ازدواج, سوئد

اقامت سوئد از طریق ازدواج

اقامت سوئد از طریق ازدواج

به طور کلی اخذ اقامت سوئد از طریق ازدواج، در صورتی اتفاق می افتد که ازدواج متقاضی با یک فرد سوئدی تبار که تبعه ای از سوئد می باشد، انجام گیرد، در این هنگام با ازدواج قانونی ثبت شده می تواند برای اخذ اقامت سوئد از طریق ازدواج اقدام نماید ( هرچند که این ازدواج در خارج از کشور سوئد اتفاق بیافتد نیز منجر به اخذ اقامت سوئد از طریق ازدواج می گرد.) و بعد از سپری نمودن زندگی مشترک به صورت مستمر و طبق مدت زمان 10 سال در سوئد و با ارائه مدارکی دال بر داشتن زندگی مشترک قانونی مستمر در سوئد که با بررسی نهاد رسیدگی به امور شهروندان و خارجیان انجام می گیرد ، می توانند برای اخذ اقامت دائم سوئد از طریق ازدواج و در نهایت برای اخذ تابعیت سوئد اقدام نمایند.

نیم نگاهی به کشور سوئد

کشور سوئد، از جمله کشور هایی می باشد که با کسب اقامت سوئد، رویای داشتن زندگی ایده آل و زیبا برای شما متقاضیان عزیز به واقعیت می پیوندد.

هزینه های زندگی در سوئد به نسبت شرایط زندگی که کشور سوئد برای شهروندان خود فراهم نموده است، خیلی بالا نیست اما باید این را بدانیم که به طور کلی، شرایط زندگی در شهر های پایتخت نشین و بزرگ به نسبت شهرهای اطراف در کشور های مختلف متفاوت و سخت تر می باشد.

به طور کلی مردمان کشور سوئد، مردمان خانواده دوست هستند و خانواده جایگاه ویژه ای برای مردم سوئد دارد و این مردم معتقدند که نهاد خانواده باید به دور از تظاهر و فخر فروشی پایه گذاری و بنا شود.

متقاضیان بسیاری خواهان مهاجرت به سوئد می باشند، این اشتیاق بی دلیل نمی باشد چرا که، این کشور یکی از مرفه ترین و پیشرفته ترین کشورهای اتحادیه اروپا محسوب می شود.

کشور سوئد در شمال اروپا و در شبه جزیره اسکاندیناوی قرار دارد و زبان رسمی این مردم، سوئدی می باشد اما تسلط مردم این کشور به زبان انگلیسی نیز جای تعجب ندارد.

البته لازم به ذکر می باشد که اهالی شمال سوئد نیز سامی را زبان مادری خود می دانند.

در این مقاله جا دارد، راه های مهاجرت به سوئد را برای شما متقاضیان عزیز بازگو نماییم و در ارتباط با اخذ  اقامت سوئد، اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

  • مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل و اخذ اقامت سوئد از طریق تحصیل
  • مهاجرت به سوئد از طریق کار و اخذ اقامت سوئد از طریق کار
  • مهاجرت به سوئد از طریق سرمایه گذاری و اخذ اقامت سوئد از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج و اخذ اقامت سوئد از طریق ازدواج
  • مهاجرت از طریق پناهندگی و اخذ اقامت سوئد از طریق پناهندگی
  • اخذ اقامت سوئد از طریق تولد و اخذ تابعیت سوئد از طریق تولد

اخذ تابعیت کشور سوئد از طریق ازدواج، تابع قوانین وضع شده در دیگر کشورهای اروپایی می باشد.

ویزای ازدواج سوئد

برای اخذ ویزای ازدواج سوئد، متقاضی باید مدارکی دال برای تاییدیه تمکن مالی خود را برای زندگی در سوئد ارائه نماید، اعتبار ویزای صادره به مدت دو سال در سوئد می باشد که نشان دهنده ی اقامت موقت در سوئد می باشد، متقاضی ازدواج در سوئد با سپری نمودن زندگی مشترک و طبق بررسی هایی که ازجانب نهاد بررسی امور شهروندان و خارجیان انجام می گیرد و طبق استعلام ی که از تمامی حساب های زوجین گرفته می شود، امکان تبدیل نمودن اقامت موقت سوئد به اقامت دائم سوئد برای متقاضی ازدواج برقرار می شود.

البته لازم به ذکر می باشد که متقاضی ازدواج در مدت زمان اعتبار ویزای 2 ساله خود، می تواند با کسب اجازه از وزارت کار و ارفاه اجتماعی برای کاریابی در سوئد اقدام و مشغول به کار شود.

اخذ ویزای اقامت سوئد از طریق ازدواج، با ارائه مدارک و گرفتن وقتی برای مصاحبه حضوری از آفیسر کنسولگری ، انجام می گیرد.

در زمان وقت مصاحبه، متقاضیان باید به صورت واضح و روشن هدف خود را از مهاجرت به سوئد و ازدواج با یک تبعه سوئدی اعلام بدارند. متقاضیان بین المللی خارجی، باید مدارکی ارائه دهند مبنی بر زمان نامزدی خود با فرد سوئدی تبار.

البته لازم به ذکر می باشد ارائه سوابق تحصیلی متقاضیان بین المللی خارجی، برای اخذ ویزای ازدواج در سوئد امری لازم و ضروری می باشد.

با تکمیل نمودن فرم درخواست و اخذ اقامت سوئد متقاضیان باید تمامی اطلاعات مربوط به دوران تحصیل، سوابق شغلی متقاضی، میزان درآمد دریافتی، در صورت داشتن ازدواج مجدد باید آن را بیان نمایید و اطلاعاتی در باب اینکه دوران آشنایی و نامزدی برای زوجین چگونه بوده است و به طور کلی خلاصه ای از زندگی خود را در این فرم درخواست اخذ اقامت سوئد از طریق ازدواج، باید بیان نمایند.

نکته مهم

البته لازم به ذکر می باشد که در مواقعی خاص ارائه فیلم و یا عکس هایی که شامل محتوایی از روابط آشنایی و نامزدی متقفاضی با فرد سوئدی تبار می باشد و یا حتی اگر در این دوران به سفر رفته اید و نشان دهنده ی نوع رابطه متقاضی بین المللی خارجی با فرد سوئدی تبار می باشد نیز باید ارائه گردد.

البته ارائه مدارکی دال بر محل سکونت زوجین در سوئد و شغل و میزان درآمد فرد سوئدی تبار نیز الزامی می باشد.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانیدفرم ارزیابی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما رابررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *