اقامت, بلژیک

شرایط اقامت پس از تحصیل در بلژیک

اقامت پس از تحصیل در بلژیک

کشور بلژیک، به دلیل رونق بسیاری که در فعالیت های اقتصادی و تجاری خود دارد، بدون شک از اهداف مهاجرتی ایده آل برای متقاضیان محسوب می شود و از این رو سالانه تعداد بی شماری از متقاضیان قصد مهاجرت به بلژیک و اخذ اقامت بلژیک را دارند.

اقامت پس از تحصیل در بلژیک

البته کشور بلژیک به دلیل شرایط ایده آل برای زندگی و امکانات تحصیلی عالی، متقاضیان را به سمت زندگی در بلژیک و اخذ اقامت بلژیک و اقامت پس از تحصیل در بلژیک، سوق می دهد.

کشور بلژیک شرایط را برای متقاضیان اقامت پس از تحصیل در بلژیک، طوری فراهم کرده است که بسیاری از متقاضیان به دنبال اخذ ویزای تحصیلی بلژیک و اخذ ویزای دانشجویی بلژیک، و ویزای کاری بلژیک، می باشد.

یکی از راه های اقامت پس از تحصیل در بلژیک، برای متقاضیانی که از شرایط مالی مناسبی برخودار می باشند سرمایه گذاری است و یک از دلایل اصلی برای تصمیم گیری در سرمایه گذاری در بلژیک، در اختیار گذاشتن راه های مناسب سرمایه گذاری از طرف دولت بلژیک و پروسه اداری کوتاه مدت در ثبت شرکت و سرمایه گذاری و پایین بودن مالیات در این کشور می باشد.

اخذ اقامت بلژیک

همه شما متقاضیان عزیز بر این مورد واقف هستید که یکی از شروط اخذ اقامت بلژیک، پرداخت مالیات و بیمه در این کشور می باشد و متقاضیان می توانند با سیاستی که در پیش رو دارند و انتخاب راه مناسب سرمایه گذاری در بلژیک از پرداخت مالیات معاف و راهی باشد برای رسیدن به اخذ اقامت پس از تحصیل در بلژیک.

یکی از راه های اقامت پس از تحصیل در بلژیک، اخذ ویزای کار در بلژیک بعد از اتمام تحصیل در بلژیک می باشد. دانشجویان بعد از اتمام تحصیل در بلژیک و بعد از اتمام اقامت تحصیلی خود در بلژیک که اقامتی موقتی می باشد، با مراجعه به اداره مهاجرت بلژیک، می توانند برای اخذ ویزای کار بلژیک اقدام نمایند و از طریق موسسات کاریابی در بلژیک و یافتن شغل مورد نظر در بلژیک، مشغول به کار شوند.

تحصیل در بلژیک

دانشجویان حتی می توانند در حین تحصیل در بلژیک به صورت نیمه وقت و طبق ساعات مشخص شده از طرف دولت بلژیک، مشغول به کار شوند و برای اخذ مجوز کاری C اقدام نمایند. البته این ساعات مشخص شده توسط دولت بلژیک حداکثر بیست ساعت در هفته می باشد.

دانشجویان بین المللی خارجی، حتی می توانند برای کسب کار ضمن تحصیل در بلژیک اقدام نمایند. دانشجویان در حین تحصیل می توانند رزومه ی تحصیلی خود را به یکی از شرکت های معتبر بلژیکی ارسال نمایند و در صورت کسب قبولی در رزومه خود، برای در خواست کار ضمن تحصیل خود اقدام نمایند.

ویزای های مختلف کاری در بلژیک

ویزای کار C که در بالا به آن اشاره شد.

ویزای کار B: در اخذ ویزای کار B در بلژیک، باید دانشجویان در صدد انجام دوره کارآموزی در بلژیک، باشند.

اگر یک تبعه خارجی دارای مدرک و سوابق تحصیل باشد و همچنین در یک دوره ی کارآموزی تمام وقت که متقاضی توانسته باشد از این دوره کارآموزی تمام بهره در خصوص بالا بردن توانایی و مهارت های خود، برده باشد، دولت بلژیک ممکن است یک مجوز کار برای این کار آموز به عنوان متخصص، صادر نماید.

اما شرایطی نیز در مقابل کارآموز برای اخذ ویزای کار B وجود دارد، این متقاضی کار، نباید بالای سی سال سن داشته باشد و این دوره کارآموزی تمام وقت خود را در دوره مشخصی، طی کرده باشد.

علاوه بر این کارآموز نمی تواند در هیچ فعالیت مالی دیگری نیز شرکت نماید و قرارداد تنظیم شده ی کار آموزی باید شامل : برنامه آموزشی، تعداد ساعات کار و همچنین حقوق و مزایا و دستمزد را در خود داشته باشد.

البته لازم به ذکر می باشد که اعتبار ویزای کار B و اقامت کاری متقاضیان از این طریق، یک سال می باشد و برای تمدید آن، متقاضیان می توانند به اداره مهاجرت، مراجعه نمایند.

اخذ اقامت پس از تحصیل بلژیک

متقاضیان با کسب مهارت و تخصص خاص، می توانند مشغول به انجام شغلی در شرکت های معتبر بلژیک، که نیاز به مهارت و توانایی خاصی دارد، شوند.

البته این متقاضیان کار، برای اخذ اقامت پس از تحصیل بلژیک، می توانند با استفاده از این مهارت و توانایی های خود، مشغول به راه اندازی کسب و کار و فعالیت های تجاری شوند.

متقاضیان کار می توانند با کارآفرینی، دست به یک کسب و کار و یا فعالیت تجاری زده و نام خود را به عنوان یک کارآفرین در کشور بلژیک ثبت نمایند و یا می توانند برای انجام فعالیت های تجاری در بلژیک برای اخذ کارت تخصصی خود، اقدام نمایند.

به طور کلی متقاضیان اقامت در بلژیک، برای اخذ اقامت دائم در بلژیک، باید مدت زمان پنج ساله ای را سپری نمایند.

اقامت پس از تحصیل در بلژیک از طریق ازدواج

در اقامت پس از تحصیل در بلژیک، متقاضیان به طور مستقیم به اقامت دائم بلژیک دست پیدا نمی کنند. زمانی می توانند به اقامت دائم بلژیک برسند، علاوه بر ازدواج قانونی، یک زندگی مشترک قانونی را داشته و سپری نمایند. زوجین باید به صورت مستمر به مدت سه سال با هم زندگی مشترک داشته باشند. البته این در صورتی ست که یکی از زوجین تبعه ی کشور بلژیک باشد و یا در بلژیک، اقامت بیش از سه ماه داشته باشد. به طور کلی اگر یکی از زوجین تبعه کشور بلژیک باشد، باید بیش از سه ماه در بلژیک، زندگی مشترک قانونی را سپری نمایند تا بتوانند برای اقامت همسر در بلژیک اقدام نمایند.

اما اگر اقامت بیش از سه ماه را داشته باشد، می توانند بعد از زندگی مشترک و قانونی شش ماهه خود، برای اقامت همسر نیز اقدام به عمل آورند.

بنابراین اگر متقاضیان اقامت پس از تحصیل قصد اقامت در بلژیک از طریق ازدواج را دارند باید قبل از اتمام تحصیل خود در بلژیک ازدواج کرده و یک زندگی مشترک و قانونی را تشکیل داده باشند.

پس به طور کلی می توان گفت که اگر متقاضی اقامت پس از تحصیل در بلژیک، تا هنگام فارغ التحصیل شدن در بلژیک ازدواج نکند و زندگی مشترکی را تشکیل ندهد، ممکن است برای اخذ اقامت در بلژیک دچار مشکل شود.

البته ذکر این نکته لازم می باشد که اگر متقاضیان در حین اخذ اقامت در بلژیک و اخذ اقامت پس از تحصیل در بلژیک، برای کشور هایی همچون آلمان و فرانسه اقدام کرده باشند، امکان درخواست برای اخذ اقامت بلژیک برای این متقاضیان وجود ندارد.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *