آذربایجان

اخذ تابعیت جمهوری آذربایجان

شرایط اخذ تابعیت جمهوری آذربایجان

برای مهاجرت به هر کشوری معمولا از 6 طریق می توان اقدام کرد. این سخن در مورد کشور جمهوری آذربایجان نیز صادق است و تلاش ما این است، که نگاهی بر راه های تابعیت جمهوری آذربایجان هر چند به صورت خلاصه داشته باشیم.

لیست موضوعاتی که به آن‌ها پرداخته ایم عبارتند از:

  1. تابعیت از طریق تولد
  2. اخذ اقامت و تابعیت در جمهوری آذربایجان از طریق تحصیل و کار
  3. اخذ اقامت و تابعیت در جمهوری آذربایجان از طریق ثبت شرکت
  4. تابعیت دوگانه و از دست دادن تابیعت در جمهوری آذربایجان
  5. مدارک موردنیاز برای اخذ اقامت و تابعیت در جمهوری آذربایجان
  6. شهروندی جمهوری آذربایجان
  7. سند اقامت در آذربایجان
  8. ویزای آذربایجان برای فعالیت های علمی
  9. ویزای شخصی (خصوصی)
  10. هزینه ویزاها
  11. ویزای الکترونیک

اخذ اقامت و تابعیت در جمهوری آذربایجان از طریق تولد

شرایط اخذ تابعیت جمهوری آذربایجان

اخذ اقامت و تابعیت در جمهوری آذربایجان این کشور از حق خاک پیروی نمی کند. اگر فرزند متولد شده یکی از شرایط زیر را داشته باشد. به صورت اتوماتیک تابعیت جمهوری آذربایجان به او اهدا می شود.

  • حداقل یکی از پدر و مادر تبعه جمهوری آذربایجان باشند.
  • زمانی که فرزند در خارج از جمهوری آذربایجان متولد شده و پدر او آذربایجانی باشد.
  • زمانی که شخص متولد شده در محدوده مرزهای کشور جمهوری آذربایجان باشد و پدر و مادر او معلوم نباشند.

اقامت از طریق تحصیل و کار

  • از طریق تحصیل در جمهوری آذربایجان هم می توان اقامت جمهوری آذربایجان را بدست آورد. تحصیل در مقاطع مختلف این کشور با آگاهی از برخی شرایط امکان پذیر است.
  • همچنین اگر شما شرایط کار در جمهوری آذربایجان را داشته باشید. می توایند برای کار در این کشور اقدام کنید و با رعایت کردن مجموعی از اصول تا 5 سال در جمهوری اذربایجان کار کنید.

تابعیت در جمهوری آذربایجان از طریق ثبت شرکت

ثبت شرکت در جمهوری آذربایجان یکی از راه های اخذ اقامت و تابعیت در جمهوری آذربایجان است. با انتقال سرمایه به این کشور و داشتن طرح تجاری قوی می توان برای اقامت آذربایجان اقدام کرد.

برای آگاهی بیشتر در این زمینه به مقاله ثبت شرکت در آذربایجان مراجعه کنید.

 اخذ اقامت جمهوری آذربایجان از طریق پناهندگی

پناهندگی در آذربایجان یکی دیگر از طرق اقامت و تابعیت در جمهوری آذربایجان با توجه به سختی های که در این راه وجود دارد ما یپشنهاد می کنیم که از دیگر طرق مهاجرت به آذربایجان استفاده کنید.

تابعیت دوگانه و از دست دادن تابیعت در جمهوری آذربایجان

کشور جمهوری آذربایجان تابعیت دوگانه را قبول نمی کند. و اگر شخصی تابعیت جدیدی بدست بیاورد، تابعیت جمهوری آذربایجان را از دست خواهد داد. پروسه لغو تابعیت برای اخذ تابعیت جدید معمولا یکسال به طول می انجامد. لغو تابعیت به صورت داوطلبانه طبق قانون آذربایجان انجام پذیر است، اگر شخصی کرامت جمهوری آذربایجان را خدشه دار کند تابعیت این کشور را از دست خواهد داد.

مدارک موردنیاز

• فرم درخواست (بیوگرافی)

• فرم درخواست آدرس داده شده به ریاست جمهوری آذربایجان

• 4 قطعه عکس 4*3

• گواهی محل سکونت خانواده

• رسید پرداخت حق دولت

• گواهی دانش زبانی از وزارت آموزش جمهوری آذربایجان

• کپی کارت پذیرش برای اقامت دائم

• کپی برابر با اصل مدارک شناسایی

• مدرک معتبری که نشان دهد درآمد شما از طرق قانونی حاصل شده است.

• دعوت نامه از طرف دولت برای کسانی که دارای شرایط ویژه هستند.

• جهت اخذ اقامت دائم کشور جمهوری آذربایجان شخص باید در حساب خود دارای مبلغ حداقل 50 هزار منات یا 65 هزار دلار باشد.

• افرادی خارجی که جهت گرفتن تابعیت جمهوری آذربایجان اقدام کرده اند. پس از 3 روز از ارسال تقاضا نامه، به فرد خارجی سند ثبت نام محل سکونت داده می شود.

سند اقامت در آذربایجان

شرایط اخذ تابعیت جمهوری آذربایجان

پس از 3 روز از ارسال تقاضا نامه، به فرد خارجی سند ثبت نام محل سکونت داده می شود. سند ثبت نام شامل شماره سریال سند، نام و نام خانوادگی کامل صاحب، مکان و تاریخ تولد، تابعیت، جنسیت، نام خدمات ذکر شده و تاریخ مذکور.خارجی ها و افراد بدون شهروندی مجبور به ترک خاک جمهوری آذربایجان در مدت تعیین شده توسط قطعنامه در مورد اخراج از مرز جمهوری آذربایجان است، اگر فرد سرپیچی کند بر اساس حکم دادستان کل جمهوری آذربایجان دستگیر می شود.

ویزای آذربایجان برای فعالیت های علمی

اخذ ویزای علمی ‌یا تحصیلی به خارجیان و افراد بدون اقامت در جمهوری آذربایجان برای انجام فعالیت علمی، برای شرکت در کنفرانس‌ها، سمینارها و دیگر رویدادهای علمی، برای تحصیل با ثبت نام در مؤسسات آموزشی یا بر اساس درخواست از مقامات دولتی، موسسات تحقیقاتی علمی، موسسات آموزشی ثبت شده توسط دولت که در این حوزه فعالیت می‌کنند، انجام می‌شود. این ویزا به مدت 90 روز صادر می‌شود.

ویزای شخصی (خصوصی)

به خارجیان و افراد بدون اقامتی صادر می‌شود. که در جمهوری آذربایجان با دعوت یک شهروند جمهوری آذربایجان، یک فرد خارجی یا بدون حقوق اقامت دائم در جمهوری آذربایجان، یک مهاجر کارگر دارای اجازه اقامت موقت یا یک فرد خارجی یا بدون سرپرستی که مشغول آموزش است. (فقط برای اعضای خانواده فرد مهاجر کارگر یا فرد خارجی که تحصیل می‌کنند)، که توسط مقامات اجرایی ثبت شده اعطا شده باشد، اختصاص می‌یابد. در ویزای شخصی، مدت اقامت در کشور تعیین شده تا ۹۰ روز می‌باشد.

هزینه ویزاها

تمام این ویزا‌ها را می‌توان در فرم‌های تک گانه و چند گانه ورودی ارائه داد، اما متقاضیان باید در نظر داشته باشند که هزینه‌های رسمی‌ برای ویزای تک گانه 25 دلار است، در حالی که برای ویزای چندگانه مبلغ 320 دلار به عنوان هزینه رسمی‌ ویزا از فرد متقاضی گرفته می‌شود.

ویزای الکترونیک

با معرفی مقررات جدید، افراد خارجی با اخذ ویزای الکترونیکی (ویزای الکترونیکی) مجاز به ورود به آذربایجان می‌باشند.

این ویزا برای دوره 3 ماهه صادر می‌شود اما دوره اقامت واقعی در آذربایجان نباید بیش از یک ماه باشد. عملا، تفاوت عمده ای که ویزاهای الکترونیکی صادر شده با بقیه ویزاها دارند این است که دوره اقامت آن‌ها کوتاه‌تر از ویزاهای سنتی (“برچسبی”) است.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما رابررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای را به شما عزیزان بیان می کنند.

4.7/5 - (13 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *