تحصیلی, سنگاپور

شرایط تحصیل در سنگاپور

شرایط تحصیل در کشور سنگاپور

سنگاپور کشوری کوچک است اما با این وجود از یکی از بهترین کشور های جهان در حوزه آموزش عالی، تحقیقات و… محسوب می شود. طی سال های اخیر، سنگاپور تلاش کرده است تا در چارچوب نوآوری و آموزش، خود را به جهان معرفی کند. در این زمینه توانسته موفقیت های بسیار کسب نماید. اگر به فکر تحصیل در این کشور هستید، بهتر از قبل از هر اقدامی به خوبی در مورد شرایط تحصیل در کشور سنگاپور اطلاعات جمع آوری کنید.

اگر می خواهید بدانید سیستم آموزشی سنگاپور از چه مقاطعی تشکیل شده است، برای تحصیل در این کشور چه میزان تسلط به زبان باید داشته باشید و…، حتما تا پایان این مقاله همراه کنید. ما در این مقاله شما را با صفر تا صد تحصیل در این کشور آشنا خواهیم کرد.

نگاهی اجمالی به کشور سنگاپور

سنگاپور، مجمع الجزایری کوچک است که در جنوب شبه جزیره مالایا، قرار گرفته. این کشور با نام رسمی جمهوری سنگاپور نیز شناخته می شود. این کشور با مالزی و اندونزی، مرز دریایی مشترک دارد.

از دیدگاه دولت

سنگاپور یک جمهوری پارلمانی است که توسط رئیس جمهور، همراه با اعضای پارلمانی که توسط مردم انتخاب می شوند، اداره می شود.

از دیدگاه موقعیت جغرافیایی و آب و هوا

سنگاپور کشوری مسطح است که در جنوب شرقی آسیا واقع شده است. با توجه به موقعیت جغرافیای این کشور می توان گفت سنگاپور در یکی از پر تردد ترین راه های آبی قرار گرفته است.

با توجه به آب و هوای سنگاپور، هر ساله گردشگران بسیاری از این کشور بازدید می کنند. به طور کلی آب و هوای این جزیره گرم است اما تقریبا هر روز از سال در جایی از این جزیره گرمسیر، باران می بارد.

از دیدگاه زبان

این کشور از آنجایی که یک کشور چند نژادی است، دارای چندین زبان رسمی می باشد. زبان انگلیسی (به عنوان زبان اداری و زبان آموزشی)، زبان مالایی، چینی و تامین (به عنوان زبان مکالمه) در این کشور، استفاده می شود.

از دیدگاه مردم و فرهنگ

در سنگاپور حال حاضر، 75 درصد مردم ساکن در آن چینی تبار هستند. بقیه ساکنان آن اکثرا مالایی یا هندی می باشند. از سال 1980 تا به حال، این کشور یکی از شلوغ ترین جزایر جهان به حساب می آید با این وجود جز کشور هایی است که مردم ساکن آن، از زندگی خود در این کشور احساس رضایت دارند.

غذا ذر فرهنگ سنگاپور جایگاه ویژه ای دارد. به اندازه ای که عبارت آیا غذا خوردی؟، به اندازه سلام، در این کشور رایج است.

از دیدگاه اقتصادی

این کشور یکی از قوی ترین قدرت های اقتصادی آسیای جنوب شرقی به حساب می آید. نکته جالبی که دارد این است که کشور سنگاپور از پایین ترین نرخ های بیکاری و همچنین یکی از بالاترین درصد میلیونر ها را دارد.

از دیدگاه تحصیلی

سنگاپور یکی از پیشگامان علم و تحقیق در سطح جهان شناخته می شود. از لحاظ کیفیت آموزشی، به راحتی می توان کیفیت آموزشی این کشور را با کشور های اروپایی و آمریکایی مقایسه کرد. در ادامه شما را بیشتر با شرایط تحصیل این کشور، آشنا می کنیم.

شرایط کلی تحصیل در سنگاپور

در این بخش از مقاله، هر آنچه که باید در مورد سیستم آموزشی سنگاپور بدانید را در اختیارتان خواهیم گذاشت.

به طور کلی مقاطع تحصیلی مختلف در سنگاپور را می توانیم به آموزش دوره ابتداری، آموزش دوره متوسطه یا دبیرستان، آموزش دوره پیش دانشگاهی، آموزش دانشگاهی، تقسیم کنیم.

در واقع سیستم آموزش و پرورش سنگاپور ترتیبی داده است که دانش آموزان تحصیلات خود را با دوره ابتدایی شروع می کنند. این دوره یک دوره 6 ساله است و پس از آن دانش آموزان می توانند وارد یک دوره 4 تا 5 ساله در مقطع متوسطه یا دبیرستان شود. با به پایان رساندن این دوره نیز ابتدا باید در یک دوره 1 تا ساله که مربوط به دوره پیش دانشگاهی است، شرکت نمایند و در نهایت وارد دانشگاه شوند.

درباره مقطع ابتدایی

شرکت در 6 سال دوره ابتداری برای کودکان ساکن این کشور اجباری است. در این مقطع دولت سنگاپور در تلاس است که برای تمامی کودکان حداقل امکان تجربه مشترکی از مدرسه ایجاد کند. چرا که معتقد است این کار می تواند به ساختن هویت ملی و تشویق انسجام اجتماعی، کمک شایانی کند.

هر کودکی که در این کشور ساکن باشد، از سن 7 سالگی باید تحصیل در این دوره را آغاز کند و در نهایت در پایان این دوره باید در یک آزمون سراسر شرکت نماید. نتیجه این آزمون، مدرسه، رشته و… که کودک برای تحصیل در دوره بعدی باید ادامه دهد، مشخص می کند.

درباره مقطع متوسطه

در این مقطع، با توجه به آزمون سراسری که دانش آموزان در آن شرکت کرده اند، به 3 گروه EXPRESS، NORMAL ACADEMIC و NORMAL TECHNICAL، تقسیم می شوند. این گروه بندی که در سنگاپور از آن به عنوان انتخاب رشته نام برده می شود، تعیین می کند که دانش آموزان چه دروسی را مطالعه کنند، در پایان دبیرستان در چه آزمونی شرکت کنند و…

درباره مقطع پیش دانشگاهی

در این مقطع که در واقع ادامه مقطع دبیرستان یا متوسطه است، دانش آموزان خود را برای ورود به دانشگاه آماده می کنند و مشغول مطالعه دروسی هستند که آن ها را برای مسیر ادامه تحصیل در این کشور آماده می کنند.

درباره مقاطع دانشگاهی

در خصوص تحصیلات دانشگاهی، می توان گفت سنگاپور 3 انتخاب پیش روی شما می گذارد: Junior College، Polytechnic و ITE.

Junior College:

این انتخاب یعنی انتخاب یک مسیر تحصیل در کشور سنگاپور که 2 سال به طور می انجامد. اکثر دانشجویانی که این انتخاب را انجام می دهند به دنبال یادگیری هنر هستند.

Polytechnic:

پلی تکنیک یک انتخاب 3 ساله است که مسیر خاصی را برای تحصیل در سنگاپور به افراد می دهد. پلی تکنیک ها در سنگاپور به طیف گسترده ای از دانشکده ها تقسیم می شوند.

ITE (آموزش فنی):

این انتخاب نیز انتخابی 2 ساله است که افرادی که آن را انتخاب می کنند پس از اتمام آن به سمت رشته های پلی تکنیک یا دانشگاه های خصوصی می روند.

شرایط تحصیل در سنگاپور برای مهاجران

افرادی که از تحصیل تحصیل به کشور سنگاپور مهاجرت می کنند، یا فرزندان متقاضیانی که همراه آن ها به سنگاپور می آیند، می توانند مانند شهروندان این کشور از شرایط عالی تحصیلی این کشور بهره مند شوند.

این موضوع با توجه به مزایایی که دولت سنگاپور در خصوص تحصیل در این کشور فراهم کرده، باعث شده طی چند سال اخیر سنگاپور به یکی از مقاصد محبوب مهاجرت تحصیلی تبدیل شود.

هر فردی با مهاجرت به این کشور، به ویژه دانش آموزان و دانشجویانی که این کشور را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب می کنند، می توانند زندگی، تحصیل و… در یک محیط کاملا چند نژادی و چند فرهنگی را تجربه کنند.

مزایای تحصیل در کشور سنگاپور برای مهاجران

تحصیل در این کشور با توجه به سیستم آموزشی، کیفیت آموزشی، استاندارد های بالای زندگی که در این کشور وجود دارد و… می تواند برای متقاضیان تحصیل در این کشور مزایای بسیاری داشته باشد. مهم ترین مزایای تحصیل در کشور سنگاپور را می توانید از قرار زیر در نظر بگیرید:

  • ایجاد بستری مناسب برای ورود به بازار کار سنگاپور یا بازار کار جهانی
  • امکان تحصیل در سیستم آموزشی فوق العاده قوی و با کیفیت که با کشور های برتر جهان برابری می کند.
  • زندگی، تحصیل، کار و… در کشوری امن که نرخ جرم و جنایت بسیار پایینی دارد
  • امکان تحصیل در مدارس، دانشگاه ها و… بین المللی
  • امکان کار در کنار تحصیل برای تامین بخشی از هزینه های زندگی
  • زندگی، تحصیل، کار و… در کشور با امکانات رفاهی بالا و استاندارد بالای زندگی
  • و…

شرایط لازم برای تحصیل در کشور سنگاپور

مهاجرانی که قصد ادامه تحصیل در مدارس یا دانشگاه های این کشور را دارند، باید از شرایط به خصوصی بهره مند باشند تا بتوانند به تحصیل در این کشور بپردازند.

شرایط تحصیل برای دانش آموزان و دانشجویان بین المللی نسبتا یکسان است. یعنی چه دانشجویان و چه دانش آموزان بین المللی باید…

  • به سطح مشخصی از زبان انگلیسی تسلط داشته باشند تا بتوانند به تحصیل در این کشور بپردازند.
  • قبل از مهاجرت به سنگاپور از یک موسسه آموزشی در سنگاپور پذیرش داشته باشند.
  • در سنگاپور از محل اقامت مناسبی برخودار باشند.
  • به طور قانونی به سنگاپور وارد شده باشند.
  • سابقه سوء پیشینه، اعتیاد و… نداشته باشند.
  • قادر به پرداخت هزینه های زندگی و تحصیل در سنگاپور باشند.
  • و…

اما جدای این شرایط کلی، برای تحصیل در هر یک از مقاطع تحصیلی، لازم است که متقاضیان شرایط به خصوصی نیز داشته باشند.

به طور مثال دانش آموزانی که برای تحصیل در مقطع متوسطه قصد تحصیل در سنگاپور را داشته باشند باید در آزمون سراسری شرکت کنند. همچنین باید از یک قیم قانونی در سنگاپور برخودار باشند که بالای 21 سال سن داشته باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید مقاله ویزای کاری سنگاپور را مطالعه فرمایید. همچنین می توانید از طریق شماره های درج شده در سایت با ما تماس حاصل فرمایید. ما طی روز های شنبه تا پنجشنبه از ساعت 9 صبح الی 5 بعدازظهر، پاسخگو شما هستیم.

الزامات زبان برای تحصیل مهاجران در کشور سنگاپور

در تمامی دوره های تحصیلی کشور سنگاپور، زبان اصلی تدریس، انگلیسی است. البته از آنجایی که سنگاپور یک کشور چند نژادی است، این کشور سیاستی برای حفظ تنوع نژادی و فرهنگی خود در پیش گرفته است و آن هم این است که در مدارس ابتدایی به کودکان، زبان دیگری مانند چینی، مالایی، هندی و… تدریس می شود.

در نتیجه می توان گفت برای تحصیل در هر یک از مقاطع تحصیلی این کشور، لازم است که به زبان انگلیسی تسلط خوبی داشته باشید.

هزینه تحصیل در سنگاپور

همه گیری ویروس کرونا باعث شد که سنگاپور شروع جدیدی را در حوزه آموزش و تحصیل تجربه کند. این موضوع بر روی هزینه تحصیل در این کشور نیز تاثیر گذاشته است. در ادامه شما را با هزینه تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف کشور سنگاپور، آشنا خواهیم کرد:

دوره پیش دبستان

بیشتر والدین سنگاپوری، قبل از ورود فرزندشان به دبستان آن ها با معلمان پیش دبستانی درگیر می کنند تا بتوانند آن ها را برای تحصیل در دوره دبستان آماده کنند.

معم پیش دبستانی، وظایف سختی نظیر آموزش موسیقی، ریاضی و… را به کودکات 3 تا 6 سال بر عهده دارد. بنابراین می توان گفت دستمزد معلمات پیش دبستان بالا است.

هزینه تحصیل در دوره پیش دبستان

  • معلمان پاره وقت: 15 تا 25 دلار در ساعت
  • معلمان تمام وقت: 25 تا 40 دلار در ساعت
  • معلمات مهد کودک: 40 تا 50 دلار در ساعت

دوره ابتدایی

با توجه به اینکه در پایان دوره ابتدایی بچه ها باید در آزمون PSLE شرکت کنند، جو این دوره بسیار رقابتی است.

معلمان این دوره وظیفه سنگین آموزش زبان دوم، زبان انگلیسی و علوم به دانش آموزان را بر عهده دارند.

هزینه تحصیل در دوره دبستان

  • معلمان پاره وقت: 20 تا 30 دلار در ساعت
  • معلمان تمام وقت: 30 تا 40 دلار در ساعت
  • معلمان مدرسه: 50 تا 70 دلار در ساعت

دوره دبیرستان

از آنجایی که دانش آموزان بعد این دوره قصد ورود به کالج ها، دانشگاه ها و… را دارند، اکثر والدین سنگاپوری مشتاق اند تا در کنار کلاس های مدرسه، از معلمان خصوصی برای فرزندانشان استفاده کنند.

هزینه تحصیل در دوره دبیرستان

  • معلمان پاره وقت: 25 تا 40 دلار در ساعت
  • معلمان تمام وقت: 40 تا 50 دلار در ساعت
  • معلمان مدرسه: 60 تا 90 دلار در ساعت

دوره Junior College

این دوره نیازمند تفکر انتقادی عمیق و یادگیری محتوای آموزشی پیشرفته دارد. معلمان این دوره، معلمانی کاملا خبره هستند که معمولا در 1 تا 2 موضوع تخصص دارند.

هزینه تحصیل در دوره Junior College

  • معلمان پاره وقت: 40 تا 60 دلار در ساعت
  • معلمان تمام وقت: 60 تا 80 دلار در ساعت
  • معلمان JC: بین 90 تا 130 دلار در ساعت

دوره IB

دوره IB یا همان مدرک کارشناسی بین المللی، یک دوره جامع است که بر ایجاد شخصیت دانشجویان تاکید دارد. در این دوره بیشتر موضوعات تئوری در قالب دانش دنیوی، تجارت، مدیریت و… به آن ها آموزش داده می شود.

هزینه تحصیل در دوره IB

  • معلمان پاره وقت: 40 تا 60 دلار در ساعت
  • معلمان تمام وقت: 60 تا 80 دلار در ساعت
  • معلمان IB: 90 تا 130 دلار در ساعت

بورسیه های تحصیلی برای تحصیل در سنگاپور

تحصیل در سنگاپور، گران است. اما این به معنی این نیست که به خاطر بالا بودن هزینه تحصیل در این کشور شما باید از تحصیل در کشور سنگاپور منصرف شوید. این کشور بورسیه های تحصیلی بسیاری را برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته است که با استفاده از آن ها می توانید به تحصیل در این کشور بپردازید بدون اینکه نگران هزینه های بالای تحصیل در این کشور باشید.

برخی از بورسیه های تحصیلی کشور سنگاپور عبارتند از:

  • SINGA
  • بورسیه های مشترک المنافع
  • بورسیه لی کنگ چیان
  • بورسیه های بنیاد ASEAN
  • بورسیه های هزاره سنگاپور
  • بورسیه جوانان SIA
  • بورسیه GllS
  • و…

هر یک از این بورسیه ها برای دانشجویانی با ملیت های خاص، یا دانشجویانی که در مقاطع تحصیلی مختلفی تحصیل می کنند، یا… قابل اخذ است. به عبارتی برای دریافت هر یک باید از شرایط به خصوصی برخودار بود.

برای اخذ هر یک از بورسیه های تحصیلی این کشور ما می توانیم شما را همراهی کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس حاصل فرمایید.

کار در کنار تحصیل در کشور سنگاپور

تنها برخی از محصلان بین المللی هستند که می توانند در کنار تحصیل به کار در سنگاپور بپردازند.

داشتن معیار های زیر، به دانشجویان و دانش آموزان بین المللی اجازه کار در حین تحصیل را به آن ها می دهد:

  • دانشجوی بین المللی که در یک برنامه تحصیلی تمام وقت در یکی از موسسات مورد تایید سنگاپور، ثبت نام کرده اید.
  • یک مجوز دانشجویی صادر شده توسط اداره مهاجرت سنگاپور دارید.

اگر دانش آموز یا دانشجوی بین المللی باشید که از شرایط زیر برخودار باشید، می توانید در طول تعطیلات بدون مجوز کار به کار در این کشور بپردازید:

  • دانشجوی بین المللی که در یک برنامه تحصیلی تمام وقت در یکی از موسسات مورد تایید سنگاپور، ثبت نام کرده اید.
  • یک مجوز دانشجویی صادر شده توسط اداره مهاجرت سنگاپور دارید.
  • بالای 14 سال سن داشته باشید.

منظور از موسسات مورد تایید، موسسات زیر می باشد:

  • Digipen
  • Duke-NUS Graduate Medical School
  • EHL Campus (Singapore)
  • ESSEC Business School (Singapore)
  • German Institute of Science and Technology – TUM Asia
  • INSEAD, Singapore
  • Institute of Technical Education, Singapore
  • LaSalle College of the Arts
  • Mountbatten Vocational School
  • Nanyang Academy of Fine Arts
  • Nanyang Polytechnic
  • Nanyang Technological University
  • National University of Singapore
  • Ngee Ann Polytechnic
  • Republic Polytechnic
  • S P Jain School of Global Management Singapore
  • Special Education schools
  • Specialised schools
  • Singapore Institute of Technology
  • Singapore Management University
  • Singapore Polytechnic
  • Singapore University of Social Sciences
  • Singapore University of Technology and Design
  • Sorbonne-Assas International Law School – Asia
  • Temasek Polytechnic
  • Yale-NUS College of the National University of Singapore

درآمد حاصل از کار حین تحصیل در کشور سنگاپور

با توجه به اینکه دانش آموزان و دانشجویان بین المللی می توانند تنها در مشاغل پاره وقت سنگاپور مشغول به کار شوند، می توان گفت میانگین درآمد آن ها از کار حین تحصیل در کشور سنگاپور ساعتی 8 دلار خواهد بود.

نا گفته نماند که این موضوع به ماهیت کار، مزایایی که کارفرما در اختیاز شما می گذارد و… بستگی دارد.

انواع مشاغل موجود در سنگاپور برای دانشجویان و دانش آموزان بین المللی

انواع مختلفی از مشاغل پاره وقت برای دانش آموزان و دانشجویان بین المللی در سنگاپور وجود دارد. برخی از مشاغل محبوب پاره وقت در سنگاپور عبارتند از:

  • اپراتور ورود اطلاعات
  • مشاغل موجود در آشپزخانه ها، رستوران ها، کافه ها و… (بیشتر دانشجویانی که موفق نمی شوند در زمینه تحصیل خود کاری پیدا کنند یا در محیط های آموزشی مشغول به کار شوند، به مشاغل محلی مانند فروشگاه های مواد غذایی، رستوران ها، کافه ها، خواربار فروشی ها، سوپر مارکت ها، مغازه ها و… موجود در نزدیک محل تحصیل یا اقامتشان مراجعه می کنند.)
  • مترجم
  • مشاغل موجود در محیط های دانشگاهی مانند کار در کتابخانه و… (اغلب موسسات آموزشی این کشور به دانشجویان برای پیدا کردن کار در بخش های مختلف دانشگاهف مدرسه و… خدماتی ارائه می دهند.)
  • مشاغلی که امکان کار به صورت دورکاری در آن ها وجود دارد مانند برنامه نویسی، گرافیک و…

قوانین کار برای دانش آموزان و دانشجویان بین المللی در این کشور

دانشجویان و دانش آموزان بین الملی، همانطور که گفته شد باید از شرایط به خصوصی برخودار باشند تا بتوانند به کار در این کشور بپردازند. اما جدای از آن، باید به قوانین کار موجود در این کشور نیز احترام بگذارند تا بتوانند در کنار تحصیل، با کار در این کشور بخشی از هزینه های خود را تامین کنند.

در این کشور دانشجویان و دانش آموزان بین المللی حداکثر 16 ساعت در هفته می توانند به کار بپردازند. آن هم اگر درسشان هیچ لطمه ای به کارشان وارد نکند.

البته در طول تعطیلات دانشجویان یا دانش آموزانی که از شرایط لازم برای کار در این کشور برخودار می باشند، می توانند به کارهای تمام وقت یا کارهای فصلی که درآمد بیشتری نسبت به کارهای پاره وقت دارد، مشغول به کار شوند.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوالات متداول

1. آیا امکان اخذ اقامت دائم و تابعیت سنگاپور از طریق تحصیل در این کشور وجود دارد؟

  • مهاجرت تحصیلی خود مستقیما نمی تواند منجر به اخذ اقامت دائم یا تابعیت این کشور شود. با این وجود این کار بستر و مسیر مناسبی را برای شما فراهم می کند تا بتوانید پس از فارغ التحصیلی وارد بازار کار این کشور شوید. در نهایت به واسطه کار در این کشور، اقامت دائم و تابعیت سنگاپور را به دست آورید.

2. امکان تحصیل رایگان در کشور سنگاپور وجود دارد؟

  • با توجه به تعملات موجود در بین کشور ایران و کشور سنگاپور، اخذ بورسیه تحصیلی SINGA، می تواند امکان تحصیل رایگان در سنگاپور را برای ایرانیان فراهم کند.

سوالات خود در خصوص مهاجرت تحصیلی به سنگاپور، اخذ ویزای تحصیلی این کشور و… را می توانید از طریق بخش دیدگاه با ما مطرح کنید تا کارشناسان آوات در اسرع وقت پاسخ سوالتان را برای شما ارسال نمایند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *