تحصیلی, هلند

تحصیل در مقطع دکترا در هلند

تحصیل در هلند

همیشه یکی از مهمترین دغدغه های یک دانشجو برای ادامه تحصیل در خارج از کشور، مقصد کشور می‌باشد به نحوی که بعضی از کشور ها بورس های تحصیلی خوبی برای ادامه تحصیل دانشجویان قرار داده‌اند و یا این که اجازه کار در هفته در بعضی از کشور ها اصلا وجود ندارد و به این طریق دانشجو یکی از مهمترین منابع های مالی خود را از دست می‌دهد و یا این که اگر قصد مهاجرت از طریق ادامه تحصیل دارد این که کدام کشور این کار راحت تر است هم نکته مهمی می‌باشد.

تحصیل در مقطع دکترا در هلند

همچنین اعتبار داشتن مدرک آن کالج دانشگاهی هم یکی از از دغدغه ها دانشجو می‌باشد. ولی در کل به دلیل آن که ادامه تحصیل در مقطع دکتری در هر رشته های به نسبت دیگر مقاطع تحصیلی زمان بر هست  و بیشتر دانشجو وظیفه جستجو و تحقیق مباحث درسی خود را  بر عهده دارند و دانشگاه برای این افراد صرفا محل جستجو و راهنمایی از استاد است پس عملا بیشتر وقت خود را باید بر روی درس معطوف کنند.

از همین رو انتخاب دانشگاهی که مناسب افراد باشد مهم است و چون اکثر کالج های که سطح عالی هستند شهریه بالای دارند از همین رو گرفتن بورس های تحصیلی و شرایط آن بسیار راحت تر از دیگر مقاطع می‌باشد.

تحصیل دکتری در هلند

یکی از مهمترین کشور های اروپایی در این زمینه را می‌توان  کشور هلند اشاره کرد، کشوری که عضو اتحادیه اروپا و شینگن است و کشوری مناسب از هر نظر برای ادامه تحصیل و مهاجرت به شمار میرود. کشوری که سالیانه مقصد هزاران نفر مهاجر برای ادامه تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی می‌باشد. و به دلیل آن که این کشور خود از نیروهای جوان کاری برخوردار نیست به اندازه کافی پس بسیاری از مهاجرانی که در این کشور به قصد تحصیل مهاجرت می‌کنند  ماندگار میشوند.

هزینه ادامه تحصیل در مقطع دکتری

به طور کلی هزینه ادامه تحصیل در مقطع دکتری سالی ۱۰۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ یورو می‌باشد که بسته به رشته ی مورد نظر این مقدار کمی افزایش و یا کاهش می‌یابد. زبان ارائه شده در دانشگاه های هلند هم متفاوت است و بسته به این که فرد در کدام دانشگاه مشغول به تحصیل باشد، زبان آموزشی هم متفاوت است. یکی دیگر از مزایایی که ادامه تحصیل در هلند به همراه دارد این است که فرد می‌تواند در هفته نزدیک به ۳۰ ساعت کار کند که این یعنی می‌تواند بخشی از نیاز های مالی خود را از این طریق اقدام کند.

شرایط تحصیل دکترا در هلند

تحصیل در مقطع دکتری در هلند

تحصیل در مقطع دکتری در هلند

تحصیل در مقاطع مختلف در کشور هلند بسیار وسیع و گسترده می باشد اما یکی از پر طرفدار ترین مقاطع تحصیلی، تحصیل دکترا در هلند است که توجه بسیاری از مهاجران و جویندگان تحصیل را به خود جلب نموده است. سیستم آموزش عالی هلند با در نظر گرفتن تسهیلات و امتیازات عالی برای دانشجویان خود، فرصت تحصیلی بی نظیری را برای آنان در مقطع تحصیل دکترا در هلند فراهم نموده است. تحصیل دکترا در هلند برای محصلان و دانشجویان این پایه، به عنوان یک فرصت تحقیقاتی پژوهشی در نظر گرفته شده است که به موجب آن، دانشجویان تحصیل دکترا در هلند که از شرایط تحصیلی و آکادمیک عالی برخوردار هستند و از صلاحیت علمی بالایی برای تدریس در دانشگاه های این کشور را دارند می توانند از طرف دانشگاه های هلند استخدام شده و به صورت تحقیقاتی پژوهشی مقطع تحصیلی خود را به صورت رایگان بگذرانند.

شرایط تحصیل دکترا در هلند

از دیگر شرایط تحصیل دکترا در هلند می توان به امکانات زیادی که مراکز عالی این کشور در اختیار این مقطع از دانشجویان قرار می دهد اشاره نمود. تمامی دانشجویان تحصیل دکترا در هلند می توانند با برخورداری از امکانات کتابخانه های الکترونیکی، به برترین و مهم ترین مقالات آکادمیک عالی دنیا دسترسی داشته باشند.

به طور معمول، دوره تحصیل دکترا در هلند به مدت ۴ الی ۶ سال به طول می انجامد. دانش جویانی که در این مدت زمان موفق به گذراندن دوره phd شده اند، نه تنها هیچ گونه شهریه ای پرداخت نخواهند کرد بلکه از سوی دانشگاه نیز مبالغی تحت عنوان حقوق ماهیانه نیز دریافت خواهند کرد.

لازم است بدانید که یکی از شرایط اساسی موفقیت در تحصیل دکترا در هلند، جلب رضایت استاد راهنمای خود به هنگام ارائه پایان نامه و دفاع از آن می باشد.سال تحصیلی در دانشگاه های هلند معمولاً از سپتامبر تا ژوئن است و مهلت پذیرش و درخواست نسبتاً انعطاف پذیر می باشد.اگر مایلید که در این کشور مشغول به تحصیل شوید توصیه می کنیم حتما یری به مقاله بهترین و مهم ترین دانشگاه های هلند بزنید.

هزینه های تحصیل و زندگی در هلند

نکته مهمتری که باید به آن اشاره کرد این است که در کشور  هلند افراد از شانس  بالاتری برای دریافت بورس تحصیلی در مقطع دکتری برخوردار هستند بخ طور کلی بور سهایی که به دانشجویان دکتری داده میشود به این صورت است که علاوه بر آگاهی هزینه های دانشگاهی که برای رشته های دکتری میزان شهریه را تا ۳۵۰۰ یورو در سال میرساند به دانشجویان در هر سال حقوق دانشگاه های میشود که این حدود چیزی بین ۱۵۰۰تا۲۵۰۰ یورو در سال است که این متغیر بودن میزان حقوق و کاهش شهریه های دانشگاهی رابطه‌ی مستقیمی با رزومه تحصیلی افراد دارد یه نحوی که هرچه رزومه تحصیلی افراد بهتر باشد فرد از مزایای بهتری برخوردار است.

بالاترین درجه ای که افراد  می‌توانند از آن بهره ببرند این است که تحصیل رایگان باشد و کشور هلند ماهیانه برای آن ها حقوقی در نظر بگیرد که به طبع این نوع بورسیه رقابت سنگینی برای به دست آوردن آن به همراه دارد و افرادی می‌توانند از این بورسیه استفاده کنم که رزومه عالی داشته باشند.

زبان

همین طور که در بالا هم به آن اشاره شد بسته به نوع محل تحصیل زبان ارائه شده برای تحصیل هم متفاوت است به طور کلی زبان های ارایه  شده در کشور هلند را میتوان به انگلیسی ، المانی ، هلندی اشاره کرد که در کشور هلند بسته به نوع سطح زبان افراد کلاس های آمادگی دانشجویی ارائه‌ میشود که این کلاس ها بین ۲تا۱۰ماه به طول میکشد و هزینه های آن هم بین ۲۵۰۰تا۷۰۰۰ یورو متغیر است.

به طور کلی می‌توان گفت که حداقل  زمانی که افراد در کشور هلند مشغول به ادامه تحصیل در مقطع دکتری هستند چیزی در حدود ۴سال است که دانشجو بیشتر وقت خود را در این ۴ سال صرف تحقیق و پژوهش در رشته مربوطه و نگارش پایان نامه خود دارد که در این مدت یک استاد دانشگاهی همواره در کنار افراد دانشجوی دکتری خواهد بود تا تمامی مراحل نگارش پایان نامه را مورد مطالعه قرار دهد.

مقطع دکتری

گفتنی است که هر استاد در مقطع دکتری میتواند ۱۲ دانشحو‌داشته باشد که از زمان ورود دانشجو به مقطع دکتری تا زمان دفاع از پایان نامه تمامی مراحل مربوط به راهنمایی دانشجو را برعهده می‌گیرد.همچنیم دانشجو این امکان را دارد که قبل از این که در جلسه دفاع پایان نامه حظور پیدا کند قسمتی از پایان نامه و یا کل آن را در مجلات به چاپ برساند.

برای پذیرش در مقطع دکتری در کشور هلند ارایه مدرک کارشناسی ارشد الزامی می‌باشد.همچنیم این که مدرک فرد از کدام دانشگاه باشد هم تاثیر دارد به نحوی که افرادی که از دانشگاه های دولتی مدرک دانشگاهی داشته باشند شانس خود را برای گرفتن پذیرش افزایش داده‌اند.همچنین تحصیل در مقطع دکتری در هلند نیاز به کزراند واحد های پیش‌نیاز ندارد از طرفی میزان ساعاتی که فرد می‌تواند  به طور محدود در هفته مشغول به کار باشد سال به به سال افزایش می‌یابد.

یکی‌تز مهمترین نکاتی که همواره افراد به آن توجه ویژه‌ای دارند بحث مربوط به اقامت کشور هلند است که فرد بعد از اتمام تحصیل و پس از گذشت ۵سال در آن کشور و یادگرفتن زبان هلندی می‌تواند اقامت آن را دریافت کند. همچنین در بحث پیدا کردن شغل افرادی که مدرک دکتری داشته باشند در این کشور معمولا درصد بالایی از آن ها کار مناسب با خود و رشته مربوطه را پیدا می‌کنند.

اما مهمترین نکته که موکود دارد این است که به دلیل آن که اکثر افرادی که مقطع دکتری در حال تحصیل هستند قصد ماندن در آن کشور را دارند  از همین رو باید حتما به زبان محلی آن کشور مسلط باشند تا در طول فرآیند  تکمیل وردوندنبرای اخذ اقامت به مشکل برنخورند.

تحصیل در مقطع دکتری در هلند چه مزیت هایی دارد؟

تحصیل در مقطع دکتری در هلند

تحصیل در مقطع دکتری در هلند

تحصیل دکترا در هلند و بهره مندی از تمامی مزیت های منحصر به فرد دانشگاه های این کشور، یکی از دلایل اصلی مهاجرت تحصیلی دانشجویان بین المللی به ویژه ایرانیان به این کشور می باشد. یکی از مزیت های بارزی که با تحصیل دکترا در هلند شامل تمامی دانشجویان این مقطع می شود برخورداری از بهترین فرصت های تحصیلی در این مقطع و همچنین بهره مندی از فرصت های شغلی مناسب و امکان کار قانونی در کنار تحصیل دکترا در هلند است.

شهر آمستردام به عنوان پایتخت کشور هلند با داشتن برترین دانشگاه ها با سیستم های آموزش عالی، در رتبه ۵۵ برترین کشورهای دنیا قرار گرفته است. تحصیل دکترا در هلند و بهره مندی از محیط های کم نظیر این دانشگاه ها در کنار شرایط آب و هوایی مساعد هلند، می تواند از مزیت های برتر تحصیل دکترا در هلند به شمار آید.

هزینه تحصیل در مقطع دکتری در هلند

شهریه هر ترم در دوره دکترا یا پی اچ دی معادل 5000 یورو در هلند است ولی ما در اکثر موارد با اخذ بورسیه تحصیلی آن را به کمتر از 3000 یورو کاهش می دهیم. دوره های آمادگی و زبان دانشگاه ها از 2 ماه (تابستان) تا 10 ماه متغیر و شهریه آن ها از 2900 یورو تا 7800 یورو می باشد. اگر دارای رزومه قوی تحصیلی باشید میتوانید موفق به اخذ بورسیه تحصیلی شوید. معمولا دوره دکتری مشمول دریافت حقوق بین 1500 تا 2500 یورو در سال می باشد.

مدارکی مورد نیاز جهت تحصیل دکترا در هلند و اخذ ویزای تحصیلی هلند شامل:

  • گذرنامه
  • عکس
  • ارائه کلیه مدارک تحصیلی همراه با ریز نمرات
  • ارائه مدارک هویتی شامل شناسنامه و کارت ملی
  • توصیه نامه از د استاد در دانشگاه محل تحصیل
  • ارائه رزومه ای مبنی بر دو الی سه مقاله معتبر در ISI
  • رزومه کامل و ترجمه شده متقاضی
  • مدرک زبان انگلیسی
  • در صورت تاهل ارائه سند ازدواج
  • ارائه مقالات و آثاری که مبنی بر تحقیقات و پروژه های متقاضی است
  • ارائه پذیرش تحصیل دکترا از دانشگاه
  • گواهی سلامت
  • بیمه دانشجویی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • ارائه تمکن مالی اگر تازه می خواهید مهاجرت کنید و هلند را انتخاب کرده اید بهتر است حتما مقاله ای با نام شرایط اخذ ویزای تحصیلی هلند برای مهاجران چگونه است؟ مطالعه کنید ما در این مطلب تمام راه ها و شرایط تحصیل در هلند را بازگو کرده ایم.

عوامل موثر تحصیل در مقطع دکتری در هلند

تحصیل در مقطع دکتری در هلند

تحصیل در مقطع دکتری در هلند

توانایی های شخصی

طبیعتا شخصیت، توانایی و کارنامه علمی و شایستگی شما برای احراز موقعیت شغلی یا دوره پژوهشی مربوطه نخستین معیارها برای موفقیت در روند پذیرش بشمار می روند. یکی از شروط اصلی و مهم موفقیت در دریافت پذیرش در مقطع دکتری، داشتن معدل بالا در دوره کارشناسی ارشد، مدرک زبان، داشتن تالیفات در ژورنال های معتبر علمی است.

حقوق ماهیانه

در کشور هلند بیشتر پروژه های تحقیقاتی و پژوهشی که در قالب دوره های دکتری ارائه می شوند، توسط بخش دولتی ارائه و پشتیبانی مالی می شوند. این بدان معناست که دولت دانشجوی دوره دکتری یا پژوهشگر مربوطه را بصورت کارمند با حقوق مشخص ماهیانه استخدام می کند. در واقع، شما بعنوان یک محقق یا یک دانشجوی دوره دکتری در طول مدت تحصیل در هلند بر روی پروژه ای کار می کنید که از سوی دولت یا یک شرکت سرمایه گذار مشخص پشتیبانی می شود.

شانس پیدا کردن کار در کشور هلند پس از اتمام دوره دکتری

پس از فارغ التحصیلی در مقطع دکتری در دانشگاه های هلند شما از شانس بالایی برای یافتن موقعیت های شغلی مناسب با درآمد خوب برخوردار خواهید شد.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *