آفریقای جنوبی, اقامت

اقامت پس از تحصیل در آفریقای جنوبی

اقامت پس از تحصیل در آفریقای جنوبی

برآن شدیم در این مقاله اطلاعاتی در خصوص اقامت پس از تحصیل در آفریقای جنوبی برایتان به اشتراک بگذاریم. امیدواریم تمامی این اطلاعات برای شما عزیزان مثمر ثمر باشد، تا انتهای این مقاله همراه موسسه مهاجرتی آوات باشید.

کوتاه در باب آفریقای جنوبی

شاید تصور برخی از شما عزیزان این باشد که کشور آفریقای جنوبی همان آفریقا می باشد. کشور آفریقای جنوبی یکی از کشورهای قاره آفریقا می باشد و در قسمت جنوبی این قاره قرار دارد. دارای سه پایتخت متفاوت است پرتوریا، کیپ تاون، بلوم فونتین، ژوهانسبورگ بهترین و پرجمعیت ترین شهر آفریقای جنوبی می باشد.

کشورهای هم مرز در آفریقای جنوبی بوتسوانا، زیمبابوه، موزامبیگ، سوازیلند هستند. زبان رسمی مردم آفریکانس و انگلیسی و بعلاوه حدود 9 زبان آفریقایی محلی.

جمعیت آفریقای جنوبی حدود 50.500.000 می باشد و مساحت این کشور 1.221.037 متر مربع است، واحد پولی در آفریقای جنوبی راند XOF است و با پیش شماره 027 شناخته می شود.

نظام سیاسی این کشور دموکراسی پارلمانی است، احاطه شدن از چند ناحیه با اقیانوس هند و اطلس قسمت‌های ساحلی زیبایی به آفریقای جنوبی بخشیده است. کشوری با آب و هوای گرم و استوایی و جنگل های بسیار زیبا و انبوه.

بطور کلی زندگی در این کشور و هزینه های آن نسبت به ایران پایین تر است.

مقالات مرتبط با آفریقای جنوبی:

  1. مهاجرت تحصیلی به آفریقای جنوبی
  2. تحصیل داروسازی در کشور آفریقای جنوبی
  3. تحصیل در دوره های زبان آفریقای جنوبی
  4. هزینه تحصیل و زندگی در آفریقای جنوبی

تحصیل در آفریقای جنوبی

متقاضیانی که قصد تحصیل در آفریقای جنوبی را دارند می بایست در ابتدا Study Permit دریافت نمایند، این یک نوع ویزا است که افراد برای دریافت آن باید از سفارت کشور خود اقدام نمایند.

دریافت ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی مراحلی را باید طی کنید که پروسه ی دریافت این ویزای حدود 7 هفته زمان می برد.

هزینه تحصیل چیزی حدود 2 تا 11 هزار دلار می توان تخمین زد. متقاضیانی که در این کشور تحصیل می کنند می توانند برای کار به کشورهای دیگر بروند و بدلیل اینکه آفریقای جنوبی فرصت های مناسبی برای مشاغل مورد نیاز افراد می باشد بهتر است که در همین کشور برای اقامت کاری اقدام نمایید.

کشور آفریقای جنوبی توسط کشورهای قدرتمندی بنام آمریکا و انگلستان حمایت می شود و بدلیل اقتصاد خوب و تمایل به استخدام نیروهای جوان مکانی بسیار مناسب برای زندگی و کار کردن می باشد.

برای اقامت تحصیلی آفریقای جنوبی می توانید به سایت زیر مراجعه نمایید و اطلاعات مناسب را دریافت نمایید:

https://www.educations.com/search/south-africa

یکی دیگر از منابع برای اطلاعات در خصوص تحصیل در آفریقای جنوبی را می توانید در لینک زیر بیابید:

http://www.vfsglobal.com/dha/southafrica/study-visa-content.html

کار در آفریقای جنوبی

لیست مشاغلی در آفریقای جنوبی وجود دارد که متقاضی پس از فرستادن مدارک لازم و بررسی های آن می تواند ویزایی سه ماهه تا 5 ساله داده می شود و با همین ویزا می تواند به جستجوی کار بپردازد. بعد از پیدا کردن کار و دریافت ویزای کار آفریقای جنوبی و زندگی به مدت 5 سال در این کشور می تواند اقامت دائم آفریقای جنوبی را دریافت نماید.

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی:

  • پاسپورت
  • 2 عدد عکس رنگی
  • پر نمودن فرم Bl-1738
  • پذیرش و نامه اثبات آن
  • تمکن مالی برای تحصیل و زندگی
  • بیمه درمان
  • گزارش رادیولوژی برای اثبات سلامت
  • اجاره نامچه در آفریقای جنوبی
  • متقاضیان زیر 18 سال مشخصات والدین برای گاردین
  • گواهی عدم سوء پیشینه برای افراد بالای 18 سال

دریافت ویزای تحصیلی

پس از دریافت ویزای تحصیلی در آفریقای جنوبی فقط اجازه این را دارید که در دانشگاهی که پذیرش شده اید تحصیل نمایید و برای تغییر محل تحصیل خود باید پروسه جدیدی را طی نمایید.

کار نیمه وقت

افرادی که ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی را دریافت می نمایند فقط اجازه دارند بصورت نیمه وقت آن هم به مدت 20 ساعت در هفته کار کنند و فقط در زمان های تعطیلی می توانند تمام وقت کار کنند.

آیا اقامت پس از تحصیل در افریقای جنوبی امکان پذیر است؟

همانطور که می دانید کسانی‌که اقامت تحصیلی را برای کشور آفریقای جنوبی دریافت می نمایند  می توانند در این کشور کار کنند و مخارج زندگی خود را تامین کنند. اگر می خواهید بالای 20 ساعت در هفته کار کنید باید برای ویزای کار آفریقای جنوبی اقدام نمایید.

بطور معمول می توانید ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل نمایید البته پس از یافتن کار مناسب می توانید این کار را انجام دهید.

راهی برای اقامت پس از تحصیل در آفریقای جنوبی

یکی از راه های اقامت پس از تحصیل در آفریقای جنوبی این است که شخص متقاضی می تواند با ویزای تحصیلی وارد این کشور شده و سپس بعد از یافتن کار مناسب می تواند ویزای خود را به اقامت کاری تبدیل نماید.

مزیت ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی این است که متقاضی می تواند در خاک آفریقای جنوبی ویزای خود را تغییر دهد. دیگر متقاضی مجبور نیست که برای تغییر ویزای خود به کشور اصلی برگردد و دوباره اقدام نماید و در همان آفریقای جنوبی می تواند ویزای خود را تغییر دهد.

پس از تحصیل از چه راه هایی می توان اقامت آفریقای جنوبی را داشته باشیم:

یکی از راه های اقامت پس از تحصیل در آفریقای جنوبی داشتن پیشنهاد و نامه کاری از یک کارفرما در آفریقای جنوبی می باشد.

تبدیل ویزای تحصیل به ویزای کاری که پس از اتمام تحصیل می توانید بدنبال کار برای خود باشید.

اقامت موقت از طریق ازدواج و داشتن همسر یا پارتنر

از این سه طریق می توانید اقامت پس از تحصیل در آفریقای جنوبی راداشته باشید.

نکته بسیار مهم و مزیتی برای دانشجویان: تحصیل در دانشگاه های آفریقای جنوبی به زبان انگلیسی می باشد.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *