آلمان

اجاره خوابگاه در آلمان

اجاره خوابگاه در آلمان

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام مهاجرت به آلمان باید به آن توجه داشت محل اقامت می‌باشد مخصوصا اگر دانشجو باشید باید به فکر اجاره خوابگاه در آلمان باشید. زیرا که اگر فردی که قصد اقامت در کشوری دارد بخواهد در هزینه‌ها صرفه‌جویی کند، بالاترین هزینه مربوط به کرایه خانه می‌باشد از این رو یکی از بهترین روش‌ها برای کم کردن هزینه‌های مسکن استفاده از خوابگاه می‌باشد ‌به‌طوری هزینه‌های ناشی از خوابگاه‌ها در مقایسه با خانه بسیار کمتر است. خوابگاه‌ها هم به‌صورت دولتی اداره و هم به‌صورت خصوصی و به این صورت هرکس می‌تواند با توجه به میزان توانی که دارد هزینه کند. در این مقاله مواردی را در مورد اجاره خوابگاه در آلمان شرح خواهیم داد.

خوابگاه دانشجویی

خوابگاه‌ها دارای امکانات متفاوتی هستند که با توجه میزان هزینه‌ای که فرد برای خوابگاه می‌کند این امکانات هم متفاوت است. شاید مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که خوابگاه‌ها در هر کشوری قوانین مخصوص به خود را دارند و در نتیجه باید قبل از هر اقدامی به این نکته توجه کرد. هزینه اجاره خوابگاه در آلمان هم به همین شکل می‌باشد. در کشورآلمان  خوابگاه‌ها اگر مربوط به دولت باشد ماندن در آن به صورت محدود است و باید پس از مدتی که فرد در خوابگاه اقامت داشته است از آن خارج شود. ولی خوابگاه‌هایی که خصوصی اداره می‌کند اقامت در آنجا به صورت نامحدود است.

هزینه اجاره اجاره خوابگاه در آلمان

در آلمان همانند دیگر نقاط جهان هرچه شهر محل سکونت صنعتی‌تر و پیشرفته‌تر باشد در نتیجه هزینه اجاره خوابگاه در آلمان هم بالاتر است. از این رو اقامت در شهرهای مانند برلین نسبت به سایر شهرها گران‌تر است. از طرفی هر چه نزدیک‌تر به مراکز خرید و تفریحی باشد هزینه اجاره خوابگاه هم بالاتر می‌باشد. ولی خبر خوبی که برای کسانی که به قصد ادامه تحصیل به آلمان می‌آیند وجود دارد این است که این افراد می‌توانند از طریق خوابگاه‌ هایی که کشور آلمان و کالج‌ها احداث کرده‌اند استفاده کنند و به این صورت هزینه‌های ناشی از اجاره مسکن را کم کنند.

از دیگر مزیت‌های این خوابگاه‌ها می‌توان به نزدیک بودن آن‌ها به کالج‌ها اشاره کرد به نحوی که اکثر این خوابگاه‌ها در نزدیکی کالج‌ها قرار گرفته‌اند از طرفی بیشتر کالج‌ها برای رفاه بیشتر دانشجویان محل خوابگاه‌ها را جایی قرار داده‌اند که نزدیک به مکان‌های مطالعاتی باشد که به این صورت دانشجو بتواند از امکانات مطالعاتی به‌راحتی استفاده کند.

نکته  بعدی که می‌توان به آن اشاره کرد این است که اکثر خوابگاه‌ها در این کشور با امکانات کامل برای دانشجو وجود دارد و فرد می‌تواند برای کاهش هزینه‌های زندگی خود با چند نفر در یک سویت دانشجویی زندگی کند که به این صورت هزینه‌ای ناشی از اجاره خوابگاه و زندگی هم کاهش می‌یابد. از دیگر نکاتی که می‌توان به آن اشاره کرد این است که مزیت خوابگاه‌های دانشجویی به برقراری ارتباط با دیگر افراد می‌باشد به این ترتیب که افراد می‌توانند بر روی مهارت سخنوری به زبان آلمانی تمرین کنند.

مقاله پیشنهادی: شرایط تحصیل در آلمان

هزینه  اجاره خانه در کشور آلمان

به‌طور کلی در آلمان 3 نوع خانه برای اجاره وجود دارد که از ارزان به گران‌تر بخواهیم بگوییم ابتدا خوابگاه‌ها سپس سویت های 3 یا 4 نفره و در آخر اجاره خانه به صورت یک سویت کامل  که همان طور که گفته شد هرچه امکاناتی که در یک خانه بیشتر باشد هزینه‌های اجاره آن هم بیشتر می‌باشد البته بعضی از خوابگاه‌ها امکانت مخصوصی دارند که بابت آن‌ها پولی پرداخت نمی‌شود ولی قبل از هر کاری در این مورد باید قیمت‌های آن‌ها مقایسه کرد و دید که در هر خانه چه نوع امکاناتی وجود دارد و این که چه هزینه‌های بر عهده فرد مستأجر می‌باشد. از این در کشور الان سایت‌های برای مقایسه خانه‌های اجاره وجود دارد که فرد مستأجر می‌توان با مراجع به آن‌ها با توجه به پولی که می‌تواند  پرداخت کند خانه مورد نظر خود را پیدا کند.

هزینه‌های زندگی در هر شهر متفاوت است اما برای مثال در شهر برلین هزینه‌های مربوط به اجاره خانه در خوابگاه‌ها از ماهی 300 دلار شروع می‌شود که هرچه امکانات بیشتر داشتن باشد و این که افرادی که در آن سویت زندگی می‌کند کمتر باشد هزینه آن سویت کمتر می‌باشد. هزینه اجاره خانه در برلین از ماهی 600 دلار شروع می‌شود. از این رو توصیه می‌شود در ابتدای ورود به کشور آلمان بهتر است در خوابگاه‌ها اقامت کرد که به این صورت هزینه‌های مربوط به اجاره خوابگاه هم کمتر شود.

آیا می‌توان افراد متأهل از خوابگاه‌های دانشجویی استفاده کنند؟

در جواب این سؤال می‌توان گفت که اکثر کالج‌ها برای دانشجویان متأهل خوابگاه‌های مخصوصی  در نظر گرفته‌اند  که به این صورت فرد می‌تواند به همراه همسر خود در این خوابگاه‌ها اقامت داشته باشد که یکی از مزیت‌های این خوابگاه‌ها این است که به واسطه این که در این خوابگاه باید با دیگر افراد ارتباط برقرار کرد از این رو زبان آلمانی آن هم بهتر می‌شود.

از طرفی افرادی که متأهل هستند می‌توانند از امکانات مخصوصی که برای این افراد در خوابگاه‌های کالج در نظر گرفته شده است استفاده کنند همین طور مدت اقامت آن‌ها در این خوابگاه‌ها به دلیل این که متأهل هستند نسبت  به خوابگاه‌های دانشجویی عادی بیشتر است که به این صورت در کم کردن هزینه‌های زندگی کمکی مهمی می‌کند. همچنین این افراد می‌توانند برای کاهش هزینه‌های زندگی از وسایلی که افراد سال بالایی یا افراد فارغ‌التحصیل در انبارها گذاشته‌اند  استفاده کنند که به این صورت  باز هم در کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند.

چطور می‌توان آگهی مربوط به اجاره خوابگاه پیدا کرد

برای پیدا کردن محل سکونت می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد که از جمله این راه‌ها می‌توان به استفاده از سایت‌های که در این رابطه موجود است اشاره کرد و یا این که روزنامه‌های محلی هم این آگهی‌ها زده می‌شود همین طور برای اقامت در خوابگاه‌ها می‌توان از طریق آگهی‌هایی که در کالج‌ها منتشر می‌شود استفاده کرد البته می‌توان برای کاهش هزینه اجاره خوابگاه در آلمان از هم خانه استفاده کرد که به این صورت هزینه‌های مربوط به اجاره خوابگاه هم کمتر می‌شود.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما رابررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *