بلژیک, تحصیلی

بورسیه تحصیلی بلژیک

بورسیه تحصیلی بلژیک

از کشورهای توسعه یافته جهان می توان به کشور بلژیک اشاره کرد که با داشتن زیرساخت های بسیار پیشرفته و مدرن خود توانسته است در میان کشورهای توسعه یافته جای بگیرد. زبان اصلی کشور بلژیکی آلمانی، فرانسوی و هلندی می باشد کشور بلژیک از معدود کشورهای می باشد که چند زبان اصلی دارد و نوع حکومت آن مشروطه سلطنتی می باشد.در این مقاله در مورد بورسیه تحصیلی در بلژیک با ما همراه باشید.

بورسیه تحصیلی بلژیک

بروکسل پایتخت این کشور بوده و از بزرگ ترین شهرهای این کشور به شمار می رود. صلح و آرامشی بسیار بزرگی در این کشور حاکم می باشد که شما می توانید با حضور در این کشور کاملا آن را لمس کنید. با توجه به توضیحات ذکر شده کشور بلژیک یکی از بهترین گزینه های پیش روی مهاجران می باشد به طوری که سالانه شاهد مهاجرت هزاران نفر از کشورهای مختلف، به خصوص ایران به بلژیک هستیم. افرادی که با هر هدفی به این کشور مهاجرت می کنند می توانند فرصت داشتن یک زندگی خوب و با کیفیت را داشته باشند.

تحصیل در بلژیک

دانشگاه ها و موسسات آموزشی بسیار معتبر و معروف در این کشور وجود دارد شما می توانید اسامی برخی از دانشگاه های کشور بلژیک را در میان 100دانشگاه برتر جهان مشاهده نمایید. علاوه بر درجه علمی این دانشگاه ها، امکانات و خدمات ارائه شده در این دانشگاه ها نیز بسیار عالی و با کیفیت هستند به طور همین عامل سبب شده است دانشجویان بسیار زیادی از کشورهای مختلف برای ادامه تحصیل به بلژیک سفر کنند.

هم چنین می توان گفت مهاجرت از طریق تحصیلی نیز یکی از راحت ترین و آسان ترین راه ها و روش های مهاجرت به این کشور می باشد و بیشتر نیروی جوان کشور ما و سایر کشورها از این راه برای مهاجرت به بلژیک استفاده می کنند. دانشجویان می توانند در بسیاری از رشته های دانشگاهی ادامه تحصیل دهند که از جمله آن ها می توان به رشته های مدیریتی با تمام گرایش ها، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، شیمی، فیزیک، روانشناسی،پزشکی،داروسازی، حقوق و غیره اشاره کرد.

اگر شما نیز قصد ادامه تحصیل در یکی از کشورهای خارجی را دارید می توانید تحصیل در بلژیک را به سایر گزینه های موجود روی میز خود اضافه کنید. هم چنین دانشجویانی که در این کشور ادامه تحصیل می دهند می توانید از سایر کشورهایی که در همسایگی بلژیک قرار گرفته اند نیز دیدن کنند و فرصت آشنایی با آن ها را نیز به دست بیاورند که این امر از مزیت های بزرگ، ادامه تحصیل در بلژیک می باشد.

شرایط بورسیه تحصیلی در بلژیک

مردمان محلی بلژیک با آغوشی گرم از افرادی که به عنوان مهاجر به کشورشان سفر کرده اند استقبال می کنند در این میان نیز به دانشجویانی که به دنبال تحصیل هستند احترام بیشتری قائل اند. همان طور که در بخش های قبلی نیز اشاره شد زبان های رسمی این کشور آلمان و هلندی و فرانسوی می باشد با این حال مردم کشور بلژیک به راحتی می تواند انگلیسی نیز صحبت کند.

در بسیاری از کالج ها و دانشگاه های عالی رتبه ی این کشور دروس به زبان انگلیسی تدریس می شود و به همین جهت دانشجویان غیر بومی بایستی زبان انگلیسی بلد باشند. دانشجویان بعد از ورود به دانشگاه می توانند در دوره های آموزشی زبان فرانسوی و هلندی نیز شرکت کنند. بورسیه های تحصیلی در بلژیک توسط انجمن های مختلفی از جمله انجمن های، فرانسوی و فلاندی زبان، تهیه و برنامه ریزی می شوند.

هر گونه آموزشی که 7سال دوره ابتدایی و 2 سال متوسط برای تمام دانش آموزان اجباری و رایگان می باشد. سیستم آموزش عالی کشور بلژیک از مقررات و قوانین بولونیا پیروی می کند به طوری که در این کشور دوره های کارشناسی3 ساله بوده و کارشناسی ارشد نیز 2 ساله می باشد.

هم چنین تمام دانشجویان دکتری نیز بایستی بعد از پذیرش در یکی از دانشگاه های بلژیک بتواند در یک پروژه تحقیقاتی فعالیت کند که این پروژه ضمیمه مدارک دکتری دانشجو خواهد بود. با این توضیحات می توان نتیجه گرفت که بورسیه تحصیلی در بلژیک انواع مختلفی دارد که از جمله می توان به بورسیه تحصیلی دوره ی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا اشاره کرد.

مدارک مورد نیاز برای بورسیه تحصیلی در بلژیک

برای به دست اوردن بورسیه تحصیلی بایستی یک سری مدارک را از قبل تهیه و اماده کنید که از جمله مدارک مورد نیاز برای دریافت بورسیه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پر کردن فرم مربوط به بورسیه تحصیلی
  • ارائه اصل پاسپورتی که حداقل 12 ماه اعتبار دارد
  • گواهی مبنی بر عدم داشتن هر گونه سوءپیشینه
  • مدارک تحصیلی قبلی باید به یکی از زبان های رسمی این کشور ترجمه شود تا مورد تایید کنسولگری این کشور واقع شود.
  • ارائه گواهی پزشکی و بیمه نامه تحصیلی
  • اخذ و دریافت ویزای تحصیلی کشور بلژیک

شما می توانید برای آگاهی دقیق از مدارک لازم برای بورسیه تحصیلی در بلژیک با همکاران ما در سازمان مهاجرت آوات در تماس باشید و با گرفتن وقت مشاوره از آن ها، اطلاعات خوب و مفیدی را به دست آورید. همکاران ما در این سازمان سعی بر آن دارند تا به روز ترین اطلاعات را برای شما عزیزان علاقمند ارائه دهند.

هزینه بورسیه تحصیلی در بلژیک

شهریه دانشگاهی که در آن قبول شده اید با توجه به منطقه ای که دانشگاه در آن واقع می باشد، متفاوت خواهد بود چرا که کشور بلژیک از سه جامع متفاوت تشکیل شده است و هر یک از سه جامعه نیز شهریه های مختلفی را برای دانشگاه های خود در نظر گرفته اند. همچنین با توجه به این که دانشجویان از کدام کشور برای ادامه تحصیل به بلژیک مهاجرت کرده اند نیز در تعیین میزان شهریه ها تاثیر گذار خواهد بود.

در این میان برخی دیگر از بورسیه های رایگان وجود دارد که شما می توانید با پشتکار و تلاش بیشتر این بورسیه را کسب کرده و به صورت رایگان در این کشور به ادامه تحصیل بپردازید. همچنین دانشجویان می توانند با کارهای پاره وقتی خود در این کشور از پس هزینه های تحصیلی و زندگی خود بر بیایند.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

4.7/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *