تحصیلی, فرانسه

روش اخذ بورسیه تحصیلی فرانسه

بورسیه تحصیلی در فرانسه

بورسیه تحصیلی در فرانسه در رشته های گوناگون و با مقادیر مختلف به افراد متقاضی اعطا می شود و خوشبختانه کشور فرانسه تسهیلات خوبی از این نظر برای دانشجویان خارجی مقیم این کشور در نظر گرفته است. در این فرصت در نظر داریم اطلاعات مفیدی را در رابطه با بورسیه تحصیلی در فرانسه در اختیار علاقه مندان قرار دهیم.

تحصیل در کشور فرانسه

فرانسه سرزمینی است که نظام آموزش عالی آن بسیار متنوع و کارآمد است. از جمله دانشگاه های معتبر کشور فرانسه دانشگاه سوربن و دانشگاه پیر و ماری کوری را می توان نام برد. انتقال دانشجو در سطح قاره اروپا به آسانی انجام می شود،و دانشجویان و پژوهشگران قادر هستند به راحتی از دانش و تکنولوژی کشورهایی که در اطراف آنها وجود دارند استفاده کنند.

دوره های تحصیلی در دانشگاه های فرانسه مانند ایران شامل مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است. دوره کارشناسی در فرانسه بین 3 تا 4 سال زمان می برد. دوره کارشناسی ارشد معمولا به 2 سال زمان نیازمند است. دوره دکتری نیز بین 3 تا 4 سال به طول می انجامد.

بورسیه تحصیلی در دانشگاه های فرانسه

دانشگاه های کشور فرانسه رشته های گوناگون و متنوعی را به افراد متقاضی تحصیل در این کشور ارائه می کنند. تحصیل در فرانسه رشته های پزشکی تا رشته های مهندسی و حقوق را در بر می گیرد. علیرغم وجود بورسیه تحصیلی در فرانسه و کمک های زیادی که در این رابطه برای دانشجویان در نظر گرفته می شود هزینه های زندگی در کشور فرانسه علی الخصوص در شهرهای بزرگ این کشور بسیار زیاد است. در کنار آن هزینه های مربوط به شهریه های سالیانه در دانشگاه های فرانسه متغیر و متفاوت می باشد.

شهریه دانشگاه های دولتی در هر سال به میزان حدودا 200 تا 600 یورو است. این مبلغ در دانشگاه های خصوصی فرانسه به میزان 10 هزار یورو است. برخی از رشته های تحصیلی که در دانشگاه های فرانسه ارائه می گردند شامل موارد زیر می باشد:
حقوق و جرم شناسی، روانشناسی و علوم تربیتی، علوم اجتماعی، علوم اقتصادی، هنر و معماری، پزشکی، دندانپزشکی، علوم سیاسی، انواع رشته های مهندسی و …

انواع بورسیه تحصیلی در فرانسه

بورسیه تحصیل فرانسه گونه های مختلفی دارد. چند مورد از بهترین و شناخته شده ترین موارد بورسیه تحصیلی در فرانسه عبارتند از:

بورسیه تحصیلی ایفل:

بورسیه تحصیلی ایفل فرانسه از جمله بورسیه های تحصیلی مناسبی است که وزارت خارجه فرانسه آن را ارائه می کند. بورسیه تحصیلی ایفل به منظور جذب برترین دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در نظر گرفته شده است. آن دسته از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد که شرایط لازم جهت اخذ این بورسیه را دارند می توانند 1181 یورو و دانشجویان مقطع دکتری 1500 یورو دریافت کنند. در کنار این مبالغ کمک های بسیار دیگری نیز به دانشجویان می شود که شامل بیمه درمانی، هزینه های مربوط به سفر و فعالیت های فرهنگی است.

بورسیه تحصیلی اکول نرمال سوپریور

این بورسیه تحصیلی از سوی دانشگاه اکول نرمال سوپریور ارائه می شود. نحوه ارائه این بورسیه به این ترتیب است که تعداد 30 نفر از دانشجویان با استعداد از سوی این دانشگاه جهت دریافت بورسیه تحصیلی معرفی می گردند. دانشجویان می بایست در یکی از رشته های تحصیلی علوم پایه و یا انسانی تحصیل نمایند. این بورسیه و به دانشجویانی که جهت دریافت آن مورد پذیرش واقع شده اند به مدت 2 تا 3 سال در هر ماه مبلغ 1000 یورو را پرداخت می نماید. این بورسیه به شکل سالیانه می باشد و در هر سال 30 نفر از دانشجویان خارجی جهت اخذ بورسیه معرفی می شوند.

بورسیه کارشناسی ارشد از دانشگاه لیون

این بورسیه تحصیلی از جمله بورسیه های معروف کشور فرانسه است که توسط دانشگاه لیون فرانسه ارائه می گردد. این بورسیه مختص افراد شاغل به تحصیل و یا دانشجویان جدیدالورود در دوره کارشناسی ارشد می باشد،که از سوی دانشگاه لیون یا سایر موسساتی که وابسته به آن هستند ارائه می گردد. دانشجویانی که این بورسیه را اخذ می کنند به مدت ۱۰ ماه و در هر ماه ۸۰۰ یورو دریافت می نمایند.

بورسیه کارشناسی ارشد از دانشگاه ساکلای پاریس

این بورسیه توسط دانشگاه ساکلای پاریس به دانشجویان برتر مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه اعطا می گردد. این بورسیه جزو بورسیه های مناسبی می باشد که پرداخت خوبی دارند. دانشجویانی که واجد شرایط لازم جهت اخذ این بورسیه تحصیلی هستند در هر سال مبلغ 10 هزار یورو دریافت می کنند. در کنار آن هزینه های سفر و ویزا تا مبلغ 1000 یورو نیز به دانشجویان مورد نظر پرداخت می شود.

بورسیه تحصیلی رشته MBA اینسد

از آنجایی که این بورسیه تحصیلی به صورت محدودی ارائه می شود، افراد متقاضی دریافت این بورسیه تحصیلی رقابت شدیدی بر سر دریافت آن با یکدیگر دارند. این بورسیه به دو نوع کلی تقسیم بندی می شود:

  1. بورسیه های تحصیلی مبتنی بر نیاز

  2. بورسیه های تحصیلی مبتنی بر عدم نیاز

بورسیه های تحصیلی مبتنی بر نیاز به نیاز مالی دانشجویان مربوط می گردد و بورسیه های تحصیلی مبتنی بر عدم نیاز با ملیت فرد متقاضی، جنسیت، شایستگی، سوابق تحصیلی و مهارت های دانشجوی مورد نظر در ارتباط است. مبلغ این بورسیه بین 5 تا 25 هزار یورو متفاوت می باشد.

پیشنهاد مطالعه: ویزای تحصیلی فرانسه 2019

مدارک لازم جهت اخذ بورسیه تحصیلی در فرانسه

دوره های تحصیلی در کشور فرانسه به دو زبان فرانسوی و انگلیسی ارائه می شود. زمانی که فرد متقاضی قصد اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود را دارد می بایست مدرک زبان مورد نظر را ارائه نماید. دوره های گوناگونی در داخل کشور به منظور اخذ مدرک زبان فرانسوی و انگلیسی ارائه می گردد که البته در فرانسه نیز امکان شرکت در این دوره ها وجود دارد اما هزینه بیشتری را شامل می شود.

اگر مدرک زبان ندارید و دوست دارید به تحصیل پزشکی در فرانسه بدون مدرک زبان بپردازید می توانید مقاله دوره های زبان در فرانسه را مطالعه کنید.

مدارک معتبر در زمینه زبان انگلیسی مدارک مربوط به آزمون تافل و آیلتس و برای زبان فرانسوی مدرک TEF و TCF می باشد. اخذ پذیرش تحصیلی و دریافت بورسیه تحصیل فرانسه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری بسیار آسان تر است. به طور معمول وزارت خارجه کشور فرانسه به افرادی که مدرک کارشناسی ندارند به آسانی ویزای تحصیلی نمی دهد.

الزامات و شرایط بورسیه تحصیلی در فرانسه

در فرانسه دانشجویان در سال اول باید کمتر از 28 سال سن داشته باشند. این حد سن امکان دارد در صورت تمدید کردن خدمات شهری، خدمات داوطلبانه ارتش یا خدمات داوطلابانه مدنی تغییر کند. این محدودیت سنی برای کودکان هر یک سال افزایش پیدا می کند.

دانش آموزان اگر می خواهند داشتن بورسیه تحصیلی را ادامه بدهند نباید از سن 28 سالگی تحصیلات خود را متوقف کنند. همچنین هیچ محدودیتی برای دانش آموزانی که مشکل جسمی دارند یا به اصطلاح معلول هستند، توسط کمیسیونی که برای حقوق و یا استقلال افراد معلول است وجود ندارد.

در پایان

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر همه روزه از ساعت 9 الی 17 با موسسه مهاجرتی آوات تماس حاصل فرمایید  و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید همچنین شما می توانید فرم ارزیابی ما را پر کرده و از طریق آن مشاوران ما شرایط شما را بررسی میکنند و برای ارائه مشاوره با شما تماس خواهند گرفت.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *