کاری, مالتا

کار در  مالتا

در این مقاله می پردازیم به شرایط کار در مالتا در سال 2023، مهاجرت به مالتا از چند طریق صورت می پذیرد، که البته کار در مالتا یکی از روش های مهاجرتی می باشد. اما متقاضیان می توانند بنا به شرایط مهاجرتی خود، یکی از این طرق مهاجرت به مالتا را برگزینند و آرزوی داشتن یک زندگی ایده آل و زیبا را در سر بپرورانند.

کار در مالتا

سازمان مهاجرتی آوات، با در اختیار گذاشتن اطلاعاتی جامع و مفید، خواهان موفقیت شما متقاضیان عزیز در این مسیر می باشد و امیدوار است که با ارائه مطالبی در باب مهاجرت به مالتا و شرایط کار و کاریابی و چگونگی کاریابی، پلی باشد برای رسیدن شما متقاضیان عزیز به یک زندگی زیبا با امکانات عالی در این کشور اروپایی مالتا

کشور مالتا

در ابتدا به بررسی کوتاهی به کشور مالتا می پردازیم تا با کشوری که قرار است در آن یک زندگی زیبا و توام با امکانات در سطح عالی داشته باشیم، آشنا شویم.

مالتا، کشوری می باشد که قبلا به عنوان یکی از شهرهای ایتالیا، شناخته شده بود، اما امروزه خود به عنوان کشوری مستقل در جنوب اروپا و قلب مدیترانه قرار دارد. به همین دلیل است که آداب و رسوم و شیوه زندگی مردم در این کشور و بناهای تاریخی، همه و همه شباهت بسیار زیادی به مردمان و شهرهای کشور ایتالیا دارد.

نژاد مردم مالتا، سامی تبار می باشد و به زبان مالتایی صحبت می نمایند. البته که کشور مالتا دارای دو زبان رسمی  می باشد، مالتای و انگلیسی… اما زبان مالتای به عنوان زبان ملی این کشور شناخته شده است. زبان مالتای، بخشی از زبان عربی را در خوی جای داده است و بیش از 800 کلمه عربی در زبان ملی مالتای به چشم می خورد.

مالتا بزرگترین جزیره و مرکز فرهنگی، تجاری و اداری در بین کشور اروپایی می باشد. در حال حاضر واحد پول رایج و مصرفی در بین مردم مالتا، یورو می باشد.

فرهنگ و شیوه زندگی و آداب و رسوم مردم این کشور بسیار قوی و مدرن می باشد.

کشور مالتا دارای تابستان هایی خشک و بدون باران و زمستان هایی معتدل و گرم می باشد و اغلب قطرات باران در این کشور در فصل های زمستان به چشم می خورد.

شرایط کار و چگونگی کاریابی در مالتا

یکی از راه های مهاجرت به مالتا از طریق کار می باشد، متقاضیان می توانند از طریق موسسات کاریابی در این کشور و یا آژانس های کاریابی و در اختیار گذاشتن مدارک به صورت آنلاین، درخواست کاری خود را به کارفرمایان حقیقی و حقوقی (شرکت ها) مالتایی اعلام نمایند.

اخذ اقامت کار در مالتا از طریق درخواست کاری

متقاضیان با دریافت دعوت نامه کاری رسمی از کارفرمایان موجود در مالتا، می توانند برای اخذ ویزای کار مالتا به کنسولگری این کشور در کشور مبدا، مراجعه نمایند و با اخذ ویزای کار و سپری نمودن مدت زمان کاری و پرداخت به موقع مالیات، می توانند برای اخذ اقامت مالتا اقدام نمایند.

همان طور که در متن فوق به آن اشاره گردید، یکی از راه های اخذ ویزای کاری مالتا، دریافت دعوت نامه کاری رسمی از یکی از کارفرما های حقوقی ( شرکت ها ) و حقیقی می باشد.

برای انجام این پروسه می بایست کارفرما در کشور مالتا قبل از کسب اجازه کار نیروی کار خارجی و ارسال دعوت نامه کاری رسمی به نیروی کار خارجی، باید برای کارمند مورد نیاز خود، به مدت 3 ماه در کشور مالتا، آگهی استخدام منتشر نماید و در صورت نیافتن کارمند و یا نیروی کار، انتشار آگهی استخدام را به مدت 3 ماه دیگر در دیگر کشورهای اروپایی، ادامه دهد و مجددا در صورت نیافتن نیروی کار متناسب با شغل مورد نظر، کارفرما می تواند با کسب اجازه کار نیروی خارجی در این کشور، دعوت نامه کاری رسمی برای وی ارسال نماید و متقاضی کار با در دست داشتن دعوت نامه کاری و دیگر مدارک لازمه به جهت اخذ ویزای کار، باید به کنسولگری مالتا در کشور مبدا مراجعه و برای اخذ ویزای کار اقدام نماید.

کارفرما علاوه بر درخواست کاری متقاضی برای کسب اجازه کار در این کشور برای نیروی کار خارجی، به مدارکی همچون: اثبات تجربه و صلاحیت کاری، اسناد مدارک مربوط به مهاجرت به مالتا به همراه کپی برابر اصل پاسپورت و تاییدیه سلامت جسمانی و روانی زیر نظر پزشک معتمد بیمه، نیاز دارد.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار در مالتا

  • ارائه اصل و کپی برابر اصل مدارک شناسایی
  • ارائه اصل و کپی برابر اصل پاسپورت
  • ارائه عکس
  • تکمیل فرم درخواست اخذ ویزای کاری مالتا
  • ارائه رزومه کاری به همراه سوابق به ثبت رسده
  • ارائه رزومه تحصیلی
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
  • ارائه گواهی سلامت جسمانی و روانی مورد تایید پزشک معتمد بیمه

ویزای کار

متقاضی کار با اخذ ویزای کاری مالتا و به محض ورود به این کشور باید قراردادکاری فی مابین متقاضی کار خارجی و کارفرما تنظیم گردد و حقوق و دستمزدی برای وی مشخص شود.

ویزای کاری از طریق درخواست کاری یا پیشنهاد کاری، برای مدت یک سال به جهت کار صادر می شود.

البته موفقیت در کسب اجازه کار متقاضی خارجی به جهت کار در مالتا توسط اداره ای به نام ETC انجام می گیرد و درصورت عدم اجازه کار در این کشور، ظرف پانزده روز از طرف این نهاد دولتی اعلام می گردد.

البته لازم به ذکر می باشد که کارفرما برای نیروی کار باید حقوق و دستمزدی را مشخص نماید که بعد از کسر مالیات، کارفرما بتواند نیروی کار و خانواده وی را به جهت هزینه های زندگی و تحصیل در مالتا، ساپورت نماید.

اخذ اقامت کار از طریق تحصیل

متقاضیان می توانند با اخذ ویزای تحصیلی در مالتا، برای اخذ اقامت این کشور اقدام نمایند.

دانشجویان می توانند بعد از اتمام تحصیل در مالتا و ارائه مدارک به موسسات کاریابی یا آژانس های کاریابی، برای پیدا کردن کار در این کشور متناسب با رشته تحصیلی خود در مالتا، تلاش نمایند.

به هنگام کسب کار، متناسب با رشته تحصیلی در دانشگاه های این کشور و تنظیم قرارداد و مشخص شدن حقوق و دستمزد، فارغ التحصیلان می توانند برای تبدیل ویزای دانشجویی مالتا به ویزای کار در مالتا، به اداره مهاجرت مراجعه و برای اخذ اقامت اقدام نمایند.

متقاضیان به هنگام سر رسیدن موعد ویزای کار، برای کسب مجدد اجازه کار، باید 8 هفته قبل از سر رسید با ارائه مدارکی دال بر اثبات پرداخت به موقع مالیات و بیمه برای تمدید ویزای کار اقدام نمایند.

اخذ اقامت کار از طریق مهارت و تخصص (SKILL WORKER)

SKILL WORKER یکی از راه های اخذ کار می باشد که متقاضی با در نظر گرفتن وضعیت سنی، وضعیت شغلی، مدارک تحصیلی و سوابق کاری، در رده بندی امتیازها شرکت می نماید و با کسب امتیاز مورد قبول، می تواند برای اخذ ویزای کاری اقدام نماید و به محض ورود به مالتا، به جستجوی کار از طریق موسسات کاریابی، بپردازد.

در صورت پیدا نکردن شغل مورد نظر در این بازه زمانی، متقاضی کار مجبور به ترک مالتا می شود.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *