آلمان, ازدواج

شرایط دریافت ویزای ازدواج آلمان

اخذ ویزای ازدواج آلمان

مهاجرت به کشور آلمان از طریق ازدواج و یا همان دریافت ویزای ازدواج آلمان در سال 2022 میلادی یکی از راه های دریافت اقامت آلمان است هرچند راه های دیگری نیز وجود دارد. در کل برای مهاجرت به آلمان (گرفتن تابعیت) روش های مختلفی وجود دارد، ازدواج یکی از مواردی است که برای اخذ تابعیت یک کشور تأثیر گذار است.

آلمان نیز از این قاعده مستثنی نیست. ازدواج با یک فرد آلمانی یکی از راه هایی است که برای اخذ اقامت و تابعیت آن کشور وجود دارد.

کشور زیبای آلمان در قلب اروپا

کشور آلمان و جمهوری فدرال آلمان در قلب قاره سبز با مساحتی حدود 35700000 کیلومتر مربع و جمعیت 80 میلیونی قرار دارد.

این کشور دارای شانزده ایالت می باشد:

1

بادن-وورتمبرگ

2

بایرن

3

براندنبورگ

4

برلین

5

برمن

6

تورینگن

7

راینلاند-فالتز

8

زارلاند

9

زاکسن

10

زاکسن-آنهالت

11

شلسویگ-هولشتاین

12

مکلنبورگ-فورپومرن

13

نوردراین-وستفالن

14

نیدرزاکسن

15

هامبورگ

16

هسن

مهم ترین شهرهای آلمان فرانکفورت، مونیخ، برلین، هامبورگ و اشتوتگارت میباشند که پایتخت زیبای این کشور شهر برلین است.

واحد پولی آن همانند دیگر کشورهای اتحادیه اروپا یورو می باشد. آلمان هم یکی از کشورهای عضو پیمان شنگن و اتخادیه اروپا ست و میتوان گفت یکی از کشورهای تاثیر گذار در پیمان شنگن کشور آلمان است.

مهاجرت و اقامت آلمان با ویزای ازدواج

برای اخذ تابعیت در کشور آلمان ازدواج با مرد یا زن آن تفاوتی ندارد و در صورتی که پرونده شما به درستی ارائه شود و مسأله حقوقی  نداشته باشد (مثل جعل سند و …) در این صورت به طور قطع این ازدواج منجر به اخذ تابعیت شما می شود.

ولی در بعضی از کشورها مانند: ایران، ازدواج با مرد یا زن متفاوت است.

به عنوان مثال ازدواج یک زن خارجی با یک مرد ایرانی از نظر قانون گذار زن خارجی خود به خود ایرانی محسوب می شود و این در صورتی است که ازدواج مرد خارجی با زن ایرانی برای اخذ تابعیت کافی نیست.

مهاجرت به کشور آلمان از طریق ازدواج

در مورد ازدواج با یک شخص آلمانی نیز شرایط خاصی وجود دارد که در ابتدا تبعه کشور آلمان باید درآمد کافی برای تأمین هزینه های زندگی خود و همسرش داشته باشد و نیازی به کمک های مالی دولت نداشته باشد.

طبق قوانین ازدواج در آلمان شخصی که متقاضی ازدواج هست باید به زبان آلمانی تسلط داشته باشد (حداقل تاسطح A1).

برای دریافت ویزا، پس از ازدواج، شما باید به سفارت آلمان در ایران مراجعه کرده و مدارک مربوط به ثبت ازدواج و تقاضای خودتان را برای دریافت ویزای ازدواج ارائه کنید.

در این صورت، پس از اینکه سفارت مدارک ارائه شده را به طور کامل بررسی کردند، در صورتی که درستی یا نادرستی (صحت وسقم) مدارک تأیید شد و همچنین مدارک شغلی و درآمدی تبعه آلمانی نیز کافی بودند، در این صورت ویزای ازدواج صادر می شود.

در صورت صدور ویزای ازدواج آلمان شما می توانید وارد این کشور شده و دراین کشور زندگی کنید و متعاقب آن می توانید از امکان کار یا تحصیل رایگان برخوردار شوید.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به آلمان از طریق ویزای ازدواج

مدارک زیر برای مهاجرت به آلمان از طریق ویزای ازدواج مورد نیاز است؛ لطفا توجه کنید که تنها مدارک کامل پذیرفته می‌شود. مدارک نادرست منجر به رد فوری ویزای ازدواج خواهند شد و ممکن است به پیگرد قانونی منجر شود.

مدارک مورد نیاز

1

گذرنامه معتبر، گذر نامه‌ای که حداقل 3 ماه قبل از شروع تهیه ویزا هست.

2

عکس

3

فرم درخواست ویزای بلند مدت

4

گذرنامه یا ID (شناسنامه) از شخص متقاضی ازدواج (نامزد)

5

وضعیت مدنی و خصوصی (زناشویی)

6

اثبات تسلط به زبان آلمانی

7

ثبت نام در ثبت ازدواج (در آلمان)

8

اثبات توان مالی شریک (تبعه آلمانی)

9

پرداخت وجه برای دریافت ویزا

به علاوه مدارکی که اداره مهاجرت در نظر دارد. مدارک باید به زبان آلمانی ترجمه شوند و سندیت داشته باشند. دو نسخه از مدارک اصلی باید فراهم شوند.

قرار ملاقات تنها به صورت آنلاین صورت می‌گیرد. (ثبت نام)

توجه داشته باشید که ویزای شنگن C (به عنوان مثال کسب و کار، بازدید کننده، پزشکی) 7 روز کاری خواهد بود (در موارد استثنایی 15 روز کاری). پردازش ویزای بلند مدت دسته D بلند مدت (به عنوان مثال ازدواج، خانوادگی و …) می‌تواند تا 9 هفته طول بکشد.

پیشنهاد می کنیم به مقاله ی مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج نیز نگاهی بیندازید.

برای دریافت ویزای ازدواج آلمان باید زبان آلمانی را فرا بگیریم؟

بله . یکی از سوالات ذهنی متقاضیان این امر این است که آیا برای ازدواج با تبعه آلمانی نیاز به داشتن مدرک زبان است؟ نیازی به داشتن مدرک زبان ندارید اما در مصاحبه سفارت باید بتوانید به المانی توضیح دهید که شریک زندگی شما فردی است آلمانی تبار که با شما ازدواج نموده است.

برای تمدید ویزای ازدواج آلمان هم باید بگوییم اگر شما ازدواجتان با شریک آلمانی پابرحا بماند هر ساله می توانید آن را تمدید کنید و پس از گذشت 3 سال متوالی از تمدید و ازدواج خود می توانید برای تابعیت و پاسپورت آلمانی خود اقدام نمایید.

فرزند متولد شده حاصل از ازدواج شما نیز می تواند شهروندی آلمان را داشته باشد و از اقامت دائم آلمان برخوردار است که می توانید اطلاعات مربوز به این موضوع را در آرشیو مقالات آوات مطالعه نمایید.

حداقل سن ازدواج در قوانین آلمان

ویزای ازدواج آلمان

ویزای ازدواج آلمان

حداقل سن ازدواج در قانون آلمان در سال 2018-2019 میلادی سن 18 سال تمام است، اما افراد در سن 16 سال هم می توانند با اجازه والدین خود ازدواج کنند.

آلمان برخلاف ایران که ازدواج با زن ایرانی که نمیتواند. اقامت ایران را بدست آورد با این قانون مشکل دارد. هر مردی که با زن آلمانی ازدواج نماید میتواند از قانون اقامتی این کشور برخوردار شود.

اگر فردی قبلا ازدواج کرده باشد و بخواهد دوباره ازدواج نماید برای اثبات آن باید گواهی فوت همسر و یا طلاق نامه خود را ارائه دهد .

اگر بخواهید ازدواج شما در کشور آلمان انجام شود .باید فرد غیر آلمانی با ویزای توریستی 3 ماهه یا شش ماهه وارد این کشور شود .و بعد از برگزاری مراسم خود نسبت به دریافت ویزای اقامتی خود از طریق ازدواج اقدام نماید.

به پایان این مقاله رسیدیم. این مقاله را برای متقاضیان امر ویزای ازدواج آلمان نگارش کرده و امیدواریم تمامی اطلاعات مفید واقع شده باشد.

درپایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه مهاجرتی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهایی را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوالات متداول

1. آیا کسانی که تابعیت کشور دیگر را داشته باشند می توانند تابعیت کشور آلمان را بگیرند؟

  • خیر، قانون کشور آلمان دو تابعیتی را نمی پذیرد و حتماً شخص باید تابعیت قبلی خود را سلب کند.

2. آیا کسی که با اقامت کاری در المان زندگی می کند. می تواند با یک غیر آلمانی از یک کشور دیگر ازدواج کند و آن را به آلمان بیاورد؟

  • بله. متقاضی با ازدواج می تواند همان اقامت خودش را برای همراهش دریافت کند.

3. برای دریافت ویزای ازدواج چه میزان باید زبان آلمانی بدانیم؟

  • ارائه ی مدرک برای اثبات وجود ندارد ولی باید بتوانید در مصاحبه به سوال‌ها پاسخ دهید.

4. سفارت آلمان چطور به صوری بود یا نبودن ازدواج با تبعه ی آلمانی پی می برد؟

  • باید اسنادی مثل عکس و مکالمات و نامه و یا هرچیزی که ثابت کند علاقه ایی بین دو طرف وجود دارد ع همراه با سایر موارد ارائه شود.

5. آیا ازدواج در کلیسا ازدواج قانونی در آلمان به حساب می آید؟

  • کشور آلمان ازدواج کلیسا را به رسمیت نمیشناسد و ازدواج با ثبت در دفتر ازدواج به رسمیت شناخته می شود.

6. چه مدت پس از ازدواج می توان اقامت دائم دریافت کرد؟

  • پس از سه سال از زمان ازدواج می توانید برای تابعیت این کشور اقدام کنید.

7. در صورت طلاق دو طرف در این نوع ازدواج آیا اقامت فرد غیر آلمانی لغو می شود؟

  • اگر اقامت دائم دریافت کرده باشد خیر.

8. چه مدت طول می کشد تا ویزای ازدواج صادر شود؟

  • با توجه به شرایط زوج متفاوت است، اما چیزی حدود 6ماه زمان خواهد برد.
4/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

یک دیدگاه ثبت کنید برای “شرایط دریافت ویزای ازدواج آلمان

  1. نازنین گفت:

    سلام نازنین حسینی هستم در ایران زندگی میکنم و شوهرم قبولی آلمان را دارد چگونه اسناد ازدواج مان را در سفارت آلمان در تهران ثبت نمایم؟ آیا برای ثبت اسناد ازدواج نیاز به گرفتن وقت قبلی هم است ؟ لطفاً رهنمایی فرماید .متشکرم از شما.

    1. مدیر وب سایت گفت:

      با درود
      لطفا برای راهنمایی تماس بگیرید مشاوران ما شما را راهنمایی خواهند کرد.

  2. mahmoud گفت:

    سلام وقت بخیر خسته نباشی بنده با یک تبعه المان ازدواج کردم یک ماه دیگه اقامت سه سالم تموم میشه من مدرک A2زبان المانی رو دارم و هنوز به کار مشغول نیستم در المان شرایط اقامت من بعده سه سال چگونه خواهد بود با کمال تشکر

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام و درود
      درصورتی که که شرایط خودتون دو احراز کنید میتونید از طریق ازدواج اقامتتون رو بگیرید
      شرایط مورد نیاز رو در مقاله مربوطه مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *