پرتغال, تحصیلی

شرایط تحصیل پزشکی در پرتغال

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پرتغال

در این مقاله در خصوص تحصیل در پرتغال و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پرتغال، اطلاعاتی را برای رفع ابهامات ذهنی، در اختیار شما متقاضیان عزیز قرار دهد. با موسسه مهاجرتی آوات همراه باشید. همچنین شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما تماس بگیرید.

کشور پرتغال

کشور پرتغال، کشوری است که هرساله از سراسر جهان دانشجویان زیادی را برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پرتغال، پذیرا می باشد. دانشجویان می توانند با اخذ ویزای تحصیل در پرتغال، که یکی از بهترین شیوه ها برای مهاجرت به پرتغال می باشد، برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشور پرتغال پذیرش تحصیلی از دانشگاه های پرتغال اخذ نمایند.

اخذ بورسیه های تحصیلی در پرتغال

متقاضیان می توانند با اخذ بورسیه های تحصیلی در پرتغال، در بخشی از هزینه های تحصیل  و هزینه های زندگی در پرتغال، صرفه جویی به عمل آورند. البته کشور پرتغال به جهت پایین بودن هزینه زندگی و هزینه های تحصیل، می تواند کشوری ایده آل برای زندگی و تحصیل برای متقاضیان مشتاق مهاجرت به پرتغال و مشتاق تحصیل پزشکی و دندانپزشکی، باشد.

مهاجرت به پرتغال

مهاجرت به پرتغال به شیوه های گوناگونی انجام می گیرد، که یکی از این شیوه ها مهاجرت تحصیلی به پرتغال و اخذ ویزای تحصیلی به پرتغال می باشد و می توان گفت که یکی از کم هزینه ترین و امن ترین راه ها برای مهاجرت به پرتغال محسوب می شود. متقاضیان می توانند با اخذ ویزای تحصیلی پرتغال و اخذ ویزای دانشجویی، برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی، اقدام نمایند.

مدت زمان صدور ویزای دانشجویی پرتغال، به صورت سه ماه صادر می گردد. دانشجویان موظفند برای ثبت نام در دانشگاه های پرتغالی، فرم درخواست پذیرش تحصیلی را به صورت واضح و کامل، تکمیل نمایند و با پرداخت مبلغ مشخص شده از طرف دانشگاه های پرتغال ( خصوصی یا دولتی )، برای پذیرش اولیه خود را در زمینه ی تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در پرتغال، اقدام نماید.

البته لازم به ذکر می باشد، که مبلغ استرداد شده از طرف دانشگاه های پرتغال در صورت، لغو پذیرش و عدم انجام مراحل بعدی ثبت نام در پرتغال، توسط متقاضی تحصیل در پرتغال، قابل برگشت نمی باشد.

دانشگاه های پرتغال

می توان به یکی از برترین دانشگاه های پرتغال که اخذ پذیرش دانشجو در زمینه تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در پرتغال، صورت می گیرد، اشاره نمود، دانشگاه پرتو پرتغال، جز یکی از برترین دانشگاه های پرتغال از لحاظ علمی به شمار می آید.

البته یکی دیگر از امتیازاتی که دانشگاه های پرتغال برای دانشجویان پرتغالی، در نظر می گیرد، این است که دانش آموزان می توانند با اخذ مدرک دیپلم ۱۲ ساله خود و بدون شرکت در آزمون ورودی دانشگاه، وارد برترین دانشگاه های پرتغال شوند. البته امتیازاتی نیز برای دانش آموزانی که از ابتدا در پرتغال تحصیل نکرده اند و دیپلم دوازده ساله ی خود را در کشور غیر کشور های اروپایی اخذ نموده اند، نیز قائل می باشد و این که، دانش آموزان بین المللی خارجی نیز می توانند با گذراندن یک دوره یک ساله در کالج های کشور پرتغال (پیش دانشگاهی) وارد تحصیل پزشکی و دندانپزشکی، شوند.

هزینه تحصیل در کشور پرتغال

هزینه تحصیل در کشور پرتغال بنا به زبان تحصیلی دانشجویان در دانشگاه های این کشور متفاوت می باشد. هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی، اگر به زبان پرتغالی صورت بگیرد، تقریبا به مبلغ پانصد و شصت یورو در سال خواهد رسید و اگر تدریس در دانشگاه های پرتغال به زبان انگلیسی صورت بگیرد، هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی، به مبلغ هزار و ششصد یورو در سال، خواهد رسید.

البته لازم به ذکر می باشد که در این مقاله در ارتباط با هزینه های زندگی دانشجویان نیز صحبتی به میان آورده شود و هزینه های زندگی در پرتغال را به طور کلی بررسی نماییم.

هزینه های زندگی در پرتغال

هزینه های زندگی در پرتغال، بسته به نوع و سبک زندگی افراد با هم متفاوت می باشد. اما اگر به طور کلی بخواهیم هزینه های زندگی در پرتغال را مورد بررسی قرار دهیم، بین دویست و پنجاه تا پانصد یورو هزینه در بر خواهد داشت. البته باید گفت که هزینه ی اجاره منزل مسکونی در یکی از شهرهای در حد متوسط پرتغال، بین صد و پنجاه تا سیصد یورو خواهد بود اما به طور کلی اکثر دانشجویان در ابتدا سکونت در خوابگاه دانشجویی را ترجیح می دهند.

دانشجویان می توانند ضمن تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشور پرتغال، مشغول به کار شوند و در بخشی از هزینه های تحصیل، صرفه جوئی نمایند. این دانشجویان می توانند در هفته بیست الی سی ساعت در بیمارستان ها و درمانگاه های پرتغال به صورت نیمه وقت، مشغول به کار شوند.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در پرتغال

  • ارائه فرم درخواست پذیرش تحصیلی پزشکی و دندانپزشکی در کشور پرتغال
  • اصل و کپی برابر اصل پاسپورت به صورت ترجمه شده
  • ارائه اصل و کپی برابر اصل مدارک شناسایی به صورت ترجمه شده توسط شخص
  • ارائه مدارک تحصیلی و همراه با ریز نمرات قبولی به صورت ترجمه
  • ارائه تاییدیه مبنی بر تمکن مالی فرد در طول سال تحصیلی به صورت ترجمه

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *