اسپانیا, تحصیلی

تحصیل در رشته دندان‌پزشکی دراسپانیا

تحصیل در رشته دندان‌پزشکی دراسپانیا

دانشگاه‌های اسپانیا، بخشی از ظرفیت رشته‌های پزشکی و دندان پزشکی خود را به متقاضیان خارجی خود اختصاص می‌دهند، تحصیل در رشته دندان‌پزشکی دراسپانیا پرطرفدار است. نگاهی به فهرست کشورهای جهان که در زمینه دندان‌پزشکی مطرح هستند مشخص می‌کند که اسپانیا جزو اولویت‌های اول در این زمینه نیست، اما اسپانیا جزو کشورهای ارزان قیمت محسوب می‌شود و برای کسانی که به دنبال کشوری هستند که بتوانند رشته دندان‌پزشکی را با هزینه کم و پذیرش سریع، در آن تحصیل کنند، جزو بهترین کشورهاست، زیرا شرایط مورد نیاز آنها را فراهم می‌کند.

اگرچه اسپانیا یک کشور دو زبانه محسوب می‌شود، اما برای کسانی نتیجه بخش‌تر است که به زبان اسپانیایی مسلط باشند.

اسپانیا، کالج‌های پزشکی باکیفیتی دارد که در سطح جهانی از احترام بالایی برخوردارند. بنابراین اگر قصد تحصیل در رشته دندان‌پزشکی دراسپانیا را دارید بهتر است بدانید یکی از راحت‌ترین راه‌ها برای مهاجرت به اسپانیا، مهاجرت تحصیلی است.

اگر در رشته دندان پزشکی در دانشگاه‌های اسپانیا، پذیرش بگیرید به راحتی می‌توانید اقامت تحصیلی گرفته و پس از چند سال تحصیل دراسپانیا کشور در صورت تمایل، تابعیت اسپانیا را گرفته و شهروند این کشور محسوب شوید.

کشور اسپانیا

کشور اسپانیا از پیشرفته ترین کشورهای جهان از نظر امکانات، آموزشی و تحصیلی و ورزشی می باشد که هر ساله تعداد کثیری از متقاضیان سراسر دنیا برای تحصیل به کشور اسپانیا مهاجرت می نمایند.

یکی دیگر از مزایای تحصیل در کشور اسپانیا، هزینه های تحصیلی پایین در رشته های پزشکی و دندانپزشکی اسپانیا می باشد. البته لازم به ذکر است که متقاضیان عزیز برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا، باید تسلط کامل به زبان اسپانیایی داشته و ارائه مدرک زبان اسپانیایی به دانشگاه اسپانیا الزامی می باشد و تعداد دانشگاه هایی که  می توان اشاره نمود که در این رشته ها در مقطع کارشناسی در اسپانیا به زبان انگلیسی تدریس می کنند، بسیار اندک و انگشت شمار می باشد.

تعداد واحد ها و دروس انتخابی دانشجویان در دانشگاه های اسپانیا متفاوت است، تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان نیز در بعضی از دانشگاه ها امکان پذیر می باشد.

مهاجرت به اسپانیا

کسانی که می خواهند به این کشور مهاجرت نمایند و دوره ی تحصیلی خود را در اسپانیا به اتمام برسانند باید در مرحله اول، آزمون ورودی دانشگاه مورد نظرشان را با موفقیت پشت سر بگذارند. اگر در دانشگاه مورد نظر در اسپانیا نمره قبولی را کسب کردند، اجازه تحصیل در مقطع مورد نظر در دانشگاه های اسپانیا را دارند.

کشوراسپانیا در سرزمین اروپا جزء یکی از برترین کشورهای جهانی از نظر متد آموزشی می باشد و با رشد روز افزون علمی به دیگر کشور های جهان ثابت کرده است که می تواند رتبه اول جهانی از نظر سطح علمی و آموزشی باشد.

تحصیل در کشور اسپانیا عموما به زبان اسپانیایی صورت می گیرد. اگر شما به این زبان تسلط ندارید، در کشور اسپانیا مراکز آموزشی بسیاری وجود دارد که شما می توانید از آن ها جهت بالا بردن تسلط خود به زبان اسپانیایی استفاده نمایید.

روش های متفاوتی برای مهاجرت به کشور اسپانیا و کسب اقامت و تابعیت اسپانیا، وجود دارد که یکی از امکان پذیر ترین و پر متقاضی ترین روش ها، مهاجرت از طریق تحصیل می باشد.

شرایط تحصیل در رشته دندان پزشکی دراسپانیا

تحصیل در رشته دندان‌پزشکی دراسپانیا

تحصیل در رشته دندان‌پزشکی دراسپانیا به طور غالب به زبان اسپانیایی ارائه می‌شود، اما جای نگرانی نیست زیرا دانشجویان دندان پزشکی که در دانشگاه‌های اسپانیا پذیرش می‌شوند، می توانند دوره‌های آموزش زبان اسپانیایی را گذرانده و نیازی به گذراندن این دوره‌ها در ایران ندارند، اما اگر شما فرزندانی دارید که در سنین پایین هستند و قصد دارید برای تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندان پزشکی آن‌ها را به اسپانیا بفرستید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم در دوره دبیرستان برای آن‌ها برنامه‌ریزی کنید تا بتوانند زبان اسپانیایی را آموزش ببینند.

زیرا داشتن مدرک زباناسپانیایی، شرایط را برای پیشرفت بهتر و آسان‌تر در این رشته‌ها، فراهم می‌کند.

شرایط پذیرش در این دانشگاه‌ها بستگی به کالج مورد نظر شما دارد که در آن درخواست پذیرش داده‌اید. اخذ پذیرش در دانشگاه‌های خصوصی اسپانیا از دانشگاه‌های دولتی این کشور آسان‌تر است. برای تحصیل در رشته دندان‌پزشکی دراسپانیا، باید در مورد هریک از دانشگاه‌های این کشور تحقیق کنید، رشته تحصیل در رشته دندان‌پزشکی دراسپانیا، هیچ آزمون ورودی یا معادل آن، ندارد.

اکثر دانشگاه‌های اسپانیا، آزمون ورودی ندارند و میانگین نمرات دانش‌آموزان در دبیرستان را ملاک پذیرش قرار می‌دهند. برخی دانشگاه‌های این کشور نیز آزمون ورودی دارند که از دروس تخصصی رشته آن‌ها در دبیرستان، مثل زیست‌شناسی، ریاضی و فیزیک گرفته می‌شود.

این آزمون معمولا در دانشگاه سنت کوگات و در یازدهم می هر سال برگزار می‌شود، این آزمون به طور معمول هر ساله، در حدود ۴۰نمره دارد که با گرفتن نمره ۲۵ می‌توان نمره قبولی این آزمون را کسب کرده و در دانشگاه پذیرش بگیرید. برای شرکت در این آزمون از طریق ثبت نام آنلاین اقدام کنید.

امتیازات تحصیل در رشته دندان‌پزشکی دراسپانیا

از امتیازات تحصیل دراسپانیا این است که برای پذیرش گرفتن در رشته دندان پزشکی در این کشور حتی پیش از اتمام مدرسه نیز می‌توان اقدام کرد. طول مدت تحصیل در رشته دندان پزشکی دراسپانیا مثل سایر کشورها ۵ساله است.  شهریه تحصیل در رشته دندان پزشکی دراسپانیا، در بین دانشگاه‌های مختلف، متفاوت است. هزینه دندان پزشکی در دانشگاه‌های دولتی کم و در کالج‌های خصوصی این کشور متفاوت و متغیر است.

شهریه‌ای که از دانشجویان دندان پزشکی در دانشگاه‌های خصوصی اسپانیا گرفته می‌شود در حدود ۶۰۰/۲۰ یورو در هر سال است.

کسانی که مشغول تحصیل در رشته دندان‌پزشکی دراسپانیا هستند می‌توانند دوره‌های تخصصی خود را در هریک از دانشگاه‌های علوم پزشکی اروپا دنبال کنند. با وجود اینکه اسپانیا جزو کشورهای ارزان محسوب می‌شود، اما دانشجویان دندان پزشکی دانشگاه‌های این کشور در صورت نیاز، می‌توانند از کمک‌های مالی و وام‌های دانشجویی این کشور استفاده کنند.

یکی دیگر از شرایط تحصیل در رشته دندان‌پزشکی در دانشگاه اسپانیا، داشتن شرایط سنی است. سن افرادی که قصد پذیرش در این دانشگاه‌ها را دارند در حدود ۲۵ سال است و افرادی که دارای سن بالاتر از این رنج سنی هستند از شرایط پذیرش در این دانشگاه‌ها برخوردار نبوده و اقدام آن‌ها برای درخواست پذیرش در رشته دندان پزشکی دراسپانیا، نتیجه‌ای برای آنها نخواهد داشت.

پذیرش در دانشگاه های علوم پزشکی در اسپانیا

روش های پذیرش در دانشگاه های علوم پزشکی در اسپانیا، بستگی به شرایط تحصیلی شما و شرایط پذیرش دانشگاه مورد نظر شما دارد و بنا بر پذیرش دانشگاه ها در این کشور شما می توانید براساس شرایط خاص خود در دو نوع دانشگاه در اسپانیا،  یعنی دولتی و آزاد، پذیرش شوید.

لازم به ذکر می باشد، تحصیل در دانشگاه های آزاد کشور اسپانیا به مراتب آسان تر اما پر هزینه تر از دانشگاه های دولتی این کشور می باشد و لازم به ذکر است که مقدار شهریه ی پرداختی دانشگاه های آزاد در رشته های پزشکی و دندان پزشکی در اسپانیا بسیار زیاد می باشد.

کشور اسپانیا دارای مراکز علمی و آموزشی بسیاری ست که تعداد این مراکز به ۸۱ مورد می رسد که حدود ۵۰ مورد از این مراکز، دولتی هستند و حدود ۳۱ مورد آن ها  آزاد می باشند، این مراکز ازبالاترین کیفیت روز جهانی برخوردار هستند. کشور اسپانیا دارای پنج دانشگاه معتبر و برتر دنیا می باشد، نظیر بارسلونا، والنسیا، پلی تکنیک و ویگو.

موقعیت جغرافیایی این دانشگاه ها در شهرهای مختلف اسپانیا واقع شده است، اگر شما تصمیم به تحصیل در اسپانیا را دارید حتما شهر تحصیلی خود را انتخاب نمایید. دانشکده پزشکی کاردنال و هرا در اسپانیا به دو زبان اسپانیایی و انگلیسی تدریس می شود.

اگر شما به زبان اسپانیایی تسلط ندارید، اغلب دانشگاه های این کشور برای دانشجویان بین المللی و خارجی، دوره های آموزشی زبان اسپانیایی را تعبیه دیده است.

مهم‌ترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در رشته دندان‌پزشکی دراسپانیا

۱-دانشکده بارسلونا

دانشکده بارسلونا به عنوان مشهورترین دانشکده دندان پزشکیاسپانیا شناخته می‌شود. این دانشکده در سال ۱۹۸۷ شروع به کار کرد. در سال ۱۹۸۶ دراسپانیا، طبق فرمان سلطنتی، قوانین و دستورالعمل‌هایی برای تحصیل در این رشته در نظر گرفته شد و در برنامه دانشجویان رشته دندان پزشکی تغییراتی داده شد. این تغییرات در راستای دستورات اتحادیه اروپا بود که طبق آن، دوره دندان‌پزشکی یک دوره ۵ساله شناخته شد که با گذراندن آن یک مدرک پنج ساله به فرد ارائه می‌شد، بعد از آن در سال ۱۹۹۴ یک برنامه جدید برای این رشته راه‌اندازی شد که تا به امروز ادامه پیدا کرد.

۲-دانشکده کاردنال هررا

دانشگاه کاردنال اولین دانشگاه خصوصی دراسپانیاست، این دانشگاه در کمون والنسیا قرار دارد. این سازمان، که جزو سازمان‌های پیشرو دراسپانیاست، ۳دانشگاه و مدرسه در سراسراسپانیا برای دوره‌های دندان پزشکی دارد. پذیرش در رشته دندان پزشکی در این دانشگاه کمی دشوار است، این دانشگاه، از متقاضیان خود آزمون ورودی نیز می‌گیرد. شرایط برگزاری آزمون این دانشگاه، همان شرایطی است که در بالا به آن اشاره شد.

علاقمندان به تحصیل در رشته دندان پزشکی دراسپانیا پس از گذراندن دوره پنج ساله تحصیل خود، در صورت تمایل، می‌توانند ادامه تحصیل دهند و در گرایش‌های تخصصی این رشته تحصیل کنند. به طور کلی این رشته به بررسی بیماری‌ها و مسایل مربوط به دندان‌ها پرداخته و در دوره‌های تخصصی و تکمیلی نیز گرایش‌های ایمپلنتوژی و جراحی، جزو مجبوب‌ترین گرایش‌های این رشته شناخته می‌شوند.

برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در رشته دندان پزشکی در دانشگاه‌های اسپانیا، بهترین راه این است که سایت‌های هریک از دانشگاه‌هایی که قصد پذیرش در آن‌ها را دارید چک کرده و شرایط پذیرش آن‌ها در زمینه رشته دندان‌پزشکی را به طور دقیق مطالعه کنید.

ما در این نوشته کوتاه شما را با شرایط کلی این رشته آشنا کردیم، اما چون هر دانشگاه، قوانین و شرایط مخصوص به خود در زمینه پذیرش دانشجوی دندان پزشکی را دارد، کسب اطلاعات از طریق پرتال دانشگاه مورد نظر، مطمئن‌ترین راهنمای شما در این زمینه خواهد بود.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا در مقطع دکترا

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا در مقطع دکترا رایگان می باشد و شما می توانید از بورسیه تحصیلی اسپانیا برای تحصیل در مقطع دکتری بر خوردار شوید. شما می توانید همراه با تحصیلات دکترا مشغول به انجام کار پاره وقت ۳۰ ساعت در هفته باشید. متقاضیان می توانند در مقطع دکتری با اخذ ویزای همراه اسپانیا، اقدام برای مهاجرت یکی از اعضای خانواده خود، همسر و یا شریک کاری خود نمایند.

لازم به ذکر می باشد دانشجویان عزیز در مقطع دکتری درآمدی معادل ۱۱۰۰ تا ۱۶۰۰ یورو به صورت ماهیانه به عنوان حقوق دوره دکتری دریافت می نمایند.

به طور کلی باید گفت که مدت زمان فارغ التحصیلان در رشته های علوم پزشکی اعم از رشته پزشکی اسپانیا شش سال، رشته دندانپزشکی اسپانیا پنج سال، رشته داروسازی اسپانیا پنج سال، رشته دامپزشکی اسپانیا نیز پنج سال می باشد.

البته لازم به ذکر است که هزینه های تحصیل و شهریه های پرداختی در دانشگاه های اسپانیا برای رشته های مختلف،  متفاوت می باشد.

هزینه های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا برای دوره های یکساله بین ۵۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ یورو برای دانشجویان می باشد.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا:

  • ارائه گواهی پایانی کارشناسی ارشد به همراه ریز نمرات قبولی مقطع کارشناسی ارشد به صورت ترجمه شده
  • اصل و کپی برابر اصل پاسپورت
  • عکس
  • اصل و کپی برابر اصل کارت شناسایی به صورت ترجمه شده
  • گواهی عدم سوء پیشینه به صورت ترجمه شده
  • تاییدیه سلامت جسمی طبق گواهی بیمه ای به صورت ترجمه شده

تمامی این مدارک ارسالی توسط متقاضیان برای پذیرش و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا در دانشگاه های اسپانیا می باشد و صحت آن ها تاثیر به سزایی در اخذ پذیرش تحصیلی اسپانیا خواهد داشت.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *