مالزی

شرایط تحصیل فیزیوتراپی در مالزی

تحصیل فیزیوتراپی در مالزی

اگر به فکر مهاجرت تحصیلی هستید و به حوزه پزشکی علاقه دارید، یکی از گزینه های ایده آل، تحصیل در رشته فیزیوتراپی در کشور مالزی است. فیزیوتراپی به عنوان یکی از حوزه های تخصصی در مراقبت های درمانی و خدمات پزشکی، نقش مهمی در کمک به بهبود بیمارانی دارد که از مشکلات جسمانی، ناتوانی های حرکتی و غیره رنج می برند. تقاضا برای این حرفه در سراسر دنیا رو به افزایش است. بنابراین دریافت یک مدرک معتبر بین المللی در رشته فیزوتراپی می تواند نوعی سرمایه گذاری برای آینده شغلی باشد. در این مطلب به کاربردی ترین اطلاعات و نکات در مورد نحوه اخذ پذیرش در رشته فیزیوتراپی از دانشگاه های مالزی، لیست دانشگاه هایی که این رشته را ارائه می دهند، هزینه تحصیل، آینده شغلی و غیره پرداخته ایم.

معرفی رشته فیزیوتراپی

فیزیوتراپی یکی از حرفه های تخصصی در حوزه پزشکی و خدمات درمانی است. زمانیکه فردی به دلایل مختلف مانند آسیب های ورزشی، تصادف یا سکته دچار ناتوانی در حرکت می شود و یا کودکانی که با ناتوانی های جسمی متولد می شوند و مشکلات حرکتی دارند، تخصص فیزیوتراپی وارد عمل می شود. فیزیوتراپی می تواند به بهبود عملکرد اعضای حرکتی بدن، برقراری مجدد تعادل بدن و بهبود حرکت کمک کند. فیزیوتراپی به بیماران کمک می کند که کیفیت زندگی خود را ارتقا دهند و به فعالیت های روزمره خود بازگردند.

تحصیل در رشته فیزیوتراپی در کشور مالزی

رشته فیزیوتراپی در دانشگاه های مالزی در تمامی مقاطع تحصیلی آموزش داده می شود که توضیح هر کدام به همراه شرایط اخذ پذیرش در ادامه آمده است:

دیپلم حرفه ای فیزیوتراپی

دوره دیپلم حرفه ای فیزیوتراپی 3 سال است و بعد از اتمام آن می توانید در زمینه مرتبط مشغول به کار شوید. ادامه تحصیل در مقطع دیپلم حرفه ای در رشته فیزیوتراپی Diploma in Physiotherapy به شما این امکان را می دهد که دانش و مهارت کافی برای تشخیص اختلالات حرکتی و انجام روش های درمانی را کسب نمایید. همچنین در مورد جدیدترین تجهیزات و ابزارهای فیزیوتراپی به شما آموزش داده می شود تا در زمان درمان بیماران بیشترین نتایج را بدست آورید. از طرفی ورود به این مقطع تحصیلی راهی برای ادامه تحصیل در این رشته و تبدیل شدن به یک متخصص حرفه ای است.

شرایط پذیرش در مقطع دیپلم حرفه ای فیزیوتراپی

  • داشتن مدرک دیپلم (اتمام دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی): معدل دیپلم باید 2.75 از 4 باشد که در واقع با توجه به سیستم نمره دهی در ایران معادل معدل 16 به بالا است.
  • داشتن مدرک بین المللی زبان انگلیسی: آیلتس 5.5

لیسانس فیزیوتراپی

دوره تحصیل در مقطع لیسانس در رشته فیزیوتراپی 4 سال است. در مقطع لیسانس یا کارشناسی فیزیوتراپی Bachelor of Physiotherapy دانش و مهارت های تخصصی در این حوزه آموزش داده می شود. بنابراین شما به عنوان یک متخصص فیزیوتراپی می توانید تکنیک های درمانی بیشتری را برای درمان بیماران مختلف بکار گیرید. همچنین بینش ها و مهارت هایی را کسب می کنید که برای انجام تحقیقات علمی در این حوزه لازم است و به شما قابلیت یادگیری مادام العمر برای تبدیل شده به یک فرد متخصص برجسته خواهد داد. در این دوره آموزشی معمولا 1000 ساعت کار بالینی خواهید داشت و دوره کارآموزی را می گذرانید. بعلاوه در پایان تحصیل باید یک پرژه تحقیقی به عنوان پایان نامه انجام دهید.

شرایط پذیرش در مقطع لیسانس فیزیوتراپی

  • اتمام دوره پیش دانشگاهی
  • کسب حداقل 55 درصد نمره در دو درس از دروس اصلی که شامل زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضی است.
  • داشتن مدرک بین المللی زبان انگلیسی: آیلتس 5.5

نکاتی برای متقاضیان تحصیل فیزیوتراپی در مالزی

نکته اول: توجه داشته باشید که شما می توانید مستقیما بعد از دریافت مدرک پیش دانشگاهی وارد رشته لیسانس فیزیوتراپی شوید و یا ابتدا دیپلم حرفه ای فیزیوتراپی را دریافت کنید و برای ادامه تحصیل خود در این رشته برای پذیرش در مقطع لیسانس فیزیوتراپی اقدام نمایید. بعد از فارغ التحصیلی از مقطع لیسانس همچنان امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر یعنی کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس فیزیوتراپی را خواهید داشت.

نکته دوم: شروط مطرح شده در این مطلب شرایط کلی پذیرش در رشته فیزیوتراپی در دانشگاه های مالزی است و ممکن است هر دانشگاه شرایط خاص خود را داشته باشید که برای اطلاع از جزئیات آن، بعد از انتخاب دانشگاه، توضیحات ویژه آن را در وبسایت دانشگاه حتما چک کنید.

نکته سوم: کارشناسان پذیرش تحصیلی در موسسه مهاجرتی آوات می توانند شما را در این مسیر همراهی کنند و طبق شرایط خاص شما بهترین دانشگاه مالزی که رشته فیزیوتراپی را ارائه می دهد به شما پیشنهاد دهند و برای پذیرش در آن اقدامات لازم را انجام دهند.

مراحل اخذ پذیرش در رشته فیزیوتراپی در دانشگاه های مالزی

در ادامه مراحل اپلای برای رشته فیزیوتراپی در دانشگاه های مالزی شرح داده شده است:

  • مرحله اول: اپلیکیشن فرم یا فرم درخواست برای پذیرش در رشته فیزیوتراپی را بصورت آنلاین از طریق وبسایت دانشگاه تکمیل نمایید. توجه داشته باشید که تمامی جزئیات را به درستی پر کنید.
  • مرحله دوم: کپی های الکترونیک مدارک خود را آپلود کنید. برای تهیه کپی های الکترونیک از مدارک باید از اصل مدارک اسکن رنگی بگیرید و سپس فایل های پی دی اف آنها را در محل مشخص شده بارگذاری کنید. توجه داشته باشید که اگر دانشگاه اپلیکیشن فی مشخص کرده است حتما قبل از سابمیت نهایی آن را پرداخت کنید.
  • مرحله سوم: بعد از اینکه دانشگاه با درخواست پذیرش شما موافقت کرد، از طریق ایمیل به شما اطلاع می دهد. بعد از دریافت نامه پذیرش باید آفر خود را تایید کنید و در مرحله بعد دانشگاه برای شما دعوتنامه ارسال می کند تا از طریق آن بتوانید برای ویزای تحصیلی مالزی اقدام کنید.
  • مرحله چهارم: بعد از دریافت دعوتنامه دانشگاه می توانید برای ویزای دانشجویی خود اقدام نمایید. توجه داشته باشید که قبل از اقدام برای ویزا باید مبلغی از شهریه دانشگاه را بصورت آنلاین پرداخت کنید.

رشته فیزیوتراپی در دانشگاه های مالزی

در این قسمت به این سوال پاسخ می دهیم که رشته فیزیوتراپی در دانشگاه های مالزی چگونه ارائه می شود و چه دروسی تدریس می شود؟ در شروع تحصیل علوم پایه مانند زیست و شیمی را می گذرانید. سپس وارد بخش clinical postings خواهید شد که شامل دروس پزشکی و بالینی است مانند فیزیولوژی قلب و عروق، ورزش، پزشکی اطفال، بهداشت کار و نورولوژی.

و اما دروس تخصصی فیزیوتراپی که در این دوره تحصیلی فراخواهید گرفت شامل موارد زیر است:

  • آناتومی انسان – Human Anatomy
  • فیزیولوژی انسان – Human Physiology
  • آمار زیستی – Biostatistics
  • حرکت شناسی – Kinesiology
  • آسيب شناسي – Pathology
  • فیزیوتراپی در عضلانی اسکلتی – Physiotherapy in Musculoskeletal
  • فیزیوتراپی در قلب و تنفس – Physiotherapy in Cardiorespiratory
  • فیزیوتراپی در کودکان – Physiotherapy in Pediatric
  • فیزیوتراپی در ورزش – Physiotherapy in Sports
  • فیزیوتراپی در بهداشت حرفه ای – Physiotherapy in Occupational Health

در دوره کارآموزی این فرصت ایجاد می شود که مستقیما با بیماران در ارتباط باشید و در محیط هایی مانند مرکز نگهداری کودکان معمول، مراکز ارائه دهنده خدمات فیزیوتراپی، باشگاه های ورزشی و تناسب اندام، خانه سالمندان و آسایشگاه های مختلف به فعایت حرفه ای مشغول شوید.

لیست دانشگاه های مالزی برای تحصیل رشته فیزیوتراپی

در این قسمت لیست برترین دانشگاه های مالزی که رشته فیزیوتراپی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد را مشاهده می نمایید:

5 دانشگاه برتر در مالزی برای لیسانس فیزیوتراپی

  1. دانشگاه ملی مالزی – International Islamic University of Malaysia
  2. دانشگاه کوالا لامپور – University of Kuala Lumpur
  3. دانشگاه و کالج بین المللی INTI – INTI International University and Colleges
  4. دانشگاه Tunku Abdul Rahman
  5. دانشکده علوم بهداشت – Faculty of Health Science

سایر دانشگاه های مالزی که رشته فیزیوتراپی را ارائه می دهند عبارتند از:

  1. دانشگاه متروپولیتن آسیا – ASIA Metropolitan University
  2. دانشگاه سلانگور – Universiti Selangor (UNISEL)
  3. دانشگاه علوم پزشکی سایبرجایا – Cyberjaya University College of Medical Sciences
  4. دانشگاه بین المللی ویکتوریا – Victoria International College
  5. دانشگاه مالایا – Universiti Malaya
  6. دانشگاه مالزی ساراواک – Universiti Malaysia Sarawak (UNIMAS)
  7. دانشگاه KPJ Healthcare University College
  8. دانشگاه Universiti Teknologi Malaysia (UTM)
  9. دانشگاه Universiti Teknologi Mara (UiTM)

هزینه تحصیل فیزیوتراپی در مالزی

شهریه تحصیل در رشته فیزیوتراپی در مالزی به دانشگاهی که از آن پذیرش گرفته اید و مقطع تحصیلی که قرار است در آن به تحصیل بپردازید (دیپلم، لیسانس یا فوق لیسانس) بستگی دارد. در صفحه مربوط به رشته فیزیوتراپی در وبسایت دانشگاه انتخابی، شهریه سالانه به طور دقیق درج شده است. اما در کل گفته می شود که 6 هزار تا 8 هزار دلار برای شهریه سالانه بطور میانگین نیاز است.

گزینه های شغلی با مدرک فیزیوتراپی

یکی از سوالات متداول این است که بعد از فارغ التحصیلی از رشته فیزیوتراپی چه گزینه های شغلی وجود دارد و آینده شغلی این تخصص به چه صورت است؟ در ادامه برخی از گزینه های شغلی که فارغ التحصیلان فیزیوتراپی می توانند دنبال کنند لیست شده است:

  • فیزیوتراپیست – Physiotherapist
  • درمانگر بالینی – Clinical Therapist
  • متخصص فیزیوتراپی – Physical Therapy Specialist

اگر به محیط بیمارستان علاقه ندارید نگران نباشید زیرا می توانید مطب شخصی خود را تاسیس کنید و یا در محیط های کاری زیر به فعالیت حرفه ای مشغول شوید:

  • مراکز نگهداری از کودکان ناتوان
  • مراکز بهداشت جامعه
  • خانه های سالمندان
  • مراکز غیردولتی  (NGO)
  • مراکز تحقیقاتی
  • مراکز ورزشی و باشگاه های تناسب اندام
  • مراکز بهداشت شرکت ها و سازمان ها

چرا رشته فیزیوتراپی برای تحصیل در مالزی؟

تحصیل در رشته فیزیوتراپی در یک دانشگاه بین المللی و به زبانی غیر از زبان مادری می تواند کمی چالش برانگیز باشد بنابراین باید از هدف و انگیزه خود اطمینان داشته باشید و با علاقه بسیار این مسیر تحصیلی را دنبال کنید. اگر ویژگی های زیر را دارید، رشته فیزیوتراپی گزینه بسیار مناسبی برایتان خواهد بود.

  • علاقه به علم پزشکی و کنجکاوی در مورد سیستم بدن انسان: اگر در دوران دبیرستان درس مورد علاقه شما زیست شناسی بوده و از کسب اطلاعات و دانش در مورد سیستم بدن انسان لذت می برید، رشته فیزیوتراپی مسیر تحصیلی ایده آلی برای شما و پاسخ به کنجکاوی های شما است.
  • لذت بردن از خدمت به مردم: اگر یکی از دغدغه های شما کمک به دیگران بخصوص بیماران است، تحصیل در رشته فیزیوتراپی بسیار کمک کننده خواهد بود. شما به عنوان یک متخصص در این رشته نه تنها درآمد بالایی خواهید داشت بلکه کمک خواهید کرد تا بیماران بسیاری به زندگی خود بازگردند و کیفیت زندگی خود را ارتقا دهند.

چرا مالزی؟

مزیت های تحصیل در مالزی چیست؟ طبق اعلام یونسکو UNESCO، مالزی در بین 15 کشور برتر برای مقصد تحصیلی دانشجویان بین المللی قرار دارد. اما چرا مالزی به یکی از کشورهای محبوب برای ادامه تحصیل تبدیل شده است؟

  • هزینه تحصیل مقرون به صرفه
  • برنامه های آموزش زبان انگلیسی و فقدان موانع مربوط به زبان
  • انگلیسی صحبت کردن بیشتر ساکنان در حالی که یک کشور آسیایی است
  • امنیت بالا در کشور
  • زیبایی طبیعی
  • فرهنگ و سبک زندگی ساده و جالب
  • دوستانه بودن ساکنان

در پایان می توان اینچنین جمع بندی کرد که تحصیل در رشته فیزیوتراپی در یکی از دانشگاه های معتبر مالزی می تواند آینده دانشجویان را تضمین کند زیرا داشتن یک مدرک بین المللی در تخصصی که تقاضای آن در جهان بالاست شغل و حرفه سطح بالایی را ایجاد خواهد کرد. پس اگر به این رشته علاقه دارید حتما این مسیر را امتحان کنید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *