آفریقای جنوبی, کاری

نکاتی طلایی درباره اخذ ویزای کار آفریقای جنوبی

اخذ ویزای کار آفریقای جنوبی

اخذ ویزای کار آفریقای جنوبی انتخاب مناسبی برای آن دسته از کسانی است که قصد پیشرفت در کار و زندگی بهتر از طریق اقامت در یک کشور خارجی پیشرفته را در سر دارند. افرادی که علاقه مند به مهاجرت کاری به  آفریقای جنوبی هستند می بایست در ابتدای امر نسبت به اخذ ویزای کار آفریقای جنوبی اقدام نمایند.

کشور  آفریقای جنوبی به منظور اجازه فعالیت افراد متقاضی کار در این کشور در زمینه رشته های گوناگون شغلی ویزای کاری صادر می کند. این رشته های شغلی همه ساله بر اساس نیازمندی های مناطق مختلف و فعالیت های صنایع گوناگون این کشور توسط کشور  آفریقای جنوبی شناسایی و اعلام می گردند و متقاضیان کار در این کشور باید قبل از آن که برای اخذ ویزای کاراقدام کنند به فهرست تهیه شده در رابطه با موقعیت های شغلی موجود در بازار کار این کشور توجه نمایند. بنابراین فردی که تمایل به مهاجرت کاری به آفریقای جنوبی دارد باید بر اساس مشاغل مورد نیاز در بازار کار آفریقای جنوبی به جستجوی شغل مورد نظر خود بپردازد.

رشته های شغلی موجود در بازار کار  آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی به دلیل کمبود نیروی انسانی کارآمد و موثر در داخل این کشور برای پر کردن موقعیت های شغلی مورد نیاز، در زمینه تعدادی از رشته های شغلی موجود در بازار کار خود نیازمند تامین نیروی کار ماهر و توانمند از خارج کشور است.

به همین دلیل دولت آفریقای جنوبی از ورود افراد متقاضی کار به خاک این کشور استقبال خوبی به عمل می آورد. به طور کلی اغلب رشته های شغلی مورد نیاز که قابلیت اخذ ویزای کار آفریقای جنوبی را دارند به قرار زیر است:

رشته های مهندسی مانند: رشته عمران و مهندسی کشاورزی، گرایش های مختلف رشته مدیریت، علوم پایه، علوم ارتباطات و فناوری اطلاعات، رشته های پزشکی، معماری و طراحی شهری، کسانی که در کلیه رشته های تحصیلی موفق به اخذ مدرک دکترا شده اند موقعیت خوبی برای امکان کار درآفریقای جنوبی دارند.

همچنین آفریقای جنوبی برای کسانی که در رشته هایی مثل: تراشکاری و جوشکاری و نظیر آنها مهارت و تخصص دارند زمینه کاری مناسبی فراهم می کند. رشته های حسابداری و آی تی از نظر فراوانی موقعیت های شغلی آمار بالاتری نسبت به سایر رشته ها دارند. کار در زمینه مشاغل مهندسی و فنی نیز شرایط شغلی ایده آل تری برای افراد متخصص در این زمینه ها تامین می نماید.

افراد علاقه مند به فعالیت در بازار کار  آفریقای جنوبی می توانند با دریافت ویزای کاراین کشور بدون آن که به ارائه مدرک زبان نیاز داشته باشند وارد این کشور شده و فعالیت کاری خود را آغاز نمایند.

بر اساس آمارهای اعلام شده در حدود ۳۵۰۰۰ موقعیت شغلی از سوی دولت  آفریقای جنوبی برای افرادی که قصد مهاجرت کاری به  آفریقای جنوبی را دارند ایجاد شده است. این تعداد فرصت شغلی در قالب بیش از ۵۰ رشته گوناگون در اختیار متقاضیان کار در این کشور قرار گرفته است.

انواع ویزای کار آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی در راستای جذب نیرو در بخش های گوناگون بازار کسب و کار و صنعت این کشور اقدام به صدور ویزای کاربرای متقاضیان می کند. این که فرد متقاضی به چه صورت و تحت چه شرایطی قصد فعالیت اقتصادی در  آفریقای جنوبی را داشته باشد در رابطه با صدور ویزای کارمختص وی تاثیرگذار خواهد بود.

بر این اساس، ویزای کار آفریقای جنوبی به ۳ شکل مختلف قابل دریافت می باشد:

یکی از انواع ویزای کار آفریقای جنوبی، ویزایی است که این کشور برای نیروهای کاری ماهر و متخصصی که در کار خود از میزان تجربه بالایی بهره مند هستند صادر می کند. در چنین شرایطی فرد متقاضی این امکان را بدست خواهد آورد که به منظور جستجو و یافتن کار مناسب وارد خاک  آفریقای جنوبی شود.

این نوع ویزای کاری به مدت ۳ ماه اعتبار داشته و تا ۶ ماه نیز قابلیت تمدید خواهد داشت. در صورتی که شخص بتواند شغل مناسبی که با رشته تحصیلی وی مرتبط باشد بیابد ویزای کاروی از جانب کشور آفریقای جنوبی تمدید می شود.

نوع دیگری از ویزای کار آفریقای جنوبی مخصوص متقاضیانی است که در حرفه شغلی خود به شکلی ممتاز مهارت و تخصص دارند و از این جهت نیروی کاری مفید و ارزشمندی برای به کارگیری در زمینه های کاری مورد نظر به حساب می آیند. این ویزای کاری برای کسانی که موفق به اخذ آن و اشتغال به کار در  آفریقای جنوبی می شوند تا ۳ سال اعتبار دارد.

ممکن است فردی قبل از آن که قصد اقدام برای اخذ ویزای کار آفریقای جنوبی نماید دعوتنامه کاری از طرف کارفرمای فعال در  آفریقای جنوبی دریافت نماید. در این صورت فرد پس از مواجهه با پیشنهاد کاری از خارج کشور و تصمیم به پذیرش آن، باید برای اخذ ویزای کاری و اجازه فعالیت در این کشور دست به کار شود.

با توجه به شرایط پیشنهادی، آفریقای جنوبی ویزای کارمورد نیاز برای فرد متقاضی و امکان همکاری وی با کارفرمای مربوطه را فراهم می سازد.

اگر بخواهیم انواع سه گانه ویزای کار آفریقای جنوبی را با یکدیگر مقایسه کنیم می توان گفت با توجه به قانون کار کشور  آفریقای جنوبی و با دقت بر این مساله که دریافت پیشنهاد کار از این کشور دارای روند دشوارتری می باشد ویزای کارنوع اول بهترین انتخاب برای کسانی است که قصد مهاجرت کاری به  آفریقای جنوبی را دارند.

تسهیلات

یکی از تسهیلاتی که کشور  آفریقای جنوبی برای افراد مقیم این کشور فراهم می سازد آن است که افراد شاغل در  آفریقای جنوبی بعد از ۵ سال سابقه کار در این کشور قادر خواهند بود نسبت به اخذ اقامت دایم در این کشور درخواست دهند.

مزیت دیگر برای این افراد به همراه داشتن سایر اعضای خانواده در کنار فرد متقاضی است. همچنین دانشجویان مقیم  آفریقای جنوبی می توانند در کنار تحصیل در دانشگاه های کشور به کار دانشجویی اشتغال ورزند. امکان کار دانشجویی در  آفریقای جنوبی به صورت ۲۰ ساعت در هفته تعریف می گردد. بدین ترتیب فرد می تواند در کنار ادامه تحصیل وارد بازار کار شده و علاوه بر کسب تجربه و سابقه کاری از طریق کسب درآمد شخصی بخشی از هزینه های مربوط به تحصیل و اقامت در کشور خارجی را تامین نماید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *