تحصیلی, سوئیس

تحصیل داروسازی در سوئیس

تحصیل داروسازی در سوییس

آیا شما هم هدفتان تحصیل داروسازی در سوئیس می باشد؟ آیا به آزمون های رشته دارو سازی در سوئیس آشنایی دارید؟ آیا می دانید، ادامه تحصیل داروسازی در سوئیس تا چه سنی امکان پذیر می باشد؟ آیا می دانید دوره تحصیل داروسازی در سوئیس برای چه رشته هایی ارائه می شود؟ آیا می دانید که اجازه کار همزمان با تحصیل دارو سازی امکان پذیر می باشد یا خیر؟

تحصیل داروسازی در سوئیس

موسسه حقوقی و بین المللی آوات، با بهره مندی از مشاوران و وکلای مجرب آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه مهاجرت از طریق تحصیل داروسازی در سوئیس می باشد. ما بر آنیم تا تمامی اطلاعات در زمینه تحصیل داروسازی در کشور سوئیس را در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار دهیم تا ضمن پاسخگویی به سوالات شما، راه را برای شما در زمینه تحصیل داروسازی در این کشور هموار سازیم.

تحصیل در کشور سوئیس

به طور کلی تحصیل در کشور سوئیس در مقاطع مختلف را بررسی کرده و سپس به تحصیل داروسازی در سوئیس می پردازیم. مقطع لیسانس در کشور سوئیس: داشتن دیپلم و پیش دانشگاهی و معدل بالای ۱۲ برای دانش پذیر. در مقطع لیسانس، تحصیل در سوئیس به زبان فرانسه و آلمانی صورت می گیرد.

‎اگر مدرک زبان فرانسه یا آلمانی در ایران داشته باشید باید در سوئیس تست بدهید و نمره B2  را کسب نمایید و اگر هیچ گونه مدرکی نداشته باشید، بعد از مهاجرت به سوئیس و گذراندن دوره یکساله زبان وارد دانشگاه های سوئیس گردید.

تمامی رشته های تحصیلی در دانشگاه های سوئیس، امتحان ورودی دارند منبع این دروس از دروس دبیرستان می باشد. با کسب نمره قبولی در زبان و امتحان ورودی که در شهر فرایبورگ هر ساله برگزار می شود،  می توانید وارد دانشگاه مورد نظر در این کشور شوید.

‎میزان شهریه های دانشگاه های دولتی در کشور سوئیس،  بسیار ناچیز است و این شهریه ها می توان گفت بین هزار و پانصد تا سه هزار پانصد فرانک سالانه تخمین زده می شوند.

‎مهاجرت و اخذ ویزا در زمینه تحصیل داروسازی در سوئیس

همان طور که می دانید سوئیس عضو کشورهای اتحادیه اروپا محسوب نمی شود، اما به شهروندان اروپایی اجازه ورود به دانشگاه های این کشور را می دهد. دانشجویان متعلق به اروپا که در کشور سوئیس تحصیل می کنند می بایست نسبت به ثبت اقامت در دفاتر ثبت، در صورت ۱۴ روز اقامت اقدام نمایند و می بایست مدارک ذکر شده در زیر را ارائه نمایند:

  • ارائه اصل و کپی برابر اصل پاسپورت
  • ارائه اصل و کپی برابر اصل مدارک شناسایی
  • ارائه مدارک تحصیلی همراه با ریز نمرات قبولی
  • اثبات تاییدیه تمکن مالی جهت حمایت مالی از خود
  • ارائه آدرس
  • بیمه بهداشت و درمان

‎هیچ یک از دانشجویان غیر اروپایی نیازی به ارائه جزئیات مدارک تحصیلی دانشگاهی که در آن تحصیل می کردند، به کشور سوئیس را ندارند.

‎شرایط تحصیل داروسازی در سوئیس

شرایط پذیرش دانشگاه های سوئیس علاوه بر داشتن حضور قوی در جداول رتبه بندی بین المللی که از نظر تحصیلی و آموزشی و در جوامع علمی بسیار عالی هستند. چهار دانشگاه از هشت دانشگاه سوئیس، فقط به دانشجویان بین المللی خارجی پذیرش می دهند. استادی، درجه فارغ التحصیلی است که بعد از اتمام کارشناسی باید تکمیل شود. اگر چه ممکن است بین یک تا سه سال مطالعه طول بکشد، اکثر برنامه های کارشناسی ارشد ممکن است در حدود دو سال تکمیل شود.

گرایش های رشته داروسازی

  • ‎داروشناسی
  • ‎عمل بالینی
  • ‎میکروب شناسی و ایمن شناسی
  • ‎توسعه دارویی
  • ‎تکنولوژی داروسازی

که مهم ترین آنها گرایش تکنولوژی داروسازی است که در بسیاری از دانشگاه ها جهت اخذ مدرک کارشناسی ارشد، کسب تخصص و به منظور تمرکز بر فناوری های مدرن که در بخش های داروسازی استفاده می گردد، به افراد پیشنهاد می شود. این گرایش فرصت کسب تجارب در شناخت تجهیزات و فرایندهای استفاده شده در توسعه دارویی، میزان تقاضا افراد و شناخت چالش های موجود در صنایع دارویی را در اختیار افراد قرار می دهد.

وضعیت شغل و بازار کار رشته داروسازی در کشور سوئیس

‎یکی از بارزترین مکان هایی که محصولات دارویی در آن  وجود دارد، داروخانه می باشد. مکانی که در آن توزیع انواع داروها صورت می گیرد و پیشنهادات دارویی مختلفی در اختیار عموم مردم قرار می گیرد. ناگفته نماند که فارغ التحصیلان گرایش داروسازی قادر به کارکردن در مکان های مختلفی نظیر: آزمایشگاه ها، موسسات آموزشی، بیمارستان ها (در بخش های عمل جراحی)، بخش های دامپزشکی و مراقبت از حیوانات، نیروهای ارتش، سازمان های دارویی ملی و شرکت های داروسازی نیز خواهند بود.

‎ بهتر است بدانیم برترین دانشگاه های دنیا در رشته داروسازی چه دانشگاه هایی هستند. دانشگاه هایی که در ذیل نام آنها ذکر شده است جز بهترین ها در دنیا می باشند :

  • دانشگاه هاروارد از آمریکا
  • دانشگاه استنفورد از آمریکا
  • دانشگاه ام آی تی از آمریکا
  • دانشگاه کمبریج از انگلیس
  • دانشگاه آکسفورد از انگلیس

دانشگاه های نامبرده شده رتبه های برتر در زمینه داروسازی را دارا می باشند.

همچنین وبسایت StudyPortals اطلاعات مفیدی در مورد هزینه ها و شرایط زندگی در کشور سوییس برای زندگی دانشجویی را به شما ارائه کرده است.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

4.2/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *