بلژیک, پناهندگی

نحوه درخواست پناهندگی در بلژیک چگونه است؟

پناهندگی در بلژیک

پناهندگی در کشور بلژیک در سال 1951 به صورت رسمی و قانونی در ژنو به امضا رسید است و تصمیم بر آن شد که افراد و مهاجران کشورهای دیگر می توانند به این کشور اعلام پناهندهگی کنند.

پناهندگی در بلژیک

حتی موضوع پناهندگی در بلژیک به شکل رسمی در قوانین و قانون های کشور بلژیک به صورت صریح ذکر شده است. بلژیک از افرادی که در کشور مبدا خود دچار آزار و اذیت های از جمله نژادی، مذهبی و ملیتی می باشند را به عنوان پناهنده قبول می کند.

البته برخی از افراد که به عنوان پناهنده به این کشور مهاجرت می کنند به خاطر مشکلات سیاسی نیز از کشور مبدا فرار می کنند و با پناه بردن به این کشور می توانند خود را از تعقیب های قانونی دولت مبدا در امان نگه دارند. البته بایستی این نکته را در نظر داشته باشید که پناهندگی در بلژیک کار بسیار راحت و آسانی نیز نمی باشد اما با این حال بسیار از پناهندگان این کشور را برای پناه بردن انتخاب می کنند.

افرادی که کشور مبدا خود را ترک می کنند شانس بسیار کم تری را برای بازگشت دارند که در برخی از موارد نیز این شانس برگشت صفر می باشد. نکته ی مهمی که در پناهندگی در بلژیک وجود دارد و شما بایستی به این موضوع داشته باشید نداشتن هیچ گونه بیماری می باشد و شما بایستی گواهی پزشکی مبنی بر نداشتن هیچ گونه بیماری به مسولان پناهندگی در بلژیک ارائه کنید.

کشور بلژیک

کشور بلژیک یکی از پیشرفته ترین و قدرتمند ترین کشورهای اروپایی می باشد که با داشتن اقتصاد پیشرفته خود توانسته از سطح استاندارد زندگی بالایی برخوردار باشد. پایتخت این کشور بروکسل می باشد که نقش بسیار استراتژیکی را در منطقه دارد.

زبان رسمی این کشور هلندی می باشد که البته بسیاری از مردم این کشور به زبان فرانسوی و انگلیسی نیز آشنا هستند. جمعیت این کشور در حدود 11 میلیون نفر می باشد که تقریبا از کشورهای پر جمعیت قاره اروپا می باشد. آزادی های زیادی در این کشور وجود دارد که آزادی دین یکی از این موارد می باشد.

در این کشور انسانیت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و خیلی کم به رنگ پوست و نژاد و زبان افراد اهمیت می دهند و اصل و شرط را مبنی بر انسان بودن می گذارند و سعی بر آن دارند تا بین نژادهای مختلف فرق و تفاوتی قائل نشوند.

مسئولین کشور بلژیک نیز سعی بر آن دارند تا تمام قوانین و حقوق شهروندان را بر مبنای عدالت بنا کنند.

نحوه درخواست پناهندگی در بلژیک

برای درخواست پناهندگی در بلژیک بایستی به محض ورود به یکی از پایانه های این کشور، به مامور حاضر در این پایانه اعلام پناهندگی کنید و بایستی بتوانید به سوالات مامور مربوطه به شکل واضح جواب داده و بسیار صادقانه رفتار کنید.

همچنین می توانید اداره مهاجرت کشور بلژیک نیز تماس بگیرید و اعلام پناهندگی داشته باشید و می توانید درخواست کتبی خود را نیز به این اداره ارسال نمایید. حتما بایستی دلیل پناهندگی خود را در درخواست کتبی خود به شکل روشن بنویسید تا هیچ گونه شبه ی از طرف ماموران رسیدگی نداشته باشید.

علاوه بر اعلام درخواست پناهندگی بایستی یک سری فرم ها را نیز در خصوص پناهندگی در بلژیک پر نمایید و مدارک شناسایی و شخصی خود را نیز ارائه دهید. در نظر داشته باشید که برای موافقت با درخواست پناهندگی در بلژیک بایستی دلیل پناهندگی تان مورد تایید ماموران و مسئولان قرار بگیرد در غیر این صورت شما نمی توانید مراحل دیگر را طی کرده و به عنوان پناهنده در این کشور بمانید.

نکته ای که بایستی در این مرحله در نظر داشته باشید این هست که حتما از وضعیت مالی و مقدار پول موجود در حساب بانکی خود نیز صحبت های داشته باشید تا بتوانید نظر مسئولان را جذب کنید.

روش های پناهندگی در بلژیک

اگر تصمیم خود را برای ترک کشور خود دارید و میخواهید در یک کشور دیگر پناهنده باشید، بلژیک می تواند بهترین گزینه باشد. شما می توانید به دو روش در این کشور پناهنده باشید که روش اول: پناهندگی در بلژیک به صورت قانونی و روش دوم: پناهندگی در بلژیک به صورت غیر قانونی می باشد.

در روش قانونی شما بایستی ویزای کشور بلژیک را اخذ نماییدو بعد از سفر به این کشور درخواست پناهندگی داشته باشید. نکته ای که در این روش وجود دارد پیروی از قانون دوبلین می باشد که بایستی از آن پیروی کنید تا با درخواست شما موافقت شود. در روش غیر قانونی پناهندگی، افراد به صورت قاچاقی به این کشور فرستاده می شوند که ریسک این روش بسیار بیشتر از روش قانونی بوده و بایستی دقت داشته باشید تا در دام افراد سود جو گرفتار نشوید.

برخی از افراد با دادن وعده های دروغین، مشکلات مالی و جانی بسیار زیادی را برای افرادی که درخواست پناهنده دارند، به وجود می آورند. شما می توانی اطلاعات بهتر و دقیق تری را از همکاران ما در سازمان مهاجرت آوات به دست بیاورید. بی شک همکاران ما سعی خواهند کرد تا بهترین و قانونی ترین راه را برای مهاجرت شما به بلژیک ارائه دهند.

پناهنده شدن در کشورهای دیگر با این که از وجهه ی خوبی برخوردار نیست اما سالانه صد ها نفر از مردم کشور ما درخواست پناهندگی خود را به کشورهای دیگر به خصوص کشورهای اروپایی و استرالیا و کانادا اعلام می کنند؛ که در این میان پناهندگی در بلژیک از پر طرف دارترین آن ها می باشد.

قوانین مربوط به پناهندهگی

اگر شما نیز قصد پناهنده شدن در بلژیک را دارید بایستی از قوانین مربوط به پناهنده شدن پیروی کنید تا بتوانید به راحتی در این کشور ماندگار شوید. در غیر این صورت نه تنها با درخواست شما موافقت نمی شود بلکه در بسیاری از مواقع به شکل سخت نیز مجازات خواهید شد.

این مقاله در مورد پناهندگی در بلژیک می باشد که امیدواریم افراد علاقه مند به این موضوع اطلاعاتی خوب و مفیدی را به دست آورده باشند.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

3.5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *