ایرلند

شرایط تحصیل در ایرلند برای ایرانیان

تحصیل در ایرلند

معتبر ترین دانشگاه ها که در سطح رنکینگ جهانی قرار دارند، دانشگاه های مختلف در سراسر ایرلند هستند. به دلایل زیادی از جمله پیشرفته بودن سیستم آموزشی، زبان آموزشی این کشور انگلیسی است و وجود فرصت های مناسب پس از اتمام تحصیلات تعداد متقاضیان ادامه تحصیل در این کشور سالانه رو به افزایش است. سالانه حدود ۳۵۰۰۰ دانشجوی بین المللی به این کشور مهاجرت می کنند. اگر شما نیز قصد ادامه تحصیل در ایرلند را دارید بهتر است جهت آشنایی با شرایط تحصیلی در مقاطع مختلف تا پایان مقاله همراه ما باشید.

با استفاده از روش های مختلف می توان به کشور پیشرفته ایرلند مهاجرت کرد و یکی از روش هایی که امروزه مورد توجه خانواده های زیادی قرار گرفته است تحصیل در ایرلند است. اگر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به ایرلند جهت ادامه تحصیل مهاجرت کنید، می توانید راحت تر وارد این کشور شده و تحصیلات خود را آغاز کنید. شما همجنین می توانید همزمان با تحصیل در این کشور مشغول به انجام کاری شوید و از طریق ویزای کاری اقامت خود را در ایرلند اخذ کنید.

شرایط تحصیل در ایرلند

زبان رسمی این کشور ایرلندی و انگلیسی است و این کشور پیشرفته در بخش شمال غربی اروپا قرار گرفته است. این کشور به دو بخش ایرلند شمالی و ایرلند جنوبی تقسیم شده است که دو بخش تفاوت قابل توجهی با یکدیگر دارند. این کشور همانند شبه جزیره ای به نظر می رسد که از سمت شرق با دریای ایرلند، جنوب دریای کلتی، غرب اقیانوس اطلس همسایه بوده و دارای مرز مشترک است. این کشور عضوی از اتحادیه اروپاست اما در حوزه ی شینگن در نظر گرفته نمی شود. بزرگ ترین شهر این کشور که پایتخت آن نیز می باشد، دوبلین است. ایرلند کشوری بسیار کوچک است که به طور کلی از چهار استان کناخت، مانستر، اولستر و لینستر تشکیل شده است. آب و هوای این کشور نیز سرد و مرطوب است.

تحصیل در مقطع دبیرستان

ایرلند در مقاطع دبستان و دبیرستان دارای بهترین مدارس خصوصی و دولتی است. در این کشور تحصیلات از ۵ سالگی آغاز می شود و طول دوره دبستان در این کشور ۶ سال خواهد بود. پس از اتمام تحصیلات در مقطع دبستان وارد دبیرستان خواهید شد که طول این دوره نیز ۴ ساله است. پس از اینکه تحصیلات خود را در مقطع دبیرستان نیز به اتمام برسانند می توانند وارد دانشگاه های معتبر و برتر در کشور ایرلند شوند. دانش آموزان بین المللی پس از اینکه تحصیلات خود را در این سرزمین کوچک به اتمام رساندند می توانند گرین کارت خود را در یافت کرده و پس از گذشت ۵ سال به عنوان شهروند ایرلند شناخته خواهند شد. پس از اینکه موفق به اخذ شهروندی ایرلند شدید می توانید جهت دریافت اقامت خانواده خود اقدام کنید.

تحصیل در مقطع کارشناسی

جهت اخذ پذیرش در دانشگاه های ایرلند در مقطع کارشناسی باید گواهی پایان تحصیلات ده ساله خود را ارائه دهید. اگر متقاضیان ادامه تحصیل در دانشگاه های ایرلند آخرین مدرک تحصیلی شان دیپلم با نظام آموزشی ایران باشد می توانند پس از گذراندن دوره پیش دانشگاهی در این کشور وارد یکی از دانشگاه های معتبر ایرلند شوند. لازم به ذکر است طول دوره کارشناسی در ایرلند ۳ تا ۴ سال است.

یکی دیگر از مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش تحصیلی در این کشور ارائه مدرک زبان با نمره ۶ می باشد.

ولی اگر مدرک زبان نداشتید جای نگرانی نیست زیرا می توانید به راحتی و با گذراندن دوره های زبان وارد دانشگاه های ایرلند شوید. هزینه زندگی در ایرلند که شامل هزینه مسکن، غذا، رفت و آمد، بیمه و دیگر هزینه ها می شود ماهانه چیزی حدود ۵۵۰ تا ۷۵۰ دلار می باشد. در این دوره تحصیلی دانشجویان بین المللی همچنین می توانند جهت کاهش هزینه تحصیلی خود در هفته ۱۰ ساعت مشغول به انجام دادن کاری شوند.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

متقاضیان ادامه تحصیل در ایرلند در مقطع کارشناسی ارشد می توانند مدرک خود را از بهترین دانشگاه های موجود در این کشور اخذ کنند. اگر مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه های ایرلند بگیرید، می توانید در مقطع دکتری راحت تر بورسیه اخذ کنید. طول دوره تحصیلات تکمیلی در این کشور نیز همانند ایران دو ساله است. دانشجویان بین المللی که مدرک زبان را ندارند می توانند در دورهای زبان که ۵ هفته طول می کشد و هزینه آن ۱۲۰۰ یورو است شرکت کنند. زبان آموزشی در این دوره تحصیلی در ایرلند انگلیسی و ایرلندی است.

متقاضیان ادامه تحصیل در دوره های تحصیلات تکمیلی در این کشور به زبان انگلیسی باید مدرک زبان انگلیسی خود را با نمره ۶_۶٫۵ ارائه دهند. در این دوره تحصیلی نیز دانشجویان بین المللی اجازه کار کردن به صورت هفته ای ۲۰ ساعت را دارند. دانشجویان می توانند در این دوره حقوقی معادل ۱۰ تا ۱۲ یورو برای هر ساعت دریافت کنند.

تحصیل در مقطع دکتری

دانشجویان متقاضی ادامه تحصیل در مقطع دکتری در ایرلند به سه دسته تقسیم می شوند. دسته اول افرادی هستند که دارای سوابق تحصیلی عالی هستند. دسته دوم دارای سوابق تحصیلی معمولی می باشند اما فاصله بین اقدام آن ها جهت اخذ پذیرش در مقطع دکتری و زمانی که مدرک کارشناسی ارشد خود را دریافت کرده اند بسیار کوتاه می باشد و آخرین گروه افرادی که هستند از تاریخ دریافت آخرین مدرک تحصیلی شان بیش از دو سال می گذرد. متقاضیان گروه اول می توانند از دانشگاه های معتبر این کشور جهت کاهش هزینه های زندگی خود در این دوره بورسیه تحصیلی دریافت کنند. گروه دوم قادر هستند تا تحصیلات خود را در دانشگاه های معتبر ایرلند با هزینه کمتر بگذرانند، این گروه جهت کاهش هزینه تحصیل دوره دکتری می توانند به کاری مشغول شوند.

مزایای تحصیل در ایرلند

شما می توانید همزمان با تحصیل از مزایای بسیاری نیز بهره مند شوید که در این مقاله به معرفی برخی از این مزایا خواهیم پرداخت.

  • به دانشجویان اروپایی کمک هزینه های مالی اعطا می شود.
  • دوره های تحصیلی در این کشور متنوع می باشند.
  • سالانه تعداد متقاضیان تحصیل در این کشور رو به افزایش است و چیزی حدود ۳۵۰۰ متقاضی برای تحصیل در این کشور سالانه جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های این سرزمین اقدام می کنند.
  • برخی از دروس در دانشگاه های مختلف این کشور به زبان انگلیسی آموزش داده می شوند.
  • دستمزد کار کردن در این کشور تقریباً بالاست.
  • رشته های تحقیقاتی تحصیل تکمیلی در این کشور دارای استانداردهای معتبر در سطح جهانی هستند.
  • این کشور به عنوان یکی از کشورهای شاد دنیا شناخته می شود.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *