توریستی, فنلاند

دلایل اساسی برای سفر توریستی به فنلاند

ویزای توریستی فنلاند

ویزای توریستی فنلاند یکی از راه های مهاجرت به فنلاند می باشد. فنلاند رتبه ششم اتحادیه اروپا را از جهت بزرگی دارا می‌باشد. همسایگان آن روسیه و نروژ می‌باشند. مناطق جنوبی فنلاند دارای بیشترین تمرکز جمعیت می‌باشد. زبان اصلی مردم فنلاند فینی می‌باشد و تنها زبان رایجی است که در اروپا ریشه‌اش از کشورهای هند زبان می‌باشد.

ویزای توریستی فنلاند

گرفتن ویزای توریستی فنلاند نیز مانند سایر کشورها مراحلی دارد که باید متقاضیان قبل از اقدام درباره تمام جوانب این امر اطلاعات لازم را کسب نمایند. ممکن است بسیاری از افراد به علت ناآگاهی از موقعیت‌های گردشگری این کشور تمایلی برای گرفتن ویزای توریستی فنلاند از خود نشان ندهند؛ ولی با کمی تحقیق و مطالعه درباره این کشور و جاذبه‌های توریستی آن می‌توانند با دید بازتری نسبت به اخذ ویزای توریستی فنلاند اقدام نمایند.

دلایل اساسی برای سفر توریستی به فنلاند

وجود شهرهایی با قدمت تاریخی و باستانی وجود هزاران دریاچه با امکانات قایق سواری و ماهی گیری و اقامت در کلبه‌های دور از هیاهو در کنار آن‌ها مانَک‌های ملی با حیات وحش زیبا معماری‌های زیبا و باشکوه از سازه‌های چوبی قدیمی زمان حکمرانان سوئدی تا طراحی‌های مدرن امروزی غذاخوری‌های دلپذیر محلی امنیت شهرها و مهمان پذیری مردم وجود دورنماهای خارق‌العاده طبیعی دارا بودن گنجینه ادبی مرکز توجه علاقه‌مندان به طراحی پیشرفته بودن تکنولوژی و صنعت الکترونیک و تولید موبایل برخی افراد تصمیم می‌گیرند.

برای درخواست پناهندگی به کشور فنلاند، ابتدا با گرفتن ویزای توریستی فنلاند به این کشور وارد شوند و سپس درخواست پناهندگی خود را ارائه نمایند؛ اما باید دانست که امکان تبدیل ویزای توریستی فنلاند به سایر ویزاها وجود ندارد و غیر از اینکه کشور فنلاند این عمل را زشت می‌شمارد، این افراد را علی‌رغم وجود خطر مرگ و … در کشور خودش، او را برمی‌گرداند. تمدید ویزای توریستی در برخی موارد امکان دارد ولی شرایط تمدید باید به‌ وسیله افسر سفارت بررسی شود تا فرد بتواند علاوه بر روزهای قبلی ۹۰ روز ویزای خود را تمدید کند.

ویزای شینگن فنلاند

شنگن به مجموعه‌ای از کشورهای اروپایی که با هم‌پیمانی به نام شنگن بسته‌اند گفته می‌شود که در این پیمان قوانینی یکپارچه در مورد فعالیت‌ها و قوانین مرزی و مسافرتی این کشورها وضع شده است. بر اساس این قوانین، مردم کشورهایی که جزء این اتحادیه نیستند، برای سفر و اقامت در این مناطق، باید حتماً اجازه ورود و گذرنامه جامع و واحدی به نام «ویزای شنگن» دریافت کنند. مسافرانی که خارج از این منطقه می‌باشند در صورت داشتن ویزای شنگن، طبق زمان و شرایط تعیین شده‌ای، مجاز هستند که به هرکدام از کشورهای عضو پیمان شنگن مسافرت کنند و در آنجا اقامت برگزینند.

کشور فنلاند نیز یکی از کشورهای عضو پیمان شینگن می‌باشد و ویزای توریستی فنلاند نیز در زیر مجموعه ویزای شنگن قرار می‌گیرد.

انواع ویزای شنگن

ویزای نوع A:

با گرفتن این نوع ویزا شخص مجاز است که در یکی از فرودگاه‌های محدوده شینگن پرواز خود را تغییر دهد و به یکی از کشورهایی که خارج از این محدوده می‌باشد پرواز کند. این ویزا فقط برای استفاده از فرودگاه‌های محدوده شینگن به عنوان نوعی ویزای ترانزیت فرودگاهی اعتبار دارد و فرد حق ورود به کشورهای محدوده شنگن را ندارد.

ویزای نوع B:

این نوع ویزا هم گونه دیگری از ویزای ترانزیتی می‌باشد که داشتن آن به فرد این اجازه را می‌دهد که فقط، حداکثر به مدت ۵ روز از خاک کشوری که عضو پیمان شنگن است عبور کند.

ویزای نوع C:

این نوع ویزا را می‌توان نوعی روادید کوتاه مدت نامید که معمولی‌ترین نوع ویزا است و ویزای توریستی فنلاند جزء این دسته از ویزاها می‌باشد و مدت زمانی که فرد اجازه دارد در کشور عضو پیمان شنگن باقی بماند را مشخص می‌کند. متقاضیان ویزای نوع C متناسب با هدف و شرایط سفر خود یکی از ۳ نوع ویزای یک‌بار ورود، دو بار ورود و چند بار ورود را می‌گیرند.

ویزای اعتبار محدود منطقه‌ای ( VLT ): این ویزا در شرایط خاصی صادر می‌گردد و طبق آن فرد فقط می‌تواند به همان کشوری که برایش ویزا صادر نموده است یا چند کشور دیگر ناحیه شنگن که در ویزا مشخص شده است، مسافرت نماید.

ویزای ملی یا نوع D:

این نوع ویزا به عنوان ویزای طولانی مدت شناخته شده است که برای کسانی صادر می‌شود که با اهداف بیزینسی یا درمانی یا … قصد اقامت کشور فنلاند به مدت برای مدت زمان مشخصی در کشورهای عضو شینگن را دارند در دو نوع یک‌بار ورود و چند بار ورود صادر می‌شود.

 وقت سفارت فنلاند

برای گرفتن ویزای فنلاند ابتدا باید وقت سفارت را دریافت نمود. برای این کار ابتدا باید به صورت آنلاین جهت مصاحبه حضوری از سفارت فنلاند وقت گرفته شود. برای گرفتن وقت سفارت فنلاند، چون به ایمیل‌های فارسی پاسخ داده نمی‌شود، فرد باید درخواست خود را به زبان انگلیسی یا فنلاندی بفرستد.

نحوه‌ی گرفتن ویزای توریستی فنلاند

پس از این که از سفارت فنلاند وقت گرفته شد برای گرفتن ویزا فرد باید حتماً خودش در سفارت حضور داشته باشد و شخص دیگری نمی‌تواند این کار را از جانب او به عهده بگیرد. از طرفی حضور او در روز تعیین وقت هم در سفارت الزامی می‌باشد.

بعد از تعیین وقت متقاضی با همراه داشتن مدارک لازم برای گرفتن ویزای فنلاند به سفارت مراجعه می‌نماید. اصل مدارکی که به سفارت داده می‌شوند تا بعد از مراجعت فرد به ایران نزد آژانس باقی می‌ماند. از مدارک باید حتماً در یک نسخه کپی روی برگه‌های A4 تهیه شود.

در آخر هم باید ضمانت‌نامه بانکی به مبلغ ۵۰ میلیون تومان در وجه آژانسی که محل ثبت نام فرد می‌باشد به عنوان حسن اجرای تعهدات ارائه شود که ممکن است کافی نباشد و بعداً ضمانت‌ها دیگری هم به آن اضافه شود.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *