کانادا

آموزش رشته های هوانوردی در کانادا

آموزش رشته های هوانوردی در کانادا

کشور کانادا مکانی مناسب برای تحصیل شما عزیزان متقاضی مهاجرت به کانادا می باشد. در این مقاله قصد داریم در خصوص آموزش رشته های هوانوردی در کانادا برایتان اطلاعاتی را به اشتراک بگذاری. اقامت کانادا و مهاجرت به کانادا هموراه متقاضیان خاص خود را دارد حال راه های زیادی برای مهاجرت به کشور کانادا وجود دارد که یکی از این راه های اقامت کانادا از طریق تحصیل می باشد.

در مورد رشته های هوانوردی در کشور کانادا

کشور کانادا یک مکان عالی برای آموزش دوره خلبانی است و علاقه مندان به این رشته می توانند چگونگی پرواز را در کشور کانادا بیاموزند!

کشور کانادا دارای صنعت هواپیمایی بزرگ و پویایی است.

کانادا کشوری بزرگ و دارای جمعیت متنوعی است که برای ارتباط بین شهرها به منظور جابجایی مسافران و حمل و نقل غذا به این صنعت نیاز مبرم دارد به عنوان مثال: برای یک پرواز داخلی از ونکوور به هالیفاکس زمانی در حدود 6 ساعت طول خواهد کشید و به این دلیل صنعت هوایی تبدیل به یک صنعت اصلی در کشور کانادا شده است.

کشور کانادا دارای سابقه خوبی در حمل و نقل هوایی است DeHavilland Beaver ،Otter Floatplanes، جت جنگنده و به تازگی جت بمب افکن CRJ را توسعه و گسترش داده است که به وسیله خطوط هوایی جهانی و منطقه ای استفاده می شوند.

چرا آموزش رشته های هوانوردی در کانادا؟

آموزش رشته های هوانوردی در کانادا

آموزش رشته های هوانوردی در کانادا

مدارس آموزشی: در کشور کانادا مدارس آموزشی عالی با امکانات بالا وجود دارند.

گواهینامه خلبانی کشور کانادا در سراسر جهان دارای ارزش و اعتبار گواهینامه خلبانی ایکائو (ICAO) می باشد. برای خلبانان کشور کانادا پروازهای حرفه ای برای خطوط هوایی وجود دارد امور نظامی، امداد سازمان ملل متحد، قرارداد هلیکوپتر و … به عنوان نمونه پرواز امداد سازمان ملل در کشور آفریقا، خطوط هوایی Cathay Pacific و خط Dragon از کشور هنگ کونگ، خطوط هوایی کشور قطر، خط هوایی امارات متحده عربی – دبی، خطوط هوایی سنگاپور، سیستم های هوایی کشور ژاپن و … .

به دلیل شرایط آب و هوایی کشور کانادا و تنوع آب و هوایی کانادا امکان آموزش در روزهای آفتابی با دید خوب در روز، روزهای بارانی (IFR: Including Flights in Rain) و ابری و تجربه عملی آن و همچنین در بارش برف و شرایط دیگر وجود دارد.

آموزش پرواز

  • حداقل باید 25 ساعت دوره آموزش پرواز را گذراند.
  • در طی این دوره آموزشی شما تجربه عملی هوانوردی، حرکت دست برای نشستن هواپیما بر روی زمین، پیام رادیویی فرستادن، بازرسی قبل از پرواز و تمرین های حرکات مختلف دست برای نشستن هواپیما را خواهید داشت.
  • یک معاینه پزشکی در دسته بندی IV یا بالاتر که توسط پزشک خانوادگی می توانید کامل کنید و ارائه دهید.
  • حداقل سن برای دریافت این مجوز 16 سال است.
  • آشنایی با گواهینامه های هوانوردی
  • گواهینامه خلبانی شخصی (PPL: Private Pilot License)

اولین مرحله ای که برای رسیدن به آرزوی دیرینه خود باید پشت سر بگذرانید و در واقع مرحله اصلی و پایه و مقدماتی دوره خلبانی است البته دارنده این مدرک فقط برای تفریح در محدوده های مشخصی می تواند پرواز کند و این پروازهایی که انجام می دهد درآمدی برایش ندارد! یعنی امکان حمل بار و سرنشین را ندارد.

تا قبل از پرواز مستقل سردوشی با یک خط دریافت می کند و پس از آن سردوشی با دو خط بر دوش خواهد داشت.

گواهینامه خلبانی بازرگانی (CPL: Commercial Pilot License)

این قسمت در واقع مهمترین قسمت برای خلبان شدن هست.

کسی که این مدرک را دریافت کند می تواند در مسیرهای مشخص شده بین شهرها پرواز کند و یا اینکه به عنوان کمک خلبان شروع به فعالیت کند و دارنده این مدرک می تواند از پروازهایی که انجام می دهد درآمد کسب کند البته برای دریافت این مدرک باید ابتدا مدرک PPL را دریافت کند و در این دوره سردوشی با سه خط بر دوش خواهد داشت.

گواهینامه خلبانی مسافربری (ATPL: Air Transport Passenger License)

این مدرک بالاترین مدرک خلبانی است و کسی که این مدرک را دریافت کرده باشد می تواند در شرکت های هوایی و در خطوط هوایی مختلف به فعالیت بپردازد. به دارنده  این مدرک سردوشی با چهارخط داده می شود.

به غیر از گواهینامه هایی که بیان شد مدارک دیگری نیز وجود دارد که به دارنده آن مجوزهای خاضی را ارائه می دهد!

خلبانی فوق سبک (Ultra Light)

خلبانی فوق سبک که دارنده این مدرک می تواند با هواپیماهای فوق سبک اقدام به پروازهای تفریحی و محلی بکند.

مدرک پرواز با دستگاه (آلات دقیق) (IR: Instrument Rating)

دارنده این مدرک می تواند بدون دیدن محیط خارج کاکپیت به هدایت هواپیما بپردازد و هواپیما را هدایت کند. به دارنده این مدرک سردوشی با سه خط می دهند.با این وجود باید قبل از مدرک خلبانی مسافربری مدرک پرواز با دستگاه را دریافت کرده باشید کمک خلبان هم دارای سردوشی با سه خط می باشد. این دوره گواهینامه ندارد بلکه یک رده و درجه همراه با گواهینامه CPL است.

مدرک هواپیمای چند موتوره (MER: Multi Engine Rating)

کسی که این مدرک را دارد می تواند با هواپیماهای با بیش از یک موتور هم پرواز کند. در برخی از کشورها داشتن این مدرک به همراه سایر مدارک برای دوره مسافربری به صورت پیش نیاز الزامی می باشد.

مدرک کرو پرواز (MCC: Multi Crew Cooperation)

در واقع کسی که این مدرک را دارا است در محیط واقعی پرواز با چندین خدمه پرواز را آموزش خواهد دید و در همه جا این مدرک برای استخدام در خطوط هوایی شرکت ها جزء ملزومات می باشد.

مدرک تایپ (Type Rating)

برای پرواز با یک نوع خاصی از هواپیما باید مدرک هواپیمای مورد نظر را داشته باشید. این مدرک هم جزء مدارک مهم برای خطوط هوایی است.

دوره های مختلفی در کشور کانادا تدریس می شود دوره خلبانی تجاری (COMMERCIAL PILOT COURSE)، پرواز در شب (Night Rating)، هواپیمایی دریایی (COMMERCIAL PILOT COURSE) و … .

شرایط دانشجویان بین المللی برای آموزش رشته هوانوردی در کانادا

  • غیر سیاسی بودن دانشجویان
  • اثبات مهارت در زبان انگلیسی
  • زمان مورد نیاز برای آموزش دوره خلبانی
  • سرعت آموزش دوره خلبانی و هزینه آموزش دوره خلبانی
  • هزینه عملکرد
  • ورود به کشور کانادا
  • کار در کشور کانادا
  • بیمه پزشکی اجباری

اثبات مهارت در زبان انگلیسی در آموزش هوانوردی در کانادا

آموزش رشته های هوانوردی در کانادا

آموزش رشته های هوانوردی در کانادا

با توجه به مقررات سازمان هواپیمایی جهانی، همه خلبانان باید در صحبت کردن و گوش دادن به زبان انگلیسی از مهارت ویژه ای برخوردار باشند.

دانشجویان بین المللی برای شروع آموزش در سیستم حمل و نقل هوایی کشور کانادا باید در آزمون ALPT (Aviation-Language Proficiency Test) شرکت کنند دانشجویان باید تلاش خود را برای اثبات مهارت خود در زبان انگلیسی نشان بدهند تا بتوانند در دوره های مربوط به صنعت هوانوردی شرکت کنند.

زمان مورد نیاز برای آموزش خلبانی در دوره آموزش رشته های هوانوردی در کشور کانادا:

به طور معمول برای دریافت مدرک خلبانی خصوصی 4 هفته تا 6 هفته زمان نیاز است و برای خلبان تجاری زمان لازم 6 تا 8 ماه بیشتر خواهد بود و بسته به سرعت آموزش دانشجویان زمان متغیر تا یک سال یا بیشتر خواهد شد.

سرعت آموزش خلبانی

دانشجویان باید دوره مطالعات تئوری (زمینی) (Ground School) خود را که در حدود 100 ساعت آموزشی است، بگذرانند.
هزینه آموزش

همانطور که می دانید عملکرد دانشجویان بسیار متفاوت است و با توجه به عملکرد دانشجویان می توان هزینه آموزشی آن‌ها را برآورد کرد. به دانشجویان توصیه می شود هزینه اضافی نیز برای ساعاتی که ممکن است برای آموزش مهارت در این دوره لازم می باشد، برای خود در نظر بگیرند به ویژه برای دوره خلبانی خصوصی. این فرآیند برای رعایت کردن استانداردهای مهارت و دریافت دانش مورد نیاز حمل و نقل هوایی در کشور کانادا است که مورد تأیید ایکائو نیز می باشد در واقع راهی که در پیش است، راه ساده ای نیست.

همچنین دانشجویان باید به هزینه های مسکن و غذا در طول دوره آموزشی نیز توجه بکنند.

ورود به کانادا

شما برای دریافت ویزای دانشجویی باید توسط اداره مهاجرت کشور کانادا تأیید شوید.

همچنین برای تحصیل در این کشور باید شرایط زیر را داشته باشید:

شرایط لازم

1

شما باید توسط یک مدرسه، دانشکده، دانشگاه و یا دیگر مؤسسه آموزشی در کانادا پذیرفته شده باشید.

2

نام خانوادگی خود را (دقیقاٌ همانطور که در گذرنامه درج شده است عنوان کنید.)

3

نام (دقیقاٌ همانطور که در گذرنامه درج شده است عنوان کنید.)

4

تاریخ تولد

5

آدرس پستی کامل خود را (از جمله کد پستی)

6

شماره تلفن تماس

7

تاریخ شروع پیشنهاد

8

برنامه شما برای گرفتن مدرک کدام دوره است؟ (به عنوان مثال PPL، CPL، IFR، MER)

9

اثبات داشتن تمکن مالی مناسب. (پرداخت شهریه، مسکن، غذا و …)
و همچنین هزینه های خود و هر یک از اعضای خانواده را که با آمدن به کانادا با شما زندگی می کنند.

10

شما باید یک شهروند مطیع قانون با هیچ سابقه کیفری باشید و خطری برای امنیت کشور کانادا نداشته باشید و ممکن است از شما گواهی اداره پلیس بخواهند.

11

شما باید در سلامت کامل باشید و اگر لازم شد معاینه پزشکی شوید.

12

افسر مهاجرت کشور کانادا شرایط شما را بررسی خواهد کرد و پس از پایان دوره باید کشور کانادا را ترک کنید.

13

و فقط در صورت کار در کشور کانادا می توانید در این کشور زندگی کنید.

تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

برای ادامه تحصیل در کانادا باید شرایط خاصی سپری شود تا بتوانید با اخذ ویزا و پذیرش از دانشگاه و یا کالج مورد نظر به خاک این کشور راهه یابید، یکی از این شرایط که به شدت مهم می‌باشد داشتن مدرک زبان انگلیسی و یا فرانسوی می‌باشد و شما باید قبل از هر اقدامی مدرک زبان خود را اخذ نموده باشید.

تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان در برخی موارد امکان‌پذیر می‌باشد اما باید این نکته را بدانید که این مسئله امکان دارد که شانس ویزای شما را کم کند پس بهتر است که در کشور عزیزمان ایران جهت اخذ مدرک زبان برای تحصیل در کانادا اقدام نمایید.

اگر می‌خواهید تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان را تجربه کنید باید بدانید که برخی از کالج‌ها در کانادا این امکان را برای متقاضیان فراهم کرده است تا اگر سطح زبان آن‌ها پایین می‌باشد قبل از شروع دوره تحصیلی دوره‌های زبان را در کالج سپری کند و بعد از قبولی در آزمون مراحل بعد برای تحصیل در کانادا را انجام دهد.

برای آگاهی بیشتر: تحصیل در کانادا

بیمه پزشکی اجباری

کشور کانادا دارای یک طرح بهداشتی دولتی است که تمام خدمات پزشکی توسط دولت به کانادایی ها ارائه می شود. بنابراین دانشجویان خارجی نیز بعد از ورود به کشور کانادا برای تحصیل باید بیمه خصوصی خود را قبل از ورود به کشور کانادا انجام دهند.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوال های متداول

1. سطح زبان مورد نیاز برای تحصیل خلبانی در کانادا چیست؟

  • حداقل مدرک مورد نیاز آیلتس 6 می باشد.

2. آیا هزینه های تحصیل هوانوردی در کانادا بالاست؟

  • آموزش در کشور کانادا مقرون به صرفه است هزینه آموزش در این کشور در حدود 30 الی 35 درصد کمتر از کشورهای واقع در غرب اروپا است و این کاهش هزینه می تواند یک برتری کشور کانادا باشد.

3. تمکن مالی برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا چه میزان است؟

  • از شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا داشتن تمکن مالی و ساپورت مالی برای ارائه به سفارت کانادا است که این موضوع بسیار حیاتی است و در صورت نداشتن مدرک تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا بصورت قطعی ریجکت می شود. البته تمکن مالی از شرایط اخذ ویزای تحصیل کانادا می باشد اما در صورتی که متقاضی تحصیل در کانادا بتواند امکان اخذ بورسیه از دانشگاه‌های کانادا را فراهم نماید دیگر تمکن مالی جزء شرایط اخذ ویزای تحصیل کانادا نخواهد بود و بدون تمکن مالی هم می توان ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کرد.

4. امکان کار در کشور کانادا در حین تحصیل وجود دارد؟

  • دارندگان مجوز تحصیل در کشور کانادا می توانند با تجربه کاری که دارا می باشند می توانند به بیست ساعت کار خارج از محیط دانشکده بپردازند.

5. دانشگاه های ارائه دهنده ی رشته ی هوانوردی در کانادا کدام اند؟

  • دانشگاه ها وسترن، موسسه ی بریتیش کلمبیا، دانشگاه واترلو و بسیاری مراکز دیگر ارائه دهنده ی این رشته هستند.

6. مدرک GMAT چیست؟

  • این آزمون یک آزمون معتبر در سراسر جهان است. برای تعیین استعداد دانشجویان متقاضی که مورد پذیرش بیشتر دانشگاه ها می باشد.

7. امکان دریافت بورسیه ی تحصیلی در کانادا وجود دارد؟

  • در صورت داشتن رزومه ای قوی و نمرات عالی می توانید بورسیه دریافت کنید.
3.7/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مرتبط

یک دیدگاه ثبت کنید برای “آموزش رشته های هوانوردی در کانادا

  1. حسین گفت:

    ببخشید، اطلاعات درباره مراکز آموزشی معتبر و هم چنین هزینه ها و شهریه های آنها را از کجا پیدا کنیم و درخواست دهیم؟

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام. میتونید با تماس با مشاورین موسسه مهاجرتی آوات به صورت رایگان مشاوره دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *