کانادا

شرایط کار در کبک

شرایط کار در کبک

کار در کبک این روزها مورد توجه متقاضیان مهاجرت به کانادا قرار گرفته است با ما همراه باشید تا در این مقاله به بررسی کار در کبک بپردازیم. اگر شما هم به دنبال کار و مهاجرت با ویزای کاری به کانادا هستید، کار در کبک فرصتی عالی و ایده آل برای جویندگان مشاغل بشمار می رود.

این نکته می تواند برای متقاضیان ویزای کار جالب توجه باشد که نیروی کار در کبک دچار کمبود است و حدود 17000 جای خالی شغلی در این استان وجود دارد و کبک سعی دارد با پذیرش مهاجران جویای کار این جای خالی را پر کند.

مسئولان شهر معتقدند کمبود نیروی کار بسیار به زیان پیشرفت اقتصادی و آینده این استان است و باید تعداد مهاجران را از رقم فعلی 6% به 10% در سال افزایش داد و این رقم به معنای افزایش پذیرش حدود 2000 مهاجر در سال است که خبر خوبی برای متقاضیان مهاجرت بشمار می رود.

بنابراین شرایط، مسئولان این استان سعی دارند روند مهاجرت کاری را تسهیل کنند و سرعت روند مهاجرپذیری را بالا ببرند. این استان از جویندگان مشاغل در حیطه های مختلف استقبال می کند.

البته در کبک به فرانسوی بودن زبان مهاجران تاکید شده است چون زبان اول استان کبک فرانسوی است.

ویزای کار در کبک

کار در کبک

کار در کبک

به ویزای کار در کبک ویزای skill worker گفته می شود.

برای اینکه این ویزای کاری به شما داده شود نوعی ارزیابی به نام ارزیابی شایستگی از شما به عمل می ­آید و طی آن امتیاز شما محاصبه می گردد، مواردی که برای کسب امتیاز مدنظر قرار می گیرد عبارتند از:

  • زبان فرد متقاضی و همسر او
  • سن متقاضی و همسر او
  • تحصیلات متقاضی و همسر او
  • سابقه و تجربه­ ی کاری

اگر امتیاز مورد نظر را دریافت کنید این اجازه خواهید داشت برای مدت زمان نامحدود در کبک زندگی کرده و کار کنید و از امتیاز و مزایای شهروندی آن بهره مند شوید.

امتیاز مورد نیاز یک فرد مجرد بین حداقل 50 و حداکثر 103 است و یک فرد متاهل باید بین حداقل 59 و حداکثر 120 امتیاز کسب کند.

سن

سن متقاضی تاثیر به سزایی در کسب امتیاز دارد و تا حداکثر 16 امتیاز را می توانید از این گزینه بدست آورید. افراد بین 18 تا 35 سال کل 16 امتیاز را بدست می ­آورند، بعد از 35 سال به ازای هر سال اضافه 2 امتیاز کسر خواهد شد یعنی برای مثال فرد 36 ساله 14 امتیاز و فرد 37 ساله 12 امتیاز دریافت می کند و به این ترتیب افراد بالای 43 سال از این گزینه امتیازی کسب نمی کنند.

تحصیلات

این گزینه می تواند حداکثر 14 امتیاز را در اختیار شما قرار دهد به این ترتیب که اگر مدرک دکتری داشته باشید کل 14 امتیاز را بدست می ­آورید، اگر فوق لیسانس باشید 12 امتیاز کسب خواهید کرد و برای مدرک لیسانس 10 امتیاز تعلق می گیرد.

سابقه کار

حداکثر امتیاز این گزینه 8 است.

امتیاز کامل برای کسی است که 4 سال یا بیشتر در حوزه تحصیلات خود سابقه کار دارند، سابقه کاری 2 تا 4 سال 6 امتیاز دارد، سابقه کاری بین یک تا دوسال 4 امتیاز دارد و برای سابقه کاری کمتر از 6 ماه امتیازی در نظر گرفته نمی شود.

زبان

کشور کانادا به طور کلی از دو زبان انگلیسی و فرانسوی استفاده می کند و در خیلی از ایالت های کانادا زبان انگلیسی معیار است اما استان کبک به مهاجران فرانسوی زبان علاقه مند است و زبان فرانسوی در این استان از اولویت برخوردار است.

افرادی که مدرک زبان فرانسه دارند حداکثر 16 امتیاز را از این گزینه دریافت می کنند و به زبان انگلیسی حداکثر 6 امتیاز تعلق می گیرد.

ویژگی های همسر

اگر فرد نتواند خودش امتیاز کافی را بدست آورد می تواند از طریق سن، تحصیلات و سطح زبان همسرش امتیاز بدست آورد. به این ترتیب که مهارت زبان همسر می تواند 2 یا 3 امتیاز داشته باشد، اگر سن همسر فرد بین 18 تا 35 سال باشد 3 امتیاز دارد و سن بالای 42 سال هیچ امتیازی دریافت نمی کند، مدرک دکتری و فوق لیسانس نیز 3 تا 4 امتیاز خواهد داشت.

پیشنهاد شغلی معتبر

اگر از استان کبک یک پیشنهاد شغلی معتبر دریافت کرده باشید می توانید حداکثر 14 امتیاز نیز از این گزینه بدست آورید.

دارایی مورد نیاز برای روش سرمایه گذاری کبک

میزان سرمایه شما با همسرتان در صورتی که متأهل هستید باید 2.000.000 دلار کانادا باشد. این دارایی شامل املاکی است که سند آن به نام فرد متقاضی مهاجرت و یا همسر وی است، پول نقد و ارزش مالی شغل وی می باشد.

کار در کبک

کار در کبک

به علاوه این مقدار دارایی، متقاضی مهاجرت باید سابقه ای نیز در خصوص مدیریت یک کسب و کار فعال و معتبر و یا مالکیت آن مانند پروانه کسب آن شغل، مدرک پزشکی، مدرک داروسازی و … ارائه دهد.

این دارایی حتماً باید از راه های قانونی و مشروع به دست آمده باشد و متقاضی باید این را ثابت کند، همچنین باید گزارش کامل و دقیقی از روند کار و اندوختن مال خود نیز به دولت کانادا ارائه دهد. گزارشی که بتواند صحت آن ها را کاملاً برای افسران پرونده اثبات کند. این گزارش باید صحیح باشد و اطلاعات آن بدون کوچکترین نقص و قابل اثبات شدن باشند، این کار بسیار تخصصی و حرفه ای است. شاید خود متقاضی به تنهایی نتواند از پس انجام این کار بربیاید. بهتر است که برای این کار به وکلای با تجربه و یا مشاوران مهاجرتی مراجعه نمایید.

در ضمن پس از آنکه مراحل قانونی طی شد و فرد توانست اقامت کبک را کسب نماید باید مبلغ 1.200.000 دلار کانادا را در بازده زمانی 5 ساله بدون هیچ سودی در یکی از بانک های کبک سپرده گذاری کند. البته به این سپرده وامی به مبلغ 350 هزار دلار تعلق می گیرد، برای اینکه بتوانید این وام را دریافت کنید باید از واجد شرایط بودن خود مطمئن شوید.

سرمایه ای که فرد در این روش استفاده می کند پس از 5 سال اقامت در کبک به صورت کامل به وی بازگردانده می شود. فرد با کسب این نوع اقامت شهروند کانادا شده و از تمام حقوق شهروندی این کشور می تواند استفاده کند مانند؛ استفاده از آموزش رایگان، خدمات درمانی مناسب و … .

برای آگاهی بیشتر: مهاجرت به کبک از طریق سرمایه گذاری

راه های پیدا کردن کار در کبک

شما میتوانید از سایت های مشاغل و کاریابی و آگهی های ارائه شده بهره بگیرید. برای مثال؛ سایت بانک شغل فرصت های شغلی بسیاری را به شما معرفی می کند.

  • در عین حال می توانید به آژانس های کاریابی مراجعه بکنید.
  • پرس و جو از دوستان و آشنایان مقیم کبک نیز روش مفیدی است و می توانید از اطلاعات این افراد کمک بگیرید.

بازار کار در کبک

برخی از مشاغل در کبک بسیار مورد نیاز هستند. برای مثال؛ پرستاری، مهندس عمران و مهندس کامپیوتر

استان کبک فرصت شغلی زیادی برای پرستاران ارائه کرده است. پرستاران خارجی متقاضی کار می توانند با درآمد مناسب و بالا در این استان مشغول کار شوند. البته قبل از آن باید گواهی پرستاری کبک را بدست آورند. درآمد پرستاران در کبک از بسیاری از مشاغل دیگر بالاتر است.

مهندسی عمران و کامپیوتر نیز بسیار پرطرفدار هستند و از سطح درآمد خیلی بالایی برخوردارند. حتی مهندسین تازه کار و بدون تجربه نیز میتوانند شغل مناسب و درآمد بالایی بیابند.

از جمله سایر مشاغل مورد نیاز کبک می تواند به این موارد اشاره کرد: ژنتیک، پزشکی هسته ای، تولیدات دارویی، پرتودرمانی، حساب داری، هوا و فضا، بانکداری و امور مالی، مهندسی پزشکی، بیوفیزیک، زمین شناسی، مهندسی برقی، صنایع غذایی، بازریابی، علوم آبی. علوم کتابخانه ای، مهندسی مکانیک، مهندسی هسته ای، تحقیق عملیاتی، فیزیک، روانشناسی، مترجمی، جانور شناسی، دام داری، هواپیما سازی، معماری، شیمی، رادیولوژی، توانبخشی، کشاورزی، آمار، ماشین سازی، ریاضی کاربردی، زیست شناسی، مدیریت، ارتباطات، تغذیه، اقتصاد، انرژی، جغرافیا، مشاوره، زبان شناسی، قوم شناسی، متالوزی، معدن، فلسفه، مدرس در رشته های مختلف.

مهاجرت به استان های دیگر کانادا:

  1. مهاجرت به مانیتوبا
  2. مهاجرت به آلبرتا
  3. مهاجرت به بریتیش کلمبیا
  4. مهاجرت به آنتاریو
  5. مهاجرت به ساسکاچوان
  6. مهاجرت به پرنس ادوارد
  7. مهاجرت به نوا اسکوشیا
  8. مهاجرت به نیوبرانزویک

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوال های متداول

1. خود اشتغالی در کبک برای چه افرادی مناسب است؟

  • روش خود اشتغالی به درد آن دسته از متقاضیان مهاجرت می خورد که توانایی ایجاد و یا خرید کسب و کاری در استان کبک را دارند. با این شغل فرد هم خود را از نظر مالی تأمین می کند و هم به نوعی به اقتصاد کبک کمک می کند.

2. برای مهاجرت به کبک زبان انگلیسی مورد نیاز است یا فرانسوی؟

  • زبان رسمی مردم کبک, فرانسوی است، اما با زبان انگلیسی هم آشنایی دارند.

3. چند نوع ویزای سرمایه گذاری در کانادا  وجود دارد؟

  • برای سرمایه گذاری 5 ساله و مورد تایید کشور کانادا دو روش وجود دارد. یکی سرمایه گذاری فدرال و دیگری سرمایه گذاری کبک.

4. بهترین راه مهاجرت به استان کبک چیست؟

  • انخاب بهترین راه مهاجرت به این استان بستگی به شرایط فرد متقاضی دارد، اما در بین سایر روش ها مهاجرت تحصیلی و مهاجرت از طریق اکسپرس اینتری بسیار پر طرفدار است.

5. با خرید ملک می توان اقامت کانادا را به دست آورد؟

  • خیر. با خرید ملک در این کشور نمی توانید اقامت دریافت کنید و برای دریافت اقامت باید یکی از روش های مهاجرت مثل سرمایه گذاری یا کار و… را انتخاب کنید.

6. امتیاز مورد نیاز برای روش خود اشتغالی کبک چند است؟

  • حداقل امتیاز یک فرد مجرد 44 و یک فرد متأهل 51 می باشد.

7. هزینه های روش خود اشتغالی چه میزان است؟

  • هزینه هایی برای انگشت نگاری، اخذ اقامت و هزینه ی درخواست را باید در نظر گرفت که هب ترتیب چیزی حدود 80, 500 و 1000 دلار کانادا خواهد بود.
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *