تحصیلی, ترکیه

تحصیل داروسازی در ترکیه

تحصیل داروسازی در کشور ترکیه یکی از مباحث و شاخه های رشته پزشکی است که علاقه مندان بسیار زیادی داشته و دارد، به خصوص طی این چند سال اخیر که جذب بالایی از کشورهای اطراف نسبت به تحصیل این رشته در کشور ترکیه صورت گرفته است.

مزایا و شرایط ایده آل تحصیل داروسازی در ترکیه باعث شده که افراد برای تحصیل به سوی این کشور بیایند.دانشگاه های معتبر، هزینه های مناسب تحصیلی، هزینه های به صرفه زندگی، فاصله زمانی و مکانی نزدیک به کشور ایران، دانشگاههای مورد تائید وزارت بهداشت ایران و امکانات رفاهی در کنار امکانات آموزشی.

این کشور در کنار جذب توریست و گردشگر سالانه بخش اعظمی از مهاجرت های تحصیلی خود را به تحصیل پزشکی و تحصیل داروسازی در ترکیه اختصاص می دهد.

تحصیل داروسازی در ترکیه

کشور ترکیه با جمعیت 82.334.622 نفری خود یکی از کشورهای پرجمعیت و بزرگ اروپا است که مردمان این کشور اکثرا مسلمان هستند.کشور ترکیه با کشور های ایران،گرجستان، آذربایجان، عراق، ارمنستان، یونان و بلغارستان همسایه است که مبادلات بالای ارزی، صادرات، واردات و مراودات مالی بسیار زیادی باهم دارند.

تحصیل داروسازی در ترکیه در 22 دانشگاه که 17 دانشگاه دولتی و 5 دانشگاه خصوصی را شامل می شود به زبان های انگلیسی و به زبان رسمی کشور ترکیه (ترکی استانبولی) ارائه می شود.

افرادی که قصد تحصیل را دارند می توانند با کار دانشجویی در این مقطع درآمدزایی با واحد پول رسمی کشور ترکیه (لیر ترکیه) زندگی خود را اداره کنند. تحصیل داروسازی در ترکیه در شهرهای مهم این کشور دانشجویانی را جذب می کند که تحصیل در آنکارا پایتخت این کشور برای دانشجویان بسیار حائز اهمیت است.

مقاطع مختلف تحصیل داروسازی در ترکیه

افرادی که قصد تحصیل را دارند باید در نظر داشته باشند که بعد از گذراندن کامل دوره متوسطه در کشورشان می توانند با شرایط مد نظر دانشگاه مورد نظر وارد این مقطع شوند.

تحصیل در مقطع لیسانس ( دانشگاه پزشکی) 5 سال است. دانشجویان در 4 سال اول تحصیل خود در دانشگاه مربوطه به تحصیل می پردازند و سال آخر را به صورت یک دوره انترنالی در داروخانه ها و بخش های داروسازی به کارآموزی و تحصیل می پردازند.

تحصیلات داروسازی در ترکیه در مقطع فوق لیسانس در این کشور 2 ساله است. بعد از سپری کردن دوره های کارشناسی ارشد دانشجویان می توانند به مقطع دکترا راه پیدا کنند و به صورت تخصصی 4 سال به تحصیل بپردازند.

نکته مهم: باید در نظر داشته باشید که تسلط به زبان انگلیسی در این کشور بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

 دانشگاه های معتبر تحصیل داروسازی در ترکیه

کشور ترکیه نیز همانند دیگر کشورهای جهان دانشگاههای معتبری دارد که قصد داریم کمی آنها را مورد بررسی قرار دهیم:

دانشگاه استانبول،این دانشگاه در شهر بزرگ و توریستی استانبول است.دانشگاهی دولتی که در سال 1453 تاسیس شده است.دانشگاهی مشهور و قدیمی که در حدود 17 دانشکده دارد.

دانشکده های زیادی با رشته های متفاوت در این دانشگاه وجود دارد که دانشجویان زیادی برای تحصیل در این دانشگاه ثبت نام می کنند. دانشگاه حاجت تپه دانشگاهی که در حدود 60 سال پیش در این کشور تاسیس شده است.دانشگاهی دولتی با دانشکده های معتبر و رنکینگ بالای جهانی که رشته های بسیار زیادی از جمله: پزشکی، مهندسی، هنر، حقوق، اقتصاد، داروسازی، علوم پزشکی و غیره را در خای جای داده است.

افرادی که علاقه زیادی به تحصیل در ترکیه را دارند بهتر است دو دانشگاه دانشگاه آتاتورک و  دانشگاه اژه را نیز در لیست بررسی های خود قرار دهند.این دو دانشگاه نیز از دانشگاههایی هستند که مورد تائید وزارت بهداشت جمهوری اسلامی قرار گرفته است.

برای مشاهده شرایط رشته های پزشکی در این کشور می توانید به مقاله ای با نام صفر تا 100 تحصیل پزشکی در ترکیه مراجعه کنید و از تمام موارد رشته های دیگر پزشکی غیر از داروسازی آشنایی داشته باشد.

دانشگاه آکدینز

 

دانشگاه آنکارا

 

دانشگاه آتاتورک

 

دانشگاه خاورمیانه

 

دانشگاه قاضی

مدارک برای تحصیل داروسازی در ترکیه

دانشجویانی که قصد تحصیل داروسازی در ترکیه را دارند بایستی مدارکی را دال بر پذیرش رشته داروسازی در ترکیه را ارائه دهند.

  • گواهی دال بر تمکن مالی فرد
  • عکس پاسپورت
  • هزینه پذیرش پرداخت شود
  • قبولی فرد در آزمون های ورودی دانشگاه
  • گواهی دال بر تسلط افراد به زبان انگلیسی (آیلتس و تافل)
  • ریز نمرات پیش دانشگاهی و دبیرستان که به زبان ترکی و انگلیسی ترجمه شده باشد
  • مدرک اصلی دبیرستان و ترجمه به زبان انگلیسی و ترکی

مدارک ویزای تحصیلی جهت تحصیل داروسازی در ترکیه

  1. مدارکی که افراد باید برای اخذ پذیرش ویزای تحصیلی در کشور ترکیه ارئه دهند در مطلب زیر به آنها می پردازیم
  2. پاسپورت معتبر فرد
  3. گواهی دال بر عدم سوء پیشینه
  4. عکس (4 قطعه)
  5. کپی شناسنامه معتبر
  6. نامه پذیرش از موسسات و دانشگاههای ترکیه

هزینه های تحصیل داروسازی در ترکیه

هر کشوری که برای تحصیل خود را آماده پذیرایی از دانشجویان خارجی کرده است هزینه هایی را برای تحصیل افراد تعریف کرده است.ترکیه نیز یکی از این کشورهاست که هزینه های تحصیلی و زندگی بسیار مناسبی دارد.

هزینه های تحصیل در ترکیه در حدود 4000 دلار آمریکا است.البته این هزینه ها نسبت به دانشگاههای خصوصی و یا دولتی متفاوت است.هزینه های زندگی برای افراد نسبت به محل زندگی و سبک زندگی افراد نیز متفاوت است.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (8 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *