کانادا

تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا

تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا

بر کسی پوشیده نیست که یکی از مهاجر پذیر ترین کشور ها برای کار، تحصیل، سرمایه گذاری و… کانادا است. بسیاری از افراد با اخذ ویزای توریستی تمایل دارند که با تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا اقامت یابند. این کار در وحله اول غیر ممکن به نظر می آید. زیرا که ویزای توریستی فقط و فقط جهت گردشگری صادر می شود. لازم به ذکر است که گفته شود مدت اقامت در کانادا توسط ویزای توریستی بستگی به افسری دارد که در هنگام ورود به کانادا با او موجه می شوید. مدت زمان ماندن از چند روز تا حداکثر 6 ماه امکان پذیر است.

گردشگرانی که این نوع از ویزا را داشته، حتی اجازه کار کردن به صورت موقت را ندارند، اما می توانند درآن مدت، در دوره های آموزشی کوتاه مدت مانند گذراندن دوره های آموزشی و یا شرکت در کنفرانس، که کمتر از 6 ماه  طول بکشد استفاده نمایند. بنابراین با ویزای توریستی کانادا می توان کار های که مربوط به تحصیل و یا یافتن کار و… است را انجام داد. مشروط بر اینکه تمامی مراحل اداری آن، ظرف کمتر از 6 ماه تمام شده و هیچ قرار داد کاری اخذ نگردد.

مدت حضور بیش از 6 ماه در کانادا

بسیاری از گردشگران این سوال در ذهنشان پدیدار می گردد، که آیا می شود بیش از 6 ماه در کانادا ماند یا خیر؟ باید عرض شود که این بستگی به افسر موجود در هنگام ورود به کانادا دارد. از لحاظ قانونی 6 ماه بیشتر نمی توان در کانادا ماند و اگر درخواست بیشتر از این را داشته باشید، باید درخواست امتداد حضور در کانادا را بدهید. این تقاضانه نامه به صورت آنلاین در سایت اداره مهاجرت ثبت می گردد. که معمولا دولت کانادا با اولین درخواست موافقت می کند، اما امکان موافقت نکردن هم وجود دارد. بنابراین همیشه باید قبل از تاریخ اتمام مدت ویزا این در خواست داده شود.

اگر فراموش کنید که تقاضای امتداد حضور دهید و مهلت ویزای شما به اتمام رسیده باشد، می توانید در فاصله ی 90 روز از تاریخ انقضای ویزا درخواست احیای وضعیت دهید. شرح این مسئله خارج از این بحث است.

 تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا

قبل از این که بیان کنیم که چگونه می شود تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا انجام داد، باید راه های اقامت در کانادا را یک به یک بررسی کنیم و سپس به توضیح نوع تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا پرداخت.

راه های دریافت اقامت دائم کانادا

تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا

تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا

در حالت عادی می توان به چند روش اقامت دائم کانادا را دریافت نمود:

1. در صورت ازدواج با یک شخص کانادایی

این امر به شرط آن است که آن همسر کانادایی به عنوان اسپانسر شیپ در نظر گرفته شود. در این صورت شخص ملزم به خروج از خاک کانادا نیست. بلکه می تواند در خاک کانادا مانده تا اقامت دائم را دریافت کند. در این صورت شخص می تواند حتی مجوز کار کردن نیز دریافت کند. این یکی از راه های است که می توان، در حین ماندن در کانادا به نوعی تبدیل ویزای توریستی به ازدواج و سپس کاری را انجام داد.

برای آگاهی بیشتر: مهاجرت به کانادا از طریق خویشاوندی و ازدواج

2. دادن تقاضای پناهندگی به اداره مهاجرت

در این حالت فرد پس از ورود به خاک کانادا و داشتن ویزای توریستی می تواند. درخواست پناهندگی داده و پرونده وی به عنوان یک پناهنده در جریان قرار می گیرد. دولت کانادا می تواند با درخواست وی موافقت کرده و به وی تابعیت کانادایی دهد و یا او را از کشور اخراج کند.

شخصی که به عنوان توریست وارد کانادا می شود. اگر از قبل درخواست اقامت داده باشد و در حین سفر متوجه شود که با اقامت او موافقت شده است. می تواند به محض ورود به خاک کانادا از اجازه اقامت خود استفاده کرده و درخاک کانادا باقی بماند. وی پس از ورود باید ویزای توریستی خود را به اقامت تبدیل کند.

شخص می تواند با داشتن تقاضای انسان دوستانه درخواست اقامت کانادا را دهد. این شرایط برای کسانی است که به کانادا ممنوع الورود هستند، و یا به دلایلی و تحت قوانین عادی مهاجرت، قادر به ماندن در کانادا نیستند. این اشخاص معمولا طبق شرایط خاصی که دارند و یا فشار هایی که بر آن ها تحمیل شده است. تقاضای اقامت تحت شرایط انسان دوستانه را دارند. میزان موفقیت این دسته از پرونده ها 50-50است و داشتن وکیلی مجرب می تواند این احتمال را افزایش دهد.

برای آگاهی بیشتر: مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی

تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی در کانادا

شخصی که دارای ویزای توریستی است می تواند به دو طریق ویزای تحصیلی را دریافت نماید:

  • اگر شخص کمتر از 18 سال داشته و برای مقطع، دبستان، راهنمایی و یا دبیرستان درخواست داده باشد و با درخواست وی موافقت شود می تواند ویزای تحصیلی دریافت کند.
  • متقاضی در حین گردشگری توسط یک موسسه آموزش عالی پذیرفته شود و یک درس پیش نیاز را در خاک کانادا بگذارند.

موارد خاص دیگری هم وجود دارد که می توان از داخل کانادا برای ویزای تحصیلی اقدام کرد.در سایر موارد نمی توان ویزای توریستی را به ویزای تحصیلی تبدیل کرد و اگر از یک مرکز آموزشی پذیرش بگیرید حتما باید تقاضای خود را به یک دفتر ویزای خارج از کانادا بفرستید.

برای آگاهی بیشتر: دریافت ویزای تحصیلی کانادا

تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا

  1. شخص متقاضی بتواند با یکی از مراحل بالا که ذکر شد اقامت دائم کانادا را دریافت نماید و تا صدور اجازه اقامت می تواند با تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا در خاک این کشور کار کند.
  2. نوع کاری که شخص می خواهد انجام دهد، نیازی به مجوز کاری در کانادا نداشته باشد. این موارد دارای قوانین سختی می باشد که برای انجام آن ها باید حتما با یک وکیل مشورت کنید.
  3. همسر وی که مقیم کانادا است، ویزای تحصیلی و یا کاری داشته باشد.

تبدیل ویزا در خاک کانادا

در کل فقط با داشتن این سه راه کار می توان اقامت گرفت. در غیر اینصورت در پایان مدت حضور در این کشور باید کانادا را ترک کرد. باید گفته شود که تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا چه در خارج این کشور و چه در داخل با یکدیگر تفاوتی ندارند و هر دوی آن ها نیازمند مراحل پیچیده اداری هستند. تصور نکنید چون شما در خاک کانادا هستید دارای حق ویژه ای برای تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا هستید. بنابراین اشخاص نبایستی فریب افراد سودجویی که وعده چنین کاری را می دهند باور کرد. این کار با ریسک بالای همراه است. بنابراین تا از شرایط اقامت دائم خود مطمئن نشده اید، دست به اقدام نزنید.

برای آگاهی بیشتر: ویزای کار کانادا

تبدیل ویزای توریستی به کاری با اقامت دائم کانادا

در صورتی می توانید این ویزا را دریافت کنید که با یک فرد کانادایی یا مقیم دائم کانادا ازدواج کنید و آن فرد اسپانسر شما در داخل خاک کانادا شود.

در این حالت می توانید مجوز کار در کانادا بگیرید و آن قدر در کانادا بمانید که اقامت دائم کانادا را نیز بگیرید.

تحت شرایط انسان دوستانه Humanitarian and Compassionate Considerations یکی دیگر از شرایط تقاضای اقامت دائم کانادا داده است. مهاجرت از طریق مسایل انسان دوستانه برای کسانی شدنی است که به کانادا ممنوع الورود هستند یا قوانین عادی مهاجرت شامل حال آنها نمی شود، اما به خاطر صلاح یک یا چند کودک یا به خاطر فشار شدیدی که روی ایشان وجود دارد Hardship می خواهند تقاضای اقامت بدهند.موفقیت این پرونده ها 50-50 است و تنها باید به کمک یک وکیل یا مشاور حرفه ای این کار را انجام دهید.

خرید خانه با ویزای توریستی

تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا

تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا

توجه داشته باشید که خرید ملک با هر میزان و مبلغی و تعدادی در کانادا به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی برای شما منجر به کسب اقامت کانادا نخواهد شد. همچنین خرید خانه با ویزای توریستی باعث پرداخت 15%+5% مالیات خارجی ها و کارمزد به دولت کانادا میشود. که رقم قابل توجهی است ولی با ویزای اقامتی شما یک سوم رقم خانه را بدون مالیات پرداخت و وام 30 ساله برای باقیمانده از دولت دریافت می کنید.

راه اندازی بیزنس با ویزای توریستی

شما با ویزای توریستی به هیچ وجه اجازه کار کردن و یا راه اندازی بیزنس درکانادا را ندارید. اگر هم افرادی به شما می گویند که می توانید غیرقانونی یا به صورت cash  کار کنید. این کار برای شما تبعات زیادی دارد و حتی ممکن است منجر به دیپورت شدن شما از کانادا بشود. زیرا دریافت درآمد نقدی cash از کارفرما بدون اظهار مالیاتی به عنوان “پول سیاه” حساب می شود و مستوجب جریمه و زندان توسط پلیس است.

شرایط اولیه اخذ ویزای توریستی کانادا

1

پاسپورت

2

گواهی سلامت

3

نامه عدم سوء پیشینه

4

   نشان دادن وابستگی شما به کشور مبدا برای متقاعد کردن افسر ویزا به برگشتن شما به مبدا (مدارکی همچون مدارک شغلی، خانه، حساب بانکی، خانواده).

5

 تمکن مالی شما برای هزینه های سفر

احتمال دارد مدارک زیر نیز مورد نیاز باشد:

  1.  تست پزشکی
  2.  دعوتنامه از فردی که در کانادا زندگی می کند.

مدارکی که در زیر اعلام میگردد قابل اعتماد نیستند و با این مدارک نمی شود وارد کانادا شد:

  •  پاسپورت سومالی
  •  پاسپورت جمهوری چک
  •  پاسپورت آفریقای جنوبی
  •  پاسپورت ونزوئلا

افرادی که کارت اقامت دائم کانادا را دارند زمانی که وارد کانادا می شوند باید کارت اقامت خود را نشان دهند همچنین است زمانی که از وسائل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند همچون هواپیما، تاکسی، قطار و یا قایق
کارت اقامت شما باید برای 5 سال اعتبار داشته باشد چرا که در هر بار ورود و خروج کارت شما بررسی می شود که مطمئن شوند اعتبار کافی دارد.
بعضی از افراد امکان ورود به کانادا را ندارند ، به عنوان مثال: افرادی که جرم مرتکب شده باشند و یا جرائم حقوق بشری داشته باشند نمی توانند وارد خاک کانادا شوند. همچنین به دلایل امنیتی، بهداشتی و یا اقتصادی امکان دارد از ورود به کانادا ممنوع شوید.

برای آگاهی بیشتر: ویزای توریستی کانادا

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوال های متداول

1. با چه شرایطی می توان با ویزای توریستی کانادا مشغول به کار شد؟

  • شما با ویزای توریستی به هیچ وجه اجازه کار کردن و یا راه اندازی بیزنس درکانادا را ندارید، اگر هم افرادی به شما می گویند که می توانید غیرقانونی یا به صورت cash  کار کنید این کار برای شما تبعات زیادی دارد

2. مهاجرت به کانادا از طریق روش اکسپرس اینتری به چه صورت است؟

  • مهاجرت به کانادا از طریق روش اکسپرس اینتری در واقع یک نوع روش جدید برای ارائه درخواست فرد متقاضی برای اخذ ویزا و مهاجرت وی به کاناداست. برنامه ای که از طریق آن در مدت زمان خیلی کمتر نسبت به زمان گذشته، تمامی فرایند مهاجرت از ارائه درخواست گرفته تا اخذ ویزا به اتمام خواهد رسید.

3. ویزای توریستی کانادا چه مدت اعتبار دارد؟

  • مدت زمان اعتبار این ویزا از چند روز تا حداکثر 6 ماه است.

4. نحوه امتیازدهی اکسپرس اینتری کانادا به چه صورت است؟

  • در این روش حداکثر امتیاز فرد متقاضی 1200 است که به دو قسمت 600 امتیازی تقسیم می­شود.

5. مهاجرت کاری از روش استانی به چه صورت است؟

  • یکی راه‌های مهاجرت به کانادا از طریق کار، مهاجرت از طریق برنامه‌های استانی است. اقدام برای مهاجرت به کانادا از طریق برنامه‌های استانی، در نظر گرفتن شرایط و قوانین استان مورد نظر است. این نوع مهاجرت دو روش صورت می‌گیرد. یک روش از راه غیراکسپرس اینتری و دیگری اقدام از طریق اکسپرس اینتری استانی است. در کانادا استان‌هایی وجود دارند که در لیست استان‌های مهاجرپذیر هستند که استان البرت. استان مانیتو، استان بریتیش کلمبیا، استان نیوبرانزوئیک و استان نیوفالند ولابرادور از مهم‌ترین آن ها هستند.

6. هزینه‌ زندگی یک مهاجر کاری در کانادا چه میزان است؟

  • به طور کلی هزینه زندگی یک فرد، بدون در نظر گرفتن مسکن، در حدود 750 الی 950 دلار در کانادا است. برای یک خانواده 4 نفره چیزی در حدود 3 هزار دلار در ماه متفاوت است که باید با شهر و استانی که در آن زندگی می‌کند تطبیق داده شود و میزان متفاوت آن مشخص شود.

7. آیا می توان با ویزای توریستی درخواست پناهندگی کرد؟

  • متاسفانه در سال های اخیر به دلیل اینکه افراد بسیاری با ویزای توریستی در کشور کانادا درخواست پناهندگی دادند دریافت ویزای توریستی برای ایرانیان کمی سخت شده است.
5/5 - (2 امتیاز)

یک دیدگاه ثبت کنید برای “تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا

  1. نسا گفت:

    تبدیل ویزای توریستی به ویزای کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *