اسلواکی, تحصیلی

اعزام دانشجو به اسلواکی

اعزام دانشجو به اسلواکی

در این مقاله قصد داریم در خصوص اعزام دانشجو به اسلواکی بحث کنیم. بحث مهاجرت تحصیلی و ادامه تحصیل در کشورهای اروپایی، طرفداران زیادی در بین قشر جوان و تحصیل کرده دارد، اما خیلی از این افراد چون تصور می کنند که از پس هزینه های تحصیل و زندگی در کشورهای اروپایی برنمی آیند از این علاقه خود می گذرند. در خطاب به این گروه باید بگوییم که خوشبختانه امکان تحصیل کم هزینه و حتی رایگان در برخی از کشورهای اروپایی مانند فرانسه، اسلواکی و… وجود دارد، فقط کافی است تا با چند و چون تحصیل و اعزام دانشجو به این کشورها آشنا شوند تا به تصورات اشتباه خود در حیطه ادامه تحصیل در خارج از کشور پی ببرند.

چرا اعزام دانشجو به اسلواکی؟

بدین منظور ما تصمیم گرفتیم که در این مقاله به بحث تحصیل و اعزام دانشجو به اسلواکی بپردازیم، زیرا اسلواکی در ردیف کشورهایی قرار دارد که هزینه تحصیل و زندگی در آن نسبتاً کم است. بنابراین اگر تمایل دارید که تا حدودی با مقوله تحصیل و اعزام دانشجو به اسلواکی آشنا شوید؛ این مطلب را بخوانید. در این مقاله ابتدا با نظام آموزش عالی کشور اسلواکی آشنا می شویم، سپس از نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های اسواکی آگاه خواهیم شد. در بخش بعدی مقاله اطلاعاتی در مورد هزینه زندگی و تحصیل در اسلواکی کسب خواهیم کرد و در پایان با مزایای تحصیل و اعزام دانشجو به اسلواکی آشنا می شویم.

اگر قصد تحصیل و زندگی در اتحادیه را دارید اما دانشگاه و کشوری که مد نظر دارید از لحاظ هزینه های تحصیل و زندگی برای شما مهم است و می خواهید با هزینه ای پایین در اتحادیه اروپا تحصیل و زندگی کنید، اسلواکی یکی از گزینه هایی است که ما به شما پیشنهاد می دهیم.
(موسسه حقوقی آوات ارائه دهنده خدمات تخصصی در زمینه اخذ پذیرش از دانشگاه های اسلواکی و خدمات مربوط به ویزای تخصیلی اسلواکی)
دانشجویان متقاضی تحصیل در اسلواکی در صورت تمایل برای اقدام جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های اسلواکی باید بصورت مستقیم برای دانشگاه های اسلواکی اقدام کنند و این امکان نیز برای متقاضیان وجود دارد که برای چند دانشگاه به طور همزمان تقاضای پذیرش تحصیلی بدهند.

نظام آموزش عالی

اگر به مقوله تحصیل و اعزام دانشجو به اسلواکی علاقه مند شده اید، لازم است بدانید که تحت سیستم نظام آموزش عالی اسلواکی، دانشجویان در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری آموزش می بینند. طول دوره تحصیل در مقطع کارشناسی بین ۳ تا ۴ سال، در مقطع کارشناسی ارشد بین ۱ تا ۲ سال و در مقطع دکتری بین ۳ تا ۴ سال است که هر سال تحصیلی در اسلواکی از ابتدای ماه سپتامبر آغاز و تا انتهای ماه آگوست ادامه دارد. ضمناً در هر سال تحصیلی، دانشجو باید دو ترم تحصیلی را پشت سر بگذارد. زبان تدریس در دوره کارشناسی، زبان اسلواکیایی است اما دوره های کارشناسی ارشد و دکتری به زبان انگلیسی نیز برگزار می شوند.

لازم به ذکر است که تحصیل در دوره های زبان اسلواکیایی کاملاً رایگان است، اما برای تحصیل در دوره های انگلیسی زبان باید حدود دو هزار تا پنج هزار یورو شهریه پرداخت کرد که این مبلغ در مقایسه با هزینه تحصیل در اکثر کشورهای اروپایی دیگر نسبتاً پایین است. به همین دلیل موضوع تحصیل و اعزام دانشجو به اسلواکی در کانون توجهات قرار گرفته است. اما تحصیل و اعزام دانشجو به اسلواکی منوط به اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور است که در ادامه در مورد نحوه انجام این امر صحبت خواهیم کرد.

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های اسلواکی

برای اعزام دانشجو به اسلواکی ابتدا باید از دانشگاه های این کشور پذیرش گرفت. خوشبختانه دانشگاه های اسلواکی با متقاضیان خارجی به همان نحوی برخورد می کنند که با متقاضیان داخلی نیز برخورد می نمایند. طبق مقررات دانشگاه های اسلواکی، سن متقاضیان ورود به مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به ترتیب نباید بیش از ۲۵ سال و ۳۵ سال باشد، اما برای دانشجویان دکتری، شرایط سنی تعریف نشده است.

متقاضی تحصیل در اسلواکی اگر شرایط سنی مذکور را دارد باید درخواست مدارک لازم و رزومه تحصیلی خود را مستقیماً به دانشگاه موردنظر ارائه دهد. برای صرفه جویی در وقت، فرد می تواند همزمان به چند دانشگاه مختلف درخواست بدهد. دانشگاه پس از دریافت مدارک و بررسی رزومه و سوابق تحصیلی متقاضی، تصمیم بر پذیرش یا رد وی می گیرد.

البته توجه داشته باشید که اگر فرد برای شرکت در دوره های زبان اسلواکیایی تقاضا دهد باید با این زبان آشنا باشد و چنانچه پذیرفته شود می تواند به صورت کاملاً رایگان در دانشگاه موردنظر درس بخواند، اما اگر شخص برای شرکت در دوره های انگلیسی زبان درخواست دهد حتماً باید دارای مدرک زبان انگلیسی تافل یا آیلتس باشد و اگر پذیرفته شود باید حدود دو تا پنج هزار یورو شهریه بپردازد. ضمناً اگر شخص با زبان اسلواکیایی آشنایی نداشته باشد باید ابتدا دوره های آموزش زبان اسلواکیایی را بگذراند که این دوره ها توسط دانشگاه کمونیوس براتیسلاوا برگزار می شوند.

بنابراین در هر صورت، شخص برای تحصیل در اسلواکی ملزم به پرداخت هزینه زیادی نخواهد بود، اما در هر حال برای سکونت در اسلواکی متحمل پرداخت هزینه هایی خواهد شد که در ادامه در مورد این هزینه ها صحبت می کنیم.

هزینه زندگی و تحصیل در اسلواکی

برای تکمیل اطلاعات خود در مورد اعزام دانشجو به اسلواکی لازم است که نکاتی را هم در مورد هزینه زندگی و تحصیل در این کشور یاد بگیرید.

همانطور که گفتیم تحصیل در دانشگاه های اسلواکیایی زبان رایگان است، اما برای تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان باید حدود دو تا پنج هزار یورو شهریه پرداخت کرد. البته شهریه تحصیل در رشته های پزشکی بیشتر و حدود هفت تا ده هزار یورو است. به طور کلی یک فرد خارجی برای تحصیل و سکونت در اسلواکی متحمل پرداخت هفت تا ده هزار یورو بابت خوراک، هزینه مسکن و… خواهد شد.

اگر هزینه تحصیل و زندگی در اسلواکی را با هزینه تحصیل و زندگی در سایر کشورهای اروپایی مقایسه کنیم، متوجه دلیل محبوبیت بحث تحصیل و اعزام دانشجو به اسلواکی خواهیم شد، اما تحصیل در این کشور مزایای دیگری نیز دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

مزایای اعزام دانشجو به اسلواکی

  • کیفیت آموزش در اسلواکی نسبتاً بالا اما هزینه آموزش در اسلواکی نسبتاً پایین است.
  • کیفیت زندگی در اسلواکی نسبتاً بالا اما هزینه زندگی در اسلواکی نسبتاً پایین است.
  • تحصیل در هر مقطع دانشگاهی زمینه ساز اخذ پذیرش برای تحصیل در مقاطع بعدی است.
  • تحصیل در اسلواکی زمینه کاریابی و اقامت دائم در اسلواکی است.

هزینه های تحصیل در اسلواکی بستگی به زبانی دارد که شما تحصیل می کنید. افرادی که به زبان اسلواکی  تحصیل می کنند هزینه تحصیل نمی پردازند و برای این افراد تحصیل در اسلواکی رایگان است. اما اگر فرد متقاضی قصد تحصیل در اسلواکی به زبان انگلیسی داشته باشد، بسته به رشته ی انتخابی بین ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ یورو در سال هزینه تحصیل خواهد داشت.

در ضمن هزینه دوره زبان در اسلواکی بین ۶۰۰۰ یورو تا ۷۰۰۰ یورو در سال می باشد.
متقاضیان تحصیل در اسلواکی برای اقامت خود، باید جهت تحصیل برای اخذ اقامت موقت اسلواکی اقدام کنند، که اقامت موقت اسلواکی در صورتی صادر می گردد که دوره ی تحصیلی بیش از ۹۰ روز به طول می انجامد.
دوره لیسانس در اسلواکی ۳ سال تا ۴ سال به طول می انجامد و دوره ی فوق لیسانس به مدت ۲ سال طول می کشد و دوره دکتری ۴ سال طول می کشد.
ترم زمستانی در اسلواکی در ماه اکتبر آغاز می گردد و ترم های تابستانی در ماه مارچ شروع می شود.
در اسلواکی یک سری دانشگاه ها و دوره ها وجود دارد که به زبان انگلیسی هستند و افراد صرفا با یک دانش زبانی انگلیسی می توانند جهت تحصیل در اسلواکی اقدام نمایند.

لیست برخی از دانشگاه های اسلواکی و رشته هایی که تدریس می شود:

_ College of management Trencin
Science, Business management and Knowledge management
_ Constantine the Philosopher University, Nitra
Biology
_ Comennius University in Bratislava
General Medicine, Dentistry
_ Matej Bel University
Business Economy and Management
International Relations
Intercultural communication in Tourism
Teacher Training of the Subject Catechetics of Evangelical Churches
Informative mathematics
_ Slovak University of Technology in Bratislava
Civil engineering
Production engineering and Quality Management

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *