استرالیا

راه های اخذ تابعیت استرالیا

راه های اخذ تابعیت استرالیا [2020]

اخذ تابعیت  استرالیا مبحثی است که در این مقاله به آن میپردازیم.کشور  استرالیا یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان می باشد که با داشتن اقتصادی بسیار پیشرفته توانسته است در مدت زمان بسیار کم، یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان به شمار آید. اقتصاد پیشرفته این کشور سبب شده است که افراد بسیار زیادی برای  تابعیت استرالیا اقدام نمایند. بسیار از شهروندان کشور ما نیز به دنبال تابعیت  استرالیا هستند و اولین سوالی که در این مورد برایشان پیش می آید چگونگی اخذ این تابعیت می باشد.

کشور استرالیا نیز یک سری قوانین و مقررات خاصی را نیز برای پذیرش   افرادی که درخواست تابعیت دارند در نظر گرفته است که این قوانین در مقایسه با مقررات کشورهای اروپایی جهت اخذ تابعیت، راحت تر می باشد. امروزه افراد بسیار زیادی از سراسرتر جهان به دنبال اخذ تابعیت استرالیا هستند که در این مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد راه های اخذ تابعیت در کشور استرالیا اطلاعاتی را برای شما عزیزان ارائه دهیم. لطفا ما را تا آخر این مقاله همراهی کنید.

راه های اخذ تابعیت استرالیا

کشور استرالیا با داشتن شرایط اقتصادی بسیار پیشرفته خود توانسته است یکی از بهترین گزینه های روی میز برای افرادی که می خواهند تابعیت یک کشور خارجی را داشته باشند، هست. و برای اخذ تابعیت استرالیا می توان از راه های بسیار گوناگونی اقدام کرد که از جمله این راه ها، می توانیم به موارد زیر اشاره هایی داشته باشیم:

1

تابعیت استرالیا از طریق تولد

2

تابعیت استرالیا از طریق اصل خون

3

تابعیت استرالیا از طریق ازدواج

4

تابعیت استرالیا از طریق ویزای کاری

5

اخذ تابعیت استرالیا از طریق ویزای دائم اقامت

 

در ادامه مقاله سعی بر آن است تا در مورد برخی از روش های مهاجرت به استرالیا  توضیحاتی را برای شما علاقه مندان ارائه دهیم.

 

اخذ تابعیت  استرالیا از طریق تولد

از سال 1949 تا 1986 قوانینی در کشور  استرالیا مقرر شده که طبق آن هر نوزادی که در خاک کشور  استرالیا متولد می شود به شکل خودکار به تابعیت این کشور در می آید و به عنوان یکی از شهروندان  استرالیا شناخته می شود.

اما این قانون از اواخر سال 1986 تغییر یافت و بدین صورت شد که اگر نوزادی در قلمرو کشور  استرالیا به دنیا بیاید و یکی از والدین نوزاد تابعیت و اقامت کشور  استرالیا را داشته باشد، در این صورت نوزاد به دنیا آمده می تواند تابعیت کشور  استرالیا را داشته باشد.

دیگر نیازی نیست که هر دو والدین تابعیت دائم این کشور را داشته باشند. بنابراین یکی از راه های بسیار ساده برای اخذ تابعیت  استرالیا را می توان تولد نامید که فرد از بدو تولد می توانید اقامت و تابعیت این کشور را داشته باشد.

قوانین فرزندخواندگی

قوانین فرزندخواندگی تا حد زیادی شبیه به قوانین تولد است. چنانچه یک کودک دراسترالیا به فرزندخواندگی پذیرفته شود. در صورتی که یکی از والدین وی ویزای اقامت دائم یا تابعیت استرالیا را داشته باشد، به عنوان تابع این کشور شناخته می شود. چنانچه کودکی دراسترالیا توسط والدین خود رها شود و با انجام تحقیقات تابعیت کودک مشخص نشود. طبق قوانین بین المللی آن کودک تابعیت کشوراسترالیا را دریافت می کند.

برای مطالع ی بیشتر به مقاله ی تابعیت استرالیا از راه تولد  مراجعه کنید.

اخذ تابعیت  استرالیا از طریق ازدواج

راه های اخذ تابعیت استرالیا [2020]

راه های اخذ تابعیت استرالیا [2020]

اخذ تابعیت از طریق ازدواج یکی دیگر از راه های به دست آوردند تابعیت کشور  استرالیا می باشد. که در این روش زن یا مردی که بتواند با فردی دیگری که تابعیت کشور  استرالیا را دارد، ازدواج کند به راحیت می توانید به عنوان شهروند کشور  استرالیا شناخته شود. البته بایستی توجه داشته باشید که تابعیتی که از این طریق به دست می آورید به صورت موقتی بوده و بعد از به دنیا امدن فرزندی شما می توانید درخواست تابعیت و اقامت دائم خود را اعلام نمایید.

در زمان داشتن اقامت موقت در این کشور بایستی ویزای موقتی اقامت خود را داشته باشید که در غیر این صورت طبق قوانین با افراد متخلف برخورد خواهد شد. افراد در مراحل مختلف نامزدی و ازدواج خود بایستی ویزای مربوط به آن مرحله را داشته باشد. که از جمله ویزاهای ازدواج می توان به ویزای نامزدی، عقد و زندگی دو نفره اشاره کرد.

چند نکته برای اقامت استرالیا از طریق ازدواج

درخواست فرم SP47

اشخاصی قصد اقدام برای دریافت ویزاهای زیر کلاس ۳۰۰، ۳۰۹ ، ۱۰۰ ، ۸۰۱ ، ۸۰۲ را دارند. چه ویزای دائم و چه ویزای موقت باید برای درخواست از فرم SP47 استفاده کنند .

زمانی که یک شهروند استرالیایی می خواهد همسر ،  شریک زندگی ، نامزد خود را از طریق ویزای نامزدی و ازدواج وارد خاک کشور استرالیا کند. وبرای ویزاهای زیرکلاس ۳۰۰ ، ۳۰۹ ، ۱۰۰ ، ۸۰۲ ، ۸۰۱ اقدام کند. چه ویزای موقت و چه ویزای دائم باید برای درخواست از فرم SP40 استفاده کند .

درخواست فرم A47

فرم  استفاده شده  جهت تکمیل برای فرزند و یا وابستگان زیر ۱۸ سال. این فرم برای وابستگان متقاضیان ویزای ازدواج در کشور استرالیا باید تکمیل گردد.

در این مقاله سعی کردیم بطور واضح اقامت استرالیا از طریق ازدواج را برای شما عزیزان و همراهان خانواده آوات شرح دهیم و امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم تا حدودی به سوالات شما در زمینه اقامت استرالیا از طریق ازدواج پاسخ داده باشیم. شما میتوانید سوالات خود را در زیر همین مقاله برای ما ارسال نمایید تا کارشناسان سازمان مهاجرتی آوات در اسرع وقت پاسخگوی شما عزیزان باشند .

برای مطالعه ی بیشتر به مقاله ی اقامت استرالیا از طریق ازدواج  مراجعه کنید.

اخذ تابعیت  استرالیا از طریق اصل خون

اخذ تابعیت  استرالیا از طریق اصل خون وابسته به تولد و تاریخ ثبت تولد می باشد. برای والدینی که هر دو طرف و یا یکی از طرفین دارای اقامت دائم استرالیا و یا تابعیت دائم کشور  استرالیا هستند و از مدت اقامت آن ها دو سال گذشته باشد می توانند طبق قوانین مقرر شده ، تابعیت دائم فرزند خود را داشته باشند.

هم چنین افرادی که تا سن 18 سالگی خود اقدامی را برای اخذ تابعیت  استرالیا نداشته اند. والدین نیز به این موضوع بهاء نداده اند می توانند تا قبل از پایان سن قانونی خود درخواست دریافت تابعیت خود را برای کشور  استرالیا داشته باشند.

تابعیت از این طریق در برخی از کشور های جهان فاقد اعتبار می باشد و اصل خون را مبنا قرار نمی دهند. ولی در کشور  استرالیا هم چنان موضوع اصل خون از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد.  از این طریق افراد زیادی توانسته اند تابعیت کشور  استرالیا را به دست آورند.

اخذ تابعیت  استرالیا از طریق ویزای کاری

راه های اخذ تابعیت استرالیا [2020]

راه های اخذ تابعیت استرالیا [2020]

یکی دیگر از راه های اخذ تابعیت  استرالیا داشتن ویزای کاری می باشد که در این میان ویزای کاری 457 از مهم ترین ویزاهای کاری می باشد که با داشتن آن می توانید به اخذ اقامت دائم خود اقدام کنید. در این روش افرادی که به  استرالیا سفر می کنند تحت یک کارفرما قرار گرفته و می توانند علاوه بر داشتن شغل مناسب، در کوتاه ترین زمان نیز اقامت خود را به دست آورد. شرایطی که در روش برای اخذ تابعیت  استرالیا وجود دارد عبارت است از :

  • افراد متقاضی دریافت اقامت دائم بایستی 88 روز سابقه کاری داشته باشند.
  • سن متقاضی بایستی بین 18 تا 31 باشد.
  • نداشتن هیچ گونه سابقه و سوء پیشینه ی در کشور مبدا و کشور  استرالیا

بیشتر افرادی که در زمین های شغلی کشاورزی و فنی فعالیت می کنند بعد از دریافت دعوتنامه ای از سوی یکی از شرکت های معتبر استرالیا، می توانند اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای کاری استرالیا داشته باشند که به طبع نیز بعد از می تواند با رعایت قوانین و اصول درخواست خود را از بابت اخذ تابعیت استرالیا اعلام نمایند.

اصلاح مقررات و قوانین

مسئولان کشور  استرالیا نیز سعی بر آن دارند. تا با وضع قوانین راحت تر و ساده تر بتوانند با درخواست اخذ تابعیت  استرالیا افراد از تمام نقاط جهان موافقت کنند. البته نبایستی از مقررات و قوانین سرسختی که برای تابعیت وجود دارد صرف نظر کرد.  چرا که در این صورت ویزای مربوطه لغو و به کشور مبدا فرستاده می شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید همه روزه از ساعات ۹الی 18با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید . و همچنین می توانید فرم ارزیابی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما رابررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای را به شما عزیزان بیان می کنند.

سوال های متداول

1.اصل خاک در پذیرش تابعیت به چه معناست؟

  • اصل خاک که از آن به عنوان تابعیت ارضی نیز یاد می­شود. تابعیت فرد از محل تولدش به دست می­آید. این اصل مورد پذیرش بسیاری از کشورهاست و بسیاری از کشورها به این سیستم عمل می­نمایند.

2.تابعیت استرالیا چه مزایایی دارد؟

  •  قدرت پاسپورت این کشور یکی از مزایای تابعیت استرالیا است.همچنین امکانات اجتماعی و رفاهی استرالیا این کشور را به یکی از بهترین کشورهای دنیا برای زندگی تبدیل کرده است.

3.تبعه ی استرالیایی میتواند در خارج از خاک استرالیا با یک خارجی ازدواج کند؟

  • برای اینکه فرد خارجی بتواند اقامت استرالیا را دریافت کند باید ازدواج مطابق با قوانین استرالیا باشد. لذا بیشتر زوجین ترجیح میدهند که در خاک این کشور ازدواج کنند.

4.امکان دریافت تابعیت استرالیا با حفظ تابعیت قبلی وجود دارد؟

  •  تا چند سال پیش امکان این کار وجود ندارد. اما در سال های اخیر می توان گفت تا حدودی این موضوع پذیرفته شده است و نیازی به رد تابعیت قبلی وجود ندارد.

5.در صورتی که تابعیت یکی از والدین سلب شود آیا تابعیت فرزندان نیز سلب خواهد شد؟

  • در صورتی که یکی از والدین تابعیت استرالیایی داشته باشد فرزندان به تبعیت از او سلب تابعیت نخواهند شد.

6.مزایای اقامت دائم استرالیا از طریق ویزای 189 چیست؟

  • امکان بهره مندی از موقعیت های کاری و تحصیلی را خواهید داشت و از تمام خدمات بهداشتی مانند سایر شهروندان بهره مند خواهید شدو…

7.پس از چه مدت زندگی در استرالیا میتوان تابعیت این کشور را دریافت کرد؟

  • در ویزای ساب کلاس 190 پس از گذشت 4 سال زندگی در خاک این کشور. میتوانید برای اخذ تابعیت استرالیا درخواست دهید.

 

 

4.5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *