آلمان, تحصیلی

ویزای همراه دانشجویی آلمان

ویزای همراه دانشجویی آلمان

قوانین مهاجرت به آلمان به دانشجویان بین المللی در آلمان این امکان را می دهد که که از حق طبیعی خود برای به همراه بردن همسر قانونی و فرزندان زیر سن قانونی در کنار خود بهره مند گردند و یا این که پس از رسیدن به آلمان درخواست کنند که خانوادشان نیز به آنان بپیوندند. نوشتار پیش رو در مورد ویزای همراه دانشجویی آلمان و شرایط مورد نیاز می باشد که به آن پرداخته ایم.ه صورت معمول این درخواست در ابتدا نیازمند یک نامه کتبی مورد تأیید از سمت دانشگاه آلمانی مربوطه می باشد. اگر شما شهروند کشوری باشید که عضور اتحادیه اروپا نیست، می بایست مدارک کافی را ارائه کنید، مبنی بر این که فضای مناسب برای زندگی خود و همراهانتان در اختیار دارید.

ب

نکته دیگری که می بایست در ویزای همراه دانشجویی آلمان باید در نظر داشته باشید این است که همراهان شما نیز باید مدارک مالی مناسبی ارائه نمایند که نشان دهد آن ها از پس هزینه های خود مادامی که در آلمان در کنار شما هستند برمی آیند و پشتوانه مالی کافی برای گذران زندگی در کنار شما دارند.

برای پیوستن همراهان اسناد زیر باید تهیه و ارائه شود

  • برای همسر شما: ترجمه آلمانی سند ازدواج
  • برای فرزندان شما: ترجمه آلمانی شناسنامه
  • یک نسخه از نامه اشتغال به تحصیل دانشگاه متقاضی اصلی صادره و مورد تأیید دانشگاه میزبان

 شرایط کار برای دارنده ویزای همراه دانشجویی آلمان 

ویزای همراه دانشجویی آلمان

ویزای همراه دانشجویی آلمان

 این که همسر شما به عنوان همراه اجازه کار دریافت می کند یا خیر به وضعیت شما بستگی دارد. بدین ترتیب که اگر شما به عنوان دانشجوی خارجی در آلمان مشغول به تحصیل و کار دانشگاهی (استادیار، دستیار پژوهش و …) در آلمان باشید، امکان درخواست کار برای همسر شما نیز تحت شرایطی وجود دارد. این اجازه کار به صورت تمام وقت نخواهد بود و ترجیحاً محدود به فعالیت های دانشگاهی می گردد. پیشنهادهای کاری خارج از دانشگاه با اداره کار و اشتغال آلمان بررسی می گردد و در صورت تأیید با کار خارج از دانشگاه شخص همراه نیز موافقت می گردد. خاطر نشان می شود که با توجه به بازار کار فعلی در آلمان اینکه در یک کار غیر دانشگاهی بتوانید به شغلی برسید که شهروندان آلمانی در آن اولویت جذب نداشته باشند و شخص مورد نظر یافت نشده باشد، احتمال بسیار کمی دارد.

اگر شما به قصد پژوهش و تحقیق ویزای اقامت دریافت کرده اید و محل سکونتتان توسط دانشگاه تأمین شده است، شرایط اجازه کار برای همراهانتان بسیار راحت تر خواهد بود. بدین ترتیب که گزینه ارجحیت استخدام آلمانی ها از میان می رود. البته قوانین کار پاره وقت همچنان پا برجاست. پس با این شرایط و ارائه یک پیشنهاد کاری مناسب به اداره مهاجرت آلمان، همراه شما برای کار مورد نظر دیگر لازم نیست منتظر بررسی اولویت نیروی کار آلمانی بماند.

تحصیل در آلمان در مقطع دکتری

تحصیل در آلمان در مقطع دکتری با توجه به این که این دوره تحصیلی بین 3 تا 5 سال زمان می‌برد، نیاز به علاقه و تلاش بسیار زیادی دارد؛ بنابراین افرادی که وارد مقطع دکتری می‌شوند باید انگیزه کافی جهت ادامه تحصیل در مقطع دکتری را داشته باشند و بتوانند مطابق قوانین تعین شده دانشگاه ساعت‌ها در آزمایشگاه به تحقیق و پژوهش بپردازند.

دانشجویان دکتری در آلمان جهت تحصیل در آلمان باید مدرک آیلتس را با نمره بالای 6/5 و تافل را با نمره‌ی بالای 90 کسب کرده باشند و از معدل بالای 16 برخوردار باشند. با دارا بودن این دو شرط و رزومه تحصیلی قوی امکان اخذ بورسیه تحصیلی از سوی دانشگاه‌های مطرح آلمان برای دانشجو وجود خواهد داشت.

توجه به این نکته ضروری است

در صورتی که دانشجو معدلی پایین‌تر از حد تعیین شده داشته باشد، می‌تواند آن را با نمره بالای زبان و رزومه پژوهشی قوی (چاپ مقاله در ژورنال‌های معتبر) پوشش دهد تا بتواند از بین متقاضیان زیادی که از سرتاسر جهان جهت اخذ بورسیه تحصیلی اقدام کرده‌اند، با موفقیت عبور کند و در دانشگاه مورد نظر پذیرش بگیرد. دانشجویان مقطع دکتری در آلمان اجازه کار در محیط بیرون به مدت 40 ساعت در هفته را خواهند داشت. دستمزدی که جهت این ساعات کاری در نظر گرفته شده است در هفته حدود 320 تا 400 دلار خواهد بود.

مدارک مورد نیاز جهت اقامت تحصیلی آلمان

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در آلمان عبارتند از:

مدارک لازم

1

مدارک شناسایی همانند؛ کارت ملی و شناسنامه به همراه کپی آن‌ها

2

پاسپورت با اعتبار بیشتر از 6 ماه

3

مدرک زبان آلمانی با سطح بالای B1 یا مدرک تافل با نمره بالای 80 یا مدرک زبان آیلتس با نمره بالای 6(جهت دانشجویان مقطع دکتری تافل 90 و آیلتس 6/5 نیاز خواهد بود).

4

اصل مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات و ترجمه شده آن‌ها

5

گواهی نشان دهنده تمکن مالی متقاضی یا سرپرست

6

مدارک شغلی

7

توصیه نامه‌های اساتید و نامه انگیزه ادامه تحصیل جهت دانشجویان دکتری

پیشنهاد می کنیم برای مطالعه ی بیشتر به مقاله ی شرایط تحصیل در آلمان مراجعه کنید.

نکته های مهم برای ویزای همراه دانشجویی آلمان

در عمل همراه در بیشتر موارد دارای شرایط فوق نخواهد بود، بنابراین شخص همراه ممکن است با ویزای همراه دانشجویی آلمان به اجازه ی کار دست پیدا نکند. تنها زمانی که بدون چون و چرا، همراه شخص می تواند بدون محدودیت و به صورت تمام وقت اجازه کار داشته باشید، وقتی است که شخص اصلی دارای اقامت دائم بوده و یا دارای اقامت کاری تمام وقت می باشد.

اگر شخصی به عنوان همراه در پروسه تحصیلی و یا کاری مایل به دریافت اجازه کار می باشد می بایست حتماً این مورد را در فرم درخواست ویزای همراه خود قید نماید.

همان طور که پیش تر گفته شد، زمانی که دانشجو در آلمان وارد شده و اقامت تحصیلی دریافت کرد، می تواند برای پیوستن خانواده خویش نیز اقدام نماید. این فرآیند به علت شلوغی بیش از حد سفارت آلمان در بیشتر کشورها علی الخصوص ایران، مدت زمان نسبتاً زیادی به طول می انجامد.

به صورت کلی چیزی در حدود 5 الی 6 ماه از زمان دریافت درخواست همراهان دانشجو به سفارت آلمان تا گرفتن ویزای پیوست به خانواده زمان نیاز است.

مقاله پیشنهادی: مهاجرت به آلمان

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی مهاجرتی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای را به شما عزیزان بیان می کنند.

سوالات متداول

1. آیا والدین دانشجویان هم می توانند از ویزای همراه استفاده کنند؟

  • بله. ویزای همراه شامل والدین، فرزندان زیر 18 سال و همسر دانشجو می باشد.

2. به صورت همزمان می توانم برای ویزای همراه و ویزای دانشجویی اقدام کنم؟

  • بله. امکان این کار هست، اما پیشنهاد ما به شما این است که بعد از ورود به کشور آلمان درخواست ویزای همراه بدهید تا شانس بیشتری داشته باشید.

3. دانستن زبان برای دریافت ویزای همراه لازم است؟

  • دانستن حداقل زبان آلمانی برای همسر دانشجو به عنوان همراه لازم است.

4. امکان دارد فرزندان دانشجویان از مدارس رایگان آلمان استفاده کنند؟

  • بله. فرزندان دانشجویان مشغول تحصیل در آلمان می توانند از امکانات تمام مدارس خصوصی و دولتی و …بهره مند شوند.

5. با اقامت دانشجویی 6 ماهه امکان ملحق شدن همراه به دانشجویان است؟

  • برای اینکه همراه به دانشجو ملحق شود باید دانشجو حداقل اقامت یک ساله ی این کشور را داشته باشد.

6. چه مدت طول می کشد تا ویزای همراه صادر شود؟

  • مدت زمان صدور ویزای همراه چیزی بین 4 تا 6 ماه است.

7. آیا همسر دانشجو می تواند در کشور آلمان مشغول به کار شود؟

  •  بله. با دریافت مجوز کار همسر دانشجو می تواند در این کشور مشغول به کار شود.

8. هزینه ی دریافت ویزای همراه چقدر است؟

  • این مبلغ برای بزرگسال کمتر از 80 یورو و برای کودکان کمتر از 40 یورو است.
4.5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مرتبط

  1. Mehrdad گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید
    فوق دیپلم و لیسانس جوشکاری از دانشگاه علمی کاربردی
    ۱۰ سال سابقه بیمه و کار غیر مرتبط
    مسلط به جوش برق و CO2
    ۳۶ سال سن و متاهل
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. مدیر وب سایت گفت:

      با درود
      متاسفانه با رزومه شما امکان دریافت ویزای کار برای شما نیست اما می توانید به عنوان همراه دانشجو اقدام کنید و بعد از ورود به آلمان به کاریابی بپردازید. البته در هر صورت برای کار در آلمان نیاز به آشنایی با زبان آلمانی دارید. برای مشاوره و راهنمایی بیشتر یا تماس بگیرید یا از طریق واتساپ پیام بدهید.

  2. مدیر سایت گفت:

    امتیاز بازدید کننده: ستاره ها 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *