بلژیک, کاری

نحوه یافتن کار برای مهاجران توسط موسسات کاریابی در بلژیک

کاریابی در بلژیک

در این مقاله سعی خواهیم کرد که پس از اینکه مختصری راجع به برخی راه‌های مهاجرت به بلژیک سخن گفتیم، به‌طور کامل درباره کاریابی در بلژیک توضیحاتی را به خوانندگان گرامی ارائه دهیم.

کاریابی در بلژیک

در صورتی که کسی قصد کاریابی در بلژیک را داشته باشد، با مطالعه این مقاله نسبت به شرایط و قوانین کاریابی در بلژیک و همچنین مختصری درباره شرایط زندگی در این کشور، اطلاعات کافی را به دست آورد.

راه‌های مهاجرت به بلژیک

معمولا چند راه برای مهاجرت به بلژیک وجود دارد که در زیر ضمن اینکه آن‌ها رانام می‌بریم، برخی از آن‌ها را به‌اختصار شرح می‌دهیم:

مهاجرت به بلژیک از طریق ازدواج

  • طبق شرایط زیر فردی که با یک بلژیکی ازدواج می‌کند، می‌تواند تابعیت بلژیکی کسب نماید:
  • زمانی که فرد هنگام تقاضای تابعیت، مجوز اقامت بیش از سه ماه در بلژیک را نداشته باشد، باید حداقل سه سال با همسر بلژیکی خود در بلژیک زندگی کرده باشد.
  • زمانی که فرد هنگام تقاضای تابعیت، مجوز اقامت بیش از سه ماه در بلژیک را داشته باشد، باید حداقل شش ماه در بلژیک با همسر بلژیکی خود در بلژیک زندگی کرده باشد.
  • ازدواج آن‌ها دریک دفتر ثبت ازدواج به ثبت رسیده باشد.
  • سن طرفین بالاتر از ۱۸ سال باشد؛ در غیر این صورت باید اجازه والدین یا دادگاه را ارائه دهند.

مهاجرت تحصیلی به بلژیک

  • گرفتن بورس تحصیلی و پژوهشگری در بلژیک
  • مهاجرت به‌عنوان یک محقق مهاجرت به بلژیک برای کارآموزی: برای گذراندن دوره کارآموزی بعد از تحصیل سن فرد باید بین ۱۸ تا ۳۰ سال باشد. برای این کار باید یک کمپانی در بلژیک از طرف شخص درخواست مجوز کار نماید. حداکثر مدت قانونی کارآموزی یک سال است و کار با حداقل حقوق قانونی و تمام وقت باید باشد. برای مطالعه مقاله اخذ ویزای تحصیلی بلژیک کلیک کنید.

مهاجرت کاری به بلژیک

  • از بین راه‌های مختلف مهاجرت به بلژیک مهاجرت کاری بهترین نوع آن به حساب می‌آید؛ چون افراد در بدو ورود با کسب درآمد روبرو می‌شوند.
  • کار قانونی در بلژیک: حداقل ۶ ماه طول می‌کشد تا فرد متقاضی کار در بلژیک، کارفرمای خود را پیدا کند؛ پس از اینکه کارفرما تقاضای او را پذیرفت، متقاضی باید دعوت‌نامه کاری خود را که از طرف کارفرما صادر شده است، به سفارت ارائه نماید و منتظر شود تا از طرف سفارت مورد پذیرش قرار گیرد. البته باید گفت روند پذیرش تقاضای کاری طولانی است و نمایندگان سفارت به علت اینکه اشتغال افراد بومی بلژیک را در اولویت قرارمی دهند، نسبت به این امر سخت‌گیری می‌کنند. به همین خاطر اگر افراد از راه‌های دیگری برای این امر اقدام کنند، راحت‌تر به نتیجه می‌رسند.
  • مؤسسات کاریابی در بلژیک: می‌توان گفت مراجعه به مؤسسات کاریابی در بلژیک یک راه مناسب برای پیدا کردن کار است که متقاضی کار با توجه به توانایی‌های خود و انتظاراتی که از کار در نظر دارد، در کوتاه‌ترین زمان می‌تواند مشغول به کار شود.

انواع ویزای کاری و کاریابی در بلژیک

ویزای کار نوع A

با گرفتن ویزای کاری بلژیک فرد می‌تواند به مدت نامحدودی برای کلیه کارفرمایان دولتی و خصوصی، تمام‌وقت و نیمه‌وقت کار کند. این نوع ویزا به خارجیان طبق شرایط زیر تعلق می‌گیرد:

  • ۱۰ سال اقامت مستمر در بلژیک
  • کار کردن با ویزای نوع B حداقل به مدت ۴ سال به صورت قانونی

ویزای کار نوع B

این نوع ویزا یک ساله و قابل تمدیداست و برای گرفتن آن باید کارفرما قبل از ورود فرد به خاک بلژیک نسبت به درخواست استخدام او اقدام نماید. فرد فقط می‌تواند برای کارفرمای مشخصی کار کند و در صورتی که بخواهد برای کارفرمای دیگری کار کند، باید حداقل یک ماه قبل از اتمام ویزای فعلی از طرف کارفرمای جدید درخواست ویزای جدید او به اداره مهاجرت ارائه گردد. این ویزا به افراد خارجی متخصص یا مدیران اجرایی در مشاغلی داده می‌شود که در کشور بلژیک و در مرحله بعدی در اروپا با کمبود نیرو مواجه هستند. برای افرادی که اولین باراست که این نوع ویزای کاری را می‌گیرند ارائه گواهی پزشکی که از اعتبار آن بیش از سه ماه نگذشته باشد الزامی است.

ویزای کار نوع C

این نوع ویزا یک‌ساله است و تحت شرایط خاصی قابل تمدید است. افراد زیر که دارای اقامت موقت در بلژیک هستند شامل این نوع ویزا می‌شوند:

  • دانشجویان
  • پناهندگانی که درخواست پناهندگی آن‌ها در حال بررسی است.
  • اعضای خانواده سفیران

و…

کارت شغلی یا پروانه کار و کاریابی در بلژیک

افرادی که می‌خواهند به صورت خوداشتغالی و راه‌اندازی کسب و کار در بلژیک مشغول به کار شوند، می‌توانند این کارت را بگیرند. معمولا این کارت ۲ تا ۵ ساله است و همسر و فرزندان شخص نیز می‌توانند از آن استفاده نمایند. هزینه صدور این کارت در حدود ۱۴۰ یورو است.

کارت آبی

این کارت نوعی مجوز برای اقامت کاری است که بین یک تا چهارساله صادر می‌شود و بر اساس آن مهاجرت افراد متخصص جهان سوم و خانواده‌هایشان برای کار در کشورهای اروپایی تسهیل می‌گردد و این افراد کمبود نیروی کار را در اروپا جبران می‌کنند.

مهاجرت به بلژیک از طریق سرمایه‌گذاری و کاریابی در بلژیک

با توجه به این که بلژیک پایتخت مالی اروپا است، افراد زیادی خواستار سرمایه‌گذاری در بلژیک می‌باشند. این کشور تنها کشوری است که در اروپا، پس از ۳ سال اقامت پیوسته در آن، می‌توان تحت شرایطی درخواست پاسپورت و تابعیت بلژیکی نمود.

شرایط زندگی در بلژیک

با وجود هزینه‌های بالای زندگی در بلژیک و اینکه بروکسل پایتخت بلژیک به مدت چند سال جزء ۵۰ شهر گران برای زندگی معرفی شده است، باز هم به‌طور متوسط هزینه زندگی در این شهر نسبت به پایتخت کشورهای اروپای غربی، مانند پاریس، استکهلم و لندن پایین‌تر است. توسعه و پیشرفتی که در سیستم مالیاتی و امنیت اجتماعی این کشور وجود دارد، سبب تضمین درآمد نسبتاً مساوی بین مردم گردیده است. برای خارجیان داوطلب برای ورود یا اقامت در بلژیک، موضوعی که مطرح است گرانتر بودن یورو نسبت به ارزهای ضعیف‌تر و تفاوت قیمت موجود در زمان تبدیل است. بلژیک یکی از کشورهایی است که بالاترین نرخ آب و برق را دارد. با توجه به بالاتر بودن هزینه‌های زنگی در بروکسل نسبت به شهرهای دیگر بلژیک، توصیه می‌شود، اقلامی مانند لباس و لوازم زندگی و…از شهرهای دیگر تهیه شود تا هزینه‌ها کمی کاهش بیابند.

بر اساس بررسی‌هایی که درزمینهٔ کیفیت زندگی به‌دست‌آمده‌اند، قدرت خرید مردم و شاخص امنیت و ایمنی متعادل و بهداشت و درمان در سطح مطلوب ایده آلی است. هزینه‌ها نیز نسبت به درآمد افراد در جامعه تا حدودی دارای تعادل است و می‌توان گفت که کیفیت زندگی در این کشور به‌طورکلی خوب و رضایت‌بخش است.

خرید خانه در بلژیک

درصد بالایی از درآمد یک کارگر در بلژیک به اجاره خانه و مالیات تعلق می‌گیرد و مقدار دستمزد او نسبت به مقدار دستمزد کارگران در کشورهای همسایه با کسر هزینه اجاره خانه و مالیات کمتر است. البته در این کشور شاخص هزینه‌هایی که برای اجاره آپارتمان است، مناسب و استاندارد و پایین است.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *