اقامت, لوکزامبورگ

اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ

شرایط اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ, اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورک، یکی از موضوعاتی است که سازمان مهاجرتی آوات، تصمیم دارد در این مقاله به آن بپردازد و شرایط اقامت پس از تحصیل در سال 2022 را برای متقاضیان عزیز مهاجرت به ابن کشور بازگو نماید.

اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ

راه اخذ اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ، برای دانشجویان بین المللی خارجی، کاریابی در لوگزامبورگ می باشد و این فارغ التحصیلان دانشگاهی در صورتی موفقبت در اخذ اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ مشغول به کار می شوند که بنا به رشته تحصیلی و کسب تجربیات حرفه ای خود از طریق تحصیل در دانشگاه های لوکزامبورگ، شروع به کار می کنند.

شرایط اقامت پس از تحصیل، برای دانشجویان بین المللی خارجی در لوکزامبورگ به گونه ای می باشد که دانشجویان دکتری بعد از اتمام تحصیل، فرصت دارند به مدت 2 سال به دنبال کاریابی در این کشور باشند و مشغول به کار شوند و شرایط اخذ اقامت پس از تحصیل را برای خود فراهم آورند و البته دانشجویان بین المللی خارجی می توانند با مبدل ساختن ویزای تحصیلی به ویزای کار لوکزامبورگ، برای اخذ اقامت در این کشور اقدام نمایند.

اخذ اقامت لوکزامبورگ

البته تحصیل در لوکزامبورگ، یکی از امتیازات جهت اخذ اقامت محسوب می شود. تحصیل در لوکزامبورگ در تمامی مقاطع تحصیلی چه ابتدایی، متوسطه و پیش دانشگاهی و دانشگاهی نیز دیده می شود و لازم به ذکر می باشد که بنا به وجود چند زبان رسمی در این کشور، تدریس در مدارس و موسسات آموزش عالی و کالج ها و حتی دانشگاه ها نیز به صورت چند زبان انجام می شود.

تحصیل در لوکزامبورگ نیز مانند دانشگاه های دیگر کشور های اروپایی، اگر به زبان مادری و رسمی این کشور انجام گیرد، به صورت رایگان می باشد اما در غیر این صورت مبلغی بابت شهریه دانشگاه های خصوصی از دانشجویان گرفته می شود.

البته دانشجویان بین المللی خارجی در حین تحصیل نیز می توانند با کسب اجازه کار از وزارت کار و رفاه اجتماعی، به صورت نیمه وقت و با دریافت حقوق مشغول به کارشوند و یا در حین تحصیل دانشجویانی که دارای مهارت ها و تخصص خاصی هستند، با ارسال رزومه تحصیلی و ارائه تخصص خود به شرکت های معتبر، درخواست کار ضمن تحصیل را نمایند و در صورت کسب اجازه کار از شرکت موجود در لوکزامبورگ، مشغول به کار ضمن تحصیل شوند.

کاریابی در لوکزامبورگ

البته شرایط کار در حین تحصیل برای دانشجویان بین المللی خارجی، از ترم دو تحصیلی، به وجود می آید و در ترم اول این دانشجویان موظف اند که برای اخذ پذیرش تحصیلی دانشگاه تاییدیه تمکن مالی خود را به دانشگاه ارائه دهند.

البته لازم به ذکر می باشد که مهلت اعتبار ویزای دانشجویی لوکزامبورگ برای دانشجویان تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاهی تا 31 ماه اکتبر می باشد و دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد بعد از اتمام تحصیل خود فرصت برای کاریابی در لوکزامبورگ و کسب اقامت پس از تحصیل را دارند، اما دانشجویان مقطع دکتری بعد از اتمام تحصیل خود، فرصت بسیار کمی برای کاریابی در لوکزامبورگ دارند و شرایط اخذ اقامت پس از تحصیل برای دانشجویان دکتری سخت تر خواهد بود. به همین جهت این شیوه ی زمان گذاری برای کاریابی و کسب اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ، مورد انتقاد بسیاری از فارغ التحصیلان بین المللی خارجی در این کشور قرار گرفنه است.

به همین دلیل دولت لوکزامبورگ طبق قوانین وضع شده که زیر نظر وزارت خانه لوکزامبورگ می باشد، مدت زمان دو سال را برای فارغ التحصیلان برای کاریابی در لوکزامبورگ و کسب شرایط مناسب برای اخذ اقامت پس از تحصیل، در نظر گرفته است.

شرایط اقامت پس از تحصیل

البته لازم به ذکر می باشد که شرایط اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ که به فارغ التحصیلانی ارائه می شود که تجربیات حرفه ای دانشگاهی خود را در خدمت منافع اقتصادی کشور لوکزامبورگ ارائه می دهند و قصد بازگشت و ارائه اطلاعات و تجربیات خود به کشور مبدا را ندارند و طی قرارداد تنظیم شده فی مابین متقاضی کسب اقامت پس از تحصیل و شرکت موجود در لوکزامبورگ، فارغ التحصیل کسب اقامت پس از تحصیل موظف اند، بنا به رشته تحصیلی خود مشغول به کار گردند و با شغل متناسب با رشته تحصیلی انجام گرفته فارغ التحصیلان در لوکزامبورگ مطابقت داشته باشد، در غیر این صورت کسب اقامت پس از تحصیل به سختی در اختیار فارغ التحصیلان قرار می گیرد.

تابعیت لوکزامبورگ

البته فارغ التحصیلان بعد از اخذ اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ، اگر بتوانند به مدت 5 سال در این کشور اقامت داشته باشد و تسلط خود را بر زبان رسمی کشور لوکزامبورگ نشان دهند، می توانند برای اخذ شهروندی لوکزامبورگ اقدام نمایند و در صورت رها نمودن و سلب تابعیت کشور خود، می توانند برای تابعیت ابن کشور نیز اقدام نمایند.

شرایطی که پس از اخذ اقامت پس از تحصیل، برای متقاضیان به وجود می آید درست است که در مرحله کاریابی در لوکزامبورگ، مقداری سختی دیده می شود اما شرایطی زندگی بسیار ایده آل و با کیفتی را در یکی از کشور های اروپایی برای متقاضیان اخذ اقامت به وجود می آورد و رویای زندگی در کشور های اروپایی را برای متقاضیان اخذ اقامت لوکزامبورگ به واقعیت می پیوندد.

مدارک مورد نیاز به جهت اخذ اقامت پس از تحصیل

  • ارائه انگیزه نامه شخصی متقاضیان به اخذ اقامت پس از تحصیل در این کشور
  • ارائه اصل و کپی برابر اصل پاسپورت متقاضیان
  • ارائه اصل و کپی برابر اصل مدارک شناسایی
  • ارائه قرارداد کاری تنظیم شده
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه در مدت اقامت موقت در لوکزامبورگ
  • ارائه رزومه تحصیلی متقاضی

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *