تحصیلی, هلند

شرایط تحصیل در هلند برای ایرانیان

شرایط تحصیل در هلند

کشور هلند (Netherlands) سرزمینی کم‌ ارتفاع و هموار با حدود 17 میلیون جمعیت است. مهاجران و خارجی ها یک پنجم این جمعیت را شامل می شوند. این امر در شهر آمستردام به عنوان محل زندگی 150 ملیت متفاوت بیشتر قابل مشاهده است. سرانه درآمدی و میزان افراد تحصیل کرده در این کشور بالا است. کشور هلند از اعضای قدیمی اتحادیه اروپا و پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) می باشد و از امضا کنندگان پیمان کیوتو نیز به شمار می رود. سفر به کشور هلند برای تحصیل، هواداران بسیاری دارد. اگر شما نیز قصد تحصیل در این کشور زیبا را دارید، حتما این مقاله را تا پایان مطالعه بفرمایید تا اطلاعات جامع و کاملی از شرایط تحصیل در هلند به دست بیاورید.

ما در این مقاله همه آنچه که باید در مورد شرایط تحصیل در این کشور، سیستم آموزشی هلند، بورسیه های تحصیلی، هزینه تحصیل در این کشور و… بدانید را برای شما گردآوری کرده ایم.

نگاهی اجمالی به کشور هلند

کشور هلند با نام مرسوم پادشاهی هلند، در شمال غربی قاره اروپا واقع شده است. این کشور یکی از کوچک ترین کشور های قاره اروپا به حساب می آید. هلند در سطح بین المللی با نام کشور گل شناخته می شود. چرا که آب و هوای آن امکان پرورش هرگونه گل را فراهم کرده است. معمولا تابستان های این کشور گرم و زمستان های آن کمی سرد و مرطوب است. کشور گل از شرق با آلمان، از جنوب با بلژیک و از غرب با انگلستان همسایگی دارد. البته این کشور در بین اروپایی ها به نام های کشور پست، هتلند و سرزمین چوبی نیز معروف می باشد. علاوه بر آن کشور هلند در صنعت تولید پنیر هم بسیار شناخته شده می باشد.

شرایط تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف هلند

شرایط کلی تحصیل در این کشور را می توان از دو جنبه تحصیلات عمومی و تحصیلات عالی، مورد بررسی قرار دهیم.

تحصیلات عمومی در هلند

تحصیلات عمومی در کشور هلند از دوره های زیر تشکیل شده است:

مهدکودک (سنین 2 تا 4 سال)

آموزش در کشور هلند از ۲ سالگی با رفتن کودکان به مهد کودک برای کسب توانایی‌ های ابتدایی شرکت در مدرسه شروع می‌ شود.

دبستان (کلاس 1 تا 8)

در این کشور کودکان از سن چهار سالگی به مدرسه می‌ روند و تا ۱۲ سالگی تحصیلات ابتدایی خود را به پایان می رسانند. بیشتر محتوای آموزشی در این مقطع شامل مهارت های زندگی بوده و دانش آموزان با مسائل پیچیده ریاضی درگیر نمی‌ شوند. طول دوره ابتدایی 8 سال است و دانش آموزان بعد از اتمام کلاس هشتم وارد دوره دبیرستان می شوند.

دبیرستان (کلاس 8 تا 14)

دانش آموزان پس از طی دوره دبستان از 13 تا 18 سالگی در دوره متوسطه (دبیرستان) تحصیل می کنند. در پایان دوره متوسطه پس از اخذ مدرک دیپلم می‌توانند برای ادامه تحصیل در دانشگاه اقدام و در رشته‌ های مختلف دانشگاهی تحصیل نمایند. در کشور هلند دبیرستان به سه بخش قابل تقسیم هستند:

  • آموزش متوسطه پیش حرفه ای (VMBO): بخشی برای آماده کردن دانش آموزان برای دیدن دوره آموزش حرفه ای
  • تحصیلات متوسطه عمومی ارشد (HAVO): یک بخش میانی برای آماده کردن دانش آموزان برای ادامه تحصیل در دانشگاه های علمی کاربردی
  • تحصیلات پیش دانشگاهی (VWO): یک جریان آموزشی متمرکز بر دانش نظری به مدت شش سال. در واقع این بخش دانشجویان را برای ادامه تحصیل در مقطع لیسانس و اخذ مدرک کارشناسی آماده می نماید.

اطلاعات کلی در مورد شرایط تحصیل مهاجران در کشور هلند (مقطع مهد کودک، دبستان، راهنمایی و دبیرستان)

کشور هلند دارای یکی از بهترین سیستم‌ های آموزشی در دنیا است و با لقب کشور تحصیل کرده‌ ها شناخته می شود.

تحصیلات ابتدایی و متوسطه در کشور هلند برای همگان کاملا رایگان و تامین مخارج آن بر دوش دولت است. شیوه کار سیستم آموزشی مدارس هلند بلند مدت می باشد و مجموعا دو ماه در تابستان به حالت تعطیلی کامل درمی آید. اغلب مدارس در هلند دولتی هستند البته تعدادی مدرسه غیردولتی (خصوصی) و بین المللی هم وجود دارند که فعالیتشان زیر نظر وزارت آموزش و پرورش هلند می باشد.

نحوه کار مدارس هلند به این صورت است که هر ۶ هفته یکبار، برای اینکه دوره تحصیل برای دانش‌ آموزان خسته‌ کننده نباشد، مدارس به مدت یک هفته تعطیل می‌ شوند. درضمن مدارس کشور هلند بر مساله حضور دانش‌ آموزان در مدرسه به شدت حساس و سختگیر می باشند. بنابراین برای غیبت در مدرسه دانش‌ آموزان حتما باید عذر قابل قبولی داشته باشند.

سیستم آموزشی هلند بر مبنای کارورزی است، یعنی کلاس درس مدرسه و دانشگاه تنها به خواندن دروس به صورت تئوری ختم نمی‌ شوند و اصل یادگیری در سیستم آموزشی این کشور کار گروهی و فعالیت‌ های عملی برای تثبیت آموخته‌ ها می باشد.

تحصیلات عالی در هلند

تحصیلات عالی در هلند شامل سه دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می باشد.

دوره کارشناسی

در دانشگاه های علوم کاربردی، دانشجویان توانایی ثبت نام در طیف متنوعی از رشته های دانشگاهی مانند اقتصاد، مراقبت های بهداشتی، هنرهای زیبا، کشاورزی و… را دارند. در هر رشته، برنامه های مختلفی موجود است که ممکن است در هر دانشگاه یا موسسه آموزشی با دیگری متفاوت باشد. چرا که دانشگاه های علوم کاربردی در تعیین محتوا و ساختار برنامه های درسی خود بسیار آزاد هستند. برای تحصیل در اغلب دوره های مقطع کارشناسی کشور هلند، دانشجویان بین المللی ابتدا باید یک دوره یک ساله را پشت سر بگذارند. (این دوره برای آماده شدن آن ها برای ورود به دانشگاه های هلند است.) سپس وارد دوره اصلی تحصیل شوند.

دوره کارشناسی ارشد

برنامه های کارشناسی ارشد حداقل به مدت یک سال و معادل با 60 واحد می باشد. البته بسیاری از آن ها طولانی تر بوده و بین 1.5 تا 4 سال (90 واحد تا 240 واحد) زمان می برند. دوره های حرفه ای پیشرفته در علوم پزشکی (رشته های دکترای حرفه ای) یعنی پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی و داروسازی در کل به مدت 3 سال معادل با 180 واحد زمان می برند.

انواع برنامه های کارشناسی ارشد در کشور هلند به شرح زیر می باشند:

  • دوره های آموزشی و آمادگی برای ورود مستقیم افراد به بازار کار کشور هلند
  • دوره های آموزشی تحقیق محور متمرکز بر شاخصه های پژوهشی
  • برنامه های آموزش محور جهت آمادگی افراد برای ورود به شغل معلمی در مقاطع مختلف تحصیلی.

دوره دکتری

طول دوره دکتری در کشور هلند به مدت 4 سال می باشد. این دوره کاملا پژوهش محور بوده و سیستم پایه آن تحت نظر استاد راهنما است. جالب است بدانید که در کشور هلند به دانشجویان مقطع دکتری مبلغی معادل حقوق یک کارمند پرداخته می شود.

همه متقاضیان دوره دکترا در کشور هلند می توانند به دو روش برای گرفتن پذیرش از کشور هلند اقدام کنند. تحصیل دکترا در کشور هلند در دو نوع مدارس در دانشگاه ها امکان پذیر است: مدارس تحقیقاتی و مدارس عادی. مدارس تحقیقاتی بر اساس توافقات صورت گرفته میان چند دانشگاه یا موسسه بنا شده اند. مدارس عادی همان کلاس های درس عادی دایر در محیط دانشگاه هستند.

استثنائاتی در خصوص تحصیلات عالی در کشور هلند

تحصیل در رشته های پزشکی (دکترای حرفه ای) از جمله پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی و داروسازی در دو دوره 3 ساله انجام می گیرد. دوره 3 ساله اول آن ها در بسیاری از دانشگاه ها مانند دانشگاه خرونیخن و دانشگاه ماستریخت به زبان انگلیسی تدریس می شوند. البته که امکان دسترسی به این دوره های تحصیلی دشوار می باشد. اما برای به پایان رساندن دوره کارشناسی ارشد این رشته ها و بعد از آن امکان ورود به بازار کار تسلط به زبان هلندی الزامی می باشد.

شرایط تحصیل در هلند برای مهاجران

هلند کشوری اروپایی با سطح آموزشی بالا و امکانات تحصیلی فراوان مقصد تحصیلی مهاجران بسیاری از سراسر جهان است. تحصیلات در این کشور به هر دو زبان انگلیسی و هلندی ممکن است. برای تحصیل در هلند متناسب با مقطع تحصیلی مورد نظر متقاضی، مدرک زبان با نمره های مختلف نیاز است. دریافت ویزای تحصیلی این کشور پروسه ای سریع دارد. همچنین برخودار بودن کشور هلند از بازار کاری با شرایط خوب کاری از دیگر دلایلی است که باعث شده هزاران دانشجوی بین المللی، این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند. خوب است بدانید که کشور هلند، در زمینه های مدیریت و تجارت بسیار قوی می باشد. این کشور دارای صنعتی مطرح در میان کشور های اروپایی و اقتصادی فعال است و در بازار های جهانی صاحب نام می باشد.

اگر می خواهید اطلاعات بیشتر در مورد شرایط و مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی هلند، هزینه اخذ آن و… داشته باشید، توصیه می کنیم مقاله ویزای تحصیلی هلند را مطالعه فرمایید.

مزایای تحصیل در کشور هلند برای مهاجران

بدون شک تحصیل در کشوری همچون هلند، مزایای بسیاری برای دانش آموزان و دانشجویان بین المللی به همراه دارد. مهم ترین مزایای تحصیل در کشور هلند برای مهاجران به شرح زیر است:

  • تحصیل در کشوری که دارای شادترین مردم جهان می باشد.
  • امکان تحصیل در یک کشور چند زبانه با محیطی کاملا بین المللی
  • تحصیل در کشور دارای یکی از با کیفیت ترین و بهترین سیستم های آموزشی جهان
  • برخورداری از اجازه اقامت یک تا دو ساله در این کشور برای پیدا کردن کار و در نهایت امکان اخذ اقامت دائم و تابعیت این کشور پس از چند سال بعد از فارغ التحصیلی
  • بهره مندی از طبیعت بسیار زیبا و آب و هوای سالم و پاکیزه موجود در این کشور
  • مهم نبودن گپ تحصیلی برای نقل مکان به این کشور
  • اجازه داشتن کار در حین تحصیل
  • سریع بودن پروسه دریافت ویزای تحصیلی این کشور
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • پرداخت حقوقی معادل حقوق یک کارمند به دانشجویان مقطع دکترا در کشور هلند
  • کشوری با اقتصاد قوی و نرخ پایین بیکاری
  •  بالا رفتن شانس برای پیوستن به بازار کار کشور هلند
  • امکان شرکت در دوره های کارآموزی این کشور و کسب مهارت و تجربه
  • فرصت تعامل و تحقیق در رشته های مختلف تحصیلی
  • عضویت 12 دانشگاه کشور هلند در لیست 200 دانشگاه برتر دنیا
  • و…

شرایط لازم برای تحصیل در مدارس کشور هلند برای مهاجران

تحصیل در مدارس کشور هلند برای مهاجران در سطح های ابتدایی و دبیرستان امکان پذیر است. مدارس پیش ابتدایی و ابتدایی از سن 2 سالگی در این کشور شروع شده و تا 12 سالگی ادامه می یابد. بعد از اتمام این مقطع دانش آموزان وارد مقطع متوسطه می شوند. دانش آموزان در مقطع دبیرستان می توانند وارد یکی از سه نوع تحصیلات آموزش متوسطه پیش حرفه ای (VMBO)، تحصیلات متوسطه عمومی ارشد (HAVO) و تحصیلات پیش دانشگاهی (VWO) شوند. اگر چه زبان انگلیسی در هلند بسیار رایج است، اما برای تحصیل مدارس دولتی این کشور می باید دانش آموزان دارای تسلط کامل به زبان هلندی باشند.

در کشور هلند برخی مدارس خصوصی و بین المللی نیز وجود دارند که زبان تدریس در آن ها، زبان انگلیسی است. هزینه تحصیل در اینگونه مدارس هلند برای دانش آموزان بین المللی چیزی حدود 16.000 یورو تا 18.000 در سال برآورد شده است. همچنین دانش آموزان نیاز به سرپرستی برای همراهی آن ها در کشور هلند خواهند داشت. علاوه بر سطح بالای آموزشی و وجود برنامه های تفریحی و آموزشی فوق درسی، منشور اخلاقی رایج در مدارس هلند بسیار ارزشمند و قابل توجه است. (عدم توجه کافی و زیر پا گذاشتن این منشور، می تواند نتایج نا خوشایندی را برای دانش آموزان بین المللی به همراه داشته باشد.) طبق این منشور اخلاقی تمامی افراد از نظر میزان ثروت، جنسیت و نژاد و غیره با هم برابر هستند.

شرایط لازم برای تحصیل در دانشگاه های کشور هلند برای مهاجران

طبق رتبه‌ بندی‌ های جهانی، دانشگاه‌‌های کشور هلند جزو بهترین دانشگاه‌‌های جهان هستند که به واسطه آن‌ها، بسیاری از مهاجرین این کشور برای تحصیلات دانشگاهی به این کشور می‌‌آیند. معمولا در دانشگاه‌‌ های هلند دوره های تحصیلی به زبان هلندی یا انگلیسی برگزار می شوند. تحصیل در دانشگاه های این کشور برای شهروندان هلندی هزینه‌ ای ندارد. چرا که آن ها قبلا این هزینه را با مالیات خود پرداخت کرده‌ اند. البته این موضوع در برخی موارد برای دانشجویان خارجی و مهاجر متفاوت است.

شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای تحصیل در هلند نیازی به ویزای تحصیلی ندارند. اما دانشجویان تبعه کشورهای غیر اروپایی باید بعد از ورود به این کشور، برای کسب MVV در موسسه آموزشی تلاش نمایند. معمولا مجوزهای اقامت دانشجویی برای یک سال صادر می‌گردند و طبق شرایط مشخصی قابلیت تمدید دارند. از مهم‌ترین مراحل کسب ویزای تحصیلی و اقامت کشور هلند گرفتن یک شماره شهروندی (BSN) و یک شماره حساب مالی است.

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی کشور هلند

  • اصل و کپی مدارک شناسایی و داشتن پاسپورت معتبر
  • اصل و کپی مدارک تحصیلی دوره متوسطه همراه با ترجمه آنها
  • پرداخت هزینه ویزا و تکمیل فرم مربوط به آن
  • گواهی سلامت پزشکی روحی و جسمی
  • انگیزه نامه
  • اثبات تمکن مالی از طریق نشان دادن گردش حساب بانکی در 6 اخیر
  • ارائه سند ملکی برای اثبات توانایی پرداخت هزینه های تحصیل
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی مانند آیلتس با حداقل نمره تعیین شده
  • در بعضی موارد طی کردن دوره یکساله تحصیلی در این کشور

به طور کلی پس از قبولی در دانشگاه های کشور هلند، باید برای اخذ ویزا درخواست کرده و تا حداکثر 3 ماه منتظر ابلاغ نتیجه باشید. در سال گذشته هزینه دریافت ویزا و مجوز اقامت در کشور هلند برای هر نفر 80 یورو برآورد شده که این مبلغ در صورت رد شدن درخواست شما قابل پس گرفتن نمی‌باشد.

الزامات زبان برای تحصیل مهاجران در کشور هلند

اولین کشور غیر انگلیسی زبانی که دوره های آموزش انگلیسی به دانشجویان خارجی ارائه کرده هلند می باشد. دانشجویان بین المللی توانایی طی کردن دوره ها به هر دو زبان هلندی و انگلیسی را دارند. این ویژگی، قابلیتی عالی برای تحصیل مهاجران در هلند است. به طور کلی امکان تحصیل به زبان انگلیسی در تمامی مقاطع دانشگاهی کشور هلند کاملا امکان پذیر می باشد. البته قبل از دریافت پذیرش تحصیلی در کشور هلند مانند سایر مقاصد تحصیلی، متقاضی باید حداقل نمره 6.0 IELTS یا TOEFL 550 را کسب کرده باشد تا اثبات شود که متقاضی می تواند به زبان انگلیسی در این کشور تحصیل نماید.

البته نا گفته نماند که حداقل نمره آزمون زبان، با توجه به رشته، مقطع تحصیلی و… متفاوت است.

هزینه تحصیل در هلند

در کشور هلند تحصیل کودکان در مقطع ابتدایی و راهنمایی در مدارس دولتی کاملا رایگان می باشد و برای برخورداری از آن نیاز به پرداخت هزینه ای ندارید. واضح است که مخارج جانبی مانند پول توجیبی، هزینه خوراکی یا ناهار در مدرسه و… به عهده والدین است.

البته برای تحصیل در مدارس بین المللی کشور هلند باید شهریه بپردازید. میزان این شهریه در هر مدرسه با توجه به امکانات و خدمات رفاهی آن مدرسه متفاوت می باشد. همچنین باید بدانید که برای تحصیل در مدارس خصوصی یا بین المللی کشور هلند کمک هزینه ای به عنوان بورسیه تحصیلی تعیین نشده است.

به طور کلی میانگین هزینه تحصیل در کشور هلند حدود 15 هزار تا 30 هزار یورو در سال متغیر می باشد.

هزینه تحصیل در کشور هلند برای برخی از رشته های دانشگاهی

در کشور هلند، با توجه به نوع رشته، مقطع تحصیلی و نوع دانشگاه شهریه دانشگاه ها متفاوت است. واضح است که هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی هلند، از هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور بیشتر می باشد.

در زیر شهریه برخی از دانشگاه های مقرون به صرفه هلند برای دانشجویان بین المللی آورده شده است:

نام دانشگاه متوسط هزینه سالیانه
Radboud University 2143 یورو
University of Twente (UT) 2083 یورو
Utrecht University 2143 یورو
HAN University of Applied Sciences 2083 یورو

بورسیه های تحصیلی در هلند

برای تحصیلات دانشگاهی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه های کشور هلند بورسیه های متفاوتی تدارک دیده شده است. برخی از این بورسیه های دانشگاهی به مدت یک سال به تامین هزینه های تحصیل دانشجو کمک می نمایند. به طور کلی صدها بورسیه تحصیلی و کمک هزینه برای کمک به تامین بودجه تحصیلات دانشگاهی دانشجویان در کشور هلند و به خصوص شهر آمستردام موجود است. از میان دانشگاه های ارائه دهنده بورسیه تحصیلی می توان دانشگاه های آمستردام، دانشگاه لیدن، اوترخت و دانشگاه دولتی هلند را نام برد. مقدار مبلغ بورسیه پرداختی توسط دانشگاه های ذکر شده مطابق جدول زیر است:

نام دانشگاه مبلغ بورسیه تحصیلی
دانشگاه آمستردام 4500 الی 6000 یورو
دانشگاه اوترخت 10000 الی 12000 یورو
دانشگاه دولتی هلند 4000 الی 6000 یورو
دانشگاه لیدن 9000 الی 14000 یورو

کار در کنار تحصیل در هلند

دانشجویان در کشور هلند می توانند به دنبال کار پاره وقت در کنار تحصیل باشند. خوشبختانه به علت تسلط غالب مردم هلند به زبان انگلیسی، برای دانشجویان بین المللی در این کشور امکان کاریابی و برقراری ارتباط با مردم راحت خواهد بود. اکثر دانشجویان یا دانش آموزان مهاجر در این کشور در موقعیت های شغلی در رستوران ها، کافه ها، کتابخانه ها، فروشگاه ها و… مشغول به کار نیمه وقت می شوند. مگر اینکه در دوره های تحصیلی کارشناسی ارشد یا دکتری به تحصیل مشغول باشند. در این صورت اغلب در دوره های کارآموزی یا به عنوان دستیار در زمینه شغلی مرتبط به رشته شان به کار در هلند می پردازند.

می خواهید در مورد بازار کار هلند اطلاعات جامع و کاملی داشته باشید؟ می توانید مقاله شرایط کار در کشور هلند را مطالعه فرمایید.

درآمد حاصل از کار حین تحصیل

میزان حقوق دانشجویان و دانش آموزان شاغل در کار های نیمه وقت در کشور هلند به نوع شغل و میزان ساعت کار در هفته بستگی دارد. عموما دانشجویان در هلند هفته ای 16 ساعت اجازه کار دارند و دستمزد دریافتی آن ها ساعتی 11 تا 14 یورو خواهد بود. طبق آخرین آمار میانگین درآمد دانشجویان ماهانه 570 یورو است. اگر درآمد شما سالانه از 6475 یورو بیشتر نباشد، شما ملزم به پرداخت مالیات نخواهید بود. اما درآمد بیشتر از این مقدار مشمول مالیات 36 درصدی خواهد شد.

انواع مشاغل موجود در هلند برای و دانش آموزان دانشجویان

از کار های دانش آموزی و دانشجویی رایج در کشور هلند می توانیم به پیشخدمتی در رستوران ها، تحویل دهنده در سوپر مارکت یا فست فود ها، آشپز، پرستاری از کودک، تدریس در منزل، منشی گری، مشاغل حوزه فناوری اطلاعات در شرکت های نوپا، مشاغل تفریحی و کار با رسانه ها و… را نام ببریم. همچنین دانشجویان مخصوصا دانشجویان مقطع ارشد و دکتری می توانند به مشاغل درون دانشگاهی از قبیل طراحی دوره های آموزشی، کمک های پژوهشی و… نیز بپردازند.

قوانین کار برای دانش آموزان و دانشجویان بین المللی

دانشجویان کشورهای عضو اتحادیه اروپا و یا کشور سوئیس، ملزم به داشتن مجوز کاری نیستند ولی شهروندان سایر کشورها، برای کار کردن در هلند باید مجوز های مربوطه را تهیه کنند. معمولا گرفتن مجوز های کار نیمه وقت برای دانش آموزان و دانشجویان به عهده کارفرما هلندی می باشد. توجه کنید که مجوز های مربوطه باید از 5 هفته قبل از شروع به کار کردن، صادر شده باشند. دانشجویان در این کشور هفته ای 16 ساعت اجازه کار دارند. البته در ماه های ژوئن، جولای و آگوست دانشجویان اجازه کار تمام وقت را نیز پیدا می کنند. پس از دریافت مجوز های اولیه برای کار توسط کارفرما، دریافت کارت بیمه نیز الزامی است. در کارهای نیمه وقت دانشجویی یا دانش آموزی، تسلط به زبان هلندی لازم نیست و مسلط بودن به زبان انگلیسی کافی می باشد. اما قطعا تسلط به زبان هلندی امتیازی ویژه به شمار می آید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوالات متداول

1. آیا امکان برخورداری از تحصیل رایگان در مدارس هلند برای مهاجران وجود دارد؟

  • بله، در صورت داشتن تسلط به زبان آلمانی، شما امکان تحصیل در مدارس دولتی به زبان آلمانی را خواهید داشت. تحصیل در اینگونه مدارس کاملا رایگان است.

2. آیا والدین دانش آموزان محصل در مدارس هلند از اقامت این کشور برخوردار هستند؟

  • خیر، داشتن اقامت تحصیلی فرزندان در کشور هلند، باعث اخذ اقامت این کشور برای والدین آنها نخواهد شد. البته والدین آنها می توانند با اخذ ویزای توریستی کشور هلند، به این کشور سفر کرده و با فرزندان خود ملاقات کنند.

سوالات خود در خصوص مهاجرت تحصیلی به هلند، شرایط تحصیل در این کشور و… را از طریق بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید. همکاران ما در اسرع وقت پاسخگو شما خواهند بود.

4.6/5 - (57 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *