ترکیه

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ترکیه

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ترکیه

دانشجویان خارجی برای پذیرش در دانشگاه های ترکیه در مقطع کارشناسی ارشد، نیازمند به ارائه مدارک تحصیلی کارشناسی و ریز نمرات قبولی، مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی خود و ارائه مدرک زبان انگلیسی می باشند. در صورتی که سوابق تحصیلی مناسبی داشته باشند، انتخاب بیشتری برای دانشگاه مقصد خود خواهند داشت.

البته دانشجویان دانشگاه های ترکیه، می توانند در یکی از دانشگاه های دولتی و یا خصوصی با توجه به فرصت های موجود در زمینه رشته تحصیلی خود مطالعه نمایید. هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی در ترکیه، هزینه های بالاتری هستند، اما به جرات می توان گفت؛ که دانشجویان با اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه و همکاری با نهاد دولتی در زمینه کاری، می توان تمام این هزینه ها را در ترکیه جبران نمود.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ترکیه

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ترکیه، بنا به دانشگاه انتخابی و رشته مورد نظر متفاوت و متغیر می باشد. اما به طور کلی و مرسوم، هزینه تحصیل در دانشگاه هایی که تدریس در آن به زبان انگلیسی انجام می گیرد، بسیار بیشتر از دانشگاه هایی می باشد که تحصیل در آن به صورت ترکی می باشد.

هزینه ای که برنامه های زبان انگلیسی در دانشگاه های دولتی خواهند داشت به مبلغ هزار و دویست لیر تا هزار و نهصد لیر می باشد و به زبان ترکی برابر با هزینه ای معادل هفتصد لیر تا هزار و سیصد لیر می باشد.

مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در ترکیه

  • ارائه مدارک تحصیلی لیسانس و ریز نمرات قبولی در آن به صورت ترجمه شده
  • ارائه مدرک زبان
  • اصل و کپی برابر اصل پاسپورت به صورت ترجمه شده
  • اصل و کپی برابر اصل مدارک شناسایی به صورت ترجمه شده

لذا شایان ذکر می باشد که چنانچه رشته دانشجو به زبان انگلیسی باشد، می بایست در امتحان زبان انگلیسی دانشگاه های ترکیه شرکت نماید.

شرایط اخذ ویزای دانشجویی در مقطع کارشناسی ارشد در ترکیه

  • ارائه فرم پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در ترکیه.
  • ارائه اصل و کپی برابر اصل پاسپورت.
  • ارائه اصل و کپی برابر اصل مدارکم شناسایی.
  • ارائه عکس.
  • ارائه گواهی تاییدیه تمکن مالی در سال اول تحصیلی از بانک های به نام و معتبر.

مقاله پیشنهادی:ویزای تحصیلی ترکیه

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در ترکیه

برای اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در ترکیه باید سن دانشجو بالای بیست و شش سال تمام باشد و معدل کسبی آن بالای پانزده باشد. البته این موضوع برای دانشجویان مقطع کارشناسی و دکتری نیز صدق می نماید و در مقطع کارشناسی، بالای بیست سال سن و معدل بالای چهارده و در مقطع دکتری بالای سی و یک سال سن و معدل بالای پانزده باشد.

  1. طول مدت زمان تحصیل در دوره ی کارشناسی ۴ سال بوده که در صورتی که رشته ی تحصیلی دانشجو، رشته ی پزشکی باشد ۵ سال و اگر دندانپزشکی باشد۶ سال به طول می انجامد.
  2. در مقطع کارشناسی ارشد، مدت زمان تحصیل بین دو گروه تحصیلی تقسیم می شود، دو گروه آموزش محور و پژوهش محور.
  3. مدت زمان تحصیل در دوره ی آموزش محور دو سال و مدت زمان تحصیل در دوره ی پژوهش محور ، پنج سال به طول می انجامد.

مدت تحصیل نیز در مقطع دکتری در ترکیه به مدت چهار سال به طول می انجامد.

برای اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله ای با نام تحصیل در ترکیه مراجعه کنید.

دانشگاه های ترکیه

دانشگاه های ترکیه مانند تمامی دانشگاه های جهان، به دو صورت خصوصی و دولتی می باشد. در دانشگاه های دولتی زبان تدریس، ترکی و در  دانشگاه های خصوص علاوه بر ترکی استانبولی، تدریس به زبان انگلیسی نیز دیده می شود.

دانشگاه های خصوصی ترکیه شرایط قابل قبول و مناسب تری را نسبت به دانشگاه های دولتی ترکیه دارند. دارای شرایط بهتری را در بین دانشگاه های دنیا دارا می باشند.

البته دانشجویان می توانند با اخذ پذیرش تحصیل در مقطع کارشناسی در ترکیهمراحل بعدی تحصیلی خود همچون، کارشناسی ارشد و دکتری نیز در ترکیه به اتمام برسانند و به این صورت می باشد که کشور ترکیه بعنوان پلی برای انتخاب کشور برتر در آینده، برگزیده می شود.

مقاله پیشنهادی:تحصیل در مقطع کارشناسی در ترکیه

ویدئوهای مربوط به محیط دانشگاه های ترکیه

دانشگاه آکدینز

 

دانشگاه آنکارا

 

دانشگاه آتاتورک

 

دانشگاه خاورمیانه

 

دانشگاه قاضی

 

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *