ایتالیا, پناهندگی

پناهندگی در ایتالیا

پناهندگی در ایتالیا

پناهندگی در ایتالیا چگونه است؟

راه های پناهندگی در ایتالیا و مشکلات پناهندگی در ایتالیا چیست؟

چگونه به ایتالیا مهاجرت کنیم؟

خطرات پناهندگی در کشور ایتالیا چیست؟

چرا پناهدگی به ایتالیا را انتخاب می کنید؟

پناهندگی و اقامت ایتالیا به چه صورت است؟ اگر شما هم همچین سوالاتی دارید با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

کشور ایتالیا

کشور ایتالیا، کشوری پیشرفته، که از دو جزیره سیسیل و ساردنی در دریای مدیترانه تشکیل شده است و در جنوب اروپا واقع شده است.

پایتخت کشور ایتالیا، شهر رم است. در قسمت شمال کشور ایتالیا، به خاطر وجود مناطق کوهستانی رشته کوه آلپ، هوا سرد و در جنوب، معتدل و در بقیه نقاط کشور بعضا هوا گرم است.

ایتالیایی، زبان اصلی مردم کشور ایتالیا و پول رایج و رسمی کشور ایتالیا، یورو می باشد.

در این مقاله ما، قصد داریم در ارتباط با درخواست پناهندگی کشور ایتالیا و مهاجرت از طریق پناهندگی کشور ایتالیا و پذیرش پناهندگی کشور ایتالیا و خطرات و ریسک های احتمالی پذیرش پناهندگی کشور ایتالیا، اطلاعات مفیدی را در اختیار متقاضیان عزیز قرار دهیم.

موسسه حقوقی و بین المللی آوات، هرگز مهاجرت از طریق پناهندگی به کشور ایتالیا را پیشنهاد نمی کند، چون ضرر های وارده به جسم و روح و مشکلاتی که در حین مسیر و بعد از آن به هنگام مستقر شدن در کمپ گریبان گیر مهاجران  می گردد، که بعضا باعث افسردگی و خودکشی در بعضی از افراد می گردد، را نمی پسندد.

و حتی کلاهبردارانی که به هنگام شروع مسیر، هزینه ها و مبالغ سنگینی را از افراد دریافت می نمایند یکی از ضررهایی است که مهاجرت از طریق پناهندگی با خود به همراه دارد.

امکانات در پناهندگی ایتالیا

کشور ایتالیا با رعایت کردن قوانین حقوق مدنی و سیاسی و حمایت از حقوق بشر و آزادی های اساسی در امر حمایت از پناهندگی و پناهندگان کوشاست

امکاناتی نظیر: بهداشت و درمان، مسکن، کار برای پناهندگان و آموزش رایگان برای پناهندگان و فرزندانشان، در اختیار پناهندگان قرار می دهد.

بر اساس نظام حقوقی کشور ایتالیا و معاهدات بین المللی جاری در کشور ایتالیا، پناهندگان می توانند همراه با خانواده های خود به عنوان افراد آواره و بی خانمان وارد کشور ایتالیا شوند.

و البته طبق قوانین خاص کشور ایتالیا، چندین ارگان در مرزهای کشور ایتالیا در جهت کمک های مالی و بررسی و رسیدگی وضعیت جسمانی و روحی و روانی پناهجویان، مستقر می باشند.

کشور ایتالیا طبق قوانین داخلی کشور خود ، شرایطی را برای پذیرش پناهندگان فراهم کرده است.

مسائلی نیز در کشور ایتالیا در جهت بازگرداندن پناهندگان به کشور خود طبق قوانینی که توسط پلیس های مرزی بازگو می شود وجود دارد.

و بررسی و رسیدگی به مسائلی از قبیل: عضو بودن در گروه های اجتماعی و سیاسی، در خطر بودن جان و جسم افراد و تبعیض نژادی، مذهب و ملیت و …،  توسط قوه قضایی کشور ایتالیا انجام می گیرد.

هر روز افراد زیادی در سرتاسر جهان با مشقت و سختی زیادی با گذراندن راه های صعب العبور، پناهندگی در کشور ایتالیا را، انتخاب می نمایند.

این افراد در طول سفر دچار مشکلات زیادی می شوند و طبق آمار هایی که همه ساله توسط کشور ایتالیا، در امور مهاجرت از طریق پناهندگی به کشور ایتالیا، به دست آمده است و تلفات زیادی که در مسیر های دریایی برای پناهجویان به بار آمده است.

کشور ایتالیا بر آن شده است که پذیرش مهاجرت پناهندگان به کشور ایتالیا را از طریق مسیر های دریایی کمتر کند.

همان طور گفته شد موسسه حقوقی بین المللی آوات، مهاجرت از طریق پناهندگی را به هیچ یک از مهاجران پیشنهاد نمی کند بلکه طرق های امن تر و آسوده تر از، مهاجرت از طریق پناهندگی، برای پناهجویان وجود دارد.

و متقاضیان عزیز می توانند از طریق اخذ ویزای تحصیلی که راهی بسیار کم هزینه و از طرفی امن و قانونی می باشد و در نهایت شخص متقاضی بعد از اتمام تحصیل می تواند به اداره مهاجرت کشور ایتالیا مراجعه نماید و درخواست ویزای کاری خود را اعلام نماید و بعد از آن بعد از چند سال شاغلی در شغل مورد نظر خود، برای اقامت دائم کشور ایتالیا اقدام نماید.

راه های پناهندگی در ایتالیا

البته مهاجرانی که به دلیل اصرار بسیار تصمیم به، مهاجرت از طریق پناهندگی در کشور ایتالیا را دارند باید خود را از طریق راه دریایی و یا زمینی که هر دو مورد بسیار سخت و خطرناک می باشد، به خاک کشور ایتالیا برساند و به اداره پلیس مرزی کشور ایتالیا مراجعه و اداره پلیس مرزی کشور ایتالیا به بررسی هویت شما می پردازد و فرمی که در اختیار شما قرار می دهد که مخصوص افراد پناهجو و یا پناهنده می باشد را تکمیل و درخواست خود را برای پذیرش پناهندگی اعلام نمایید و منتظر تعیین وقت دادگاه بمانید.

البته خطراتی که در حین مسیر غیر قانونی پناهندگی، افراد را تهدید می کند، بسیارند که باعث شده عده ای جان و مال خود را در این مسیر خطرناک و بدون امنیت از دست بدهند.

البته لازم به ذکر است که تشخیص هویت برای فرد متقاضی، چه در هنگام ورود به مرز زمینی کشور ایتالیا و چه در هنگام یافتن فرد متقاضی در داخل آب، که در هر دو صورت، اگر توسط فرد متقاضی مدرکی جهت شناسایی به پلیس مرزی ارائه نشود، انجام می گیرد.

در ابتدا تعیین هویت در کشور ایتالیا به این صورت بود، که به هنگام ورود به خاک کشور ایتالیا  و با مراجعه به پلیس مرزی، با گرفتن عکس و انگشت نگاری انگشت شصت پناهنده و ثبت اثر انگشت ایشان و با دادن شماره ای به فرد جهت شناسایی، اکتفا می کردند.

اما امروزه، به دلیل خطرات احتمالی در امر پناهندگی، که بیشتر افراد مهاجر، متوجه این خطرات و ریسک ها گردیده اند و به دلیل کم شدن تعداد افراد پناهجو، در اداره پلیس مرزی کشور ایتالیا، فقط به عکس گرفتن اکتفا نمی شود، بلکه با ثبت اثر انگشت تمام انگشت های فرد پناهجو، تمامی اطلاعات فرد را به طور کامل وارد سیستم کرده و بعد از ثبت سیستمی، به فرد شماره شناسایی داده می شود.

البته لازم به ذکر است که از افراد زیر 14سال، اثر انگشت گرفته نمی شود و فقط اطلاعات آن ها به طور کامل در سیستم ثبت می گردد.

البته موضوعی دیگری وجود دارد که در این مقاله باید ذکر گردد، اگر فرد پناهجو، قبلا در کشوری که عضو اتحادیه اروپا می باشد، در خواست پناهندگی دهد و در مرحله تعیین هویت و شناسایی مورد قبول واقع نشود، به طور قطع می توان گفت: که دیگر در هیچ یک از کشور های عضو اتحادیه اروپا و حتی کشور ایتالیا، نمی تواند بابت پذیرش پناهندگی در خواست دهد.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *