ترکیه

اقامت ترکیه از طریق تحصیل

اقامت ترکیه از طریق تحصیل

اقامت ترکیه از طریق تحصیل نیز از موارد مهم و انتخابات دقیق افراد در پیشرفت های علمی و آموزشی است. این انتخاب بابت وجود دانشگاه ها و کالج های معتبر اروپایی و آمریکایی است که در کشور ترکیه سال هاست تاسیس شده است.

اعتبار این مراکز و موسسات علمی بسیار بالاست و نسبت به شهرهای مختلف این کشور درجه بندی و رتبه بندی جهانی دانشگاهها را مشخص کرده است. اقامت ترکیه از طریق تحصیل برای افرادی که نسبت به سنین و مقاطع مورد نظر خود می خواهند در این کشور تحصیل کنند دولت برای آنان شرایط ایده آلی را فراهم کرده است..

ترکیه

جمهوری ترکیه کشوری یکپارچه با نظام سیاسی قدرتمند که سال هاست با تزریق سرمایه های داخلی و خارجی کشور را به سوی موفقیت های اقتصادی روز افزون سوق داده است.

کشوری صلح طلب سالانه پذیرای مهمانان و گردشگران خارجی بسیار زیادی از سرتاسر دنیا است. این موضوع را می توان در نماد ملی و شعار ملی کشور ترکیه به جدیت دید. آشتی در میهن، آشتی در جهان.

ترکیه نیز مانند کشورهای دیگر اروپایی در حال تغییرات فراوان در مباحث مختلف دولتی و سیاسی است، تا بتواند نام خود را در میان کشورهای اتحادیه اروپا و اعضای شنگن جای دهد. اگر ترکیه بتواند اعتماد این سازمان را جلب کند به جرات یکی از قطب های توریستی و اجتماعی در سرتاسر دنیا می شود. تحصیل یکی از مباحت مهاجرتی مهم که قرن هاست در سرتاسر دنیا به امری هدفمند برای متقاضیان تبدیل شده است. امروزه نیز افراد زیادی از سرتاسر دنیا برای تحصیل به کشورهای پیشرفته تر مهاجرت می کنند تا بتوانند بهترین مسیر را انتخاب کنند.

شرایط اقامت ترکیه از طریق تحصیل

اقامت ترکیه از طریق تحصیل شرایطی دارد که متقاضیان باید از آنها پیروی کنند. دانشجویان که قصد مهاجرت تحصیلی و اخذ ویزای تحصیلی ترکیه را دارند می بایست برای پذیرش و شرکت در دوره های آموزش زبان ترکی استانبولی اقدام نمایند. تاییدیه و مجوز شرکت دانشجو در این دوره ها از طریق مراکز همسان سازی تحصیلی وزارت آموزش پرورش ترکیه یا از طریق پذیرش در دانشگاههای کشور ترکیه امکان پذیر است.

دانشجو پس از دریافت نامه پذیرش خود در دوره های زبان ترکیه بایستی به سفارت خانه ها و کنسولگری های دولت ترکیه در ایران مراجعه نماید و پس از تایید، ویزای تحصیلی خود را اخذ نموده و از این طریق مجوز ورود به کشور ترکیه برای ادامه تحصیل را پیدا می کند. ویزای تحصیلی ترکیه 1 سال اعتبار دارد. دانشجو باید پس از ورود به کشور ترکیه تا قبل از یک ماه به اداره امنیت کشور ترکیه مراجعه نموده و دفترچه اقامت ترکیه بگیرد.

شرکت در آزمون تومر و گرفتن مدرک تومر، افراد بعد از اقدامات مورد نظر می توانند برای گرفتن پذیرش دانشگاهی اقدام کنند.البته افرادی که به زبان ترکی و یا زبان مورد نظر تحصیل دانشگاه مقصد تسلط دارند راحت تر می توانند پذیرش و اقامت ترکیه از طریق تحصیل را کسب نمایند.

ترکیه یکی از کشورهایی است که محصلین ایرانی را بیشتر به سمت تحصیل و ادامه تحصیل جذب خود می کند. تحصیل در ترکیه به زبان های اصلی ترکی و انگلیسی به دانشجویان ارائه می شود.

وزارت بهداشت و علوم کشور ایران چندین دانشگاه کشور ترکیه را مورد تائید قرار داده است. این مبحث فاکتور مهمی برای جذب دانشجویان خارجی مخصوصا دانشجویان ایرانی برای ورود و تحصیل در کشور ترکیه محسوب می شود. اگر افراد بتوانند ویزای دانشجویی را دریافت کنند به طبع به اقامت ترکیه از طریق تحصیل رسیده اند و این امری بسیار بسیار مهم برای کشور تلقی می شود. اقامت ترکیه از طریق تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاهی برای عموم آزاد است. راه های دیگری برای دریافت اقامت ترکیه وجود دارد پس احتمال می دهید که نتوانید از طریق تحصیل وارد این کشور شوید توصیه می کنیم مقاله ای با نام راه های اخذ اقامت ترکیه را مطالعه بفرمایید.

مقاطع تحصیلی ترکیه

تحصیل در مقطع کاردانی 2 سال به طول می انجامد. این دوره که بعد از سپری کردن واحدهای مشخص شده است با فارغ التحصیلی فرد به پایان می رسد.

تحصیل در مقطع کارشناسی به طور کلی 4 سال به طول می انجامد.

عزیزانی که قصد تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی را در دانشکده های مورد نظر دارند باید 5 یا 6 سال به تحصیل بپردازند.

در مقطع کارشناسی ارشد در دو گروه با زمان بندی 2 سال و 4 سال به طول می انجامد.

در مقطع دکتری نیز 4 سال  به طول می انجامد.

عزیزانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع postdoc را دارند می توانند با اقامت ترکیه از طریق تحصیل به این مهم دست پیدا کنند.

دانشگاه های ترکیه

ترکیه نیز دارای دانشگاه های دولتی و خصوصی است که هزینه هایش در شهرهای مختلف و نسبت به رشته مورد نظر متفاوت است. اما این هزینه های بسیار عالی و مناسب است، به خصوص دانشجویان ایرانی. اقامت ترکیه از طریق تحصیل برای دانشجویان بورسیه هایی نیز در نظر گرفته است.

یکی از دانشگاههایی که در کشور ترکیه بورسیه اهدا می کند دانشگاه جراح پاشا است. دانشگاه جراح پاشا در شهر استانبول قرار دارد. گرفتن اقامت ترکیه از طریق تحصیل برای عزیزانی که علاقه دارند با خانواده خود در این کشور زیبا ساکن شوند بسیار مورد اهمیت واقع شده است.

یکی از این دلایل نزدیکی کشور ترکیه به ایران است که دانشجویان و یا خانواده ایشان به راحتی و با هزینه های مناسب می توانند از طریق مختلف به کشور ترکیه سفر کنند. البته باید خاطر نشان کرد که هزینه های زندگی و تحصیلی بسیار مناسب و پایین کشور ترکیه برای افراد شرایط اقامتی مناسب را فراهم می کند.

حالا این اقامت می تواند از طریق تحصیل در ترکیه باشد و یا از طرق دیگر اقامتی صورت گیرد. عزیزانی که قصد اقامت را دارند باید در نظر داشته باشند که برای اخذ پذیرش به دانشگاه های مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات فناوری و وزارت بهداشت رجوع کرده و در این اماکن علمی به تحصیل بپردازند.

لیستی از دانشگاه های مورد تائید

گروه الف (ممتاز)

  1. Bilkent University
  2. Bogazici University

گروه ب (خوب)

  1. Hacettepe University
  2. Istanbul University
  3. Gazi Universitesi
  4. Sabanci University
  5. KOC University
  6. Istanbul Technical  University
  7. Middle East Technical University

گروه ج (متوسط)

  1. Dokuz Eylul Universitesi
  2. Ege Universitesi
  3. Marmara Universitesi
  4. Cukurova Universitesi
  5. Anadolu University
  6. Ankara University
  7. Yildiz Technical  University

اقامت ترکیه برای خانواده هایی که درصدد راه اندازی بیزینس و یا سرمایه گذاری در این کشور هستند. شرایط بسیار ایده آلی را آنها فراهم می کند.

سرمایه گذاری می تواند منجر به گرفتن اقامت برای فرزندان نیز بشود. افراد می توانند فرزندان خود را در دانشگاههای ایرانی که در استانبول و یا ترکیه مستقر شده اند ثبت نام کنند.

اگر قصد تحصیل در کشور ترکیه دارید توصیه می کنیم که حتما مقاله ای بانام تحصیل در ترکیه را مطالعه کنید. چرا که ما در این این طلب تمام موارد و راهکارها و دانشگاه های ترکیه را به طور کامل توضیح داده ایم و این به شما کمک می کند تا با توجه به بودجه و موقعیت خود شهر مورد نظر و دانشگاه خود را به آسانی انتخاب نماید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *