تحصیلی, هند

بورسیه تحصیلی هند

تحصیل در هند

هزینه های زندگی و تحصیل در هند به نسبت ارزان تر از دیگر کشور های آسیایی می باشد و البته دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی هند با اخذ بورسیه تحصیلی هند می توانند زندگی و تحصیلی تقریبا رایگان را در هند تجربه نمایند.

هزینه های زندگی و تحصیلی افراد بنا به نوع و شیوه زندگی و بسته به موقعیت مکانی آن ها ( داخل و یا خارج از شهر بودن ) در هر کشوری متفاوت می باشد و البته این هزینه ها همان طور که طی مقالات قبلی به آن ها اشاره گردیده شد، هزینه خوابگاه دانشجویی و یا هزینه اجاره آپارتمان، هزینه خرید مواد غذایی، هزینه خرید پوشاک و هزینه های مربوط به آب و برق و تلفن و اینترنت و هزینه های حمل و نقل و دیگر هزینه های جانبی می باشد.

و البته هزینه های دیگری مانند هزینه اخذ ویزا دانشجویی هند و هزینه بیمه درمانی نیز شامل می شود.

جای نگرانی برای دانشجویان تحصیل در هند، وجود ندارد لذا دانشجویان می توانند با اجازه وزارت کار و رفاه اجتماعی  کشور هند، به صورت نیمه وقت و در مقاطع تحصیلی مختلف مشغول به کار شوند و بخشی از هزینه های زندگی و تحصیلی در هند را، تامین و صرفه جویی نمایند و البته لازم به ذکر می باشد که شرایط کاری در هند برای دانشجویان بین المللی خارجی از سال دوم تحصیلی امکان پذیر خواهد بود.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی

اخذ بورسیه تحصیلی هند، در مقطع لیسانس برای دانشجویان بین المللی خارجی، فقط هزینه های تحصیل در هند را شامل می شود و بر همین اساس دانشجویان به هنگام اخذ بورسیه تحصیلی هند، باید گواهی دال بر تاییدیه تمکن مالی دانشجویان را برای زندگی در این کشور ارائه دهند و البته علاوه بر این، نیاز به ارائه مدرک پیش دانشگاهی برای دانشجویان بین المللی خارجی نیز وجود دارد.

بورسیه های تحصیلی هند، بیشتر به رشته های فنی و هنر تعلق می گیرد و وجود بورسیه تحصیلی هند در رشته های دیگر مانند رشته های علوم پزشکی در این کشور، کمتر به چشم می خورد. البته لازم به ذکر می باشد اخذ بورسیه تحصیل هند نیز در رشته های همچون علوم طبیعی و مهندسی نیز دیده می شود.

اکثر بورسیه تحصیلی هند، در مقاطع تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس برای دانشجویان تحصیل هند، در نظر گرفته  می شوند. اتخاذ بورسیه های تحصیل هند، بیشتر از جانب دانشگاه های دولتی هند انجام می گیرد، اما در میان این دانشگاه ها ، دانشگاه های خصوصی نیز هستند که برای اشاعه ی فرهنگ و تبادلات علمی و تحقیقاتی هند، اقدام به ارائه بورسیه تحصیلی هند می نمایند.

بورسیه تحصیلی عمومی فرهنگ، یک نوع بورسیه تحصیلذمی باشد که در همه مقاطع تحصیلی دانشگاه ها (لیسانس، فوق لیسانس و دکتری ) دیده می شود.

بورسیه تحصیلی عمومی فرهنگ، هزینه های زندگی و تحصیلی دانشجویان کشور آسیایی و آفریقایی و آمریکای لاتین را، پوشش میدهد و بیشتر در رشته های علوم ریاضی، هنر و رشته های انسانی دیده می شوند.

بورسیه تحصیلی فنی کولومبو، نیز بورسیه تحصیلی هند می باشد که فقط برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری کشورهایی همچون ایران، نپال، افغانستان، اندونزی، لائوس، مالزی، مالدیو و میانمار و فیلیپین از طرف وزارت اقتصاد این کشور در نظر گرفته می شود.

البته لازم به ذکر می باشد اخذ بورسیه تحصیلی فنی کولومبو نیز در مقطع کارشناسی نیز دیده می شود و رشته هایی را تحت پوشش قرار می دهد که محدود به رشته های علوم انسانی و فنی ومهندسی می باشد.

بورسیه تحصیلی ICCR، این بورسیه تحصیلی هندی ، تمام دانشجویان مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های هنر و موسیقی و نقاشی را تحت پوشش قرار می دهد.

بورسیه تحصیلی هندی دیگری نیز در هندوستان چه در دانشگاه های دولتی و چه در دانشگاه های خصوصی نیز در رشته های مربوط به هنر و نقاشی نیز به چشم می خورد، مانند: بورسیه تحصیلی آموزش صنایع دستی که برای دانشجویانی در نظر گرفته شده است که بعد از تحصیل در رشته هنر و آموزش صنایع دستی در هند، تصمیم به تولید انبوه و سرمایه گذاری صنایع دستی کشور های آسیایی و فروش و تجارت در بین کشور اروپایی را دارند.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (7 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *