تحصیلی, لوکزامبورگ

چگونه ویزای تحصیلی لوکزامبورگ را دریافت کنیم؟

ویزای تحصیلی لوکزامبورگ

کشور لوکزامبورگ یکی از مرفه ترین کشورهای اروپا و حتی جهان است. تحصیل در لوکزامبورگ مزایای مخصوص خود را دارد که مهم ترین آن زندگی در یک کشور با امکانات رفاهی بالا است، اما در مقابل هزینه های زندگی در لوکزامبورگ به نسبت سایر کشورهای اروپایی کمی بالاتر است.

ویزای تحصیلی لوکزامبورگ

تحصیل در لوکزامبورگ و در مقابل هزینه های زندگی بالا در کشور مذکور با توجه به سطح زندگی بالا توجیه پذیر خواهد بود. کشور لوکزامبورگ تقریبا هیچ گونه صنعتی ندارد اما به لطف مدیریت قوی و روابط خوب با کشورهای بزرگ جهان توانسته است یکی از برترین اقتصادهای جهان را داشته باشد و مرکز بهترین بانک های جهان لقب بگیرد.

این کشور در مرکز اروپا قرار دارد توانسته خود را به یک ایستگاه برای مسافران اتحادیه اروپا تبدیل کند. مردم این کشور به چند زبان آلمانی، فرانسوی، لوکزامبورگی و حتی انگلیسی صحبت می کنند. برای تحصیل در لوکزامبورگ باید موفق به اخذ ویزای تحصیلی لوکزامبورگ شوید. اخذ ویزای تحصیلی لوکزامبورگ از مواردی است که موسسه حقوقی مهاجرتی آوات در آن توانایی لازم را دارد.

در این کشور تنها یک دانشگاه وجود دارد که با این که دانشگاه مطرح و معروفی در جهان نیست اما از رشد علمی بسیار خوبی برخوردار است. علت این که دانشگاه لوکزامبورگ دارای شهرت نیست این است که در سال ۲۰۰۳ تاسیس شده است و بسیار نو پا است اما روند رو به جلوی بسیار چشم گیری دارد.

در آینده مطمئنا از این دانشگاه بیشتر نام برده خواهد شد و رتبه بهتری در سطح دانشگاه های جهان پیدا خواهد کرد. علت پیشرفت روز افزون دانشگاه لوکزامبورگ را می توان در درجه اول مدیریت و برنامه ریزی قوی و دوم استفاده از اساتید بزرگ سرتاسر جهان نام برد.

هزینه های تحصیل در لوکزامبورگ

هزینه های تحصیل در لوکزامبورگ را می توان گفت تقریبا رایگان است. تحصیل در این کشور برای شهروندانش به صورت کاملا رایگان است اما برای دانشجویان بین المللی اوضاع کمی متفاوت است و دانشجویان برای مقاطع مختلف تحصیلی باید مبلغی کمتر از ۲ هزار یورو در سال با توجه به رشته تحصیلی پرداخت کنند. این مبلغ به نسبت این که شما در یک کشور سطح بالا زندگی می کنید مبلغ ناچیزی است.

در مقابل هزینه های بالای زندگی، علت پایین بودن هزینه های تحصیل را که امتیاز خوبی محسوب می شود را، هم می توان نو پا بودن دانشگاه های این کشور عنوان کرد.

اگر هزینه های زندگی برای شما بسیار مهم است موسسه حقوقی مهاجرتی آوات به شما توصیه می کند سایر کشورهای اروپایی را برای تحصیل انتخاب کنید و برای انتخاب بهترین گزینه برای تحصیل به شما پیشنهاد می کنیم با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید و بهترین کشور را برای مهاجرت تحصیلی خود انتخاب کنید.

هزینه های زندگی در لوکزامبورگ

قبل از شورع به تحصیل شما باید تمکن مالی خود را برای اخذ ویزای تحصیلی لوکزامبورگ ثابت کنید. تمکن مالی هم شامل هزینه های یک سال زندگی می شود. برای زندگی شما به مبلغ ۸۰۰ یورو تا ۹۰۰ یورو در ماه احتیاج دارید که برای یک سال زندگی مبلغی در حدود ۱۰ هزار یورو می شود.

برای اخذ ویزای تحصیلی لوکزامبورگ باید هنگام درخواست ویزای تحصیلی، این مبلغ را که شامل هزینه یک سال زندگی می شود را در حساب خود داشته باشید. البته این مبلغ به نسبت جایی که در آن زندگی می کنید مبلغ بالایی نیست.

بیشتر هزینه های اعلام شده شامل مسکن می شود. هزینه اجاره مسکن در این کشور چند برابر ایران است، اما در مقابل هزینه های بالای زندگی، دستمزدها در این کشور بالاست و از این بابت شما شرایط زندگی مطلوبی خواهید داشت.

لینک مفید: لوکزامبورگ

کار دانشجویی در لوکزامبورگ

بابت کار دانشجویی در لوکزامبورگ هیچ نگرانی برای پیدا کردن کار نداشته باشید. در این کشور در هر زمینه ای کار فراهم می شود. ساعات کار مجاز دانشجویی همانند سایر کشورهای اروپایی برای مقاطع مختلف متفاوت است. در مقطع لیسانس ۱۰ ساعت در هفته و مقاطع بالاتر ۲۰ ساعت در هفته اجازه کار دارید.

به ازای هر ساعت کار دستمزد خوبی هم پرداخت می شود که در حدود ۱۱ یورو برای هر ساعت است. یک مزیت که شما به نسبت سایر کشورهای اروپایی دارید این است که در روزهای تعطیل بین سال تحصیلی اجازه تا ۴۰ ساعت کار در هفته را خواهید داشت.

زبان تحصیل و تدریس در لوکزامبورگ

از آن جا که در این کشور کوچک مردم به چهار زبان لوکزامبورگی، آلمانی، فرانسوی و انگلیسی صحبت می کنند دانشگاه این کشور هم تلاش کرده که به این چهار زبان دروس خود را ارائه کند. البته ذکر این نکته لازم است که تدریس به زبان انگلیسی چون به اندازه سه زبان دیگر فراگیر نشده در برخی رشته های خاص و مقاطع خاص ارائه می شود. برای انتخاب رشته تحصیلی حتما باید به این نکته توجه کنید.

با مواردی که در مورد زبان تحصیل در دانشگاه لوکزامبورگ گفته شد ذکر این موضوع هم لازم است اینکه اگر شما تمایل داشته باشید می توانید در دانشگاه این کشور زبان مورد نظر خود را بیاموزید و سپس به تحصیل در رشته مورد علاقه خود بپردازید.

یادگیری زبان های پر کاربردتر در این کشور مثل لوکزامبورگی و فرانسوی در آینده شغلی شما و پیدا کردن شغل بهتر تاثیر غبر قابل انکاری خواهد داشت.

بورسیه تحصیلی لوکزامبورگ

می توان گفت بورسیه تحصیلی به تمام مقاطع و افراد تعلق می گیرد اما اخذ بورسیه تحصیلی همانند هر کشور دیگری شرایط خود را دارد. از جمله شرایط اخذ بورسیه تحصیلی می توان به سطح علمی بالا و داشتن مقالات معتبر برای مقاطع بالاتر و همچنین کسب نمرات خوب در مقاطع پایین تر است.

یکی از مواردی که باعث می شود شخص از اخذ بورسیه محروم شود ورود به این کشور به صورت پناهندگی است. پس شما باید به این موضوع توجه کنید و اگر خواهان اخذ بورسیه تحصیلی هستید باید از طریق اخذ ویزای تحصیلی لوکزامبورگ اقدام کنید.

از دیگر شرایط اخذ بورسیه برای شهروندان کشورهای دیگر، این است که ۵ سال قبل را در این کشور بوده باشید یا اینکه مدرک دبیرستان خود را در این کشور گرفته باشید.

مبلغ بورسیه تحصیلی گفته شدی در حدود ۱۳ هزار یورو برای هر سال است که می تواند هزینه های زندگی شخص را پوشش دهد.

موسسه حقوقی مهاجرتی آوات در زمینه مهاجرت تحصیلی به لوکزامبورگ و سایر کشورها، آماده است که تجربیات خود را در اختیار شما هموطنان بزرگوار قرار دهد و از شما درخواست می کنیم برای مهاجرت تحصیلی آگاهانه تصمیم بگیرید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *