اقامت, دانمارک

راه های اخذ اقامت دانمارک

اخذ اقامت کشور دانمارک

مهاجرت به یک کشور خارجی می تواند تصمیم بزرگی باشد. شما به عنوان فردی که قصد مهاجرت به کشور دیگری را دارد، باید قبل از هر اقدامی اطلاعات کافی و درستی در مورد شرایط زندگی در آن کشور، قوانین مهاجرتی آن کشور و… به دست آورید. در این مقاله ما به موضوع اخذ اقامت دانمارک پرداخته ایم. اگر می خواهید به دانمارک نقل مکان کنید و به طور قانونی در این کشور اقامت داشته باشید، این مقاله از سایت آوات را از دست ندهید. در این مقاله به طور جامع و کامل با شرایط و راه های اخذ اقامت کشور دانمارک در سال جدید آشنا خواهید شد. پس اگر قصد مهاجرت از طریق سرمایه گذاری، مهاجرت تحصیلی، کاری و… به دانمارک را دارید و می خواهید به طور دائم در دانمارک به زندگی، کار، تحصیل و… بپردازید، این مقاله می تواند برای شما مفید باشد.

درباره اجازه اقامت کشور دانمارک

اخذ اقامت دانمارک برای هر متقاضی با توجه به تابعیت و ملیتی که دارد، می تواند شرایط و قوانین مختلفی داشته باشد. (شاید برایتان جالب باشد که بدانید این موضوع نه تنها در خصوص مجوز اقامت، بلکه در خصوص تمامی مجوز های مربوط به امور مهاجرتی این کشور، صدق می کند.)

کشور دانمارک به طور کلی مجوز های اقامت خود را به 3 گروه از افراد با توجه به شرایط و قوانین خاصی، ارائه می دهد. این 3 گروه عبارتند از:

  • افرادی که اتباع کشور های شمال اروپا محسوب می شوند. (اتباع کشور ها فنلاند، ایسلند، نروژ و سوئد)
  • افرادی که شهروند کشور های اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس هستند. (در واقع افرادی که شهروند کشور های اتریش، بلژیک، بلغارستان، کرواسی، قبرس (جمهوری یونانی)، جمهوری چک، استونی، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایرلند، ایتالیا، لیتوانی، لوکزامبوررک، مالتا، هلند، لهستان، پرتغال، رومانی، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، انگلستان و لیختن اشتاین)
  • افرادی که اتباع کشور های غیر اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و کشور های اسکاندیناوی نیستند. (اتباع همه کشور هایی که تا به حال از آن نام نبرده ایم، از جمله ایران، جز این گروه قرار می گیرند.)

از آنجایی که این مقاله برای مهاجران غیر اروپایی نوشته شده است، در ادامه شما را با شرایط اخذ اقامت کشور دانمارک برای اتباع کشور های غیر اتحادیه اروپا، غیر منطقه اقتصادی اروپا و کشور های غیر اسکاندیناوی، آشنا خواهیم کرد.

اخذ اقامت کشور دانمارک برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا، غیر منطقه اقتصادی اروپا و کشورهای غیر اسکاندیناوی

افرادی که شهروند کشورهای اروپایی و اسکاندیناوی نیستند، برای اقامت داشتن در دانمارک حتی برای یک روز مجوز اقامت لازم دارند. به طور کلی دانمان 3 نوع مجوز اقامت ارائه می دهد: مجوز اقامت کوتاه مدت (تا 90 روز)، مجوز اقامت موقت و مجوز اقامت دائم.

ما در ادامه این مقاله از آنجایی که قصد مهاجرت به دانمارک را دارید شما را مجوز های اقامت موقت و مجوز های اقامت دائم این کشور آشنا خواهیم کرد.

دریافت اقامت موقت دانمارک

افرادی که قصد نقل مکان به این کشور را دارند و می خواهند بیش از 90 روز در این کشور بمانند، می توانند این نوع مجوز اقامت کشور دانمارک را دریافت نمایند. دانمارک به طور کلی این نوع مجوز را به دلایل پناهندگی یا خانوادگی و کار یا تحصیل و…، به متقاضیان اعطا می کند.

با توجه به هدفی که از اخذ اقامت موقت این کشور دارید، ممکن است شرایط و مدارک به خصوصی از شما خواسته شود. با توجه به اینکه شرایط و قوانین اخذ اقامت موقت کاری و تحصیلی دانمارک و اخذ اقامت موقت خانواده و ازدواج و… بیشتر به هم نزدیک است، ما این دو دسته را جداگانه به شما معرفی می کنیم.

اقامت موقت کار یا تحصیل دانمارک

هزینه اخذ این نوع مجوز های اقامتی کشور دانمارک معمولا 458 کرون دانمارک می باشد. اخذ این مجوز اقامت به شما برای مدت معینی امکان کار و تحصیل در دانمارک را می دهد. پس از اتمام این مدت شما می توانید مجوز اقامت خود را شارژ نمایید.

شرایط تحصیلی و کاری موجود در کشور دانمارک باعث شده تا هر ساله افراد بسیاری از طریق کار یا تحصیل به این کشور مهاجرت نمایند. برای این که بتوانید از طریق کار یا تحصیل به این کشور نقل مکان کنید و اقامت قانونی دانمارک را به دست آورید. باید از شرایط معینی برخودار باشید. برخی از مهم ترین آن ها را در این بخش برای شما آورده ایم:

  • ارائه نامه پذیرش یا تائیدیه ثبت نام از موسسات آموزشی یا قرار داد کاری
  • برخورداری از منابع مالی کافی برای برای گذراندن زندگی و پرداخت هزینه های مربوط به زندگی، تحصیل و… در دانمارک
  • برخورداری از گواهی سلامت
  • ارائه گواهی پلیس
  • و…

البته افرادی که قصد دارند از طریق سرمایه گذاری در دانمارک اقامت این کشور را به دست آورند، شرایط به خصوصی باید داشته باشند. مهم ترین آن برخورداری از سرمایه لازم و امکان ورود آن به کشور دانمارک است.

برای کسب اطلاعات در خصوص سرمایه گذاری در دانمارک می توانید از طریق شماره های درج شده در سایت با ما تماس بگیرید. همچنین می توانید مقاله هایی که قبلا در سایت منتشر شده است، مانند مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به دانمارک، کارآفرینی در دانمارک، ثبت شرکت در دانمارک، خرید ملک در دانمارک و… را مطالعه نمایید.

اقامت موقت اتحاد مجدد خانواده، ازدواج و…

اگر به واسطه ازدواج، روابط خانوادگی و… بخواهید در دانمارک اقامت قانونی داشته باشید، می توانید این نوع مجوز اقامتی را دریافت کنید.

اخذ این نوع مجوز اقامتی کشور دانمارک معمولا هزینه ای حدود 1195 کرون دانمارک دارد. ما برای اخذ این مجوز اقامت موقت، حداکثر 3 ماه باید منتظر پردازش درخواستتان بمانید.

این نوع مجوز اقامت موقت نیز شرایط منحصر به فرد خود را دارد اما مهم ترین شرط لازم برای دریافت آن داشتن رابطه خویشاوندی با یک شهروند دانمارکی یا فردی که مقیم دائم کشور دانمارک باشد، می باشد. البته علاوه بر این توانایی مالی فرد ساکن دانمارک و برخورداری از محل اقامتی مناسب، از جمله شرایط لازم برای اخذ این نوع مجوز اقامت دانمارک می باشد.

روند اخذ اقامت موقت این کشور

پس از دریافت ویزا و ورود به خاک کشور دانمارک شما باید با گردآوری اسناد و مدارک مورد نیاز، به سازمان مربوطه مراجعه نمایید و درخواستتان را با تکمیل و ارسال فرم مربوطه ثبت نمایید. در نهایت هزینه مربوط به آن را بپردازی و اطلاعات بیومتریکی خود را ثبت فرمایید.

با پشت سر گذاشتن این کارها شما باید منتظر بمانید تا درخواستتان مورد پردازش قرار بگیرد و سرانجام کارت اقامت خود را دریافت نمایید.

دریافت اقامت دائم دانمارک

افرادی که به مدت 8 سال یا بیشتر (در برخی موارد خاص به مدت حداقل 4 سال)، اقامت قانونی موقت در کشور دانمارک داشته باشند، می توانند اقامت دائم این کشور را دریافت کنند.

زمانی که درخواست خود مبنی بر اخذ اقامت دائم این کشور را ارائه دهید، حداکثر 10 ماه زمان می برد تا نتیجه درخواستتان معین شود.

هزینه مربوط به این درخواست نیز با توجه به نوع اقامت موقتی که قصد تبدیل به آن به اقامت دائم را داشته باشید، متفاوت خواهد بود. بازه هزینه اخذ این مجوز اقامت می تواند بین 4365 تا 6379 کرون دانمارک باشد.

شرایط کلی اخذ اقامت دائم این کشور

اخذ اقامت دائم این کشور نیازمند شرایط خاصی است که مهم ترین آن حداقل مدت مشخصی زندگی به صورت قانونی در کشور دانمارک می باشد. برخی از شرایط نیز وجود دارد که با شرایط اخذ اقامت موقت این کشور، یکسان است. از این رو گفتن مجدد آن ها، چندان لزومی ندارد. با این حال، اساسی ترین شرایط لازم برای اخذ این نوع مجوز اقامت دانمارک به شرح زیر است:

  • داشتن حداقل 18 سال سن
  • برخوردار بودن از شرایط لازم برای داشتن اقامت موقت در دانمارک
  • نداشتن سابقه کیفری خاص
  • نداشتن بدهی عمومی معوق شده
  • برخورداری از شغل مناسب یا دارا بودن منابع مالی مناسب
  • اثبات هویت
  • تسلط به زبان دانمارکی و پشت سر گذاشتن آزمون 2 زبان دانمارکی
  • کار کردن در دانمارک حداقل به مدت 3 سال و 6 ماه
  • و…

داشتن برخی شرایط نیز اخذ اقامت دائم دانمارک را برای شما آسان تر می کند. برخی از این شرایط عبارتند از:

  • داشتن سن 18 تا 19 سال و تحصیل تمام وقت در دانمارک
  • داشتن روابط قوی به واسطه خویشاوندان، آشنایان و… با دانمارک

در نظر داشته باشید که شرایط اخذ اقامت دائم این کشور برای معلولان و بازنشستگان، متفاوت است. برای کسب اطلاعات در این خصوص می توانید از طریق شماره های درج شده در سایت بین ساعت 9 الی 18 با ما تماس حاصل فرمایید.

روند اخذ این نوع مجوز اقامتی دانمارک

با پشت سر گذاشتن 6 مرحله می توانید مجوز اقامت دائم این کشور را دریافت نمایید.

  1. فرم مربوط به درخواستتان را تکمیل نمایید.
  2. هزینه آن را پرداخت کنید.
  3. اسناد و مدارک مورد نیاز را گردآوری فرمایید.
  4. فرم درخواست های پیوست مانند درخواست همراه و… را تکمیل نمایید.
  5. ویژگی های بیومتریک خود را ثبت کنید.
  6. منتظر بمانید تا نتیجه درخواستتان به شما اعلام گردد و با توجه به آن گام بعدی را بردارید.

اخذ تابعیت دانمارک

با دریافت اقامت دائم این کشور شما تقریبا از حقوق و وظایف برابر با یک شهروند دانمارکی برخوردار می شوید. این به معنی این است که شما می توانید به راحتی از دانمارک به بسیاری از کشور دانمارک بدون اخذ ویزا سفر کنید. بدون محدود به کار، زندگی و… در این کشور بپردازید. اما نمی توانید در سمت های اداری مشغول به کار شوید. همچنین از حق رای بی بهره هستید و نمی توانید پاسپورت دانمارک را داشته باشید.

اگر می خواهید کاملا از حق و حقوق یک شهروند دانمارکی برخورداری شوید، باید تابعیت این کشور را دریافت نمایید. به این منظور پس از اخذ اقامت دائم باید چند سال در دانمارک به زندگی، کار و… بپردازید. چند سال پس از اخذ اقامت دائم دانمارک در صورت برخورداری از شرایط معینی می توانید تابعیت این کشور را دریافت نمایید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوالات متداول

1. اخذ اقامت این کشور برای اروپاییان و غیر اروپاییان متفاوت است؟

  • بله. افرادی که اهل کشور های اروپایی و اسکاندیناوی هستند، آسان تر می توانند اقامت کشور دانمارک را به دست آورند.

2. کارت CPR چیست؟

  • این کارت پس از اخذ مجوز اقامت موقت این کشور به شما داده می شود. کارت CPR در واقع یک نوع کارت شناسایی است که شما را از مزایایی نظیر دریافت مزایای بهداشتی رایگان، بهره مند می کند. اخذ این کارت برای تمامی مهاجرتی که دانمارک را به عنوان مقصد خود انتخاب کرده اند، اجباری است.

3. اخذ کدام نوع مجوز اقامت آسان تر است؟

  • در حال حاضر با توجه به سیاست ها و شرایط حاکم در دانمارک می توان گفت بهترین و آسان ترین راه برای اخذ محوز اقامت این کشور، اخذ مجوز کاری است.

سوالی در خصوص کشور دانمارک و مهاجرت به آن دهنتان را درگیر کرده است؟ می توانید آن را با ما به اشتراک بکذارید. ما از پاسخ دهی به شما و رفع ابهاماتتان احساس رضایت و خوشحالی می کنیم.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *