلندی هستند هم پذیرش راحت تر داده می‌شود ولی به هرحال برای تحصیل حداقل مدرک زبان انگلیسی را باید داشته باشید.

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که قبل از ورود به کشور هلند و شروع ترم تحصیلی یکسری هزینه ها را باید به حساب دانشگاه پرداخت کنید:

که این هزینه ها شامل:

  • شهریه یک‌ساله دانشجو و یا یک نیم ترم
  • هزینه های بیمه دانشجو
  • هزینه ویزای یک ساله تحصیلی
  • هزینه بابت اجاره خوابگاه به مدت ۱سال که بعد از این کار ها اولا دیگر نیاز به صرف کردن وقت در سفارتخانه نیا و دومأ زود تر کار های مربوط به ویزای تحصیلی فرد صادر می‌شود.

همچنین همان طور که در بالا به آن اشاره شد بیشترین هزینه های جاری فرد مربوط به مسکن می‌باشد که فرد می‌تواند با استقرار در خوابگاه های دانشجویی این مشکل را حل کند.

هزینه های زندگی

البته برای کاهش هزینه های زندگی می‌تواند با استفاده از مزایایی که ویزای تحصیلی دارد بخشی از نیاز های مالی خود را تأمین کند. به این صورت که کشور هلند به صورت محدود هفته ای حدود ۳۰ ساعت اجازه کار به دانشجویان مهاجر می‌دهد که به این صورت هفته ای مقداری پول دست می‌آورد.

درست است که این مقدار پولی که به دست می‌آورد نمی‌تواند بخش مهمی از احتیاج مالی افراد تامین کند، اما با این وجود هنوز هم می‌تواند کمک خرجی خوبی برای افراد باشد که البته این اجازه کار بسته به نوع مقطع تحصیلی افراد و این که در چه ترمی باشند متفاوت است و هرچه ترم افراد بیشتر باشد ساعت کاری آنها هم افزایش پیدا می کند.

البته کسانی که رزومه عالی داشته باشند و از دانش کافی برخوردار باشند، همواره بعد از اتمام دوران تحصیل خود می توانند در آن کشور مستقر شوند و با استفاده از کار خوبی که پیدا کردند اقامت پیدا کنند به دلیل آنکه کشور هلند از نیروی جوان کاری به اندازه کافی برخوردار نیست از این روسیاست های دولت به این صورت است که افراد جوان و با استعداد را در کشور خود نگه دارد

تا به این صورت کمبود نیروی کار را جبران نماید و در نتیجه این یک مزیت مهم برای افرادی است که در کشور هلند مشغول به تحصیل می باشند زیرا به راحتی می‌توانند با استفاده از شرایط موجود مراحل اخذ اقامت خود را کامل کنند و این کشور مستقر شوند.

زبان تحصیل مقطع کارشناسی ارشد هلند

اگر قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در هلند را دارید می توانید به زبان آلمانی و زبان انگلیسی در دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل شوید.

برای تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های هلند لازم است مدرک معتبر زبان انگلیسی (IELTS 6.5) خود را ارائه نمایید،اما اگر به زبان انگلیسی تسلط کامل ندارید می توانند پیش از ثبت نام و ورود به دانشگاه های هلند در دوره های مربوطه شرکت نمایید. دقت نمایید که این دوره ها تنها در برخی از دانشگاه های هلند برگزار می شود.

بورسیه تحصیل کارشناسی ارشد در هلند

یکی از مقوله های مهم برای دانشجویانی که قصد تحصیل فوق لیسانس در هلند را دارند بورسیه تحصیلی می باشد. در دانشگاه های این کشور بورسیه های تحصیلی متفاوتی ارائه می شود، علاوه بر دانشگاه های هلند دولت و برخی از موسسات نیز بورس های تحصیلی در اختیار متقاضیان قرار می دهند.

بورسیه های تحصیلی در نظر گرفته شده برای متقاضیان خارجی برای تحصیل در هلند به این صورت می باشد که دانشجو در اولین سال تحصیلی مبلغی بالغ بر 5000€ (یورو) به عنوان کمک هزینه تحصیلی دریافت خواهد کرد.

انواع موسسات آموزش عالی در کشور هلند

به طور کلی، در کشور هلند ۳ نوع موسسه آموزش عالی وجود دارد که عبارتند از:

دانشگاه های تحقیقاتی

این موسسات اصلی آکادمیک برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری با تسهیلات و امکانات پیشرفته و اعضای هیئت علمی متشکل از محققین برجسته و شناخته شده در رشته های مختلف تحصیل در هلند هستند.

دانشگاه های علوم کابردی

این موسسات به طور اختصاصی در رشته های کاربردی علوم و هنر متمرکز هستند.

موسسات آموزش بین المللی

این سیستم آموزش عالی به طور اختصاصی برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته شده است و بیشتر بر روی تبادل دانش فرهنگی متمرکز است.

اکثر رشته های مقطع کارشناسی ارشد در کشور هلند به زبان انگلیسی ارائه می شوند. بنابراین برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های این کشور نیاز به ارائه مدرک زبان معتبر نظیر آیلتس یا تافل دارید.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در هلند

  • دارا بودن مدرک کارشناسی در رشته های مرتبط از دانشگاه های معتبر
  • ترجمه رسمی آخرین مدرک تحصیلی و ترجمه رسمی ریزنمرات آخرین مدرک تحصیلی
  • رزومه
  • گذرنامه با اعتبار ۶ ماهه
  • ویزای تحصیلی
  • انگیزه نامه (SOP)

مدارک موردنیاز جهت دریافت پذیرش تحصیلی در هلند

اکثر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در هلند برای ارسال مدارک موردنیاز دریافت پذیرش تحصیلی سامانه جداگانه ای مخصوص به خود را دارند که در آن نیاز به ارسال اصل مدارک و سوابق تحصیلی دیگر وجود ندارد و کافیست که اسکن هر مدرک موردنیاز را بصورت یک فایل الکترونیکی در سامانه موردنظر بارگذاری کنید. مهلت ارسال مدارک بسته به این که چه رشته ای را انتخاب کرده باشید، متغیر است.

شانس دریافت پذیرش تحصیلی شما بستگی به عوامل مختلفی همچون نمره مدرک زبان انگلیسی، معدل آخرین مدرک تحصیلی، ریز نمرات و تعداد واحدهای گذرانده شده موردنیاز، ارتباط رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد، ظرفیت پذیرش دانشجو در آن رشته در آن دانشگاه، داشتن سابقه کار مرتبط و… دارد. مدارکی از قبیل رزومه کاری، سوابق کاری، مقالات چاپ شده و دوره های آموزشی گذرانده شده و نیز معمولا جزو مدارک مورد نیاز اصلی برای دریافت پذیرش تحصیلی در کشور هلند محسوب می شوند.

امکان کار دانشجویی در طول مدت زمان تحصیل در هلند

بر اساس قانون هلند، دانشجویان در هلند می توانند به صورت محدود تا ۱۰ ساعت در هفته اجازه کار داشته باشند. همچنین در طول ماه های ژوئن، جولای و آگوست اجازه کار دارند.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

4.5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *