آلمان, ویزای تحصیلی

تحصیل رشته پرستاری در آلمان

تحصیل پرستاری در آلمان

در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل پرستاری در آلمان در سال 2022 به همراه هزینه ها و شرایط دریافت پذیرش این رشته پرداخته ایم. کشور آلمان به پرستاران خبره نیاز فراوان دارد با نگاهی اجمالی به بازار کار در آلمان مشاهده می کنیم که در بیمارستان ها و خانه های سالمندان نیاز مبرمی به نیروی کار ماهر در رشته پرستاری وجود دارد.

در حالیکه برای هر ده شغل موجود فقط سه متقاضی در این رشته وجود دارد. طبق برآوردی که مؤسسه تحقیقات اقتصادی در کشور آلمان انجام داده است تا سال 2022در حدود 84000 نفر کمبود برای رشته پرستاری در آلمان وجود خواهد داشت و کمبود در مورد مراقبت های بهداشتی به شدت احساس می شود.

به همین دلیل کشور آلمان شروع به استخدام پرستاران از کشورهای خارجی نموده است تا به حال کشورهای مجارستان، رومانی، اسپانیا پرستاران خود را برای کار در بیمارستان ها و خانه های بازنشستگی در آلمان فرستاده اند پرستارانی که در اتحادیه اروپا تحصیل کرده اند مدارک آنها مورد تأیید کشور آلمان می باشد و برای کار در کشور آلمان مشکلی نخواهند داشت اما کسانی که در خارج از اتحادیه اروپا مدارک خود را دریافت کرده اند باید مدارک آنها بررسی شود و سپس می توانند برای کار در کشور آلمان اقدام کنند.

چالش دیگری که برای متقاضیان کار در رشته پرستاری وجود دارد تسلط بر زبان آلمانی می باشد به دلیل گزارش های کاری که یک پرستار باید برای هر بیمار در سند روزانه خود ثبت کند و این نیز مستلزم مهارت های زبانی خوب خواهد بود.

برای رفع این مشکل در ابتدا به پرستاران خارجی مسؤلیت های کامل را نخواهند داد تا بتوانند پس از آموزش زبان به صورت فشرده بتوانند به راحتی به انجام امور مربوطه بپردازند در حدود یک سال اول حقوق دریافتی کمتر از حد طبیعی خواهد بود.

اگر می خواهید از قوانین و شرایط کامل تحصیل در آلمان مطلع شوید توصیه می کنیم به مقاله ای با نام تحصیل در آلمان مراجعه کنید.

پیدا کردن یک شغل به عنوان یک پرستار در آلمان

پیش نیازهایی که برای شغل پرستاری در بیمارستان های کشور آلمان مورد نیاز است:

  1. داشتن حداقل یک دانش پایه از کشور آلمان
  2. دیپلم پرستاری یا مشابه آن از کشور خود (اگر این دیپلم را از کشورهای اتحادیه اروپا اخذ کرده اید این دیپلم توسط کشور آلمان مورد قبول است).
  3. هر مدرک تحصیلی اضافی مرتبط دیگر نیز قابل قبول خواهد بود مانند دیپلم مامایی، پرستاری سرطان، پرستاری بیهوشی، پرستاری مراقبت های ویژه، پرستاری نفرولوژی و … .  درصورتی که مایل به ادامه تحصیل در شاخه ای تخصصی از پرستاری نیز باشید این امکان در آلمان وجود خواهد داشت.
  4. حقوق: 1800-3000 یورو در ماه بسته به مدرک تحصیلی و منطقه ای که در آن کار می کنید (قبل از دریافت مالیات و بیمه حق تأمین اجتماعی) و بسته به تخصص در مدرک تحصیلی تا 3500 یورو تغییر می کند.

پرستار عمومی ثبت شده (مرد/زن)

تحصیل رشته پرستاری در آلمان

تحصیل رشته پرستاری در آلمان

در این بخش اطلاعات مربوط به مراحلی که برای این گروه شغلی در کشور آلمان الزامی است می پردازیم. کسانی که متقاضی شغل پرستاری هستند ابتدا باید صلاحیت حرفه ای خود را با ارئه مدارک مربوطه احراز کنند. بررسی این مدارک توسط مقامات ذیصلاح در کشور آلمان صورت خواهد پذیرفت .و بیان می دارد آیا مدرکی که در خارج از کشور آلمان دریافت کرده اید معادل مدارک معمول در آلمان می باشد یا خیر؟

در صورتی که بین مدارک شما و مدارک مربوط و مورد تأیید کشور آلمان تفاوت های اساسی وجود داشته باشد به شما فرصت برای دوره انطباق داده خواهد شد که در آن آموزش های اضافی برای معادل سازی مدرک صورت خواهد پذیرفت. پس از پایان این دوره انطباق پذیری با یک امتحان نهایی برای اثبات آموزش کامل و دریافت محتوی دروس به شما مدرکی ارائه داده خواهد شد که نشان دهنده اتمام موفقیت آمیز دوره خواهد بود و پس از آن شما می توانید به کار بپردازید.

پرستار واجد شرایط لازم در کشور آلمان

تحصیل رشته پرستاری در آلمان

تحصیل رشته پرستاری در آلمان

  • دارای مدرک شناخته شده به عنوان یک پرستار در کشور آلمان
  • گواهی تسلط به زبان آلمانی B2
  • احساس مسؤلیت
  • کار گروهی و تعهد
  • همدلی با سالمندان

مدارک لازم:

ارائه رزومه کاری (CV)

 

کپی از مدارک و گواهی در مورد مدارک آموزشی دیگر در صورت نیاز

 

گواهی پزشکی مربوط به سلامت بهداشتی

 

گواهی در مورد مدرک حرفه ای

 

نداشتن سوء سابقه کیفری

این مدارک باید به زبان آلمانی ترجمه شوند.

تحصیل رشته پرستاری در آلمان

برای اطلاعات بیشتر در زمینه پزشکی در آلمان می توانید به مقاله ای با نام تحصیل پزشکی در آلمان (همه چیز درباره پزشکی در آلمان) مراجعه کنید و از تمامی موارد در این زمینه اگاه شوید.

هزینه تحصیل در آلمان

هزینه تحصیل در  آلمان نیز بسیار مناسب و معقول می باشد و دانشجویان می توانند با استفاده از امکانات ارائه شده توسط دانشگاه در هزینه های خود صرفه جویی نمایید. هم چنین مقدار این هزینه ها با توجه به نوع دانشگاه و مقطع تحصیلی دانشجویان متفاوت خواهد بود.

و شما می توانید قبل از مهاجرت تحصیلی خود به این کشور در مورد هزینه های احتمالی برآوردی را داشته باشید. دانشجویان می توانند چند ساعتی را در طول هفته به کار دانشجویی بپردازند. تا راحت تر از پس هزینه های زندگی و تحصیلی خود بر آمده و پس اندازه های خوبی نیز داشته باشند.

مزایای نیروی انسانی بین المللی

استخدام نیروی کار برای مراقبت های بهداشتی یک راه حل مقرون به صرفه برای کارفرمایان برای استفاده از نیروی انسانی ماهر و به صورت طولانی مدت می باشد. که با استفاده از تجربه و تخصص آنها در قسمت مراقبت های بهداشتی بین المللی و مشاوره های لازم قادر به ساده کردن فرآیندهای پیچیده و ارائه جدول زمانی و انتظارات واقع بینانه خواهند داشت.

متخصصان خارجی با توجه به پشتوانه تجربه منحصر به فرد خود و داشتن فرهنگ و استعدادهای متمایز قادر خواهند بود یک محیط کار پر رونق و متنوع ایجاد کنند.

در پایان

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر همه روزه از ساعت 9 الی 17 با موسسه مهاجرتی آوات تماس حاصل فرمایید و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید همچنین شما می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کرده و از طریق آن مشاوران ما شرایط شما را بررسی می کنند و برای ارائه مشاوره با شما تماس خواهند گرفت.

 

سوالات متداول

1. برای شغل پرستاری در آلمان داشتن مدرک زبان انگلیسی کافی  است؟

  • برای تحصیل و کار در این رشته یا هر یک از رشته های پزشکی دانستن و داشتن مدرک زبان آلمانی ضروری است.

2. آیا بعد از تحصیل  در رشته ی پرستاری میتوان اقامت این کشور را گرفت؟

  • در صورتی که حدود 5 سال در هر کشور اروپایی سابقه ی کار داشته باشید می توانید اقامت دائم بگیرید.

3. هزینه یتحصیل در رشته یپرستاری در آلمان چقدر است؟

  • برای تحصیل و تامین هزینه هایی چون خوراک و مسکن وحمل ونقل و… در این کشور هر نفر حدود 900 یورو در ماه نیاز دارد.
به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *