آفریقای جنوبی, تحصیلی

تحصیل داروسازی در کشور آفریقای جنوبی

تحصیل و داروسازی در آفریقای جنوبی

تحصیل داروسازی در آفریقای جنوبی تحصیل در رشته داروسازی به عنوان یکی از شاخه های علم پزشکی، طرفداران زیادی در کشور آفریقای جنوبی دارد. اگر به تحصیل داروسازی در آفریقای جنوبی علاقه مند هستید و قصد دارید برای ادامه تحصیلات خود به آفریقای جنوبی بروید باید با شرایط لازم به منظور تحصیل در این کشور آفریقایی آشنا شوید.

معرفی رشته داروسازی در کشور آفریقای جنوبی

آموزش رشته داروسازی در کشور آفریقای جنوبی در دانشکده های داروسازی معتبر این کشور انجام می شود که زیر نظر شورای داروسازی آفریقای جنوبی به ارائه دوره های علمی این رشته تخصصی مشغول هستند. پذیرش جهت تحصیل در هر یک از این مراکز شرایط خاص خود را دارا بوده و از این جهت کسانی که متقاضی تحصیل در این دانشگاه ها هستند باید مدارک مورد نظر را تهیه کرده و به دانشگاه مربوطه تحویل دهند.

متقاضیان تحصیل داروسازی در آفریقای جنوبی می توانند پس از گذراندن یک دوره تحصیلی تمام وقت که طول آن به مدت ۴ سال می باشد موفق به کسب مدرک داروسازی در مقطع لیسانس یا همان B.Pharmacy شوند. B.pharmacy به منزله مدرک درجه B در رشته داروسازی است. دانشجوی رشته داروسازی در آفریقای جنوبی بعد از کسب مدرک B.Pharmacy باید یک دوره کارآموزی یکساله را طی کند تا بتواند وارد بازار کار در این رشته شود.

گذراندن دوره کارآموزی یکساله، اجباری بوده و به شکل کار در داروخانه و یا فعالیت در شرکت ها و مراکز داروسازی امکان پذیر است. در طول مدتی که کارآموز داروسازی مشغول به فعالیت عملی در زمینه داروسازی است مهارت ها و تجارب عملی و کاربردی به دست آورده و از نظر حرفه ای آماده کار در این رشته می شود. مدرک A.Pharmacy  یا مدرک درجه A داروسازی پس از طی دوره ۱۲ ماهه کارآموزی به دانشجوی رشته داروسازی تعلق می گیرد.

واحدهای درسی که دانشجویان رشته داروسازی در آفریقای جنوبی در دانشگاه های ارائه دهنده این رشته باید بگذرانند شامل مباحث مرتبط با علومی همچون شیمی، فیزیولوژی، زیست شناسی، فارماکولوژی و آشنایی با اقلام مختلف دارویی است. دانشجویان در کنار فراگیری این دروس باید پاره ای از مطالب مربوط به مسایل حقوقی و مباحث اخلاقی را نیز آموزش دیده و نحوه تعامل و رفتار با افراد بیمار را یاد بگیرند.

مقالات مرتبط با آفریقای جنوبی:

  1. مهاجرت تحصیلی به آفریقای جنوبی
  2. تحصیل داروسازی در کشور آفریقای جنوبی
  3. تحصیل در دوره های زبان آفریقای جنوبی
  4. اقامت پس از تحصیل در آفریقای جنوبی
  5. هزینه تحصیل و زندگی در آفریقای جنوبی

اخذ ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی

سفر به هر یک از کشورهای خارجی به منظور ادامه تحصیل در آن کشور، نیازمند اخد ویزای تحصیلی آن کشور است. اخذ ویزای تحصیلی به معنی اجازه ای است که به فرد متقاضی داده می شود تا بتواند در دانشگاه خارجی که در آن مورد پذیرش قرار گرفته است مشغول به تحصیل شود.

ویزای تحصیلی را می توان به منظور تحصیل در مراکز آموزشی کشورهای خارجی  از سن ۴ سالگی اخذ کرد. فرد متقاضی تحصیل در کشورهای خارجی قبل از اقدام به اخذ ویزای تحصیلی باید ابتدا رشته دانشگاهی و دانشگاه محل تحصیل خود در کشور مورد نظر را انتخاب کرده و سپس نسبت به گرفتن ویزای تحصیلی اقدام کند.

اگر قصد دارید برای تحصیل عازم کشور آفریقای جنوبی شوید اول باید موفق به اخذ دعوت نامه از دانشگاهی شوید که در نظر دارید در سفر خود به آفریقای جنوبی در آنجا تحصیل کنید. به همین جهت، تحصیل در یکی از دانشگاه های کشور آفریقای جنوبی منوط به آن است که شما در دانشگاه مربوطه ثبت نام به عمل آورده و از دانشجویان آن دانشگاه به حساب بیایید.

بعد از گذشتن از این مرحله، ضروری است که درخواست اقامت به طور موقت بدهید. این درخواست از طریق تکمیل فرم مربوطه و مراجعه حضوری به دفتر کنسولگری یا سفارت آفریقای جنوبی در داخل کشور انجام پذیر است.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی

برای آن که بتوانید ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی را دریافت کنید باید مدارک مورد نیاز را ارائه دهید. مدارک لازم در این رابطه عبارتند از:

پاسپورت: پاسپورت شما باید حداقل تا ۱ ماه بعد از اتمام دوره، اعتبار داشته و همچنین دو صفحه از آن خالی باشد تا جهت ثبت مهرهای مربوط به ورود و خروج شما مورد استفاده قرار گیرد.

هزینه درخواست ویزای تحصیلی: زمانی که درخواست صدور ویزای تحصیلی برای اقامت موقت می دهید باید هزینه مربوط به درخواست خود را پرداخت کنید.

عکس: برای اخذ ویزای تحصیلی باید ۲ قطعه عکس پاسپورتی که به صورت رنگی باشد ارائه دهید.

نامه دانشگاه: باید نامه ای رسمی از دانشگاه آفریقای جنوبی که تاییدکننده دوره تحصیلی شما باشد به همراه داشته باشید.

اسناد و مدارک مالی: برای آن که موفق به اخذ ویزای تحصیلی و اشتغال به تحصیل در دانشگاه مورد نظرتان شوید باید مدارکی در دست داشته باشید که نشان دهد توانایی مالی جهت پرداخت هزینه های مربوط به تحصیل و اقامت در کشور خارجی مربوطه را دارید. این مدارک می تواند شامل سپرده های نقدی شما، چک مسافرتی و اطلاعات مربوط به صورتحساب بانکیتان باشد.

گواهی مربوط به بیمه و مراقبت پزشکی: اگر قصد دارید برای تحصیل در آفریقای جنوبی اقامت کنید باید گواهی های بیمه و پزشکی را که از سوی کشور آفریقای جنوبی مورد تایید است ارائه دهید. این گواهی ها باید در طول مدت زمانی که شما در حال تحصیل در آفریقای جنوبی هستید قابل تمدید باشند.

گزارشات پزشکی: لازم است گزارش مربوط به وضعیت پزشکی خود را که طی ۶ ماه اخیر تهیه شده است به همراه داشته باشید.

اطلاعات مرتبط با محل اقامت: باید اطلاعاتی راجع به مکانی که قرار است در طول مدت تحصیل در کشور آفریقای جنوبی در آن اقامت کنید داشته باشید.

گواهی عدم سابقه کیفری: برای اخذ ویزای تحصیلی لازم است گواهینامه ای را که عدم سابقه کیفری شما را نشان دهد داشته باشید. این گواهینامه باید از سوی مقامات امنیتی کشوری دریافت شود که شما از ۱۸ سالگی به بعد بیشتر از یک سال در آن اقامت داشته و زندگی کرده اید.

گواهی مربوط به ازدواج و فرزندان: ممکن است شما ازدواج کرده باشید و صاحب فرزند یا فرزندانی باشید، یا ازدواج کرده و همسرتان را به دلیل فوت از دست داده باشید و یا این که از همسرتان جدا شده باشید. در صورتی که هر یک از موارد ذکر شده به شما تعلق بگیرد باید گواهی های مربوط به هر یک از آن‌ها را در زمان درخواست ویزای تحصیلی ارائه دهید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *