گرجستان

شرایط تحصیل دندانپزشکی در گرجستان

دندانپزشکی یکی از کاربردی ترین رشته های پزشکی است که به پیشگیری و درمان بیماری دهان و دندان می پردازد. در سراسر دنیا نیاز به دندانپزشک رو به افزایش است و شغل دندانپزشکی جز مشاغل پرتقاضا و درآمد بالاست. بنابراین تحصیل در رشته دندانپزشکی و دریافت یک مدرک معتبر جهانی از یک دانشگاه بین المللی می تواند راهی برای آینده ای درخشان باشد. یکی از بهترین گزینه ها برای تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های بین المللی، تحصیل این رشته در گرجستان است زیرا کشور گرجستان با دارا بودن دانشگاه های برتر بین المللی و انگلیسی زبان و هزینه تحصیل مقرون به صرفه جز بهترین مقاصد برای مهاجرت تحصیلی است. در این مطلب به تمامی نکات و اطلاعات کاربردی در مورد تحصیل دندانپزشکی در گرجستان پرداخته ایم.

رشته دندانپزشکی

دندانپزشکی شاخه ای پزشکی است که تخصص آن تشخیص و درمان بیماری های دهان و فک است. هدف دندانپزشکی نه فقط درمان مشکلات و بیماری های دهان و دندان است بلکه برای پیشگیری از این مشکلات نیز نقش دارد. در رشته دندانپزشکی که به آن Dentistry گفته می شود، به دانشجویان دانش تخصصی و مهارت لازم برای فعالیت حرفه ای در کلینیک دندانپزشکی آموزش داده می شود تا به درمان بیماران خدمات دندانپزشکی از جمله پر کردن و ترمیم دندان های پوسیده، کشیدن دندان، پروتز دندان، ارتودنسی و زیبایی دندان، درمان بیماری های لثه و انجام انواع جراحی های دندان و فک را ارائه نمایند. تحصیل در رشته دندانپزشکی 2 مرحله دارد ابتدا به دانشجویان دانش نظری ارائه می شود و سپس در محیط های عملی (کلاس های شبیه ساز) و در سال آخر نیز در محیط واقعی کلینیک دندانپزشکی مهارت های لازم آموزش داده می شود.

رشته دندانپزشکی در گرجستان

طول مدت تحصیل در مقطع لیسانس دندانپزشکی 5 سال
طول مدت تحصیل در مقطع فوق لیسانس دندانپزشکی 4 سال
ترم ورودی یا اینتیک دانشگاه های گرجستان سپتامبر و مارچ
شهریه سالانه تحصیل در رشته دندانپزشکی در گرجستان از 4500 دلار
آزمون ورودی ندارد
کمک هزینه تحصیل دسترسی به بورسیه تحصیلی و وام دانشجویی

 

رشته دندانپزشکی در دانشگاه های گرجستان به صورت دوره لیسانس و فوق لیسانس ارائه می شود و نکته مثبت اینجاست که اکثر دانشگاه های گرجستان رشته دندانپزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند بنابراین دانشجویان بین المللی زیادی سالانه برای تحصیل در این رشته وارد دانشگاه های گرجستان می شوند زیرا هم مدک معتبر جهانی دریافت می کنند که مورد تایید سازمان های بین المللی است و این امکان را به دانشجویان می دهد که بعد از فارغ التحصیلی در کشورهای مختلف به کار مشغول شوند و هم شهریه دانشگاه های گرجستان بسیار مقرون به صرفه است.

اکثر دانشجویان بین المللی برای شروع مسیر تحصیل خود وارد مقطع لیسانس می شوند و نکته مثبت دیگر اینجاست که امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در رشته دندانپزشکی در گرجستان وجود دارد.

مقطع لیسانس دندانپزشکی در گرجستان 5 سال طول می کشد و برای ورود به این رشته متقاضیان باید مدرک رسمی دیپلم داشته باشند. برای ورود به مقطع فوق لیسانس دندانپزشکی نیز به مدرک رسمی لیسانس یا Bachelor degree مرتبط نیاز است.

نحوه ارائه رشته دندانپزشکی در گرجستان

رشته دندانپزشکی در دانشگاه های گرجستان به صورت دو بخش به دانشجویان ارائه می شود. به 2 سال اول تحصیل در رشته لیسانس دندانپزشکی دوره پیش بالینی یا pre-clinical گفته می شود که شامل دروس تئوری است و دانش اولیه پزشکی تدریس می شود برخی از دروس پایه ای پزشکی که در این دوره ارائه می شود عبارتند از: شیمی، فیزیک، زیست شناسی، آناتومی، بافت شناسی، فیزیولوژی، میکروبیولوژی، بیوشیمی، پاتولوژی، فارماکولوژی. به 3 سال پایانی نیز clinical training گفته می شود که به مطالعات تخصصی و عمیق تری روی مباحث آناتومی، میکروبیولوژی، بافت شناسی، پاتوفیزیولوژی دهان و دندان می پردازد و در سال آخر دانشگاه دوره کارآموزی در محیط واقعی کلینیک روی بیماران و تحت نظارت اساتید انجام می شود.

مدرک دندانپزشکی دانشگاه های گرجستان دارای اعتبار بین المللی است و دانشجویان می توانند بعد از فارغ التحصیلی با مدرک خود در کشورهای مختلف دنیا مانند آمریکا، کانادا، استرالیا و حتی ایران به حرفه دندانپزشکی مشغول شوند.

شرایط اخذ پذیرش در رشته دندانپزشکی در گرجستان

هر یک از دانشگاه هایی که در گرجستان رشته دندانپزشکی را ارائه می دهند، شرایط خاص خود را دارند که در وبسایت دانشگاه با جزئیات مطرح شده است. در اینجا شرایط کلی جهت اخذ پذیرش در رشته دندانپزشکی در دانشگاه های گرجستان توضیح داده می شود.

  • تکمیل اپلیکیشن فی و ثبت تمامی توضیحات با جزئیات در مورد سوابق تحصیلی
  • ارائه مدرک رسمی دیپلم و پیش دانشگاهی
  • داشتن پاسپورت
  • 2 عدد عکس

نکته: به دلیل اینکه رشته دندانپزشکی در دانشگاه های گرجستان به زبان انگلیسی به دانشجویان بین المللی ارائه می شود بنابراین داشتن مهارت کافی در زبان انگلیسی یکی از شرایط اخذ پذیرش خواهد بود. پس داشتن مدرک بین المللی زبان انگلیسی مانند مدرک آیلتس یا تافل کاربردی است. البته به دلیل اینکه دانشگاه های گرجستان دوره های زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده اند، نداشتن مدرک زبان مانعی برای پذیرش و ورود به دانشگاه نیست.

مراحل اخذ پذیرش در رشته دندانپزشکی در دانشگاه های گرجستان

در ادامه مراحل اپلای برای رشته دندانپزشکی در دانشگاه های گرجستان شرح داده شده است:

  • مرحله اول: اپلیکیشن فرم یا فرم درخواست برای پذیرش در رشته دندانپزشکی را بصورت آنلاین از طریق وبسایت دانشگاه تکمیل نمایید. توجه داشته باشید که تمامی جزئیات را به درستی پر کنید.
  • مرحله دوم: کپی های الکترونیک مدارک خود را آپلود کنید. برای تهیه کپی های الکترونیک از مدارک باید از اصل مدارک اسکن رنگی بگیرید و سپس فایل های پی دی اف آنها را در محل مشخص شده بارگذاری کنید. توجه داشته باشید که اگر دانشگاه اپلیکیشن فی مشخص کرده است حتما قبل از سابمیت نهایی آن را پرداخت کنید.
  • مرحله سوم: بعد از اینکه دانشگاه با درخواست پذیرش شما موافقت کرد، از طریق ایمیل به شما اطلاع می دهد. بعد از دریافت نامه پذیرش باید آفر خود را تایید کنید و در مرحله بعد دانشگاه برای شما دعوتنامه ارسال می کند تا از طریق آن بتوانید برای ویزای تحصیلی گرجستان اقدام کنید.
  • مرحله چهارم: بعد از دریافت دعوتنامه دانشگاه می توانید برای ویزای دانشجویی خود اقدام نمایید. توجه داشته باشید که قبل از اقدام برای ویزا باید مبلغی از شهریه دانشگاه را بصورت آنلاین پرداخت کنید.

نکته: تمامی مدارک ارسالی باید ترجمه رسمی شده باشند و در زمان ارسال مدارک کپی های الکترونیک اصل مدارک بهمراه ترجمه ها ارسال شود.

لیست دانشگاه های گرجستان برای رشته دندانپزشکی

دانشگاه هایی که رشته دندانپزشکی را به زبان انگلیسی به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند عبارتند از:

  1. دانشگاه بین المللی قفقاز – Caucasus International University (CIU)
  2. دانشگاه اروپا – European University (EU)
  3. دانشگاه گرجستان – University of Georgia (UG)
  4. دانشگاه دولتی IVANE JAVAKHISHVILI تفلیس
  5. دانشگاه دولتی پزشکی تفلیس – Tbilisi State Medical University (TSMU)
  6. دانشگاه نیو ویژن – New Vision University (NVU)

در ادامه توضیح مختصری از دانشگاه های بالا ارائه می شود و شهریه سالانه هر دانشگاه برای رشته دندانپزشکی نیز ذکر خواهد شد تا بطور دقیق در جریان هزینه تحصیل دندانپزشکی در گرجستان قرار بگیرید.

دانشگاه بین المللی قفقاز

دانشگاه بین المللی قفقاز که نام کامل آن Caucasus International University است و به اختصار به آن CIU گفته می شود یکی از دانشگاه های برتر گرجستان است که با رویکرد تغییرات دائمی برای مطرح شدن در عرصه ملی و بین المللی در حال فعالیت آکادمیک است. این دانشگاه ارائه یک سیستم آموزشی عالی و با کیفیت را که براساس استانداردهای جهانی باشد، مسئولیت خود می داند و با فراهم کردن بروزترین تجهیزات دندانپزشکی و آزمایشگاهی و با کیفیت ترین امکانات دانشجویی در این راستا در تلاش است. این دانشگاه رتبه 20 کشوری را دارد.

شهریه سالانه رشته دندانپزشکی در دانشگاه CIU 4500 دلار

 

دانشگاه اروپا

دانشگاه اروپا که نام کامل آن European University است و به اختصار به آن EU گفته می شود در تفلیس واقع شده است. این دانشگاه مورد تایید سازمان های اروپایی و بین المللی مانند دانشکده های پزشکی سازمان جهانی بهداشت the World Health Organization’s global directory of medical schools، وزارت بهداشت ایران و ترکیه و همچنین شورای آموزش عالی کشورهای اتحادیه اروپا است. رتبه کشوری این دانشگاه 41 است.

شهریه سالانه رشته دندانپزشکی در دانشگاه EU 5000 دلار

 

دانشگاه گرجستان

دانشگاه گرجستان The University of Georgia که به اختصار به آن UG گفته می شود در تفلیس قرار دارد. در سال 2010 آژانس بین المللی آمریکایی OPIC روی این دانشگاه سرمایه گذاری کرد و چندین میلیون دلار برای توسعه زیرساخت های این دانشگاه هزینه شد و اکنون دانشگاه گرجستان توانسته به یک دانشگاه بین المللی با استانداردهای جهانی تبدیل شود. این دانشگاه رشته های پزشکی از جمله دندانپزشکی را در تمامی مقاطع تحصیلی ارائه می دهد. دانشگاه گرجستان جز 500 دانشگاه برتر جهان است.

شهریه سالانه رشته دندانپزشکی در دانشگاه UG 5500 دلار

 

دانشگاه دولتی ایوان جاواخیشویلی تفلیس

دانشگاه دولتی تفلیس یا دانشگاه دولتی ایوان جاواخیشویلی تفلیس که نام کامل آن ivane javakhishvili Tbilisi State University است و به اختصار TSU گفته می شود، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در سال 1918 در تفلیس، گرجستان تاسیس شد. این دانشگاه قدیمی ترین دانشگاه گرجستان در قفقاز است. بیش از 23500 دانشجوی ثبت نامی دارد و کادر آموزشی آن بیش از 5 هزار نفر است. رتبه جهانی دانشگاه 398 است و جز برترین دانشگاه های جهان محسوب می شود.

شهریه سالانه رشته دندانپزشکی در دانشگاه TSU 7000 دلار

 

دانشگاه پزشکی تفلیس

دانشگاه پزشکی تفلیس Tbilisi State Medical University یا TSMU یک دانشگاه دولتی است و اصلی ترین مرکز آموزش پزشکی کشور گرجستان محسوب می شود که بیش از 100 سال سابقه آکادمیک دارد. هزاران فارغ التحصیل این دانشگاه در پیشروترین مراکز درمانی و موسسات پزشکی گرجستان، اروپا و سایر کشورهای دنیا مشغول به فعالیت هستند. این دانشگاه عضو European Education Zone است که به معنای مشارکت فعال در سیستم های آموزشی اروپا است. محبوبیت این دانشگاه در بین دانشجویان بین المللی بالاست و هر ساله بیش از 2500 دانشجوی بین المللی برای ادامه تحصیل در رشته های پزشکی از جمله دندانپزشکی وارد این دانشگاه می شوند. رتبه ملی این دانشگاه 4 است.

شهریه سالانه رشته دندانپزشکی در دانشگاه TSMU 7000 دلار

 

دانشگاه نیو ویژن

دانشگاه نیو ویژن یا New Vision University (NVU) یک دانشگاه خصوصی در تفلیس گرجستان است. این دانشگاه در سال 2013 تاسیس شده است و دارای دانشکده پزشکی است که رشته های پزشکی از جمله دندانپزشکی را ارائه می دهد. جالب است بدانید که 80 درصد دانشجویان این دانشگاه بین المللی هستند بنابراین محیطی کاملا دوستانه، چند ملیتی و مناسب را برای دانشجویان فراهم کرده است. رتبه ملی دانشگاه نیو ویژن گرجستان 13 است.

شهریه سالانه رشته دندانپزشکی در دانشگاه NVU 7000 دلار

 

بورسیه تحصیلی در رشته دندانپزشکی در گرجستان

کشور گرجستان طیفی از بروسیه های تحصیلی را برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده است که جزئیات آنها را می توانید در وبسایت دانشگاه ها بیابید و یا آخرین اطلاعات بورسیه های تحصیلی گرجستان را از کارشناسان پذیرش موسسه مهاجرتی آوات جویا شوید. برای مثال دانشگاه نیو ویژن به دانشجویان خود وام های دانشجویی ارائه می دهد و همچنین 45 بورسیه تحصیلی که 50 درصد هزینه های تحصیل دانشجو را پوشش می دهد بصورت سالانه به دانشجویان خود اعطا می کند.

در پایان می توان جمع بندی کرد که کشور گرجستان به دلیل دارا بودن سیستم آموزشی پیشرفته و با کیفیت جهانی، دانشگاه های بین المللی و انگلیسی زبان و از همه مهمتر شهریه و هزینه های زندگی بسیار پایین و مقرون به صرفه، یکی از بهترین گزینه ها برای مهاجرت تحصیلی است. سالانه تعداد زیادی دانشجوی بین المللی برای تحصیل در رشته دندانپزشکی جذب دانشگاه های گرجستان می شوند زیرا مدرک دندانپزشکی دانشگاه های گرجستان دارای اعتبار بین المللی است و تدریس نیز به زبان انگلیسی انجام می شود. نکته مثبت دیگر این است که اکثر دانشگاه های گرجستان دوره زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. اگر به رشته دندانپزشکی علاقه دارید و تصمیم به مهاجرت تحصیلی دارید این فرصت را از دست ندهید زیرا دریافت یک مدرک بین المللی معتبر در یک رشته دانشگاهی پر تقاضا مانند دندانپزشکی می تواند آینده شغلی دانشجویان را تضمین کند.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *