ارمنستان, کاری

شرایط کار در کشور ارمنستان

کار در ارمنستان

در این مقاله ما قصد داریم در زمینه کشور ارمنستان، کار در ارمنستان و چگونگی کاریابی در ارمنستان و سرمایه گذاری در ارمنستان برای متقاضیان عزیز، این مقاله را ارائه دهیم. گروه مهاجرتی و موسسه حقوقی و بین المللی آوات، امیدوار است که بتواند به تمامی پرسش های ابهام برانگیز شما با ارائه این مقاله، پاسخ داده و ابهامات شما متقاضیان عزیز را برطرف سازد.

این مقاله به شما عزیزان کمک می نماید که اگر قصد مهاجرت به ارمنستان و قصد کار در ارمنستان را دارید، با اطلاعات کامل و دید باز برای موضوع مهاجرت خود به ارمنستان اقدام نمایید. شما متقاضیان عزیز می توانید با مشورت و گفت و گو و در‌میان گذاشتن ابهامات خود با مشاوران مجرب در امور بین الملل و وکلای امر مهاجرت موسسه حقوقی و بین المللی آوات، سفر و مهاجرت بدون دغدغه ای را داشته باشید.

اکنون می پردازیم به توضیحاتی در ارتباط با کشور ارمنستان و ذکر موقعیت جغرافیایی، اقتصادی و سیاسی آن.

کشور ارمنستان

کشور ارمنستان یک کشور آسیایی است که در همسایگی ایران و گرجستان قرار دارد، البته این کشور در شمال ایران و در جنوب گرجستان واقع شده است. شهر ایروان، پایتخت کشور ارمنستان و بیشترین جمعیت کشور ارمنستان را در خود جای داده است. زبان مردم کشور ارمنستان، ارمنی است، اما کمتر جمعیتی هم در این کشور دیده می شود که به زبان روسی با هم، گفت و گو می نمایند.

نرخ بیکاری در کشور ارمنستان در سال ۲۰۱۸، ۸/۱ درصد تخمین زده شده است و حقوق و دستمزد به طور میانگین ۴۰۰ دلار و ساعت کاری وضع شده طبق وزارت کار و امور اجتماعی، چهل ساعت در هفته می باشد.

کشور ارمنستان، کشوری تقریبا ارزان محسوب می شود و می توان گفت که هزینه هایی همچون: هزینه اجاره منزل، خرید مواد غذایی، خرید پوشاک، هزینه حمل و نقل و … در طول یک ماه تقریبی به مبلغ ۵۰۰ الی ۶۵۰ دلار نیز می رسد.

البته لازم به ذکر است که هزینه خرید منزل مسکونی و یا اجاره منزل در همه ی کشور ها بیشترین هزینه را در میان هزینه های دیگر در‌ بردارد.

البته گفتن این نکته در این مقاله خیلی الزامی نمی باشد، اما متقاضیان می توانند با خرید ملک مسکونی در ارمنستان، به اقامت دائم ارمنستان نیز دست یابند.

یکی از صنعت های کشور ارمنستان، صنعت توریست این کشور می باشد که به علت فرهنگ و تمدن غنی و قدیمی ارمنستان و جاذبه های گردشگری ارمنستان، سالانه گردشگران بسیاری به کشور ارمنستان در حال سفر کردن می باشند.

در حال حاضر کشور آلمان بهترین شرایط را برای جذب نیروی کار دارد. پیشنهاد ما این است که مقاله ویزای کار آلمان یا شرایط کار در آلمان را هم مطالعه کنید.

شرایط اخذ ویزای کار در ارمنستان

متقاضی باید برای دست یابی به شغل مورد نظر خود در کشور ارمنستان، یک دعوت نامه رسمی کاری یا درخواست کاری رسمی از کارفرما و یا یک شرکت معتبر در ارمنستان، دریافت نماید.

در این صورت کارفرما از طرف دولت ارمنستان موظف می باشد که برای یافتن نیروی کار متخصص در شغل مورد نظر، با انتشار آگهی و یا از طریق سایت های کاریابی در ارمنستان جویای نیروی کار باشد، اما اگر کارفرما نتوانست نیروی کاری متناسب با شغل مورد نظر خود را از این طریق بیابد، می تواند برای شغل مد نظر خود، دعوت نامه رسمی کاری، برای کسی که توانایی و مهارت کامل را در شغل مورد نظر کارفرما دارد، برگزیند.

کار در ارمنستان

بعد از انتخاب نیروی کاری مورد نظر کارفرما، متقاضی می تواند با اخذ ویزای کار ارمنستان، به مدت یک سال، به اقامت موقت ارمنستان خود برسد و بعد از سپری کردن مدت زمان سه ساله به اقامت دائم ارمنستان و بعد از دو ساله دیگر برای اخذ شهروندی ارمنستان و تابعیت ارمنستان اقدام نماید.

البته کارفرما ممکن است بخواهد نیروی کاری هم زبان خود را به عنوان کارگر و یا کارمند خود انتخاب نماید و شاید شما در فکر فرو روید و با خود بگویید که یافتن کار به این صورت غیر ممکن است، اما کارفرما می تواند با انتشار آگهی با شرایط بسیار سخت، دست یابی به نیروی کاری مد نظر خود را ممکن سازد.

به طور کلی مهاجرت از طریق کار به ارمنستان و اخذ ویزای کار در ارمنستان، یکی از پر طرف دار ترین راه ها و روش ها برای مهاجرت به ارمنستان، محسوب می شود.

البته شایان به ذکر است که متقاضی بعد از اخذ ویزای کار در ارمنستان و اقامت سه ساله در ارمنستان، تسلط داشتن به زبان ارمنی و آشنایی با قوانین وضع شده کاری در ارمنستان توسط وزارت کار و امور تامین اجتماعی، می توانند برای اقامت دائم ارمنستان اقدام نمایند.

کار در ارمنستان

اخذ ویزای کار در ارمنستان، برای اتباع خارجی که توسط پلیس مهاجرت ارمنستان صادر می شود به مدت سی روز به طول می انجامد. اتباع خارجی به غیر اتباع عضو اتحادیه اروپا، اتحاد جماهیر شوروی سابق، چین، هند، پاکستان و کشورهای آفربقا، می توانند بدون ویزا ارمنستان، برای مهاجرت به ارمنستان اقدام نمایند و به مدت ۱۸۰ روز اقامت داشته باشند.

و البته کشور هایی همچون چین، هند، پاکستان و کشورهای آفریقا برای اخذ ویزای ارمنستان، در هر شرایطی باید به کنسولگری ارمنستان در کشور مبدا اقدام نمایند و دیگر کشورها به محض ورود به ارمنستان چه زمینی و چه هوایی می توانند درخواست ویزای خود را به پلیس مهاجرت ارمنستان اعلام نمایند.

البته برای کشور هایی به غیر از اتحادیه اروپا و اتحاد جماهیر شوروی، مدت اعتبار ویزا ۱۲۰ روز که متقاضیان، بیش از شصت روز نمی توانند در ارمنستان اقامت داشته باشند.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

3/5 - (5 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *