تحصیلی

ویزای تحصیلی چیست؟ + شرایط اخذ ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی

یکی از انواع ویزا و راه های ورود به دیگر کشورها، اخذ ویزای تحصیلی است که یکی از پر طرفدار ترین ویزاها است. در بین دانشجوهای ایرانی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند، این ویزا یکی از منطقی ترین راه های خروج از کشور است، چرا که دانشجویان با این ویزا می توانند با کمترین هزینه از کشور خارج شده و پایه های اقامت خود را در کشوری دیگر بسازند و از طرفی چون برای تحصیل مهاجرت می کنند احتمال گرفتن ویزا برای این افراد بسیار بالا است. در این مقاله درباره این که ویزای تحصیلی چیست توضیحاتی شرح داده شده است.

ویزای تحصیلی چیست

از بین طرق مهاجرت ویزای تحصیلی یکی از بهترین، پرطرفدارترین، ارزان ترین و مطمئن ترین راه های مهاجرت می باشد که متقاضیان خاص خود را دارد و افراد بسیاری متقاضی ویزای تحصیلی هستند اما به دلایل مختلف این عزیزان اصلا نمی دانند که شرایط ویزای تحصیلی چیست ؟ باید بگوییم که ویزای تحصیلی یکی از ویزاهای بلند مدت است که افراد متقاضی ویزای تحصیلی به قصد تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور از آن استفاده می کنند.


شرایط اخذ ویزای تحصیلی

در ذیل شرایط اخذ ویزای تحصیلی شرح داده شده است.

شرایط صدور ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی، ویزایی بلند مدت است که برای متقاضیان ادامه تحصیل در خارج از کشور صادر می شود. به عبارت دیگر این ویزا، راهی مطمئن و بصرفه برای مهاجرت است که طرفدارن خاص خود را دارد و اخذ آن، شرایط ویژه ­ای را می طلبد.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی » خلاصه »

  • در وهله اول، متقاضی اخذ ویزای تحصیلی باید از یکی از دانشگاه­ های کشور موردنظر پذیرش بگیرد؛ سپس با استفاده از این پذیرش تحصیلی برای دریافت ویزا اقدام کند. متقاضی پس از گرفتن پذیرش تحصیلی و ارائه درخواست برای اخذ ویزا باید به سفارت ثابت کند که از پس هزینه­ های تحصیل در دانشگاه و زندگی در کشور مدنظر برمی ­آید.
  • شرط سوم برای اخذ ویزا، داشتن سطح زبان متناسب با دانشگاه موردنظر و گاهاً داشتن مدرک زبان است. بالا نبودن سن متقاضی و عدم وجود فاصله بین زمان فارغ ­التحصیلی و اخذ پذیرش از دانشگاه خارجی، یکی دیگر از شرایط خاص این نوع ویزا است. در غیر این صورت متقاضی باید دلایل قانع­ کننده بخاطر وجود این گپ زمانی ارائه دهد.
  • داشتن سابقه کاری مرتبط با رشته تحصیلی نیز تاثیر بسزایی بر تایید صلاحیت فرد برای اخذ ویزا دارد زیرا نشان می دهد که شخص عملاً از علم خود استفاده کرده و از سطح سواد و تجربه کافی برخوردار است

شرط اول

 اول از همه فردی که برای ویزای تحصیلی اقدام می نماید باید یک پذیرش تحصیلی از دانشگاه های خارج از کشور داشته باشد و با آن پذیرش تحصیلی برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام نماید.

شرط دوم

افرادی که برای تحصیل در خارج از کشور اقدام می نمایند با توجه به دانشگاهی که به آنها پذیرش داده یک سری هزینه های تحصیل و زندگی پیش رو خواهند داشت که این افراد باید بتوانند به سفارت ثابت کنند از پس هزینه های زندگی و تحصیل در خارج از کشور بر می آیند.

شرط سوم

افراد متقاضی تحصیل در خارج از کشور به نسبت هر دانشگاهی که پذیرش گرفته اند باید از یک سطح نرمال و قابل قبولی از دانش زبان برخوردار باشند و حتی در اکثر موارد داشتن مدرک زبان الزامی است.

شرط چهارم

یکی از شرایط اخذ ویزای تحصیلی نداشتن سن بالا و بهتر است بگوییم نداشتن فاصله زیاد بین فارغ التحصیلی و پذیرش از دانشگاه مقصد است که عمدتا از آن با عنوان نداشتن گپ تحصیلی است چرا که این موضوع معمولا برای دانشگاه و سفارت مهم است و حتما از شما می خواهند تا توضیحی درباره مدت زمانی که تحصیل نمی کرده اید به آنها ارائه دهید.

شرط پنجم

در بسیاری از موارد دیده می شود که داشتن سابقه کاری مرتبط با رشته ای که شما در آن پذیرش تحصیلی اخذ کرده اید نکته ی مثبت برای پروسه کار پذیرش و ویزای شما محسوب می شود و حتی در بسیار ی موارد امری ضروری است.

زمانی که شما در رشته تحصیلی خود سابقه کار اجرایی دارید یعنی بصورت عملی با علمتان درگیر بوده اید و این موضوع سطح سواد و تجربه شما را نشان می دهد که در اخذ پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور بسیار موثر بوده و همچنین در نظر افسر ویزا نیز تاثیر گذار است.


مراحل اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی

مراحل اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی دارای ۷ مرحله مهم است که تمامی این مراحل باید به ترتیب انجام شود.

مرحله اول

در مرحله اول باید شما کشوری را انتخاب کنید که با توجه به خصوصیات اخلاقی، فیزیکی شما متناسب باشد، کشوری که انتخاب می‌کنید باید دارای آب‌وهوایی باشد که شما برای زندگی در آنجا بخاطر آب‌وهوا دچار سختی نشوید.

کشور انتخابی شما باید کشوری باشد که برای ویزای تحصیلی مناسب بوده باشد و دارای سیستم آموزشی پیشرفته باشد و شما مطمئن شده باشید که با اخذ ویزای تحصیلی آن کشور مدرک معتبر در سطح بین‌المللی برایتان رقم خواهد خورد مدرکی که با ارائه آن کشورهای زیادی خواهان همکاری با شما شوند.

نکته‌ی دیگری که باید در انتخاب کشور آن را لحاظ کنید این است که فرهنگ آن کشور با فرهنگ کشوری که شما در آنجا بزرگ‌شده‌اید تداخل زیادی نداشته باشد به طور مثال می‌توان به جرات گفت که فرهنگ مدرن در کشورهای کانادا و آمریکا باعث شده است که سیل عظیمی از دانشجویان متقاضی ویزای تحصیلی و همچنین ویزای کاری درصدد اخذ ویزای این کشورها شوند چرا که اقوام مختلفی در این کشورها زندگی می‌کنند و دارای فرهنگی مدرن می‌باشند.

پس در نتیجه شما باید یک سال قبل از این که مقطع تحصیلی‌تان در ایران به اتمام برسد کشوری که به عنوان مقصد می‌خواهید در آن ادامه تحصیل دهید را مشخص کنید باید این نکته مهم را خدمتتان عرض کنیم حتما با مراجعه به سایت‌های کشورهای مختلف و آشنایی با شرایط و قوانین کشورها، یک کشور را انتخاب نمایید چرا که اگر شما دو یا چند کشور را مد نظر قرار دهید نمی‌توانید به صورت جدی بر روی آن‌ها تمرکز کنید و شانس موفقیت شما کم می‌شود.

مرحله دوم

نکته بعدی که بعد از انتخاب کشور مورد نظرتان مهم است این است که شما باید زبان آن کشوری که انتخاب کرده‌اید را فرا بگیرید، اکثر کشورها از دانشجویانی که متقاضی ویزای تحصیلی می‌باشند مدرک زبان آیلتس و یا تافل را می‌خواهد پس هر کشوری که انتخاب می‌کنید توجه داشته باشید که یکی از مراحل اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی آن کشور که مهم است مدرک زبان آن کشور می‌باشد.

به طور مثال اگر شما خواستار ویزای تحصیلی کشورهای آلمان و یا اتریش هستید حتما باید مدرک زبان آلمانی را گرفته باشید و یا اگر در صدد اخذ ویزای تحصیلی کانادا هستید باید حد نصاب نمره تافل را کسب کرده باشید.

پس این موضوع را به خاطر داشته باشید که باید برای پذیرش و ویزای تحصیلی هر کشوری زبان اول آن کشور را بلد باشید تا بتوانید بعد از تحصیل به‌راحتی به کار مشغول شوید.

مرحله سوم

در این مرحله اگر برایتان مراحل اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی مهم می‌باشد باید خود را از نظر علمی آماده کنید. شاید برایتان سوال باشد که معنی این جمله چیست؟ شما زمانی که می‌خواهید در کشورهای توسعه یافته تحصیل کنید باید در ابتدا و قبل از ورود به دانشگاه‌های کشور انتخابی و براساس رشته تحصیلی‌تان سطح دانش خود را بالا برده و به تهیه مقالات علمی و شرکت کردن در کنفرانس‌های بین‌المللی، شرکت کردن در همایش‌های بین‌المللی بپردازید و این موضوع سبب می‌شود که زمانی که برای پذیرش به دانشگاه مربوطه مراجعه کنید شانس پذیرش شما بیشتر از دانشجویانی باشد که دارای مقالات و کنفرانس‌های بین‌المللی نیستند.

مرحله چهارم

در این مرحله که جزء کلیدی از مراحل پذیرش و ویزای تحصیلی می‌باشد باید شما با صبر و حوصله رشته تحصیلی و دانشگاه مورد نظرتان را مشخص کنید. این امر مهم می‌باشد و باید با دقت زیادی برای انتخاب آن بکوشید. در ضمن باید این نکته را تذکر دهیم که شما به هیچ عنوان براساس پذیرش اقوام در دانشگاه‌های دیگر تصمیم‌گیری نکنید بلکه باید با توجه به شرایط خود و توانایی‌ها و رتبه دانشگاه انتخابی تصمیم به انتخاب رشته تحصیلی و دانشگاه مورد نظر داشته باشید.

شما می‌توانید برای تصمیم‌گیری راحت‌تر به سایت دانشگاه انتخابی خود رفته و با مطالعه آن تصمیم و انتخابی درست داشته باشید.

در ضمن برای افرادی که می‌خواهند در مقطع دکترا تحصیل کنند پیدا کردن استاد راهنما که بتواند دانشجو با او در خصوص پروپوزال تبادل داشته باشد، در خصوص پذیرش بسیار مهم می‌باشد.

مرحله پنجم

در این مرحله فرد متقاضی اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی باید مدارکی که دانشگاه از او درخواست کرده است را تهیه و به دانشگاه مورد نظر ارسال کند.

اصولاً تمام کشورها در مقاطع تحصیلی یکسان مدارکی که از دانشجو درخواست می‌کنند یکسان می‌باشد که به شرح ذیل می‌باشد:

  • رزومه تحصیلی دانشجو
  • انگیزه نامه
  • مدارک تحصیلی معتبر (دیپلم، پیش‌دانشگاهی) (کارشناسی) (کارشناسی ارشد)
  • ریز نمرات سه سال پایانی تحصیل
  • پیش‌نویس طرح تحقیقی توجیهی یا همان پروپوزال (برای رشته دکترا الزامی می‌باشد)
  • سبد پروژه یا همان پورتفولیو (برای رشته‌های هنر الزامی می‌باشد)
  • توصیه‌نامه از اساتید

مرحله ششم

این مرحله به عنوان مهم‌ترین مرحله از مراحل اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی می‌باشد چرا که باید در این مرحله فرم پذیرش به دقت تکمیل گردد.

شما باید این فرم را از وب‌سایت دانشگاه تهیه کنید و انتخاب دقیق رشته و همچنین نوع ارسال فرم بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

این فرم‌ها هم به صورت آنلاین می‌باشد و هم می‌توان به صورت کاغذی آن‌ها را تکمیل نمود، اصولاً دانشگاه‌ها مبلغی بین ۵۰ تا ۲۵۰ دلار به عنوان هزینه پذیرش از شما دریافت می‌کنند که فقط از طریق کارت‌های اعتباری معتبر می‌توان پرداخت نمود.

دانشجو در این مرحله می‌تواند برای دریافت خوابگاه یا اجاره خانه و یا رزرو هتل اقدام نماید تا به وسیله دانشگاه تمامی مراحل آن انجام پذیرد.

مرحله هفتم

در این مرحله دانشجوی متقاضی ویزای تحصیلی باید مدارکی که قبل‌تر نام بردیم را برای دانشگاه مورد نظر ارسال نماید باید توجه داشته باشید که به صورت مستمر باید با دانشگاه در ارتباط باشید و مراحل را جویا شوید زیرا امکان دارد که در حین طی مراحل اخذ پذیرش سوالاتی از شما بپرسند و اگر شما پیگیر نباشید متأسفانه دانشگاه درخواست شما را رد می‌کند.

شایان ذکر است که شما در این مرحله نباید زیاد امیدوار باشید زیرا ارسال مدارک دلیل بر پذیرش دانشگاه نیست بلکه بررسی‌های اولیه و درخواست شما رسیدگی می‌شود.

برای افرادی که در مقطع دکترا می‌باشند بعد از اینکه تاییدیه دریافت مدارک را از دانشگاه گرفتند باید منتظر تعیین زمان مصاحبه برای سنجش مهارت‌های زبانی باشند و بعد از ارسال مدارک پیگیری‌های دوره‌ای خود را انجام دهند.

بعد از آنکه مدارک برای دانشگاه فرستاده شد و آن‌ها مدارک را بررسی کردند و تاییدیه پذیرش را برای شما فرستادند این به این معنا می‌باشد که دانشگاه مورد نظرتان شما را به عنوان دانشجویی که صلاحیت ورود به آنجا رادارید قبول کرده است.

بعد از آن شما باید با نامه تاییدیه پذیرش که برایتان ارسال شد و مدارکی که در ذیل به آن‌ها اشاره خواهیم کرد به دفتر نمایندگی آن کشور بروید و درخواست ویزای تحصیلی آن کشور را بدهید.مامور دفتر نمایندگی آن کشور با بررسی لازم بر روی مدارکی که ارائه می‌دهید تصمیم می‌گیرد که ویزای تحصیلی شما را صادر کند. شما بعد از دریافت ویزای تحصیلی می‌توانید بار سفر را بسته و به آینده خود تمرکز کنید.

نکاتی که شما باید برای درخواست ویزای تحصیلی به آن‌ها توجه کنید به شرح ذیل می‌باشد

  • وقت سفارت را گرفته باشید
  • گذرنامه معتبر
  • شش قطعه عکس رنگی سه در چهار که از زمان آن شش ماه نگذشته باشد
  • مدارک تحصیلی معتبر و ریز نمرات و ترجمه تمامی مدارک
  • گواهی سلامتی و سلامتی فیزیکی
  • اثبات تمکن مالی برای زندگی و تحصیل در کشور دیگر
  • اثبات این که شما بعد از اتمام تحصیل حتما به کشور خود باز خواهید گشت
  • کارت ملی و شناسنامه متقاضی
  • بلیط هواپیما
  • ارائه مدارکی که نشان دهد شما در کشور مقصد در کجا ساکن می‌شوید
  • و هرگونه مدارک دیگری که دفتر نمایندگی آن کشور از شما درخواست کند.

پذیرش تحصیلی رایگان

اکثر افرادی که علاقه‌مند به تحصیل در خارج از کشور می‌باشند و می‌خواهند مراحل اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی را سپری کنند درصدد آن می‌باشند که کشورهایی را انتخاب کنند که از نظر مالی به‌صورت رایگان باشد.

رایگان بودن تحصیل در خارج از کشور مهم‌ترین امری است که افراد به آن توجه می‌کنند و براساس آن کشور مورد نظرشان را انتخاب می‌کنند.

در این میان کشورهایی هم وجود دارند که هزینه تحصیل در آنجا بسیار ارزان می‌باشد و افرادی که موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه‌های رایگان نمی‌شوند برای ادامه تحصیل و آینده خود کشورها با هزینه تحصیل پایین را انتخاب می‌کنند. در میان کشورهایی که از تحصیل رایگان برخوردار می‌باشند می‌توان از کشور زیبای آلمان نام برد. این کشور زیبا به عنوان کشوری صنعتی در قلب قاره اروپا واقع شده است.

در قاره اروپا کشورهایی که تحصیل در آن‌ها رایگان می‌باشد انگشت شمار می‌باشد که یکی از این معدود کشورها، آلمان می‌باشد که دولت آلمان با رایگان کردن تحصیل و آموزش در این کشور باعث شده است که سیل عظیمی از متقاضیان ویزای تحصیلی به این کشور هجوم بیاورند.


مزایای ویزای تحصیلی

بهتر است بگوییم که ویزای تحصیلی مزایای بسیاری دارد که یکی از مهم ترین مزایای این ویزا داشتن اجازه زندگی و تحصیل در یکی از بهترین کشورها و دانشگاه های دنیا است و از طرفی اجازه رفت و آمد در طول مدت تحصیل به وطن است و همچنین امکان بهره مندی از تخفیفات و معافیت های مختلف می باشد. در این مورد می توان به اجازه کار در حین تحصیل نیز اشاره کرد.

مزایای ویزای تحصیلی چیست

  • دارندگان ویزا می توانند در یکی از بهترین کشورهای دنیا، زندگی و در یکی از معتبرترین دانشگاه­ های دنیا، تحصیل کنند.
  • دارندگان ویزا می توانند در دوران تحصیل برای ملاقات با خانواده به کشور محل اقامت خود رفته و برگردند.
  • دارندگان ویزا می توانند در حین تحصیل، کار هم کنند.
  • دارندگان ویزا در کشور مقصد از یک سری معافیتها و تخفیف ها برخوردار هستند.

معایب ویزای تحصیلی

از ملموس ترین معایب ویزای تحصیلی محدودیت در کار و کسب درآمد است که برای بسیاری از متقاضیان ویزای تحصیلی امری مهم است از دیگر معایب ویزای تحصیلی این است که تکلیف اقامت متقاضی مشخص نیست و اصلا معلوم نیست که آیا بعد از فارغ التحصل شدن امکان اخذ اقامت دارد یا خیر. از طرفی برای افرادی که قصد دارند برای خانواده هایشان دعوتنامه ارسال کنند که خانواده بتواند به دیدار آنها بیایند نیز می توان به عنوان یک عیب اشاره کرد که دانشجویان امکان ارسال دعتنامه را ندارند.

افرادی که این ویزا را دارند نمی توانند بصورت تمام وقت کار کنند و نهایتا بیست ساعت در هفته اجازه کار دارند. ویزای تحصیلی در همه ی کشورها به متقاضیان اجازه بردن همراه نمی دهد و در خیلی از کشورهای اروپایی افرادی که این ویزا را اخذ می نمایند نمی توانند حداقل برای مدتی با خود همراه ببرند و همراهان باید بعد از ورود شخص اصلی برای گرفتن ویزا اقدام نمایند.

در بسیاری از کشورها دانش آموزان ملزم به اخذ ویزا به منظور تحصیل در تابستان، ترم یا سال هستند. منبع اطلاعاتی ویزای تحصیلی برای هر کشور، سفارت یا کنسولگری آن است که البته باتوجه به سخت تر شدن روز به روز پروسه اخذ ویزای تحصیلی امروزه افرادی که قصد دارند ویزای تحصیلی دریافت کنند به وکیل مهاجرت و موسسات اعزام دانشجو مراجعه می کنند که بصورت تضمینی پروسه اخذ ویزای تحصیلی شان انجام گیرد.

معایب ویزای تحصیلی چیست

  • محدودیت در کار کردن و کسب درآمد، یکی از معایب قابل توجه این ویزا است.
  • معلوم نیست که دارندگان ویزا بعد از فارغ ­التحصیلی موفق به اخذ اقامت کشور مربوطه شوند یا نه.
  • دارندگان ویزا مجاز به ارسال دعوتنامه برای افراد دیگر نیستند

شرایط ویزای تحصیلی برای کشور های مختلف

در ذیل شرایط ویزای تحصیلی برای کشور های مختلف همچون کانادا،فرانسه و امریکا بیان شده است.

کشورهای حوزه شنگن

هر دانش آموز نیاز به ویزای دانشجویی برای ورود و تحصیل در منطقه شنگن دارد. دانش آموزانی که مدت تحصیل آنها طولانی است باید بعد از اخذ ویزای تحصیلی و ورود به حوزه شنگن برای اجازه اقامت خود اقدام کنند زیرا ویزای آنها معمولا بیشتر از 90 روز اعتبار ندارد.

این اجازه اقامت در پاسپورت شما مهر می شود نکته مهم در رابطه با این اجازه اقامت این است که شما می توانید آزادانه به سراسر مناطق شنگن سفر کنید. به این نکته دقت کنید که حداقل یک ماه را در محلی که ویزای تحصیلی برای آن اخذ کردید زندگی کرده باشید. اگر بعد از اتمام تحصیل خود مایل به سفر به اروپا بودید باید مجددا از محل زندگی اصلی خود اقدام کنید. ویزای شما معمولا در بیشترین مدت 3 ماه به طول می انجامد تا صادر شودویزای تحصیلی برای حوزه های شنگن ویزای نوع D محسوب می شود که می تواند چند بار ورود نیز باشد و زیر مجموعه نوع ویزای ملی می باشد.

برای کشور کانادا، همچنین به همین صورت

برای کشور اسپانیا ویزای تحصیلی به برنامه هایی تعلق می گیرد که مدت آنها حداقل 90 روز باشد اگرکمتر از 90 روز باشد ویزای دانشجویی تعلق نمی گیرد.

برای کشور انگلستان اگر قصد گذراندن دوره زبان یا دوره های تحقیقاتی را دارید ویزای تحصیلی کوتاه مدت صادر می شود که با آن اجازه ورود به مدرسه یا دانشگاه را برای ادامه تحصیل ندارید. اما اگر ویزا برای تحصیل بلند مدت می خواهید می توانید برای ویزای تحصیلی Tier 4 اقدام کنید.

ویزای تحصیلی کانادا

کانادا، یکی از مقاصد اصلی دانشجویان است. هر ساله افراد زیادی با هدف ادامه تحصیل به کانادا می روند. برای تحصیل در این کشور پهناور ملزم به اخذ ویزای کانادا هستیم. داشتن مدرک زبان، گواهی بانک دال بر تمکن مالی متقاضی، اسناد مالکیت، نامه CAQ (برای متقاضیان استان کبک کانادا)، گواهی سابقه کاری مرتبط با رشته تحصیلی و داشتن پلان تحصیلی، لازمه اخذ ویزای کانادا هستند.

اگر متقاضی موفق به دریافت پذیرش از یکی از دانشگاه­ های کانادا شود اما از تمکن مالی برخوردار نباشد؛ بدون شک سفارت کانادا درخواست وی مبنی بر اخذ ویزای تحصیلی را رد خواهد کرد اما اگر شخص موفق به دریافت بورسیه از دانشگاه مدنظر شود دیگر به گواهی تمکن مالی نیاز نخواهد داشت.

دانشجویان خارج نیاز به ویزای تحصیلی دارند. شرایط کلی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا نیز مانند مابقی نیازمند چند مورد اصلی نظیر: نامه قبولی پذیرش از موسسه یا دانشگاهی در کانادا، برگه اثبات مالی برای پرداخت شهریه و هزینه زندگی، برگه اثبات سلامت و معاینه پزشکی و… می باشد.

علاوه بر موارد فوق الذکر، متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی کانادا باید یک سری مدارک دیگر اعم از ترجمه شناسنامه، پاسپورت و… را نیز به سفارت تحویل دهد.

ویزای تحصیلی فرانسه

تحصیل رایگان در یکی از دانشگاه­ های معتبر اروپا، رویای اکثر دانشجویان است؛ رویایی که با اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه­ های فرانسوی محقق خواهد شد. همانطور که می دانیم برای تحصیل در فرانسه باید ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنیم. در واقع پس از گرفتن پذیرش از یکی از دانشگاه­ های فرانسه باید از طریق سفارت این کشور برای اخذ ویزای فرانسه اقدام کنیم. مدارکی که سفارت فرانسه برای صدور ویزا طلب می کند عبارتند از: پاسپورت، اصل و ترجمه مدارک شناسایی، رزومه تحصیلی، انگیزه ­نامه، اصل و ترجمه مدرک کارشناسی، مدرک زبان، محل اقامت متقاضی در فرانسه و مدارکی که دال بر تمکن مالی متقاضی باشند.

اگرچه بیشتر افراد تصور می کنند که داشتن استطاعت مالی مهمترین شرط برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه است اما بد نیست بدانید که شرط اصلی، داشتن مدرک زبان فرانسوی است زیرا اصولاً فرانسوی ها حاضر نخواهند شد که با شما با زبانی غیر فرانسوی صحبت کنند.

ویزای تحصیلی آمریکا 

بدون تردید آمریکا یکی از مقاصد اصلی دانشجویانی است که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند اما نکته حائز اهمیت در این مورد این است که تمام دانشگاه­های دولتی و خصوصی آمریکا، هزینه دریافت می کنند. به هر حال علاقمندان تحصیل در آمریکا برای اخذ ویزای این کشور می بایست پس از گرفتن پذیرش از یکی از دانشگاه­های آمریکایی با ارائه مدارک لازم از قبیل فرمهای اداری مربوطه، پاسپورت، مدارک شناسایی، رسید پرداخت هزینه سفارت، مدارک تحصیلی، ریز نمرات تحصیلی، مدرک زبان، مدارکی که تمکن مالی متقاضی را اثبات کنند و دلیل ادامه تحصیل در آمریکا به سفارت این کشور، درخواست اخذ ویزای تحصیلی بدهند.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوالات متداول در خصوص ویزای تحصیلی

۱- فواید دریافت ویزای تحصیلی

معمولا یکی از ساده ترین و اولین روش های اقدام برای مهاجرت می باشد. به همین دلیل دریافت ویزای تحصیلی معمولا در زمان کمتری امکان پذیر می باشد. علاوه بر این در صورت داشتن رزومه خوب امکان گرفتن فاند تحصیلی و تحت پوشش قرار گرفتن هزینه ها می باشد.

۲- محدودیت های اقدام از طریق ویزای تحصیلی

عدم اجازه کار به صورت تمام وقت ( معمولا با توجه به مقطع تحصیلی و قوانین دانشگاه تعداد ساعات محدودی در هفته اجازه کار داده می شود)- دریافت اقامت دائم و پاسپورت کشور مورد نظر قطعی نیست (گرچه تحصیل تسهیل کننده می باشد). امکان ارسال دعوت نامه به خانواده و دوستان وجود ندارد.

انواع ویزای تحصیلی کشورهای مختلف:

ویزای تحصیلی ایتالیا

ویزای تحصیلی فرانسه

ویزای تحصیلی نروژ

ویزای تحصیلی گرجستان

ویزای تحصیلی بلژیک

ویزای تحصیلی ترکیه

ویزای تحصیلی دانمارک

ویزای تحصیلی اسپانیا

ویزای تحصیلی کانادا

ویزای تحصیلی استونی

ویزای تحصیلی اکوادور

ویزای تحصیلی انگلستان

ویزای تحصیلی قبرس

ویزای تحصیلی گرجستان

ویزای تحصیلی اوکراین

ویزای تحصیلی لیتوانی

ویزای تحصیلی چین

ویزای تحصیلی اتریش

ویزای تحصیلی هلند

ویزای تحصیلی استرالیا

ویزای تحصیلی ایرلند

ویزای تحصیلی دانمارک

ویزای تحصیلی هندوستان

ویزای تحصیلی نیوزلند

ویزای تحصیلی سنگاپور

ویزای تحصیلی لهستان

ویزای تحصیلی برزیل

ویزای تحصیلی نروژ

ویزای تحصیلی مجارستان

ویزای تحصیلی اسلوونی

ویزای تحصیلی اسلواکی

ویزای تحصیلی ارمنستان

ویزای تحصیلی سوئیس

ویزای تحصیلی پرتغال

ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی

ویزای تحصیلی کره جنوبی

ویزای تحصیلی یونان

ویزای تحصیلی مالزی

ویزای تحصیلی آمریکا

ویزای تحصیلی بلژیک

ویزای تحصیلی روسیه

ویزای تحصیلی رومانی

ویزای تحصیلی لوکزامبورگ

ویزای تحصیلی ژاپن

ویزای تحصیلی مالتا

ویزای تحصیلی آلمان

ویزای تحصیلی سوئد

ویزای تحصیلی فنلاند

4.7/5 - (11 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *