کاری, گرجستان

ویزای کار گرجستان به چه کسانی تعلق می گیرد؟

ویزای کاری گرجستان

برای مهاجرت به گرجستان گزینه ویزای کاری گرجستان پیش روی شما است. شما می توانید از راه سرمایه گذاری در گرجستان و ثبت شرکت یا با ویزای کاری گرجستان به راحتی اقامت گرجستان را دریافت کنید

در این مقاله قصد داریم شرایط کاری کشور گرجستان و نحوه اخذ ویزای کاری گرجستان  و هزینه های زندگی در گرجستان را بررسی کنیم، زیرا سوالات متعددی در مورد مهاجرت به این کشور و روش اخذ ویزای کاری گرجستان از ما پرسیده می شود.

ویزای کاری گرجستان

شاید یکی از عواملی که باعث شده گرجستان و ویزای کاری گرجستان مورد توجه ایرانی ها قرار بگیرد؛ نزدیکی این کشور به ایران است.

اگر شما هم به مهاجرت به گرجستان و دریافت ویزای کاری گرجستان فکر می کنید؛ مطالعه این مقاله برایتان مفید واقع خواهد شد. گرجستان کشوری اروپایی آسیایی است که در منطقه قفقاز قرار دارد؛ این نکته یعنی قرار داشتن در 2 قاره آسیا و اروپا می تواند مهاجرت به گرجستان و اخذ ویزای کاری گرجستان را به موضوعی قابل بحث هم برای آسیایی ها و هم برای اروپایی ها تبدیل کند. گرجستان به دریای خرز و دریای سیاه نیز دسترسی دارد.

اگر به نظام سیاسی حاکم بر گرجستان بنگریم، متوجه خواهیم شد که هدف اصلی این نظام، راه یابی و عضویت در اتحادیه اروپا و سازمان ناتو است؛ البته در حال حاضر نیز یکی از اعضای ناظر اتحادیه اروپا و سازمان ناتو بشمار می رود. حتی قوانین حاکم بر گرجستان درست شبیه به قوانین حاکم بر اتحادیه اروپا است.

طبق قوانین گرجستان، اتباع بسیاری از کشورها برای ورود به خاک این کشور ملزم به اخذ ویزا هستند.

سفارت گرجستان که مرجع صدور ویزای این کشور است؛ طبق درخواست متقاضیان، ویزاهای متفاوتی صادر می کند که نوعی از این ویزاها تحت عنوان ویزای کاری گرجستان عرضه می شود؛ بنابراین یکی از طرق مختلف مهاجرت به گرجستان، دریافت ویزای کاری گرجستان است. اگر شما هم متقاضی اخذ ویزای کاری گرجستان هستید؛ اجازه دهید قبل از شرح راه های دریافت ویزای کاری گرجستان، کمی با شرایط اقتصادی و کاری این کشور اروپایی آسیایی آشنا شویم.

اقتصاد کشور گرجستان

دوستان عزیزی که خواهان مهاجرت به کشور گرجستان و اخذ ویزای کاری گرجستان هستید بهتر است بدانید که گرجستان در ردیف فقیرترین کشورهای دنیا قرار دارد؛ در واقع میزان درآمد سرانه گرجستان نسبت به سایر کشورها پایین است. طبق آخرین آمارهای رسمی، نرخ بیکاری در گرجستان 12 درصد است که به اعتقاد کارشناسان حقوقی نرخ بیکاری گرجستان رو به افزایش نیز می باشد؛ بنابراین کار پیدا کردن در این کشور، امر نسبتاً دشواری است که این موضوع می تواند برای متقاضیان ویزای کاری گرجستان نگران کننده باشد.

شرایط کار در گرجستان

علاوه بر احتمال پایین پیدا کردن کار در گرجستان، متقاضیان ویزای کاری گرجستان باید از این مسئله هم آگاه شوند که سطح حقوق ماهیانه در این کشور وضعیت خوبی ندارد. در حقیقت اکثر شرکت های بومی و خارجی واقع در گرجستان، حقوق و مزایای ناچیزی به پرسنل خود پرداخت می کنند؛ حقوق پرداختی به قدری کم است که پرسنل این شرکت ها برای تامین هزینه مسکن، خوراک و نیازهای اولیه زندگی خود واقعاً مشکل دارند و به قول معروف زندگی نمی کنند بلکه تنها زنده اند. پس اگر قصد مهاجرت به گرجستان از طریق ویزای کاری گرجستان را دارید؛ روی این موضوع به خوبی تامل کنید و از مشاوران حقوقی امین و کاربلد کمک بگیرید.

داشتن مهارت و تخصص

اما اگر شما به عنوان متقاضی از مهارت و تخصص کافی برخوردار باشید و بر یکی از زبان های گرجی، انگلیسی یا روسی تسلط داشته باشید می توانید در یک شرکت معروف و معتبر گرجی برای خود کاری دست و پا کنید؛ حقوق پرداختی شرکت های صاحب نام گرجی به مراتب بیشتر از حقوق پرداختی شرکت های معمولی این کشور است.

البته احتمال اینکه بتوانید در چنین شرکت هایی استخدام شوید خیلی پایین است چون همانطور که گفتیم کار پیدا کردن در گرجستان به خودی خود امری چالش برانگیز هست. اما اگر بتوانید از این چالش با موفقیت عبور کنید باید به سفارت گرجستان واقع در تهران برای صدور ویزا درخواست دهید. توجه داشته باشید قبل از ارائه درخواست اخذ ویزای کاری گرجستان حتماً باید از طرف شرکت یا موسسه موردنظر دعوتنامه کاری دریافت کرده باشید.

مدت زمان اخذ ویزا

پس از دریافت دعوتنامه و فراهم کردن مدارک لازم نهایتاً یک ماه زمان لازم دارید تا روند اخذ ویزا از سفارت این کشور واقع در تهران را طی کنید. اعتبار ویزای کاری گرجستان یک سال است اما به تشخیص مقامات ذیصلاح گرجی احتمال دارد که به صورت شش یا سه ماه نیز صادر گردد. ویزای کاری گرجستان قابل تمدید است.

اما به شما پیشنهاد می کنیم که اگر برای مهاجرت به گرجستان از طریق کار اصرار دارید؛ کلاً دور استخدام شدن در شرکت های این کشور را خط بکشید چون همانطور که گفتیم سطح دستمزدهای ماهیانه در این کشور کفاف زندگی شما را نخواهد داد؛ مگر اینکه در معدود شرکت های صاحب نام گرجی استخدام شوید که این هم امری تقریباً محال است.

سرمایه گذاری در گرجستان

پس برای اینکه بعدها دچار مشکل نشوید برای رفتن به گرجستان و اخذ ویزای کاری گرجستان بهتر است به سرمایه گذاری در این کشور و راه اندازی یک کسب و کار یا ثبت یک شرکت  در گرجستان فکر کنید. تازه در این صورت، پایین بودن دستمزدهای ماهیانه در گرجستان به نفع شما نیز خواهد بود چون می توانید حقوقی نه چندان زیاد به پرسنل آتی خود پرداخت کنید.

هزینه سرمایه گذاری

برای اینکه بتوانید از طریق سرمایه گذاری در گرجستان مجوز ورود به این کشور را دریافت کنید باید حداقل دویست هزار دلار به صورت مستقیم در خاک گرجستان سرمایه گذاری نمایید زیرا طبق قوانین این کشور، سرمایه گذار فردی است که میزان سرمایه گذاری مستقیم وی کمتر از 200 هزار دلار نباشد.

اگر بتوانید چنین وجهی را تامین کنید موفق به دریافت ویزا در قالب یک کارت اقامت پنج ساله خواهید شد.

دارندگان این کارت در سایه حمایت دولت گرجستان از اطلاعات اتاق بازرگانی این کشور مطلع خواهند شد و در نتیجه متوجه خواهند شد که سرمایه گذاری در کدام حیطه سودمندتر است و با نحوه مشارکت بانک های گرجی در امر سرمایه گذاری آشنا خواهند شد. علاوه بر این ها دارندگان این نوع ویزای کاری گرجستان اگر سابقه ای خوش از خود در این کشور بر جای بگذارند می توانند اقامت دائم بگیرند.

اما اگر سرمایه شما بیش از صد هزار دلار نیست ولی همچنان مایل به اخذ ویزا هستید باید از طریق ثبت شرکت در این کشور اقدام کنید؛

که در این صورت کارآفرین خوانده می شوید. دقت داشته باشید که این صد هزار دلار باید مستقیماً به عنوان سرمایه شرکت در نظر گرفته شود؛ به عنوان مثال اگر برای محل سکونت شرکت نیاز به خرید یک ساختمان داشته باشید؛ مبلغی که بابت خرید ساختمان پرداخت می کنید در محاسبه آن صد هزار دلار لحاظ نمی شود.

اگر شرایط ثبت شرکت در گرجستان را داشته باشید؛ سفارت این کشور واقع در تهران برای شمارا در قالب آی دی کارت گرجستان صادر می کند که به مدت یک سال اعتبار دارد. پس از اتمام اعتبار آی دی کارت گرجستان می توانید برای تمدید 3 تا 5 ساله آن اقدام کنید.

مقالات مرتبط با موضوع کار در گرجستان

  1. سایت های کاریابی در گرجستان
  2. دفتر گرجستان

نکات مهم

شایان ذکر است که اگر قصد دارید برای اخذ ویزای کاری گرجستان از طریق ثبت شرکت اقدام کنید؛ حتماً پروسه ثبت شرکت خود در خاک گرجستان را به یک شخصیت حقوقی بسپارید تا در صورت بروز هرگونه تخلفی قادر به پیگیری متخلف باشید. این شخصیت حقوقی باید از اطلاعات، مستندات و تخصص کافی برخوردار باشد. همچنین سعی کنید که قرارداد بین خود و شخصیت حقوقی مذکور را در خود ایران منعقد نمایید چون برخی از تبهکاران که در ایران فاقد اعتبار حقوقی هستند برای بستن قرارداد افراد را به گرجستان می کشانند و آنها را سرکیسه می کنند. پس برای ثبت شرکت در گرجستان و دریافت ویزای کاری گرجستان با یک مرجع حقوقی قابل اعتماد همراه شوید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *