استرالیا, اقامت

انواع ویزای استرالیا

انواع ویزای استرالیا

در این مقاله قصد داریم انواع ویزای استرالیا را به شما معرفی کنیم و از شرایط و ضوابط هر کدام اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. افرادی که به دنبال مهاجرت به استرالیا هستند متناسب با شرایط خود باید یکی از ویزا های این کشور را دریافت کنند، که در این مقاله مفصل به انها می پردازیم.

استرالیا

استرالیا کشوری است بسیار زیبا با مناظر و طبیعتی فوق العاده که سالانه گردشگرانه زیادی برای لذت از این مناطق به این کشور می آیند. برای دیدن جاذبه های توریستی و لذت بردن از طبیعت بکر استرالیا شما می توانید از انواع ویزای استرالیا برای ورود به این کشور استفاده کنید.

البته تنها ویزای که برای گردشگران قابل استفاده است و آنها باید درخواست اخد آنرا بدهند ویزای توریستی استرالیا است. استرالیا کشوری با تمدن بیش از 30 هزار سال است که در حدود 47 هزار سال پیش در مناظق کنونی کشور انسان های نخستین زندگی می کردند.

انواع ویزای استرالیا

انواع ویزای استرالیا

البته می توان به جرات گفت که نزدیک به 190 سال است که مردمان استرالیا زندگی با کیفیت و مدرن را تجربه می کنند. اگر بخواهیم محل استقرار کشور استرالیا را برروی نقشه پیدا کنیم بعضا به نیمکره جنوبی سر خواهیم زد و مشاهده می کنیم که کشور استرالیا در میان آب های اقیانوس آرام قرار گرفته است.

شاید با خود بگوئید کشوری که در اقیانوس آرام قرار گرفته آیا در همسایگی او کشوری دیگر یافت می شود؟ جواب این سوال بسیار آسان است بخاطر نزدیکی استرالیا به کشورهای آسیای شرقی (اندونزی) و بعضی دیگر از جزایر (جزایر سلیمان) واقع شده در اقیانوس آرام و حتی اقیانوس هند. می توانیم از نیوزلند هم در جنوب شرقی کشور استرالیا به عنوان همسایه این کشور نام ببریم

پایتخت کشور استرالیا شهر کانبرا است که شاید اکثر افرادی که قصد گرفتن انواع ویزای استرالیا را دارند می خواهند در پایتخت کشور استرالیا وارد شوند و از مزایای اقامتی منحصر به فرد این شهر بهره مند شوند جمعیت کشور استرالیا بیش از 19 میلیون نفر است که این تعداد شخص در مساحتی به اندازه ۷٫۶۸۷٫۸۵۱ کیلومتر مربع زندگی می کنند.

تاریخ استرالیا

تاریخ کشور استرالیا جالب است زیرا مردمان هلند اولین افرادی بودند که جزیزه استرالیا را کشف کردند. نکته ای جالبتر اینکه نزدیک به 248 سال پیش دریانوردی انگلیسی ناحیه های شرقی استرالیا (سیدنی) را کشف کردو مثل همیشه انگلستان وارد کشوری دیگر شد تا به استعمار گری خود قوت ببخشد. تنوع گیاهی و جانوری بسیار زیادی در قدیمی ترین خشکی جهان به چشم می خورد.

استرالیا دارای 6 استان است. کشوری با اقتصادی پویا و قوی که اگر به تولید ناخالص ملی داخلی کشور نگاهی بیاندازیم متوجه این موضوع می شویم. نرخ تورم و نرخ بیکاری زیر 4 % است همین امر باعث شده که بیش از 10 میلیون نفر نیروی کار در کشور استرالیا مشغول باشند.

استرالیا نیز مانند دیگر کشورهای جهانی در مبحث صادرات و واردات بسیار پرتلاش و مستبد است. در کشاورزی و دامپروری (گندم، پشم، گوشت) جزء صادر کنندگان است. در معادن (زغال سنگ، سنگ آهن، طلا)در بخش صنایع و تجهیزات کشاورزی ماشین آلات را به عنوان صادرات خود برگزیده است.

محصولات همچون: تجهیزات مخابراتی و حمل ونقل، کامپیوتر، نفت خام و غیره نیز را می توان از واردات به کشور استرالیا نام برد. واحد پول کشور استرالیا دلار استرالیایی است که به خودی خود ارزش خاصی دارد.

انواع ویزای استرالیا

انواع ویزای استرالیا

انواع ویزای استرالیا به شرح زیر است:

ویزای اسکیل ورکر کشور استرالیا

این نوع ویزا در بحث مهاجرت به کشور استرالیا برای افراد بسیار حائز اهمیت است.

این نوع ویزا برای افرادی که معیارهای مهارتی و سطح تحصیلات عالی داشته باشند صادر می شود.

همانطور که در مطالب بالا اشاره کردیم استرالیایی کشوری است که برروی مباحث بازرگانی (صادرات واردات) مانور خاصی می دهد پس با این وجود نسبت به مشاغل زیادی که در این کشور وجود دارد تقاضای جذب نیرو در کشور استرالیا بالا است.

دولت و مسئولین در برنامه ریزی های اخیر خود در کشور درصدد برآمدند که نیروی متخصص سرتاسر دنیا را نسبت به اخذ ویزای اسکیل ورکر جذب نمایند تا خلئهای مشاغل مورد نیاز کشور را پر کنند.

ویزای کلاس 189 کشور استرالیا

ویزایی که می توان آنرا بهترین ویزا در بین انواع ویزای استرالیا نام برد.

چون فرد در بدو ورودش به خاک استرالیا دارای اقامت دائم بوده و زیر نظر و نظارت هیچ ارگانی، شخصی یا استانی نیست.

شرایط اخذ ویزای 189 استرالیا

ویزای 189 استرالیا به منظور اقامت دائم در استرالیا تلقی می شود که بدون هیچ واسطه ای امکان دریافت آن وجود خواهد داشت و تنها امر دخیل مهارت متقاضی می باشد. داشتن شرایط زیر جهت دریافت ویزای 189 استرالیا امری ضروری است:

  • سن متقاضی باید کمتر از 50 سال باشد
  • همانطور که اقامت در استرالیا تسلط به زبان انگلیسی را می طلبد جهت دریافت این ویزا نیز باید مدرک زبان معتبری در حالت های زیر داشته باشید:

 

1

در تافل حداقل 12 امتیاز گوش کردن، 13 امتیاز خواندن، 21 امتیاز نوشتن و18 امتیاز صحبت کردن را گرفته باشد.

2

حداکثر تا سه سال قبل از تاریخ مهاجرت در امتحان CEA شرکت کرده و حداقل امتیاز 169 را کسب کرده باشد.

3

همچنین حرفه شخص تاثیر بسزایی در اخذ ویزای 189 خواهد داشت و در صورت همسان بودن حرفه متقاضی با موارد نیاز استرالیا دریافت این ویزا بسیار آسان تر خواهد بود.

4

باید مدرک خود را جهت ارزیابی به مراکز مربوطه بسپارید.

5

در آیلتس حداقل نمره 6 را کسب کرده باشد

 

برای مطالعه ی بیشتر در این زمینه به مقاله ی ویزای 189 استرالیا مراجعه کنید.

Class 190 Visa

این نوع ویزا نیز از  انواع ویزای استرالیا محسوب می شود که اشخاص می توانند آنها را اخذ کنند.

افرادی که دارای 55 امتیاز از 60 امتیاز مناسب باشند با کار و زندگی به صورت 2 سال در یک شهر استرالیا می توانند اقامت دائم کشور استرالیا به دست آورند و از مزایای اقامتی خود استفاده کنند.

افراد حتما باید در نظر داشته باشند که سن آنها پایین تر از 50 سال باشد.

داشتن آیلتس حداقل 6 که امتیازی محسوب نمی شود.

Class 489 Visa

در بررسی انواع ویزای استرالیا به ویزای کلاس 489 برخوردیم که این نوع ویزا با قید و شروط دولت استرالیا اخذ می شود.

البته این نوع ویزا بعد از گذشت 4 سال به فرد اعطاء می شود.

از انواع ویزای استرالیا در شروطی که در یعضی از این نوع ویزاها به چشم می خورد، می توان از حمایت و امتیاز گرفتن راحت هم سخن گفت که در شرایط امتیاز دهی از طریق فامیل و اقوام درجه 2 صورت می گیرد.

ویزای توریستی نیز در انواع ویزای استرالیا نقش مهمی دارد زیرا شما با این نوع ویزا می توانید به عزیزانتان سر زده و آنها را دوباره ببینید.

ویزای سرمایه گذاری

ویزای های بیزینس استرالیا در انواع مختلف در نظر گرفته شده اند که هر سرمایه گذاری متناسب با شرایط ویزایی که دارد اقدام به اخذ آن نماید. از جمله ویزای های بیزینس استرالیا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ویزای بیزینس ساب کلاس 188 که اقامت موقت 4 ساله بوده و امکان تبدیل آن وجود خواهد داشت.
  • ویزای اقامت دائم استرالیا ساب کلاس 132
  • ویزای اقامت دائم استرالیا کلاس 888 که در صورت درخواست اقامت دائم که پس از درخواست اقامت دائم پس از ویزای 188 به روی کار خواهد آمد. که از طریق ویزای اقامت دائم کلاس 89 و اقامت دائم اسپانسری ایالتی کلاس 892 ارائه می شود.

برای مطالعه ی بیشتر در زمینه ویزای سرمایه گذاری به مقاله ی  ویزای بیزینس استرالیا مراجعه کنید.

ویزای تحصیلی (ویزای دانشجویی)

انواع ویزای استرالیا

انواع ویزای استرالیا

در مقاطع مختلف تحصیلی و مخصوصا مقطع عالیه دانشگاهی که افراد زیادی را به سمت خود جذب می کند.

ویزای مهاجرتی برای افراد درجه یک خانواده (والدین)

در انواع ویزای استرالیا می توان از ویزاهای کلاس های مختلف در استرالیا نام برد.

  1. ویزای کلاس 476
  2. ویزای کلاس 188/ 888 /133 که این ویزاها در رده ویزای سرمایه گذاری و تجاری است.
  3. ویزای 571 که برای محصلین زیر 18 سال طراحی شده است.
  4. ویزای 580 برای پدر و مادر و یا کسی که به عنوان قیم فرد زیر 18 سال وجود دارد.

 

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوال های متداول انواع ویزای استرالیا

1.برای اخذ ویزای سرمایه­ گذاری استرالیا چه باید کرد؟

  • افراد متقاضی این نوع ویزا باید از طریق سیستم گزینش مهارت اقدام نموده و قبل از این که اقدامی برای اخذ این ویزا بکنند. بتوانند حامی مالی در یکی از مناطق یا ایالات استرالیا برای خود پیدا کنند.

2.پس از چه مدت از طریق سرمایه گذاری میتوان اقامت دائم دریافت کرد؟

  • در روش های مختلف سرمایه گذاری در استرالیا دریافت اقامت دائم متفاوت است .ولی به طور معمول پس از 4 سال میتوان برای اقامت دائم اقدام کرد.

3.با خرید سهام در بورس استرالیا میتوان اقامت این کشور را به دست آورد؟

  • خیر. بر خلاف برخی دیگر از کشورها که متقاضی با خرید سهام میتواند اقامت بگیرد. در کشور استرالیا امکان این کار وجود ندارد.

4.با دریافت ویزای 189 اقامت چند ساله به متقاضی داده می شود؟

  • با دریافت این ویزا اقامت 5 ساله به متقاضی تعلق می گیرد.

5.امکان داشتن همراه در ویزای 189 وجود دارد؟

  • بله. همسر و فرزندان فرد متقاضی می توانند با دریافت ویزای همراهی به حقوقی برابر با حقوق متقاضی دست پیدا کنند.

6.مزایای ویزای 190 استرالیا چیست؟

  • ویزای 190 استرالیا به افراد با تخصص که حرفه ی خاصی دارند تعلق می گیرد و می توانند در کشور استرالیا زندگی نمایند. این ویزا  امکان را فراهم می کند که فرد متقاضی بتواند به کار کردن بپردازد. پس از 5 سال اقامت اقدام به اخذ مدرک شهروندی استرالیا نماید

7.چند نوع ویزای توریستی وجود دارد؟

  • ویزای توریستی استرالیا را میتوان به دسته تقسیم کرد؛ ویزای توریستی عادی. ویزای توریستی با حمایت خانواده که مقیم این کشور هستند. ویزای توریستی برای بیزینس.

8.بهترین روش تجارت  و سرمایه گذاری در استرالیا چیست؟

  • سرمایه گذاری و تجارت از طریق کار آفرینی بسیار مورد استقبال افراد قرار گرفته است.این روش نیاز به سرمایه‌ی اولیه‌ی زیادی هم نخواهد داشت.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *