استرالیا

ویزای توریستی استرالیا (استریم حمایتی خانواده)

برای سفر به استرالیا به ویزای توریستی استرالیا نیاز است. با توجه به هدف شما از سفر به استرالیا ویزای توریستی به 4 شاخه تقسیم می شود که عبارتند از ویزای گردشگری برای سفر تفریحی و بازدید از جاذبه های توریستی و طبیعت زیبای استرالیا، ویزای سفر کاری یا تجاری برای امضاء قرارداد یا شرکت در یک کنفرانس یا سمینار و غیره، ویزای درمانی برای دریافت خدمات پزشکی و درمان بیماری و در نهایت ویزای دیدار خانواده برای افرادی که بستگانشان در استرالیا زندگی می کنند و قصد دارند به دیدار آنها بروند. در این مطلب به نوع چهارم یعنی ویزای دیدار خانواده در استرالیا پرداخته ایم و به تمامی سوالات شما در مورد شرایط این ویزا، هزینه ها و مدت زمان اخذ ویزا پاسخ داده ایم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به مقاله ویزای توریستی استرالیا و انواع آن مراجعه نمایید.

ویزای توریستی استرالیا با دعوتنامه حمایتی خانوادگی چیست؟

یکی از انواع ویزای توریستی استرالیا ساب کلاس 600، ویزای دیدار خانواده استرالیا است که به آن Australia Family Visit Visa یا Family Sponsored Visa گفته می شود و برای افرادی صادر می شود که خانواده یا بستگانشان در استرالیا زندگی می کنند و آنها قصد دارند برای دیدار از خانواده خود در استرالیا مدت کوتاهی به این کشور سفر کنند. جهت اخذ این ویزا به دعوتنامه خانوادگی نیاز است. در واقع اعضای خانواده شما که در استرالیا زندگی می کنند و شما قصد دارید به دیدارشان بروید باید اسپانسر شما شوند و برای شما دعوتنامه ارسال کنند تا شما بتوانید این نوع از ویزای توریستی استرالیا را دریافت کنید. اسپانسر شدن بدین معنی است که آنها مسئول سفر شما به استرالیا هستند و تعهد می دهند که حامی مالی شما باشند و هزینه های سفر شما را پوشش دهند.

در طول این سفر شما می توانید از کشور زیبای استرالیا دیدن کنید، فعالیت های توریستی و گردشگری داشته باشید، اعضای خانواده و بستگان خود را در استرالیا ملاقات کنید و همچنین این امکان را خواهید داشت که در دوره های آموزشی کوتاه مدت شرکت نمایید.

ویزای توریستی استرالیا با دعوتنامه برای چه کسانی صادر می شود؟

این نوع از ویزای توریستی استرالیا برای افرادی مناسب است که اعضای خانواده آنها در استرالیا زندگی می کنند و می توانند اسپانسر آنها شوند زیرا برای دریافت این نوع از ویزای توریستی استرالیا به دعوتنامه خانوادگی نیاز است.

چه کسانی می توانند اسپانسر شوند؟

اسپانسر شما باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • در استرالیا زندگی کند.
  • اقامت دائم این کشور را داشته باشد و یا شهروند استرالیا باشد.
  • بالای 18 سال باشد.
  • یکی از اعضای خانواده یا بستگان شما باشد.

منظور از اعضای خانواده یا بستگان موارد زیر است:

  • والدین (پدر یا مادر)
  • فرزند
  • همسر
  • خواهر یا برادر
  • پدربزرگ یا مادربزرگ
  • نوه
  • عمه یا خاله
  • عمو یا دایی
  • خواهر زاده یا برادر زاده
  • خانواده این افراد مثل همسر خواهر یا برادر

برای این نوع از ویزای توریستی استرالیا که ویزای فامیلی است باید یکی از اعضای خانواده یا فامیل شما به عنوان اسپانسر باشد وگرنه برای ویزای های دیگر ممکن است مثلا اعضای پارلمان استرالیا، نمایندگان کشورهای مشترک المنافع یا نمایندگان و شهرداران ایالتی یا منطقه ای اسپانسر افراد برای دریافت ویزای استرالیا شوند.

ویزای توریستی استرالیا برای والدین چیست؟

اگر فرزند یا فرزندانی در استرالیا دارید که اقامت دائم این کشور را دارند و یا شهروند استرالیا هستند می توانند به عنوان اسپانسر شما برایتان دعوتنامه ارسال کنند و شما از طریق ویزای توریستی استرالیا با دعوتنامه خانوادگی به این کشور سفر کنید و به دیدار آنها بروید که در این صورت به این ویزا، ویزای توریستی برای والدین گفته می شود. اما توجه نمایید که ویزای توریستی استرالیا برای والدین یک ویزای موقت و کوتاه مدت است که برای مدت کوتاهی اعتبار دارد.

اگر قصد دارید که اقامت دائم استرالیا را دریافت نمایید باید بعد از سفر به استرالیا برای ویزای والدین استرالیا اقدام نمایید که انواع مختلفی دارد و با توجه به سن پدر و مادر و هزینه ها و غیره می توانید یکی از ویزاهای والدین استرالیا را انتخاب نمایید و در نهایت از طریق ویزای والدین برای اقامت دائم و شهروندی استرالیا اقدام کرده تا بتوانید نزد فرزندان خود زندگی کنید. برای ویزای والدین نیز فرزند شما باید اسپانسر شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویزای والدین استرالیا و انواع ان می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به مقاله ویزای والدین استرالیا و انواع آن مراجعه نمایید.

برای ویزای توریستی استرالیا با دعوتنامه فامیلی به چه مدارکی نیاز است؟

  • اگر قصد دارید برای این نوع از ویزای توریستی استرالیا اقدام نمایید و به دیدار اقوام و فامیل خود به استرالیا سفر کنید، باید مدارک زیر را تهیه نمایید. البته در زمان اقدام برای ویزا چک لیست کامل مدارک مورد نیاز به شما داده خواهد شد. همچنین می توانید در زمان تهیه مدارک از وکلای مهاجرت مشاوره و راهنمایی دریافت کنید زیرا هر گونه نقص در پرونده و مدارک باعث طولانی تر شدن فرایند اخذ ویزا خواهد شد. در اینجا اصلی ترین مدارک مورد نیاز لیست شده اند:
  • کپی از صفحات اصلی پاسپورت که مشخصات فردی را شامل می شود.
  • عکس جدید برای ویزا: در زمان تهیه عکس برای ویزا باید موارد زیر را مد نظر داشته باشید:
    • پس زمینه عکس سفید باشد.
    • ابعاد عکس 45mm x 35mm باشد.
    • چهره بصورت کامل و واضح مشخص باشد.
  • مدارکی که شخصیت شما را تایید کند مثل نامه عدم سوء پیشینه
  • فرم تکمیل شده اسپانسرشیپ برای ویزای استرالیا (فرم 1149): این فرم باید توسط اسپانسر شما تکمیل و امضا شود.
  • فرم درخواست ویزا Sponsored Family Stream Form 1418: این فرم باید توسط متقاضی ویزا تکمیل و امضا شود. (در صورت اقدام برای ویزا بصورت آنلاین نیازی به این فرم نیست).
  • دعوتنامه فامیلی
  • بیمه مسافرتی

چطور می توان برای ویزای توریستی با دعوتنامه خانوادگی اقدام کرد؟

شما و اسپانسرتان باید همزمان برای این ویزا اقدام نمایید. اسپانسر باید فرم مربوط به اسپانسرشیپ Sponsorship Form 1149 را تکمیل نماید و برای شما ارسال کند. شما باید نامه اسپانسرشیپ را به مدارک دیگر ضمیمه کنید. سایر مراحل اقدام برای ویزای دیدار فامیل در استرالیا به ترتیب زیر خواهد بود:

  1. ابتدا اسپانسر شما باید فرم 1149 را دانلود کرده و تکمیل نماید و برای شما ارسال کند.
  2. در مرحله دوم باید مابقی مدارک را تهیه و آماده نمایید.
  3. جهت اقدام برای ویزا بصورت آنلاین باید در ImmiAccount که پورتال رسمی رسیدگی به ویزاهای استرالیا است، اکانت بسازید. در محل مشخص شده مدارک را که بصورت پی دی اف آماده کردید، آپلود نمایید.
  4. در این مرحله باید اپلیکیشن فی را که هزینه ویزا است، پرداخت نمایید.
  5. در نهایت بعد از سابمیت نهایی مدارک و درخواست ویزا، باید منتظر شوید تا فرایند بررسی ویزا طی شود و جواب ویزا به اطلاع شما داده شود. جواب ویزا برایتان ایمیل خواهد شد. اگر با درخواست ویزای شما موافقت شده باشد به شما شماره ویزا داده می شود. می توانید نامه موافقت با ویزا را پرینت گرفته و در طول سفر با خود داشته باشید.

شماره ویزای شما در سیستم آنلاین ثبت می شود و در زمان ورود به استرالیا مامورین گذرنامه می توانند از طریق شماره پاسپورت به اطلاعات ویزای شما در سامانه دسترسی داشته باشند بنابراین به مهر ویزا نیاز نخواهید داشت.

همچنین می توانید برای چک کردن شرایط ویزای خود مثل مدت اعتبار ویزا و غیره به سیستم آنلاین VEVO مراجعه نمایید. مشخصات شما برای دسترسی به این سیستم که نام آن Visa Entitlement Verification Online system است، در نامه موافقت با ویزای شما درج شده است.

در زمان اقدام برای ویزای توریستی استرالیا با دعوتنامه خانوادگی باید خارج از استرالیا باشید.

هزینه ویزای توریستی استرالیا با دعوتنامه فامیلی چقدر است؟

جهت اقدام برای ویزای توریستی فامیلی باید اپلیکیشن فی پرداخت نمایید که هزینه آن 150 دلار استرالیا برای درخواست کننده اصلی است و باید بصورت آنلاین پرداخت شود.

نکته قابل توجه این است که اسپانسر شما باید مبلغی را به عنوان تضمین که به آن security bond گفته می شود به دولت استرالیا پرداخت نماید. بعد از خروج شما از استرالیا و پایان اعتبار ویزا این مبلغ به اسپانسر عودت داده می شود. این تضمین به این دلیل است که شما متعهد باشید که بعد از اتمام اعتبار ویزا، استرالیا را ترک خواهید کرد.

فرایند اخذ ویزای توریستی استرالیا با دعوتنامه فامیلی چقدر طول می کشد؟

طبق اعلام اداره مهاجرت استرالیا فرایند اخذ این ویزا حداکثر 50 روز طول می کشد. در واقع بعد از سابمیت پرونده و ارائه درخواست ویزا، بین 28 روز تا 50 روز زمان نیاز است تا ویزای شما صادر شود. اما در 90 درصد موارد، این فرایند 50 روز زمان برده است.

اعتبار ویزای توریستی حمایتی خانواده چقدر است؟

اعتبار ویزای توریستی با دعوتنامه فامیلی حداکثر 12 ماه یا یک سال است. البته این ویزا به صورت 3 ماهه، 6 ماهه و یکساله صادر می شود. همچنین شما با این ویزا امکان یک بار ورود به استرالیا را دارید.

جمع بندی و نکات مهم

اگر اعضای خانواده شما و یا بستگانتان در استرالیا زندگی می کنند بدین معنی که اقامت دائم استرالیا را دارند و یا شهروند این کشور هستند، می توانند به عنوان اسپانسر برای شما دعوتنامه ارسال کنند و این امکان به شما داده خواهد شد که برای ویزای توریستی استرالیا از نوع دیدار خانواده و فامیل اقدام نمایید. ویزای توریستی استرالیا به 4 نوع تقسیم می شود که ویزای دعوتنامه خانوادگی یکی از آنها است. شما توسط این ویزا می توانید به استرالیا سفر کنید و علاوه بر دیدار اقوام و فامیل، فعالیت های توریستی و گردشگری داشته باشید و از طبیعت بی نظیر و جاذبه های توریستی استرالیا دیدن نمایید.

مدت اعتبار ویزای توریستی فامیلی استرالیا حداکثر یکساله است. این ویزا بصورت 3 ماهه، 6 ماهه و یکساله صادر می شود. اگر تصمیم دارید که به استرالیا مهاجرت نمایید و اقامت دائم این کشور را داشته باشید می توانید با ویزای توریستی به این کشور سفر کنید و از آنجا برای انواع دیگر ویزای استرالیا که به اقامت دائم منجر می شود مانند ویزای والدین استرالیا، اقدام نمایید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوالات متداول

1. در صورت ریجکتی ویزا چه کاری می توان انجام داد؟

اگر درخواست شما برای ویزای سفر کاری استرالیا ریجکت شد یا رد شد، شما ایمیلی دریافت خواهید کرد که در آن دلایل ریجکتی ویزا توضیح داده شده است. طبق آن ایمیل مشخص می شود که آیا این امکان برای شما وجود دارد که درخواست تجدید نظر دهید یا خیر و همچنین مشخص می شود تا چه زمانی فرصت دارید که به رای اعتراض کرده و درخواست تجدید نظر دهید.

2. آیا می توان مدت اعتبار ویزای توریستی استرالیا با دعوتنامه را تمدید کرد؟

خیر. در اکثر موارد شما این امکان را ندارید که مدت اعتبار ویزای توریستی استرالیا را تمدید کنید. این نوع از ویزا دارای شرط 8503 – No Further Stay است بدین معنی که شما نمی توانید اقامت خود را در استرالیا طولانی تر کنید. مگر اینکه برای انواع دیگر ویزای استرالیا اقدام نمایید.

3. با ویزای توریستی استرالیا با دعوتنامه فامیلی اجازه کار در استرالیا را دارم؟

خیر. ویزای دعوتنامه فامیلی به شما اجازه کار در استرالیا را نمی دهد. شما می توانید کار داوطلبانه انجام دهید اما این کار واقعا باید داوطلبانه باشد و به ازای آن مبلغی دریافت نکنید.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *